نشست مجمع جهانی اقتصاد داووس 2022

1401/03/04
نشست مجمع جهانی اقتصاد داووس 2022

نشست مجمع جهانی اقتصاد، WEF در داووس سوئیس از 22 می آغاز و در 26 می پایان می یابد، ری دالیو، موسس Bridgewater Associates، در این رویداد در مورد وضعیت فعلی اقتصاد، فدرال رزرو، پول نقد و ارزهای دیجیتال توضیحاتی ارائه داده است. در فوریه 2022، ری دالیو طی مصاحبه ای با Bitcoin.com News اظهار داشت که رمزارزها احتمالاً پس از توسعه، گسترش و پذیرش جهانی توسط دولت های مختلف غیرقانونی اعلام خواهند شد.
دالیو در مورد آینده پول و سیاست های پولی آتی فدرال رزرو اظهار نظر کرده است. براساس گفته وی فدرال رزرو چاره ای جز فروش نخواهد داشت، تا بتواند کسری خود را تأمین کند. وی در ادامه افزود: مشکل عرضه و تقاضا وجود خواهد داشت که منجر به Squeeze بازار خواهد شد.
براساس اظهارات ری دالیو؛ تهدیدهای ژئوپلیتیکی مانند جنگ اوکراین و روسیه، کمبود مواد غذایی بدنبال آن و قرنطینه ‌های اخیر کووید 19 در چین باعث رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی برای مردم شده است. او تنها کسی نیست که معتقد است که اقتصاد جهانی با تهدیدات متعددی مواجه است؛ گزارشگر رویترز، دن برنز، نیز تاکید کرد که وضعیت نابسامان اقتصاد اخیرا توسط عوامل مختلفی تشدید شده است. رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان نیز با این موضوع موافق می باشد، براساس اظهارات وی، تورم بالا، بحران انرژی، فقر غذایی و بحران آب و هوایی در کنار مشکلات ژئوپلیتیکی اقتصاد جهانی را نابود کرده است.
ری دالیو در ادامه توضیح داد که براساس استراتژی فدرال رزرو فروش استقراضی به معامله ‌کنندگان امکان می ‌دهد تا از کاهش قیمت دارایی، سود کسب کنند. این یک روش بسیار رایج برای مدیریت ریسک در زمان کاهش قیمت و محافظت از دارایی ‌های موجود می باشد. با این حال فروش استقراضی می ‌تواند استراتژی معاملاتی بسیار پرریسکی باشد، زیرا نه تنها هیچگونه سقف قیمت برای دارایی وجود ندارد، بلکه اتفاقی به نام فشار مواضع استقراضی یا Short Squeeze نیز بدنبال آن رخ خواهد داد که به اقتصاد صدمه خواهد زد.

نظر ری دالیو در خصوص بیت کوین

بنیانگذار Bridgewater Associates در نشست WEF اظهار داشت که در حال حاضر پول نقد بی ارزش شده است.  وی افزود با وجود مشکلاتی مانند جنگ اوکراین و روسیه، کووید19 و کمبود مواد غذایی که باعث فشار بیشتری به بازار شده است، همه ارزهای فیات در رابطه با کالاها و خدمات ارزش خود را از دست داده اند.
به گفته وی؛ ارزهای دیجیتال نوعی طلای دیجیتال می باشند، به‌ ویژه توسعه بلاک چین می تواند مشکلات متعدد بازارهای مالی را تعدیل بخشد. از ماه می 2021 دالیو شخصاً در بیت کوین سرمایه گذاری کرده و Bridgewater Associates تنها از حجم کوچکی از صندوق خود را در ارزهای دیجیتال مستقر کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نشست مجمع جهانی اقتصاد داووس 2022
سوال امنیتی :5+56 = ?