چرا کار با صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام است؟

1401/06/09


چرا کار با صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام است؟ اگه که شما هم دارید از طریق کانال های تلگرامی واسه خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام میکنید، همین الان دست نگه دارید. با خرید و فروش رمزارز از طریق شبکه های اجتماعی مثل تلگرام همه سرمایه تون ممکنه از دست بره و چیزی که قطعی به نظر میرسه اینه که همیشه کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام هست.

 همونطور که مبادله ارزهای دیجیتال در بین مردم رواج بیشتری بیشتری پیدا کرده تنوع و روش های معامله هم بیشتر شده، که گاهی توی بعضی از این روش های معاملاتی افراد مورد سوء استفاده قرار میگیرن؛ و ازشون کلاهبرداری میشه. این بار توی این مقاله قصد داریم بهتون بگیم که چرا کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام است. همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله ای که در رابطه با خرید و فروش در شبکه های اجتماعی هست رو هم حتما مطالعه کنید و اطلاعات مفیدی در این مورد بدست بیارید.

پرکاربرد ترین روش هایی که این روزها برای معامله ارزهای دیجیتال توی ایران استفاده میشه اکثرا یا از طریق صرافی های ایرانی هست، و یا از طریق شبکه های اجتماعی مثل تلگرام انجام میشه. بیشتر صرافی های خارجی به دلیل تحریم ها کاربرهای ایرانی خودشون رو پشتیبانی نمیکنن. پس لازمه به این نکته توجه کنید که انتقال مبالغ سنگین و یا حتی خرید و فروش توی این صرافی های خارجی ممکنه به قیمت از دست رفتن کل دارایی افراد تموم بشه. 

به همین دلیل بیشتر افراد کار با صرافی های ایرانی رو برای معامله انتخاب میکنن، ولی چیزی که مسلمه اینه که تنوع ارزها توی صرافی های ایرانی کمه و مدت زمان تراکنش ها گاهی طولانی میشه. این مسائل باعث شده بعضی ها به خاطر عجله کردن توی تبدیل پولشون به ارز دیجیتال یا برعکس توی دام کلاهبردار هایی که توی شبکه های اجتماعی مثل تلگرام فعال هستن بیافتن و یکجا همه پولشون رو از دست بدن. 

البته کانال هایی هم وجود دارن کاربرها توی اون تبادل نظر میکنن در مورد اخبار ارزهای دیجیتال باهم صحبت میکنن، و به هم سیگنال میدن. فعال بودن توی این کانال های تلگرامی نه تنها اشکالی نداره بلکه باعث میشه در مورد اخبار رمزارزها و سیگنال های خرید و فروش همه خودتون رو به روز نگه دارید. مشکل از اونجایی شروع میشه که بعضی ها از این کانال ها و این شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری واسه خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده میکنن. 

خرید ازصرافی بهتر از تلگرام

کلاه برداری به سبک ارز دیجیتال در تلگرام 

واسه دادن آکاهی بیشتر و برای این که متوجه بشید چرا کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید توی تلگرام هست، چند نوع از روش های کلاهبرداری که توی شبکه های اجتماعی مثل تلگرام رایجن رو واستون معرفی میکنیم؛ تا با این شیوه ها آشنا بشید و در این تله ها نیافتید. در سایت صرافی اینانس همچنین مقاله ای با عنوان 4 روش جلوگیری از کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی موجود هست که مطالعه ی اون حتما توصیه میشه.

• روش طرح پانزی

توی دنیای رمز ارزها این طرح خودش رو به صورت پیشنهاد هایی با کسب سود تضمین شده نشون میده. پس اگر دیدین که داره بهتون سودهای قطعی و تضمین شده ای پیشنهاد میشه که هیچ منطقی پشتش نیست، باید حواستون رو جمع کنید. چون ممکنه که توی تله طرح پانزی گرفتار بشین. 

طرح پانزی

عاملان اجرا کننده این طرح ها با قانع کردن افراد واسه سرمایه گذاری و گرفتن پول اون ها هیچ کار دیگه ای انجام نمیدن. بعدش پول اعضای جدید رو میگیرن و به عنوان سود سرمایه گذاری به کیف پول سرمایه گذار های قدیمی واریز میکنن. 

