مقایسه خرید زمین در متاورس با خرید در دنیای واقعی

1401/06/10


در گذشته مردم وقتی میخواستند در یک جایی سرمایه گذاری کنن؛ به سمت خرید ملک، خانه، زمین، سهام و یا طلا میرفتن. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با اومدن ارز های دیجیتال، مردم برای سرمایه گذاری به ارز های دیجیتال هم روی آورند و اونو به عنوان یک دارایی با ارزش مثل طلا و زمین و امثال اون میدونن. اما آیا به غیر از ارزها در دنیای دیجیتال ومجازی میشه در دارایی های دیگر دیجیتال هم سرمایه گذاری کرد؟ ما امروز میخوایم این بحث رو در دنیای مجازی که اسمشو متاورس گذاشتن توضیح بدیم و بگیم که چطور میشه در این دنیای نوظهور سهمی داشته باشیم و کسب درآمد کنیم. همچنین به مقایسه خرید زمین در متاورس با خرید در دنیای واقعی می پردازیم و چالش های خرید در دنیای واقعی و متاورس رو بیان میکنیم و بهتون می گیم که کدومشون مناسبتر برای سرمایه گذاری هستن.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

متاورس یه شبکه مجازی یک پارچه، از شبکه های سه بعدی هست؛ که توسط هدست های VR قابل دسترسی هستش. کاربران در متاورس میتونن با استفاده از حرکات دست و پا و فرمان های صوتی حرکت کنن و با ایجاد حس فیزیکی، واقعی بودن متاورس رو احساس کنن بدون اینکه در اونجا حضور داشته باشن. برای درک بهتر این موضوع، می تونین بازیHorizen یاRec Room World رو با واقعیت مجازی انجام بدین و تجربه حضور در اون مکان رو حس کنین. اما مردم در متاورس فقط به بازی کردن راضی نیستند و میخوان تمام کاراشون رو در متاورس پیاده بکنن؛ برای مثال حضور افراد در صنعت مد و موسیقی، در متاورس مورد توجه قرار گرفته و خواننده ها دوس دارن کنسرتشون رو در متاورس برگزار کنن. حتی تیم های سرشناسی مانند منچستر سیتی در حال ساخت استادیوم های مجازی هستن تا تماشگرا در متاورس بازی ها رو بتونن تماشا کنن. واژه متاورس از دو کلمه متا (Meta) به معنی برتر، و ورس (Verse) به معنی جهان، تشکیل شده؛ یعنی جهان برتر. به عبارتی متاورس یک شبکه مجازی هستش که کاربرا در اون میتونن به شکل مجازی، توسط عینک های Vr یا Virtual Reality در ارتباط باشن.

مقایسه خرید زمین در متاورس با خرید در دنیای واقعی

هر چیزی که محدود باشه، در طی زمان به ارزشش افزوده میشه مانند زمین، طلا، بیت کوین. یه ضرب المثل معروفی وجود داره که میگه: (زمین بخر مانند اون ساخته نمیشه). اما آیا این موضوع در همه چیزهای که محدوده صدق میکنه؟ آیا با خرید زمین در متاورس با گذشت زمان مثل خرید در دنیای واقعی، میتونیم کسب سود کنیم در این بخش قصد داریم به مقایسه خرید زمین در متاورس با خرید در دنیای واقعی بپردازیم و مزایا و معایب خرید هر کدوم رو توضیح بدیم.

