وارن بافت چه دلایلی برای مخالفت با بیت کوین دارد؟

1402/02/23

وارن بافت به عنوان یکی از ثروتمندترین انسان های دنیا، چه نظری درباره بیت کوین داره؟ وارن بافت چه دلایلی برای مخالفت با خرید بیت کوین داره؟ چرا وارن بافت بیت کوین رو قمار می دونه؟ انتقاد وارن بافت از بیت کوین چیست؟ وارن بافت چجوری سهام برنده رو انتخاب می کنه؟ به نظر شما آیا وارن بافت طرفدار بیت کوین هست؟ چرا بافت فکر می کنه که آینده بیت کوین بی سرانجام هستش؟

نظر وارن بافت برای خیلی از افراد مهم هست، چون وارن بافت یه سرمایه گذار موفق اهل کشور آمریکا هست و از ده ها سال قبل جزو ثروتمندترین انسان های دنیا شناخته میشه. در حال حاضر و بر اساس رتبه بندی مجله فوربز از پولدارترین انسان های دنیا، اون با سرمایه بالای 100 میلیارد دلار در زمره 5 ثروتمند برتر دنیا به شمار میره. وارن بافت با رمزارزها مخالف هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله وارن بافت چه دلایلی برای مخالفت با بیت کوین دارد؟ اطلاعاتی درباره وارن بافت یا Warren Edward Buffett به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل مخالفت وارن بافت با بیت کوین بپردازیم.

وارن بافت کیست؟

وارن بافت کیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که وارن بافت کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که وارن بافت یا Warren Buffet سرمایه گذار مهم و با نفوذ آمریکایی و مدیر عامل شرکت Berkshire Hathaway هست. اون یکی از موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ دنیا هست و ثروت خالش اون در جولای 2020 تقریبا 71.8 میلیارد دلار برآورده شده. اون چهارمین شخص ثروتمند دنیا هست. اون در شهر اوماها در ایالت نبراسکا متولد شده و از همون دوران جوانی به سرمایه گذاری و کارهای اقتصادی علاقه مند بود.

جالب اینجاست که بدونین وارن بافت به دلیل سیاست های کاری خودش و صرفه جویی در مخارج زندگی معروف هست. اون با اینکه ثروتمند بزرگی هست، در زندگی شخصی خودش خیلی اقتصادی عمل می کنه و همواره صرفه جویی رو سرلوحه کار خودش قرار داده. بافت با بیت کوین و ارز دیجیتال روی خوش نشون داده و همگی ما شنیدیم که بیت کوین رو مرگ موش خطاب کرده. اون متولد سال 1930 و دومین فرزند خانواده خودش هست. علاقه وارن بافت به بازار سهام به دوران مدرسه برمی گرده و از همون دوران کودکی به دیدن بروکرها میرفت.

مقاله پیشنهادی: هدف از پیدایش بیت کوین چیست؟

دلایل مخالفت وارن بافت با بیت کوین

وارن بافت چه دلایلی برای مخالفت با بیت کوین دارد؟

وارن بافت از مخالفان سرسخت بیت کوین و سایر رمزارزهاست. او بارها هشدار داده که از ورود به حوزه کریپتو جلوگیری کنین. اون باور داره که بیت کوین و سایر رمزارزها دارای ارزش ذاتی نیستن و چیزی رو تولید نمی کنند. اون اظهار داشته که هیچ وقت در این ارزها سرمایه گذاری نکرده و در آینده هم در اون ها سرمایه گذاری نمی کنه. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل مخالفت وارن بافت با بیت کوین بپردازیم.

  • قمار بودن بیت کوین؟!

یکی از دلایل مخالفت وارن بافت با بیت کوین این هست که این شخص بیت کوین رو قمار می دونه. به نظر شما آیا در تمدن هزاران ساله بشر قبل از بیت کوین، انسان ها هیچ وقت روی چیزی قمار نکردن. قمار و مشکلاتی که با اون میاد، بخشی از طبیعت انسان هست، ولی در واقع این انگیزه هست کا ما رو جلو میبره، نه ابزاری که مردم روی اون قمار یا شرط بندی انجام بدن.

  • کلاهبرداری و ضرر

وارن بافت گفته کلاهبرداری های زیادی در اون رخ داده. بیت کوین های زیادی ناپدید شدن. بنابراین ضرر زیادی در اون وجود داره. در حالی که این دلار آمریکاست که از حداقل یه قرن پیش ارز محبوب کلاهبرداران هست، نه بیت کوین! تبهکار همون کاری رو انجام میده که باید انجام بده و واسش فرقی نداره که از چه چیزی برای مبادله استفاده کنه. سعی برای مهار رفتارهای جنایی باید از طریق تصویب و اجرای قانون انجام بشه.

  • بیت کوین کاری انجام نمی دهد

طبق گفته وارن بافت، بیت کوین کاری انجام نمیده و فقط یه جا نشسته. بیشتر به صدف دریا شبیه هست و چنین چیزی رو ابزاری برای سرمایه گذاری نمی دونه. در حالی که بیت کوین شکلی از پولی هست که تورم در اون راه نداره. از وقتی که استاندارد طلا منسوخ شد، دیگه مثل اون رو ندیدیم تا بیت کوین اومد. عرضه بیت کوین محدود هست، هیچ وقت بیشتر از 21 میلیون بیت کوین استخراج نمیشه.

مقاله پیشنهادی: 5 عقیده نادرست درباره بیت کوین

  • بیت کوین ارزش ذاتی ندارد

یکی دیگه از دلایل مخالفت وارن بافت با بیت کوین این هست که ارز دیجیتال بیت کوین ارزش ذاتی نداره. این شخص گفته که من یه دکمه از لباسم رو میکنم و در اینجا قرار میدم. اون رو به شما به قیمت 1000 دلار پیشنهاد می کنم و منتظر می مونم تا ببینم آیا می تونم قیمت اون رو به 2000 دلار برسونم یا نه. ولی اگه هم قیمت اون 2000 دلار بشه، باز این دکمه فقط یه کاربرد داره و این کاربرد خیلی محدود هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله وارن بافت چه دلایلی برای مخالفت با بیت کوین دارد؟ اطلاعاتی درباره وارن بافت یا Warren Buffett به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل مخالفت وارن بافت با بیت کوین بپردازیم. همونطور که گفتیم، وارن بافت یکی از ثروتمندترین شخصیت های دنیا هست که با ارزهای دیجیتال و بیت کوین مخالف هست. این شخص دلایل مختلفی به خاطر این کارش داره که در این مقاله بعضی از اون ها رو توضیح دادیم.

 


نظرات کاربران در مورد وارن بافت چه دلایلی برای مخالفت با بیت کوین دارد؟
سوال امنیتی :2+87 = ?