برای مثال فرض کنید که پیش میاد توی بعضی کانال های تلگرامی پیشنهاد هایی گذاشته میشه با عنوان کسب سود ثابت 20 درصد ماهانه تا 12 ماه. اگر ماه اول سی نفر بیان و توی این طرح شرکت کنن، توی ماه دوم با تبلیغات بیشتر اعضای جدیدی وارد میشن و یه مبلغ از پولی رو که وارد طرح کردن به حساب کسایی واریز میشه که ماه اول وارد شده بودن. ماه سوم با ورود اعضای بیشتر از پول این اعضا مقداری کسر میشه و به کیف پول اعضای قدیمی تر واریز میشه. 

این چرخه همین طور ادامه پیدا میکنه تا این که در اخر به جایی میرسه که دیگه شخص کلاهبردار نمیتونه سود سرمایه گذارها رو ماه به ماه و تضمین شده به حسابشون واریز کنه. اینجاست که فروپاشی این چرخه اتفاق می افته و دست افراد پشت این طرح رو میشه، و سرمایه گذارها میفهمن که چه کلاه گشادی سرشون رفته.

• روش های هرمی 

به خاطر قدیمی بودن این روش ممکنه که شما هم تا حدی با این روش آشنا باشین. مدل های هرمی هم مثل مدل های کلاهبرداری پانزی وعده کسب سود ثابت و تضمین شده ای رو میدن. ولی شرطش اینه که هر اعضا باید بتونه چند نفر دیگه رو هم به غیر از خودش جذب بکنه وارد طرح سرمایه گذاری کنه. 

توی این مدل ها هم سود پول افراد از جیب کسایی داده میشه که تازه به این شبکه وارد میشن و مثل طرح پانزی این طرح هم در آخر به خاطر ساختار معیوبش محکوم به نابودی هست. از جمله طرح هایی که از این طریق شکل گرفتن و در آخر دستشون رو شد، میتونیم به وان کوین و بیت کانکت اشاره کنیم. 

• کیف پول های جعلی 

اگر موقع نصب کیف پول روی سیستم و یاگوشی تون دقت کافی رو نداشته باشین ممکنه به جای کیف پول یک بدافزار رو نصب کنید، که کل حسابتون رو خالی کنه. این کیف پول های جعلی به خاطر پیچیدگی بیش از حدی که دارن حتی ممکنه توی اپ های معروفی مثل گوگل پلی هم واسه دانلود موجود باشن، و قابل تشخیص نباشن. 

کیف پول جعلی

لازمه که تحقیقات لازم رو قبل از انتخاب کیف پول دیجیتالتون انجام بدید، تا توی دام این اپلیکیشن های فیک نیفتین. همیشه یادتون باشه والت هایی رو انتخاب کنید که کاربرهای بالایی دارن و کمپانی ارائه دهندش معتبر و سرشناسه. اگر این دو ویژگی رو رعایت کنید خیلی کم امکانش هست که توی تله این برنامه های جعلی گرفتار بشین. 

• فیشینگ 

از رایج ترین و متداول ترین روش های کلاهبرداری که توی فضای اینترنت وجود داره این روش هست. این مدل از روش های قبلی خطرناک تره، چون ممکنه فقط با یه کلیک اشتباه همه اطلاعات شخصیتون از جمله اطلاعات کیف پولتون به سرقت بره. 

روش های تخلیه اطلاعاتی که به صورت فیشینگ توی فضای وب رایجه به قدری مختلف و گوناگون هست، که میتونیم بگیم هیچ متد خاص و ثابتی براش وجود نداره. ممکنه شما یک ایمیل دریافت کنید و کیف پولتون هک بشه. ممکنه از یک وبسایت استفاده کنید و هک بشید. ممکنه یک لینک مخرب در قالب فیلم یا عکس براتون ارسال بشه و با کلیک روی اون همه اطلاعاتتون تخلیه بشه و... 

فیشینگ

توی شبکه های اجتماعی مثل تلگرام استفاده از این روش خیلی رایجه. ممکنه یک نفر بهتون پیام بده و خودش رو مدیر سرمایه گذاری، صاحب صرافی و یا کارمند یه شرکت خاص معرفی بکنه، و با استفاده از تکنیک های خاصی که بلده سرتون کلاه بزاره و اطلاعات کیف پول دیجیتالتون رو بدزده. 

اگه که شما هم پیام هایی از این قبیل دریافت کردین همیشه یادتون باشه که هرگز بهشون جواب ندین، و یا اگه جواب دادین هرگز اطلاعات مربوط به کیف پولتون رو در اختیار این افراد قرار ندید. 