خرید زمین در دنیای واقعی

در عصر حاضر به علت کاهش ارزش پول، بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری در یک جای امن و بدون ریسک هستن. بعضی از مردم در بازار طلا و سکه، و بعضی هم به خرید و فروش دلار و ارز میپردازند؛ بعضی هم به فکر خرید ملک و زمین می افتن. آمار نشون داده افرادی که به دنبال خرید زمین هستن معمولا بسیار محتاط و نسبت به دیگر افراد هوشمند تر هستن؛ و مردم به جای گذاشتن پولشون در بانک، ترجیح میدن چیزی بخرن که ریسک کمتری داشته باشه و سود بیشتری نصیبشون بکنه. امروزه خرید زمین مناسب، میتونه ریسک سرمایه گذاریتون رو کاهش بده و اطمینان داشته باشین که سرمایه تون ضرر نمیکنه. البته با این افزایش نرخ رشد اقتصاد و سوددهی خرید ملک، زمین و مسکن، نگرانی ضرر رو تقریبا به صفر میرسونه؛ اما خرید زمین در دنیای واقی یکسری نکات و مزایا و معایبی داره که باید به اونا توجه کنیم تا بهترین سرمایه گذاری رو انجام بدیم. در ادامه به 3 نکته سرمایه گذاری در خرید زمین در دنیای واقعی و همچنین به مزایا و معایب خرید زمین میپردازیم.

نکات سرمایه گذاری قبل از خرید

1.میزان سود دهی

.میزان سود دهی

میزان سودآوری یک ملک رو نمیتونیم به صورت دقیق بیان کنیم اما به طور کلی با خرید زمین و سرمایه گذاری در اون در یک بازه زمانی 10 ساله چیزی حدود 1500 درصد سود رو می تونیم در نظر بگیریم. خرید ملک معمولا همیشه سودآور بوده و در بازه های بلند مدت هر کسی خرید کرده و نگه داشته، سود کرده. همچنین در بازه 5 ساله، ملکی که خریدین، در بدترین شرایط باید 30 درصد و در حالت ایده آل باید 200 درصد رشد قیمتی رو تجربه کنه.

2.زمان بازگشت سرمایه

وقتی کسی میخواد ملک و زمینی بخره، به سرمایه گذاری در اون به دید بلند مدت نگاه میکنه و در بازه های کوتاه مدت اقدام به فروش نمیکنه. اما برای کسب سود از ساخت و ساز های درون شهری، که رویکردی کوتاه مدت محسوب میشه؛ بازه برگشت سرمایه در خرید های درون شهری و ساخت و ساز و فروش اون، چیزی در حدود یک و نیم سال تا دو سال هست.

3.پیچیدگی در ساخت و ساز

اگه قصد دارین در زمان کمتری به سود برسین، باید به دردسر ها و پیچیدگی های اون در هنگام ساخت توجه داشته باشین. ساخت و ساز و فروش ملک، به تخصص به تجربه نیاز داره و هر کسی تجربه ساخت و ساز رو نداره. یکی از این مشکلات که در هنگام خرید و فروش زمین های ذخیره شهری با اون مواجه میشن، اینه که باید زمان و مکان درست خرید و فروش اون رو بدونن و در زمان مناسبی اقدام به خرید بکنن.

مزایای خرید زمین در دنیای واقعی

1.آسایش و رفاه

یکی از مهم ترین مزایایی که در سرمایه گذاری اصولی در خرید زمین، نصیب شما میشه؛ آسایش و رفاه هست. این نوع از سرمایه گذاری رو بیشتر طبقه متوسط جامعه انجام میدن که به تدریج و با گذشت زمان بتونن به سرمایه خودشون اضافه کنن.

2.امنیت در خرید و سرمایه گذاری

یکی از مزایایی که افراد، خرید زمین و ملک رو به دیگر سرمایه گذاری ها مانند طلا و ارز ترجیح میدن، اینه که با خرید زمین در دنیای واقعی، امنیت مالی شما تضمین میشه و در مقایسه با خرید سهام در بورس و ارز، ریسک به مراتب کمتری داره و احتمال ضرر کردن در خرید زمین کمتره.

3.کلاه برداری و سو استفاده کمتر

در حالت کلی سرمایه گذاری در زمین و ملک نسبت سرمایه گذاری در بازار سهام یا ارز های دیجیتال، امکان کلاه برداری و از دست دادن سرمایه بسیار کم هست. اگر شما با آگاهی و استعلام از منابع معتبر اقدام به خرید زمین بکنین مسلما امکان کلاه برداری در این زمینه رو به صفر می رسونین، البته در گذشته تقلب در املاک و مستغلات در متاورس هم وجود داشت؛ اما امروزه بر اساس قوانین جدید خرید و فروش ملک، و کمک گرفتن از یک مشاور املاک، این احتمال به صفر میرسه و شما میتونین یه سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسک داشته باشین.

