پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟(چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟)

1401/06/24

ما سعی می کنیم در مقاله پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های اخیر و گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه گذاری با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی باعث میشه تا فرصت های کسب سود زیادی برای معامله گران و تریدرهای بازار فراهم بشه. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به دست بیارین.

همچنین بازار کریپتوکارنسی ها شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که هر کدوم از اون ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن. بنابراین، قبل از شروع معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار آشنایی داشته باشین. از جمله از این مفاهیم می تونیم به ساتوشی، صرافی، بیت کوین، ترید، استاپ لاس و.... اشاره کنیم.

برای اینکه بتونین سودهای زیادی از ترید ارزهای دیجیتال به دست بیارین، باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استراتژی های معاملات

معاملات ارزهای دیجیتال چگونه است؟

معامله گری ارز دیجیتال با خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال گفته میشه که با هدف کسب سود انجام میشه. همچنین شخص معامله گر یا تریدر با هدف کسب سود از نمودارهای قیمتی، اخبار بازار و رویدادهای آتی بازار رو استفاده می کنه. زمانی که صحبت از ترید کردن و یا معامله ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی ها در بازارهای مالی میشه، منظور دادن چیزی و گرفتن چیز دیگه هست. برای مثال کسی رو در نظر بگیرین که بیت کوین می خره تا اون رو با امید افزایش قیمت در آینده به قیمت بالاتری بفروشه. در حقیقت او پول داده و بیت کوین خریده و در آینده نیز بیت کوین های خودش رو با پول مبادله می کنه.

پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟(چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟)

جالب اینجاست که بدونین معامله ارزهای دیجیتال به معنی خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالا هست. برخلاف سرمایه گذاری که به معنی نگهداری بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال برای بلند مدت باهدف کسب سود زیادی هست، معامله گر ارزهای دیجیتال به دنبال این هست تا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنه و برای پیش بینی قیمت ها نیز باید اخبار و رویدادهای این صنعت رو دنبال کرد و با نمودارهای مختلف سروکار داشته باشه. شخص معامله گر برای رسیدن به مهارت در معاملات نیازمند زمان، سرمایه و تلاش هست. بنابراین، اگه شما نیز قصد معامله ارزهای دیجیتال رو دارین، ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع روش های تجزیه و تحلیل وضعیت کلی بازار یا ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشین.

ترید ارزهای دیجیتال نیز خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود از نوسانات قیمت هست. برای انجام این کار نیز می تونیم یه ارز دیجیتال رو با ارز دیجیتال دیگه ای مبادله کرده و یا یه ارز دیجیتال رو با پول سنتی مبادله کنیم. ارزهای دیجیتال دسته جدیدی از دارایی های مالی محسوب میشن که محبوبیت و پذیرش اون به صورت مداوم در حال افزایش هست.

ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال هنگام ترید:

جالب اینجاست که بدونین معامله گری ارزهای دیجیتال ویژگی های زیادی داره که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال خیلی از معامله گران و تریدرهای بازار قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟ به بررسی ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال هنگام ترید بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟(چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟)

• یکی از ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال هنگام ترید این هست که این بازار به صورت مداوم کار می کنه و 24 ساعات شبانه روی در 7 روز هفته فعال هست و شما می تونین خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین. در حالی که سایر بازارهای مالی تعطیلی هم دارن.

• یکی دیگه از ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال هنگام ترید این هست که بازار تعداد زیادی از شرایط و ویژگی های خاص خودش رو داره که سایر بازارها نداره. برای مثال معیارهای مورد استفاده در زمان انجام تحلیل فاندامنتال یا استفاده از ولت فقط در این دارایی ها پیدا میشه.

• یکی دیگه از ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال هنگام ترید این هست که بیت کوین ارز اصلی و غالب این بازار هست و سایر رمز ارزها معمولا در جهت کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین حرکت می کنند. با توجه به چرخه بازاری که در اون قرار داریم، ممکنه همبستگی های خاص یا افزایش کلی در قدرت نسبی الت کوین ها در مقابل بیت کوین وجود داشته باشه.

• یکی دیگه از ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال هنگام ترید این هست که امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست که هم برای جلوگیری از کلاهبرداری و هم برای محافظت از ارزهای دیجیتال و کلیدهای خصوصی مهم هست.

پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟

پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟(چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟)

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟ بهتره بدونین برای فعالیت در هر تخصصی نیاز به کسب اطلاعات دارین. بازار ارزهای دیجیتال نیز یکی از بازارهای مالی هست که برای فعالیت به تخصص نیاز داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی پیش نیازهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• آشنایی با ارز دیجیتال

یکی از پیش نیازهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال که از اهمیت بالایی برخوردار هست اینه که با مفهوم ارز دیجیتال باید آشنایی داشته باشین. بهتره بدونین ارز دیجیتال نوعی پول مجازی رمزنگاری شده هست که بر پایه بلاک چین به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنه. می تونیم از شاخص های اون به قراردادهای هوشمند یا عدم دخالت دولت ها و مدیریت اون در دارایی های مردم بپردازیم. همچنین ارزهای دیجیتال عرضه محدود دارن، در حالی که پول های واقعی عرضه نامحدود داشته و توسط بانک مرکزی هر کشور چاپ میشن.

• ریسک پذیر بودن

یکی دیگه از پیش نیازهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، ریسک پذیر بودن در بازار هست. جالب اینجاست که بدونین معامله گری ارزهای دیجیتال پر ریسک هست و برای اینکه بتونین به راحتی معاملات و خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین، باید ریسک پذیر باشین. هرچقدر که ممکنه سود زیادی از بازار به دست بیارین، همون اندازه نیز ممکنه که ضرر کرده و سرمایه خودتون رو از دست بدین. بنابراین، سعی کنین تا ریسک پذیر بوده و با پول یا سرمایه ای وارد بازار بشین که تحمل از دست دادن اون رو داشته باشین.