• روش راگ پول

روش راگ پول (Rug Pull) هم یکی از پر کاربرد ترین روش های کلاهبرداری توی دنیای ارزهای دیجیتال هست. این مدل کلاهبرداری به این روش عمل میکنه که با تبلیغات گسترده عرضه یک رمزارز جدید تبلیغ میشه، و افراد تحت تاثیر موج خریدی که به وجود میاد میرن و این ارز دیجیتال رو میخرن. اما بعد از مدتی توسعه دهنده های این ارز دیجیتال میان و پروژشون رو تعطیل میکنن که باعث میشه کوین مورد نظر ارزش خودش رو به شدت از دست بده. این طوری میشه که سرمایه گذارها میمونن با یه ارز بی ارزش توی کیف پولشون که نمیدونن باهاش چیکار کنن. 

برای این که بدونید چرا کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام هست، دونستن این نکته در اینجا ضروریه که همه روش هایی که در بالا واستون توضیح دادیم، همگی توی شبکه های اجتماعی مثل تلگرام برای کلاهبرداری استفاده میشه. مثل روش راگپول که توی کانال های مختلف میان و یک ارز دیجیتال خاصی رو تبلیغ میکنن و بعد از یه مدت میبینید که رمزارز معرفی شده ارزش خودشو به کلی از دست داد. 

اما اگر همین اخبار رو از طریق صرافی های ایرانی دنبال کنید، خیلی کم با مطالبی این چنینی روبرو میشید؛ و دلیلش هم اینه که چون صرافی ها به دنبال افزایش مشتری ها و کاربرهای خودشون هستن هیچ وقت نمیان با انتشارات چنین اخباری اعتبار خودشون رو در بین مردم خدشه دار کنن. 

صرافی بهتر از تلگرام

مزیت استفاده از صرافی به جای تلگرام 

تا اینجا باید دونسته باشین استفاده از یک صرافی معتبر چقدر میتونه امنیت معاملاتتون رو بالا ببره و این امکان رو بهتون بده که با خیال راحت به خرید و فروش رمز ارز انتخابیتون بپردازین. 

شاید یکی از مواردی که ذهنتون رو به خودش مشغول کنه اینه که چرا بهتره یک صرافی ایرانی رو انتخاب کنیم؟ با این که از طریق استفاده از تلگرام هیچ نیازی به تعیین هویت نداریم، و با سرعت خیلی بالایی میتونیم خرید و فروش خودمون رو انجام بدیم. 

نکته مهمی که باید بهش توجه کنید دقیقا اینجاست و نشون میده که چرا کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام هست. 

توی تلگرام شما با افرادی مبادله و تعامل میکنید که هویت واقعی شون مشخص نیست، و اگر پولتون از دست رفت پیدا کردن این اشخاص خیلی سخت هست؛ و باعث میشه احتمال کلاهبرداری در فضا به شدت بالا بره. 

اما صرافی های ایرانی ارزهای دیجیتال به این دلیل که داخل ایران هستن آدرسشون، شماره تلفنشون و اطلاعاتی که برای پیگیریشون لازم هست کاملا مشخصه، هیچ وقت نمیان سر کاربرهای خودشون کلاه بزارن و اعتبار خودشون رو به خطر بندازن و گرفتاری واسه خودشون درست کنن. 

مزیت های صرافی ها نسبت به کانال های تلگرام

خلاصه هر طور که حساب کنید کار کردن با صرافی های ایرانی همه جوره از معامله و خرید و فروش رمزارز توی تلگرام بصرفه تر و امن تر هست. از جمله مزیت و برتری این صرافی ها نسبت به کانال های تلگرامی میتونیم به موارد زیر اشاره بکنیم: 

• پشتیبانی کاربران

صرافی های ایرانی برای این که بتونن مشتری های خودشون رو حفظ کنن سعی میکنن پیشتیبانی قوی برای کاربراشون ارائه کنن، تا بتونن اون ها رو برای همیشه حفظ کنن و تعدادشون رو افزایش بدن. مثلا ممکنه به دلیل انتخاب فی (کارمزد تراکنش ارز دیجیتال) پایین مدت زمان تراکنشتون خیلی طول بکشه، شما میتونید به راحتی با ایجاد تیکت و یا تماس با صرافی از اخرین وضعیت تراکنشتون به کاملا مطلع بشین. اما در فضای تلگرام این امکان وجود نداره و ممکنه که شخص اصلا به شما پاسخ گو نباشه. 