معایب خرید زمین در دنیای واقعی

1.رسیدگی و نظارت

از مهم ترین معایبی که در سرمایه گذاری ملک، زمین و مستغلات وجود داره؛ نظارت و رسیدگی به اوناست. وقتی شما زمین یا خونه ای میخرین، باید هر گونه مشکلی که بوجود میاد رو برطرف کنین. مشکلاتی مانند: نشت گاز، ترکیدن لوله های آب، نارضایتی همسایه ها، بازسازی ساختمان و مدیریت هزینه های انرژی و ...

2.هزینه های جانبی

یکی دیگه از معایب خرید زمین در دنیای واقعی، پرداخت عوارض شهرداری و مالیات به صورت ماهانه هستش. وقتی شما مالک یه زمین باشین، باید هر ماه هزینه مالیات، تعمیرات و نگهداری، آب و برق و بیمه پرداخت کنین.

خرید در دنیای متاورس

خرید در دنیای متاورس

تا به اینجا متوجه شدیم که خرید زمین در دنیای واقعی چه کاربرد، مزایا و معایبی داره و ریسک سرمایه گذاری رو در حد زیادی با خرید زمین کاهش میده. اما با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد پلتفرم های جدید، میتونیم در دنیای متاورس هم زمین خرید و فروش کنیم و از اون راه کسب درآمد کنیم. اما چالشی که ایجاد میکنه اینه که آیا خرید زمین در دنیای متاورس به همون قدر کم ریسک و مفید هست؟ کدوم یکی سود بیشتری رو در مدت زمان کوتاه میتونه برسونه؟ در این بخش میخوایم به این سوالات پاسخ بدیم و به نکات خرید زمین، مزایا و معایب خرید زمین در دنیای متاورس اشاره کنیم.

سرمایه گذاری اجاره ای چیست؟

سرمایه گذاری اجاره ای چیست؟

اولین نکته ای که احتمالا از اون بی خبرین اینه که با خرید زمین در متاورس مانند خرید زمین در دنیای واقعی هم میتونین به ساخت و ساز اون بپردازین. برای مثال در دنیای متاورس میتونین فعالیت تجاری مانند ساخت یک فروشگاه یا اقامتگاه خصوصی و امثال اون، ایجاد کنین و کسب درآمد داشته باشین. همچنین با انجام این کار میتونین زمینتون رو اجاره بدین یه درآمد جانبی هم داشته باشین.

چالش های سرمایه گذاری در متاورس

•امنیت داده ها

•امنیت داده ها

امنیت در ارز های دیجیتال و دنیای متاورس یکی از مهم ترین نکات و چالش هایی هست که باید در هنگام خرید به اونا توجه داشته باشیم. امنیت در متاورس به علت نبود زیر ساخت های لازم، نیازمنده سطح بالاتری از امنیت فعلی هست تا افراد، اعتماد بیشتری به این فضا کنند.

مزایای خرید زمین در متاورس

1.شفافیت در بلاک چین

.شفافیت در بلاک چین
 
به علت اینکه قطعات زمین در متاورس با توکن قابل خریداری هست این فرایند در بلاک چین ثبت میشه و به لطف ماهیت شفاف فناوری بلاک چین هر کسی میتونه تاریخچه تراکنش های اون توکن رو مشاهده کنه و ببینه که صاحبان زمین ها چه کسانی هستند و در حال حاضر چقدر ارزش داره.

2.خرید آسان و بدون واسطه

در دنیایی که همه چیز دیجیتالی و غیر متمرکز هست، خرید و فروش به صورت شخص به شخص انجام میگیره و هیچ واسطه ای در این وسط وجود نداره. خرید زمین مجازی در متاورس نیز به صورت مستقیم انجام میشه؛ که این کار با ارز های دیجیتال صورت میگیره. پس از خرید زمین درمتاورس، مالکیت اون به صورت خودکار در بلاک چین ثبت میشه.