 پیش بینی و تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال

پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟(چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟)

یکی دیگه از پیش نیازهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، پیش بینی و تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی هاست. به عبارت دیگه، شما باید آموزش انواع تحلیل رمز ارزها رو فرا بگیرین که پیش بینی قابل قبول و دقیقی از آینده بازار داشته باشین. در نتیجه طبق پیش بینی های خود به معامله بپردازین.  اگه بتونین به صورت حرفه ای تحلیل تکنیکال رو آموزش ببینین، می تونین استراتژی های خاص خودتون رو داشته و بر اساس استراتژی های معاملاتی خود به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازین. هرچقدر پیش بینی های شما درست از آب در بیاد، همون اندازه می تونین سود زیادی به دست بیارین.

• آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال

یکی دیگه از پیش نیازهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال این هست که با صرافی های ارز دیجیتال مختلف آشنایی داشته باشین. برای خرید ارز دیجیتال نیاز به انتقال سرمایه خود به صرافی ها رو دارین، برای این کار می تونین به صرافی های ایرانی یا خارجی مراجعه کرده و به معامله بپردازین. روش های مختلفی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود داره که می تونین به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنین. قبل از معامله نیز آموزش های کار با صرافی رو به صورت کامل مشاهده کرده تا هیچ مشکلی در فعالیت با صرافی ها نداشته باشین.

• آشنایی با استیبل کوین ها در بازار

یکی دیگه از پیش نیازهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال این هست که با استیبل کوین ها آشنایی داشته باشین. بهتره بدونین استیبل کوین ها در اصل همون ارزهای ثابتی هستن که قیمت اون ها نوسانات شدیدی نداره و در حوالی یک دلار آمریکا معامله میشه. برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال نیز نیاز به جفت ارز دارین که بر پایه اون به معامله بپردازین. برای مثال استیبل کوین تتر یکی از نمونه های ارزهای شاخص جهان هست. در بخش فیوچرز امکان مبادله چند برابری سرمایه وجود داره که می تونین از استیبل کوین ها استفاده کنین.

• آشنایی با انوع شبکه های ارز دیجیتال

یکی دیگه از انواع پیش نیازهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال این هست که با انواع شبکه های ارز دیجیتال آشنایی داشته باشین.بسیاری از ارزهای دیجیتال دارای بلاک چین یا شبکه اختصاصی برای انتقالات ارزی خود هستن. درک مفهوم بلاک چین پیش نیازهای فعالیت در بازار ارز دیجیتال هست و همه توسعه ارزهای دیجیتال در این شبکه انجام میشه. می تونیم به عنوان مثال به بلاک چین یا شبکه اختصاصی بیت کوین و اتریوم اشاره کنیم.هزینه های انتقالات ارزی در هر دو بلاک چین متفاوت بوده و باید در زمان انتقالات امنیت شبکه رو زیر نظر داشته باشین و کارمزدهای معاملاتی رو مورد بررسی قرار بدین.

پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟(چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟)

 برخی از ارزهای دیجیتال بدون شبکه اختصاصی هستن که در شبکه بلاک چین امن دیگه ای فعالیت می کنند. برای مثال می تونیم به ارزهای دیجیتال متاورسی اشاره کنیم. مثلا ارز دیجیتال مانا در شبکه اتریوم فعالیت کرده و همه نقل و انتقالات ارز دیجیتال در این شبکه انجام میشه و شما برای خرید و فروش ارز دیجیتال مانا باید از شبکه اتریوم استفاده کنین. برای استفاده از شبکه اتریوم باید کارمزد زیادی پرداخت کنین.

• تهیه کیف پول ارز دیجیتال

یکی دیگه از انواع پیش نیازهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال این هست که برای خودتون کیف پول ارز دیجیتال یا رمزنگاری شده تهیه کنین. چون بعد از اینکه ارزهای دیجیتال رو خریدین، به جایی نیاز دارین تا رمز ارزهای خودتون رو در اونجا نگهداری و ذخیره کنین تا امنیت اون ها تضمین بشه. برای این کار باید از کیف پول های رمزنگاری شده یا ارز دیجیتال کمک بگیرین. از جمله از کیف پول های ارز دیجیتال می تونیم به ولت های سخت افزاری و ولت های نرم افزاری رمزنگاری شده اشاره کنیم.

چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله، اهمیت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟ همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها به وجود میاره. به این ترتیب، شما نیز می تونین از فرصت های به وجود اومده استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به دست بیارین.

البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. بنابراین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین.

پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟(چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟)

جالب اینجاست که بدونین عوامل و فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن که باید این عوامل و فاکتورها رو شناسایی کنین و بتونین تاثیر هرکدوم از اون ها بر روی قیمت ارزهای دیجیتال رو یاد بگیرین. از جمله از این عوامل می تونیم به وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها و... اشاره کنیم. برای این کار نیز تحلیل فاندامنتال می تونه گزینه مناسبی برای شما محسوب بشه. بنابراین، با یادگیری تحلیل فاندامنتال می تونین ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. توجه داشته باشین که تحلیل تکنیکال برای معامله های کوتاه مدت و تحلیل فاندامنتال نیز برای معامله های بلند مدت مورد استفاده قرار می گیره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار اشنایی داشته باشین.

همچنین اگه دوست دارین تا سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین، توصیه می کنیم تا تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال رو یاد بگیرین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین.


نظرات کاربران در مورد پیشنیازهای معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟(چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟)
سوال امنیتی :1+35 = ?