• توانایی پیگیری قانونی 

اگر به هر دلیلی موقع انجام تراکنش ها اشتباهی رخ داد و پولتون از دست رفت، شما میتونید با پیگیری قانونی ادعای خسارت کنید و پولتون رو پس بگیرید.

 اما توی تلگرام شخصی که از طریق اون اقدام به خرید و فروش رمزارز میکنید ممکنه کل پولی رو که توی ولتتون هست بالا بکشه و بعد اکانت تلگرامشو پاک کنه. در این صورت حتی با پیگیری قانونی هم امکانش خیلی کمه که بتونید موفق بشید پولتون رو پس بگیرید. 

• استفاده از خدمات جانبی و آموزشی 

صرافی های ایرانی برای این که بتونن مزیت رقابتی خوشون رو توی بازار افزایش بدن. همراه خدمات مبادله ای که برای مشتری هاشون عرضه میکنن یه سری خدمات جانبی دیگه رو هم در کنارش واسه کاربراشون در نظر گرفتن. مثلا شما میتونید از اخبار بروز و جدیدی که منتشر میشه واسه تحلیل بنیاد ارزها استفاده کنید. 

برعکس اخبار صرافی ها که همیشه به روز و همراه با تحلیل های اصولی هست. توی فضای تلگرام هر شایعه غلط و خبر بدون پشتوانه ای ممکنه که بصورت یه موج پخش بشه. 

همچنین یه سری خدمات و دوره های آموزشی هم توسط صرافی های ایرانی انجام میشه، که میتونید با استفاده از این آموزش ها مهارت های خودتون رو توی ترید کردن و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بالا ببرید. 

اما توی کانال های تلگرامی فضای آموزشی تخصصی وجود نداره که به صورت حرفه ای باشه و اگر هم کانال آموزشی باشه محتواش زیاد کاربردی نیست. 

• ارائه کیف پول اختصاصی 

از مزیت های دیگه این صرافی ها که نشون میده چرا کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرامه. ارائه ولت های اختصاصی هست که توط اکثر صرافی های بزرگ ایرانی انجام میشه و امنیت دارایی های دیجیتالتون رو بیشتر بالا میبره. اگر کیف پول خارجی داشته باشین که متصل به یک کمپانی و یا صرافی خارجی هست ممکنه که با تشخیص ای پی تون ولتتون مسدود بشه و از کار بیافته. 

در این صورت انتقال دارایی کیف پولتون به یه ولت دیگه ممکنه با دردرسرهایی براتون همراه بشه و کیف پول های اختصاصی صرافی های ایرانی میتونن راه حلی برای این مساله باشن. 

صرافی ایرانی یا خارجی

صرافی ایرانی یا خارجی 

ممکنه بعضی ها این سوال واسشون پیش بیاد و بگن حالا که فهمیدیم چرا کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام هست، آیا حتما لازمه صرافی که باهاش کار میکنیم ایرانی باشه؟ اگر با صرافی خارجی کار بکنیم چه اشکالی داره؟ توی این قسمت میخوایم که این مبحث رو براتون بیشتر بازش کنیم. 

صرافی های ایرانی رو اگر با توجه به اپشن هایی که دارن و همچنین حجم معاملاتشون با صرافی های خارجی مقایسه کنیم، قطعا با این نتیجه مواجه میشیم که امکانات صرافی های خارجی خیلی بیشره. ولی مشکل اینجاست که خیلی از صرافی های خارجی اشخاص ایرانی رو پیشتیبانی نمیکنن و اگه متوجه بشن که اهل ایران هستید ممکنه کل داراییتون رو مسدود و مصادره کنن و شما کل پولتون رو از دست بدین. 

گاهی پیش میاد کسایی که در ایران زندگی میکنن به شیوه های مختلفی توی صرافی های خارجی اقدام به معامله ارزهای دیجیتال میکنن و با انجام یه اشتباه ناخواسته هویتشون لو میره و کل دراییشون مسدود میشه. 

پیشنهادی که ما به شما داریم اینه که اگر هم به خاطر امکانات بینظیر صرافی های خارجی علاقمند به کار اون ها هستید. در کنارش با یک صرافی ایرانی هم کار بکنید و ترید هایی رو قصد دارین با سرعت بالا انجام بدین از طریق صرافی های خارجی اقدام به انجامش کنید. ولی برای نگهداری دارییتون و انتقال مبالغ مهم از صرافی های ایرانی استفاده بکنید. 

