ورود بلاک چین به حوزه حفاظت محیط زیست!

1401/12/20
ورود بلاک چین به حوزه حفاظت محیط زیست!

ورود بلاک چین به حوزه حفاظت محیط زیست! به سختی میشه نقش فناوری بلاک چین در دستیابی به پایداری بیشتر و کاهش بحران آب و هوا رو برآورد کرد. پیشرفت دنیای امروز مدیون تکنولوژی هست. ولی آیا این همه ماجرا هست؟ تگنولوژی و پیشرفت روزافزون اون در کنار خوبی هاش می تونه آثار مخربی هم بر دنیای ما و محیط زیست داشته باشه. بلاک چین می تونه این واقعیت رو عوض کنه. تصور یه دنیای بدون خودرو، اینترنت یا تصفیه کننده هوا سخت به نظر میرسه. تکنولوژی بر دنیای ما و کسانی که محیط زیست رو بر هم می زنن، تاثیر شکوفایی داشته. بلاک چین ناجی محیط زیست میشه! در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

نقش بلاک چین در محیط زیست

خیلی از طرفداران ارزهای دیجیتال باور دارن که بلاک چین می تونه باعث نجات زمین بشه. قراره بلاک چین بعضی از مسائل مربوط به انرژی های تجدیدپذیر رو برطرف کنه. به ویژه این یه موقعیت مناسب برای افرادی هست که از طریق انرژی خورشیدی در پشت بام خود، برق خانگی تولید می کنند. این دو مزیت رو ارائه میده. یکی کاهش نیاز برای انتقال برق در طور مسیرهای طولانی که می تونه باعث اتلاف انرژی زیادی بشه، دومی کاهش نیاز برای ذخیره انرژی هست، چون بلاک چین می تونه برق از جایی که به میزان انبوه تولید میشه به جایی که مورد نیاز هست به صورت بومی انتقال کنه. می تونه توسط توربین بادی باشه یا سلول های خورشیدی.

بلاک چین؛ ناجی محیط زیست!

جالب اینجاست که بدونین بلاک چین در هسته خودش یه دفتر کل غیرمتمرکز هست که می تونه به صورت ایمن و شفاف تراکنش ها رو ثبت کرده و داده ها رو ذخیره کنه. این فناوری قبلا در کاربردهای مختلفی از ارز دیجیتال گرفته تا مدیریت زنجیره تامین استفاده شده. در حال حاضر، کاربردهای بالقوه اون در مبارزه با تغییرات آب و هوایی در حال بررسی هست. یکی از کاربردها، ایجاد و مدیریت اعتبارات کربن هست، یه مجوز قابل مبادله به اسم اعتبار کربن به دارنده ها این امکان رو میده تا مقدار مشخصی گازهای گلخانه ای مثل دی اکسید کربن منتشر کنه. برای کاهش انتشار این گازها، کسب و کارها و سازمان ها می تونن اعتبار کربن خریداری کنند که می تونه در بازار معامله بشه.

مدیریت اعتبارات کربن ممکنه با استفاده از فناوری بلاک چین شفاف تر و موثرتر بشه. همه تراکنش های اعتبار کربن رو میشه در زمان واقعی ردیابی و با استفاده از یه دفتر کل غیرمتمرکز مستند کرد. با انجام این کار میشه از تقلب جلوگیری کرد و استفاده مورد نظر از اعتبارات رو تضمین کرد. با ایجاد یه زیرساخت انرژی غیرمتمرکز، فناوری بلاک چین می تونه پذیرش منابع انرژی تجدیدپذیر رو هم تشویق کنه. بدون کمک یه سازمان یا شرکت خدماتی متمرکز، مردم و شرکت ها می تونن با استفاده از یه شبکه انرژی غیرمتمرکز، انرژی های تجدیدپذیر رو به صورت مستقیم از همدیگه خریداری و بفروشن.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ورود بلاک چین به حوزه حفاظت محیط زیست!
سوال امنیتی :6+82 = ?