هشدار مدیر اجرایی بانک بریتانیا درخصوص ارزهای دیجیتال

1401/02/29
هشدار مدیر اجرایی بانک بریتانیا درخصوص ارزهای دیجیتال

براساس اظهارات سر جان کانلیف، معاون ثبات مالی بانک انگلستان، روزهای سخت ارزهای دیجیتال با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و سایر بانک ‌های مرکزی فرا رسیده است و نواسانات اخیر مارکت دیجیتال در نتیجه سیاست‌ های اگرسیو پولی فدرال رزرو بوده است.
به گزارش رویترز، سر جان کانلیف، معاون ثبات مالی بانک انگلستان(BOE)، در کنفرانس وال استریت ژورنال روز سه شنبه، 17 می به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هشدار داده است، طبق توضیحات وی: با تشدید شرایط مالی فدرال رزرو و بانک های مرکزی در سراسر جهان، سرمایه گذاران بیشتر به سمت دارایی های مطمئن تر جذب خواهند شد و افزایش نرخ بهره فشار بیشتری بر ارزهای دیجیتال خواهد داشت
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کرده است که فدرال رزرو تا زمان کاهش نرخ تورم 2 درصدی مورد هدف خود به تشدید سیاست های پولی ادامه خواهد داد.
کانلیف همچنین درخصوص عوامل موثر دیگر بر بازار ارزهای دیجیتال اظهار داشت که جنگ روسیه و اوکراین نیز سرمایه ‌گذاران را وادار به انتقال وجوه را به دارایی ‌های امن ‌تر خواهد کرد.
در نوامبر سال گذشته، سر جان کانلیف، معاون ثبات مالی بانک انگلستان(BOE)، از قانونگذاران خواسته تا قوانین ارزهای دیجیتال را هرچه سریعتر تنظیم کنند.
در ماه دسامبرگذشته نیز اظهار داشت که ارزش ارزهای دیجیتال احتمالا به شدت کاهش  خواهد یافت و اظهار داشت که قیمت آنها ممکن است از نظر تئوری یا عملا به صفر برسد.

اقدامات اخیر فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، فدرال رزرو در 4 می در تلاش برای کنترل تورم که به بالاترین حد خود از 40 سال گذشته رسیده‌ است، افزایش نیم درصدی نرخ بهره را اعلام کرد که نخستین چرخش بزرگ فدرال رزرو از می سال 2000 بوده است. تورم در ایالات متحده آمریکا از ماه مارس همچنان رو به افزایش بوده است. شاخص قیمت مصرف کننده،CPI در ماه مارس 2022 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8.5 درصد افزایش یافت که با این رقم، بالاترین نرخ تورم در آمریکا از سال 1981 بوده است.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اخیرا تاکید کرده است که بازگرداندن ثبات قیمت و افزایش سریع بهره کاملا ضروری است. بانک فدرال رزرو دو ماموریت تضمین ثبات قیمت و اشتغال کامل را بر عهده دارد. گرچه نرخ بیکاری در حال حاضر، نزدیک به سطح قبل از همه‌ گیری است اما شرکت ‌ها برای ماه‌ ها با کمبود نیروی کار و کناره‌ گیری انبوه مواجه بوده‌ اند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هشدار مدیر اجرایی بانک بریتانیا درخصوص ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :8+62 = ?