پروژه پیکا چیست؟ بررسی پیکا کریپتو و توکن PIKA

1401/06/28

پروژه پیکا چیست؟ بررسی پیکا کریپتو و توکن PIKA صنعت بازی و ارز های دیجیتال با گذشت زمان با هم دیگه ارتباط بیشتری میگیرن و بیشتر توسعه دهندگان در هنگام ایجاد بازی های رایانه ای و سرگرمی، به فکر ادغام این بازی ها با ارزهای دیجیتال و همچنین بلاک چین میافتن.

این روزها که بازی های بلاک چینی سرو صدای زیادی به پا کردن و افراد در سراسر جهان میتونن با بازی کردن، کسب درآمد نیز داشته باشن، بد نیست ما هم یک مورد از بازی های بلاک چینی موفق در حوزه ارزهای دیجیتال رو به شما معرفی کنیم.

یکی از پیشرو ترین بازی های بلاک چینی، پروژه پیکا هست. این ارز دیجیتال بر پایه GameFi  فعالیت میکنه و قصد داره تا دارایی های دیجیتالی رو با دنیای واقعی در صنعت بازی و سرگرمی، بیشتر ادغام کنه و افراد بتونن تعامل راحت تری با دنیای اطرافشون داشته باشن. ما امروز در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینانس میخوایم به بررسی توکن پیکا و سرویس های PIKA در ارزهای دیجیتال بپردازیم و شما رو بیشتر با این پروژه آشنا کنیم.

توکن پیکا چیست؟

PIKA یک ارز رمزپایه اصلی و منبع حیات GameFi (Gaming Finance) هست. این پلتفرم به دنبال ادغام مدیریت دارایی های دیجیتال و توکنومیک های پیشرفته (اقتصاد دارایی های کریپتو) با دنیای واقعی بازی هست.

پروژه پیکا چیست؟ بررسی پیکا کریپتو و توکن PIKA

بر اساس وایت پیپر اون، ایده PIKA از پستاندار کوچک کوهستانی که در آمریکای شمالی و آسیا پیدا میشه، نشأت گرفته شده. در حوزه کریپتو، این ارز قصد داره عرضه زیادی از توکن‌ها رو با نرخ سوخت بالا، سهام خلاقانه، سیستم‌های تکاملی و مدل‌های نقدینگی ارائه بده. سوزاندن ارزها زمانیه که کسری از توکن ها به کیف پولی بدون کلید خصوصی ارسال میشه. یعنی توکن ها برای همیشه گم میشن.

توکن ها معمولا برای کاهش در دسترس بودن و افزایش ارزش بازار سوزانده میشن. هدف این دارایی ایجاد انقلابی در NFT ها و کریپتوسفر بازی1 هست تا محیطی شبیه به بازی DeFi ایجاد کنه.

علاوه براین، این ارز در تلاشه تا استاندارد ارزهای دیجیتال رو با پتانسیل انقلابی و اهداف توسعه ای خود تعیین کنه. هدف PIKA تلاش برای یافتن راه‌های هیجان‌انگیز و جدید برای افزودن ارزش به جامعه خود هست.

این شبکه همراه با سیستم بازی مبتنی بر پاداش و شرط بندی مبتنی بر تکامل، قصد داره به یک دارایی مد روز در میان تازه واردان به دنیای رمزنگاری تبدیل بشه. این اکوسیستم شامل سه توکن اصلی از جمله سکه‌های PIKA، Thunder و Rai میباشد.

مقاله پیشنهادی: ان اف تی NFT چیست؟

 بررسی توکن پیکا

PIKA یک توکن مبتنی بر ERC-20 هست که در شبکه اتریوم ایجاد شده. این اولین توکن طراحی شده بر روی پلتفرم Pika هست. مدل کاهش تورم این توکن به دنبال تبدیل شدن به یک محصول کمیاب‌تر در طول زمان میباشد. یک توکن کاهش تورم از مدل کاهش قیمت استفاده میکنه که در اون توکن ها به مرور زمان از بازار حذف میشن. این توکن دیجیتالی یک قرارداد تامین نقدینگی رو برای مبتدیان به کار میگیره.

