پیش بینی افزایش نرخ بهره بزرگ فدرال رزو تا چند روز آینده

1401/04/16
پیش بینی افزایش نرخ بهره بزرگ فدرال رزو تا چند روز آینده

در حالی که اقتصاد نشانه های اولیه کندی و ترس از رکود را نشان می دهد، فدرال رزرو مصمم به مهار تورم و افزایش سه چهارم واحدی دیگر در اواخر ماه جولای است. داده های اقتصادی حاکی از آن است که ایالات متحده احتمالا در مسیر نادرستی حرکت کرده و اعتماد مصرف کنندگان کاهش یافته است.

براساس نظر کارشناسان اقتصادی؛ در میان ترس از رکود قریب الوقوع، اقتصاد تنها می تواند دو تا سه ماه متوالی دیگر رشد منفی داشته باشد. از سوی دیگر با کاهش سفارشات کارخانه ها، قیمت کالاهای نفت و گاز در این هفته به شدت کاهش یافته است.

اما بعید است که این تضعیف اقتصادی بانک مرکزی را از تصمیم خود منصرف کند. به گفته کارشناسان رکود خفیف اقتصادی برای فدرال رزرو احتمالا خبر خوشایندی خواهد بود و تعهد به بازگرداندن ثبات قیمتی می تواند مقامات را در مسیر سیاست تهاجمی نگه دارد.

تورم با سریع ‌ترین سرعت خود در چهار دهه اخیر افزایش یافته است و بازار کار در حالی که تا حدودی تعدیل شده است، به طور غیرعادی قوی است و 1.9 شغل برای هر فرد بیکار موجود است. سیاستگذاران فدرال رزرو احتمالا در جلسه جولای خود بر روی این عوامل تمرکز خواهند کرد.

صورت جلسه احتمالی نشست آتی فدرال رزو

بانک مرکزی تصمیم بعدی نرخ خود را تا 20 روز دیگر یعنی در 27 جولای اعلام خواهد کرد و چندین داده اساسی از جمله آخرین داده های نرخ بیکاری ژوئن و ارقام به روز شده شاخص قیمت مصرف کننده تورم از هم اکنون تا آن زمان تعیین شده است. اما با فرض اینکه اقتصاد قوی باقی بماند، تورم بالا بماند و نورهای اعتدال هنوز قطعی نباشد، احتمالا یک افزایش بزرگ در پیش رو خواهد بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفته است که بانک های مرکزی در نشست آتی بین افزایش 0.5 یا 0.75 درصدی بحث خواهند کرد. فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را 0.75 واحد درصد افزایش داد که اولین افزایش بزرگ فدرال رزو از سال 1994 بوده است.

به گفته اقتصاددانان، اگر آمریکایی ها به این باور برسند که تورم سال به سال بالا باقی خواهد ماند، احتمالا برای پوشش هزینه های خود افزایش دستمزد بیشتری را طلب خواهند کرد.

براساس اظهارات مایکل فرولی، اقتصاددان ارشد ایالات متحده درJPMorgan Chase، به نظر می رسد که نرخ بهره سالانه فدرال رزرو در حال حاضر بین 1.5 تا 1.75 درصد تعیین شده است که بسیار بالاتر از تنظیم نزدیک به صفر فدرال رزو در آغاز سال 2022 بوده است.

فدرال رزرو تا زمان نشست جولای خود اطلاعات جدیدی در اختیار خواهد داشت، اما احتمالا حساسیت کمتری نسبت به داده های دریافتی در شرایط امروزی داشته باشد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پیش بینی افزایش نرخ بهره بزرگ فدرال رزو تا چند روز آینده
سوال امنیتی :7+88 = ?