معایب خرید زمین در متاورس

1.کلاه برداری

.کلاه برداری

کلاه برداری در ارز های دیجیتال خیلی رایج هست و بدون اینکه کسی متوجه شه کلاه برداری میکنن؛ در زمین های متاورس هم کلاه برداری های زیادی انجام میشه و افراد به علت نبود دانش و آگاهی، اقدام به خرید میکنن، بدون اینکه از قیمت واقعی اون خبردار بشن.

2.احتمال از دست دادن سرمایه

اگه یه پلتفرم در متاورس به عناوین گوناگون نابود بشه یا ارزشش رو از دست بده در زمین های متاورسی اون پلتفرم هم تاثیر میزاره و این احتمال وجود داره که سرمایه شما به کل نابود شه. پس باید در مورد این موضوع توجه داشته باشین که اگه میخواین در متاورس زمینی رو بخرین، پلتفرمی رو انتخاب کنین که از اعتبار و امنیت بالایی برخور دار باشه.

با همه این گفته ها خرید کدوم زمین منطقی تره؟

تا به اینجای کار متوجه شدیم که خرید در دنیای واقعی و متاورس چه کاربرد، مزایا و معایبی داره و چه خطراتی در خرید زمین، ما رو تهدید میکنه. به گفته کارشناسان، برای کسانی که تحمل از دست دادن پولشون رو ندارن، بهترین سرمایه گذاری برای اونا، سرمایه گذاری در دنیای واقعی هست. اما اگه جزو اون دسته از افرادی هستین که ریسک پذیری بالایی دارن و میتونین با اصول و آگاهی، اقدام به خرید زمین در متاورس کنین. دنیای متاورس به علت حجم بازاری پایینش، فرصت های بسیاری رو در اختیار کاربران قرار میده و افراد میتونن با سرمایه گذاری درست، سود های چند هزار درصدی رو بازه زمانی کوتاه تجربه کنن. اما این سرمایه گذاری، ریسک خودش رو هم داره و اگه با دانش و آگاهی صورت نگیره؛ ممکنه منجر به از دست دادن سرمایه تون بشه.

اگه بخوایم یه مقایسه کلی انجام بدیم، خرید در دنیای واقعی از ریسک کمتری نسبت به دنیای متاورس برخورداره و در عوض خرید زمین در دنیای متاورس، به علت ریسک بالا، اگه درست و عاقلانه باشه، سود بسیار بالایی نصیبتون میشه. با تمام این گفته ها و بررسی مزایا و معایب دنیای واقعی و دنیای متاورس، تصمیم سرمایه گذاری با شماست؛ با توجه به اون میزان ریسک پذیریتون و نگرانی از دست دادن پولتون و همچنین میزان سودی که در طی یک بازه کوتاه میخواین؛ میتونین تصمیم بگیرین که سرمایه گذاری در کدوم زمین بهتره. اما اگه شما هم میخواین در این دنیای نو ظهور متاورس، سهمی داشته باشین با دانش و آگاهی و بررسی تمام جوانب اون، درصدی از سرمایه تون رو به خرید زمین در متاورس کنار بزارین.در اینجا پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین وقت برای فروش زمین در متاورس رو بخونید.

جمع بندی

دنیای متاورس به علت نو ظهور بودن و حجم بازاری بسیار کم، نگرانی هایی در مورد وجود داره که افراد باید به اونا توجه داشته باشن. ما در این مقاله سعی کردیم تا به مقایسه خرید زمین در متاورس با خرید در دنیای واقعی، بپردازیم و به مزایا و معایب اون اشاره کنیم. نکته ای که در خرید زمین باید به اون توجه کنین اینه که تمام جوانب کار رو در نظر بگیرین و با کمک گرفتن از افراد با تجربه، ریسک سرمایه گذاریتون رو کاهش بدین.


نظرات کاربران در مورد مقایسه خرید زمین در متاورس با خرید در دنیای واقعی
سوال امنیتی :1+83 = ?