پروژه پیکا چیست؟ بررسی پیکا کریپتو و توکن PIKA

Uniswap با دو استخر نقدینگی ادغام شده با هم کار میکنه، یعنی استخر ETH و استخر PIKA  نقدینگی یک استخر دارایی رمزنگاری هست که در یک قرارداد هوشمند قفل شده و برای اجازه دادن به معاملات بین ارزهای دیجیتال در یک صرافی غیرمتمرکز استفاده میشه. هر دو استخر ارزش های یکسانی دارن و قیمت های معاملاتی اونا در Uniswap بر اساس اون تعیین میشه.

هر چه کاربران توکن های بیشتری رو در یک استخر نقدینگی قرار بدن، در دومین استخر سود بیشتری خواهند برد. اگه کاربران مقدار مساوی Pika و ETH رو قرار بدن، توکن های LP(ارائه دهنده نقدینگی) دریافت میکنن.توکن PIKA هزینه های توزیع مجدد رو از معامله گران خود دریافت میکنه که در اون 1٪ به استخرهای مربوطه Rai، Thunder، Pika، 1.75٪ به کیف پول شرکت اضافه میشه و 0.25٪٪ به توکن های سوزانده شده افزوده میشه.

پیکا اولین کوین در شبکه پیکا هست که خودش رو پیشگام GameFi معرفی کرده و دو سکه دیگر به نام‌های Metra و Ki داره. با توجه به وایت پیپر پیکا، هدف اون ایجاد انقلابی در حوزه رمزنگاری NFT و بازی برای ایجاد محیطی شبیه به بازی در DeFi، با اهداف توسعه و پتانسیل انقلابی هست.

در حال حاضر، در 24 می 2022، پیکا کوین با عرضه 96 تریلیون سکه پیکا در گردش و مجموع عرضه 50 تریلیون، رتبه 1300 رو در بین تمام پروژه های ارزهای دیجیتال داره. سکه های پیکا فرصتی برای سرمایه گذاران فراهم میکنه تا توکن های خود رو به اشتراک بزارن و درآمد غیرفعال به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: معرفی 5 بازی آینده دار NFT در سال 2022

علاوه بر این، میتونن NFTهایی رو که تولید میکنن از طریق اکوسیستم بفروشن و پرداخت رو در Pika Tokens دریافت کنن. با این حال، اکوسیستم با سکه پیکا رایگان نیست، برای دسترسی به شبکه Pika Crypto، سرمایه گذاران ملزم به پرداخت 2.5٪ توکن های Pika برای ورود و خروج، فروش NFT و تراکنش های بازی هستن.

سرویس های PIKA

طبق گفته های مدیر عامل و وایت پیپر پیکا، این پروژه قصد داره در آینده خدمات استخر های استیکینگ برای هر سه توکن Metra، Pika و Ki رو گسترش بده و همچنین مارکت پلیس های NFT رو به بازار عرضه کنه و از این طریق کاربران بتونن کسب درآمد کنن. برنامه تکامل توکن، سیستمی برای تبدیل توکن‌ها به همدیگه هست. هر کدوم از این سه توکن با یک نرخ ثابت به همدیگه تبدیل میشن. سیستم استیکینگ پیکا یک دوره بازگشت سرمایه چهارده روزه داره. طبق داده‌های وایت پیپر،سیستم استیکینگ بدین گونه میباشد:

پروژه پیکا چیست؟ بررسی پیکا کریپتو و توکن PIKA

هر چه افراد بیشتری مشارکت داشته باشن، توکن‌ها مقدار بیشتری تقسیم میشن. هر چه قدر نرخ تکامل (تبدیل توکن‌های سطح پایین به سطح بالاتر) بیشتر باشه، پاداش بیشتری به استخر اضافه میشه و هر چقدر افراد بیشتری در تبدیل به توکن‌های سطح بالا مشارکت کنن، توکن‌های بیشتری به استخر افزوده میشه. پلتفرم TheKRAFT مارکت پلیس توکن‌های مخصوص بازی و پلتفرم ساخت و خرید و فروش NFT هست.

