ممنوعیت متاورس برای کاربران زیر 18 سال؟!

1401/12/20
ممنوعیت متاورس برای کاربران زیر 18 سال؟!

ممنوعیت متاورس برای کاربران زیر 18 سال؟! متاورس یا فراجهان، دنیای مجازی جدید و تا حدودی ناشناخته هست که افراد برای کسب تجربه جدید در زمینه های مختلف وارد اون میشن. متاورس تونسته به یکی از مهم ترین کلمه کلیدی در حوزه فناوری تبدیل بشه و هر سرمایه گذار کریپتو در کنار خرید و فروش ارزهای دیجیتال سعی داره تا سهم خودش رو از این بازار پرهیاهو و نوظهور تصاحب کنه. طبق خبری که به دستمون رسیده، قراره وارد شدن کاربران زیر 18 سال به دنیای متاورس ممنوع بشه. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آشنایی با دنیای متاورس

متاوری یا Metaverse دنیای برتر یا فرا جهانی شبیه به دنیای مجازی هست که در اون می تونین با دیگران ارتباط برقرار کنین، خرید و فروش انجام بدین، بازی کنین و به یادگیری مشغول بشین. این دنیا به قدی ابعاد وسیعی در همه زمینه ها داره که خیلی از افراد ترجیح میدن تا بیشتر زمان خودشون رو در اون سپری کنند و ثروت خودشون رو اونجا خرج یا سرمایه گذاری کنند. همچنین متاورس یه دنیای مجازی هست که با ترکیب مفاهیم واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR) به دنبال این هست که تا به کاربران خودش این فرصت رو بده تا هرچیزی رو که در دنیای واقعی انجام میدن، بدون نیاز به حضور فیزیکی در متاورس انجام بدن.

ممنوعیت متاورس برای کاربران زیر 18 سال

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، دو سناتور آمریکایی نامه ای به مدیر عامل شرکت متا ارسال کردن و اصرار داشتن که متا خیلی سریع انتشار اپلیکیشن واقعیت مجازی Horizon Worlds رو برای نوجوانان متوقف کنه، چون انتشار اون می تونه دارای همون مشکلاتی باشه که برنامه های اینستاگرام و منسجر اون برای کودکان و نوجوانان داشت. Horizon یه نرم افزار متاورسی هست که به کاربران امکان دسترسی به دنیاهای مجازی و آواتارها رو میده. این پلتفرم که دسامبر گذشته راه اندازی شد، قصد داره 500 هزار کاربر فعال ماهانه رو در نیمه اول سال 2023 جذب کنه.

ثبت نام در این پلتفرم فقط برای افراد بالای 18 سال مجاز هست و متا برای رسیدن به هدف مشخص شده، در ماه فوریه تصمیم گرفت تا Horizon رو به روی نوجوانان 13 تا 1 ساله در اواخر این ماه باز کنه. ولی سناتورهای مارکی و بلومنتال باور دارن که چنین تصمیمی با خطرات قرار دادن نوجوانان در معرض محتوای نامناسب همراه هست و الان از زاکربرگ خواستن که فورا چنین برنامه هایی رو متوقف کنه.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ممنوعیت متاورس برای کاربران زیر 18 سال؟!
سوال امنیتی :2+60 = ?