واچ لیست (Watch List) ارزهای دیجیتال چیست؟

1401/11/15
واچ لیست (Watch List) ارزهای دیجیتال چیست؟

واچ لیست ارز دیجیتال؛ لیست رمز ارزهایی که به نظر میرسه رخدادهای مهمی رو مثل کاهش یا افزایش قیمت پیش رو داشته باشن! افراد علاوه بر اینکه باید در سرمایه گذاری خودشون به خوبی عمل کنند، باید اقداماتی رو انجام بدن که به یه معامله گر حرفه ای تبدیل بشن. ایجاد واچ لیست یا Watch List رو هم میشه یکی از این موارد محسوب کرد که امروزه به دلیل فراز و فرودهای موجود در بازارهای مالی به یه ضرورت تبدیل شده! هدف ما در این مقاله این هست که در مورد واچ لیست و مفهوم اون نکاتی رو ارائه بدیم. بعد از اون هم می خواهیم مزایای موجود در ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال رو بررسی کنیم.

لازمه رسیدن به سود و موفقیت در بازارهای مالی مثل بورس، فارکس و بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال، داشتن استراتژی درست و اصولی هست. یکی از استراتژی های پرکاربرد در بین معامله گران این بازارهای مالی، ایجاد فهرست تحت نظر یا همون واچ لیست ارزهای دیجیتال هست. واچ لیست اهمیت زیادی داره. بنابراین، توصیه میشه تا در زمان سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها، واچ لیست ارزهای دیجیتال رو تهیه کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله واچ لیست ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد واچ لیست ارز دیجیتال یا Watch List به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال بپردازیم و موارد استفاده از واچ لیست رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست ارز دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم واچ لیست ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که واچ لیست یا Watch List به لیست ارزهای دیجیتال گفته میشه که یه سرمایه گذار به صورت دقیق اون ها رو زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یه موقعیت سرمایه گذاری سودآور برای خودش به وجود بیاره. وقتی که چنین لیستی متشکل از رمز ارزها باشه، عنوان واچ لیست ارزهای دیجیتال رو به خودش گرفته و مورد استفاده قرار می گیره.

جالب اینجاست که بدونین واچ لیست ارزهای دیجیتال، فهرستی که رمز ارزهاست که برای معاملات بالقوه یا فرصت های سرمایه گذاری بررسی میشه و سرمایه گذاران برای تجزیه و تحلیل تحرکات قیمت و فرصت های معاملات نقدی، این لیست رو ردیابی می کنند. واچ لیست ارزهای دیجیتال به نوع استراتژی فعالان بازار سرمایه بستگی داره و هر کدوم از اون ها می تونن یه واچ لیست مخصوص برای خودشون به وجود بیارن. برای مثال واچ لیست ارز دیجیتال یه سرمایه گذار ممکنه بر اساس ورود و خروج پول حقیقی و یا حجم های مشکوک باشه و در عین حال شخص دیگه ای هیچ ارزشی برای ورود و خروج پول حقیقی قائل نباشه.

مقاله پیشنهادی: بک تست ارز دیجیتال چیست؟

مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال

مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، واچ لیست رو باید لیستی بدونیم که میشه به کمک اون به بهترین و ارزشمندترین ارزهای این بازار دسترسی پیدا کرد. امروزه پلتفرم های زیادی برای تعیین و طراحی واچ لیست در دسترس قرار بدن که تریدینگ ویو و یاهو فایننس هم یکی از اون مواردی هست که این کار رو برای شما انجام میده. تهیه واچ لیست ارزهای دیجیتال می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال بپردازیم.

• یکی از مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال، درک درست از بازار هست. به صورت کلی، با تهیه واچ لیست می تونین درک بهترین از فضای حاکم بر این بازار داشته باشین. وقتی که این لیست رو مطابق با معیارهای خودتون می سازین، بدون شک در کارهاتون هم موفقیت بیشتری رو رقم می زنین.

• یکی دیگه از مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال، صرف جویی در زمان هست. تریدرهایی که واچ لیست ندارن، طی روز چندین ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار میدن. مطمئنا اگه اون ها فهرست تحت نظر خودشون رو به وجود بیارن، می تونن صرفه جویی بیشتری در زمان داشته باشن و به سایر کارهای خودشون برسن.

• یکی دیگه از مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال، پیدا کردن بهترین فرصت های سرمایه گذاری هست. در روز با بررسی چند یا همه ارزهای موجود در لیست خودتون می تونین فرصت های ریز و درشتی رو برای ورود به معاملات پیدا کنین.

• افزایش اعتماد به نفس تریدر هم یکی دیگه از مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال هست. قیمت ارز دیجیتال و اخبار مربوط به هر کدوم از اون ها به صورت روزانه در دسترس شما قرار می گیره و در کل آگاهی بیشتری نسبت به کارتون دارین.

موارد استفاده از واچ لیست چیست؟

موارد استفاده از واچ لیست

به طور کلی وقتی از واچ لیست ارز دیجیتال استفاده میشه که شخص سرمایه گذار گزینه های زیادی برای بررسی و تحلیل داشته باشه و به دلیل گستردگی و حجم زیاد سهم ها، نمی تونه به خوبی تصمیم بگیره. به همین دلیل با ایجاد واچ لیست، محدوده مورد نظر خودش رو کوچیک تر می کنه و اصطلاحا بر روی ارز دیجیتال دلخواه خودش متمرکز میشه. برای مثال، در یه بازه زمانی ممکنه رمز ارزهای زیادی برای سرمایه گذذاری مناسب باشه، قطعا بررسی این تعداد ارزهای دیجیتال برای یه سرمایه گذاری معمولی سخت میشه. به همین دلیل، شخص سرمایه گذار مولفه و معیارهایی برای خودش در نظر می گیره و به شکل خودکار تعداد زیادی از این ارزهای دیجیتال حذف میشن و سرمایه گذار می تونه به صورت مسلط تر روی ارزهای دیجیتال باقی مونده تمرکز کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله واچ لیست ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد واچ لیست ارز دیجیتال یا Watch List به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال بپردازیم و موارد استفاده از واچ لیست رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، واچ لیست ارزهای دیجیتال، فهرستی که رمز ارزهاست که برای معاملات بالقوه یا فرصت های سرمایه گذاری بررسی میشه و سرمایه گذاران برای تجزیه و تحلیل تحرکات قیمت و فرصت های معاملات نقدی، این لیست رو ردیابی می کنند.


نظرات کاربران در مورد واچ لیست (Watch List) ارزهای دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :5+47 = ?