این پلتفرم داره مراحل آخر توسعه و گسترش رو طی میکنه. بازی کارتی تریدینگ (TCG) در مراحل آخر توسعه و گسترش هست. داستان این بازی حول محور حیوانات در حال انقراض و منقرض شده شکل میگیره. این حیوانات به قلمرویی انتقال می یابن که در اون تمایلات انسانی بیشتری همچون پوشیدن زره و حمل سلاح رو پیدا میکنن.

بازار Kraft Nft

بازار KRAFT، فضایی برای هنرمندان NFT و بازیکنان بازی ارائه میده که در اون میتوننNFT ها رو ایجاد و جمع آوری کنن. ارز PIKA به کاربران این امکان رو میده تا با ارائه یک روش جمع‌آوری منحصر به ‌فرد از طریق داشتن مشوق‌هایی برای NFT و PIKA، به شیوه‌ای متفاوت با NFTها تعامل داشته باشن.

پروژه پیکا چیست؟ بررسی پیکا کریپتو و توکن PIKA

تیم PIKA ادعا میکنه که PIKA فقط بازی بلاک چین نیست، بلکه تلفیقی از بازی های سنتی و بلاک چین هستش. این بازی، هم بازی معمولی و هم بازی بلاک چین هست. تیم PIKAgaming.PIKA برنامه‌های خود رو برای اضافه کردن NFTهای بازی بیشتر به پلتفرم به اشتراک میزارن و یک پلتفرم واحد برای بررسی و معامله همه NFTهای بازی برای شما ارائه میکنن. بازار NFT همچنین دارای یک سیستم سکه سه لایه هست. سیستم توکن مبتنی بر حجم که به نفع کاربران خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: معرفی 6 پلتفرم برتر ساخت NFT

پس از اینکه کاربران به حجم مشخصی با THUNDER یا RAI رسیدن، واجد شرایط هستن NFT های خود رو با گزینه پرداخت THUNDER و RAI فهرست کنن. تیم همراه با بازار واقعی، راه‌های مختلفی رو برای حفظ تعامل کاربران با سایت اضافه کرده. پازل‌های NFT یکی از راه‌های نگه‌داشتن کاربران هستن که در اون میتونن NFTها رو برای حل یک پازل جمع‌آوری کنن.

کارت‌های NFTs PIKA نیز قابل جمع‌آوری هستن و میتونن به صفحات کلکسیونی شرکت اضافه بشن. علاوه بر سایر جوایز، مزایای دیگری نیز به سرمایه‌گذارانی که صفحات کلکسیونی از طریق NFTهای کمیاب و انحصاری تکمیل میکنن، ارائه میشه. تیم رمزنگاری PIKA معتقده افزودن NFT ها از طریق وب سایت، بازار و بازی کارت های تجاری ما به افزودن ابزار مفید و حفظ اکوسیستم کمک شایانی میکنه و در مسیر پیشرفت پروژه قرار میگیره.

سولات متداول

• بالاترین قیمت ثبت شده برای پیکا چقدر است؟

بالاترین قیمت پیکا 0.0200 دلار هست. این بالاترین قیمت، بالاترین قیمت پرداخت شده برای Pika از زمان عرضه اون میباشد.

• چه دارایی های دیگری شبیه پیکا است؟

دارایی هایی که ارزش بازار مشابهی با Pika دارن: Hectagon، ZURRENCY، SWAPP Protocol و ...

جمع بندی

توکن پیکا یکی از توکن های برتر در صنعت بازی هست. سرمایه گذاران زیادی با خریدن این توکن و نگهداری اون، قصد دارن به درآمد برسن. شما نیز میتونین با خرید این توکن از Uniswap و صرافی های معتبر، اقدام به سرمایه گذاری با دارایی خود کنین و در پیشبرد این پروژه سهیم بشین. البته در هنگام خرید باید مدیریت سرمایه رو رعایت کنین و بیشتر از 5 درصد خریداری نکنین.

در این مقاله به موضوع بررسی توکن پیکا و سرویس های PIKA در ارزهای دیجیتال پرداختیم تا شما با بدست آوردن اطلاعات ارزهای دیجیتال برتر، تصمیم گیری بهتری برای نحوه سرمایه گذاریتون داشته باشین.

 


نظرات کاربران در مورد پروژه پیکا چیست؟ بررسی پیکا کریپتو و توکن PIKA
سوال امنیتی :4+81 = ?