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

قطعا با خوندن مطالب بالا تا الان به این نتیجه رسیدین که چرا کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام هست، و مزایای غیر قابل مقایسه صرافی های ایرانی رو نسبت به فضای نا امن تلگرام متوجه شدین. حالا قصد داریم یک نمونه از صرافی های معروف رو خدمتتون معرفی کنیم، که اگر دوست داشتید با اون ها کار کنید؛ و معاملاتتون رو انجام بدین. 

• صرافی اینانس

مجموعه اینانس از سال 96 توی این حوزه فعالیت خودش رو شروع کرده، و به عنوان یکی از برترین صرافی های ارز دیجیتا ایرانی مطرح هست. این صرافی با بیش از 100,000 کاربر فعالی که داره همه ویژگی هایی که یک صرافی خوب میتونه داشته باشه رو داره. فقط کافیه در اون ثبت نام کنید و یک محیط کاربری کاملا ویژه رو تجربه کنید. 

صرافی بایننس

کاربرد های تلگرام 

هرچند که هدف اصلی مقاله چرا کار با صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام است؟ ما این بود که بگیم چرا کار بار صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام هست. اما قطعا تلگرام هم میتونه کاربرد های خاص خودش رو توی مبادله ارزهای دیجیتال داشته باشه، اگه که ازش به درستی استفاده بشه. 

با حجم اطلاعاتی که توی این شبکه اجتماعی مبادله میشه، شما این توانایی رو پیدا میکنید که به حجم بزرگی از داده ها و اخبار در لحظه دسترسی داشته باشین. اما نکته ای که باید بهش توجه کنید اینه که بی قید و شرط به همه این اخبار مخصوصا اگه منبع مطمئنی نداشته باشه اعتماد نکنید. چون که باعث میشه توی تحلیل هاتون دچار اشتباه بشید و در معاملاتتون ضرر کنید. 

شما میتونید به سیگنال های خرید و فروش از طریق این شبکه اجتماعی به راحتی دسترسی داشته باشین، ولی این رو هم در نظر بگیرید که فقط با تکیه کردن به این سیگنالها اقدام به معامله نکنید و مهارت های تحلیلی خودتون رو ارتقاع بدین. 

از امتیازهای دیگه ای که شبکه اجتماعی تلگرام داره اینه که شما با خوندن مطالب کانال های تلگرام اشنایی بیشتری با اصول معامله ارزهای دیجیتال پیدا میکنید، و میتونید نسبت به گذشته ترید های موفق تری رو انجام بدین؛ و سود بیشتری بدست بیارین. شما با خوندن تحلیل های مختلفی که توی کانال های تلگرامی انجام میشه بعد از یه مدت دیگه خودتون یاد میگیرید که چطوری یه پوزیشین رو تحلیل کنید، و نقاط سود و زیانش رو واسه خودتون مشخص کنید. 

جمع بندی 

ما واستون در مقاله چرا کار با صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام است؟ توضیح دادیم که چرا کار با صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام هست. مزیت معامله کردن با استفاده از صرافی ها رو براتون توضیح دادیم، چند تا از صرافی های ایرانی خوب رو براتون معرفی کردیم؛ و روش هایی که اغلب از این طریق توی فضای تلگرام مورد سو استفاده قرار میگیرن رو توضیح دادیم. تا با کسب آگاهی توی این تله ها و فضای های نا ایمن گرفتار نشید. 

به طور خلاصه میتونیم بگیم که استفاده از منابع داده و اطلاعاتی که توی تلگرام وجود داره میتونه برای تریدر ها اطلاعات مفیدی رو ارائه کنه. 

هرچند که چنین کاربردهایی توی این پیام رسان باعث شده بعضی ها تلگرام رو به عنوان محبوب ترین ابزار تحلیلی ارزهای دیجیتال توی ایران بشناسن، ولی همیشه یادتون باشه که استفاده از این شبکه اجتماعی برای خریدن و فروختن ارز دیجیتال فضای خیلی نا امنی رو ایجاد میکنه. پس بهتره که برای انجام معاملاتتون با یه صرافی معتبر کار کنید و از این طریق معاملاتتون رو انجام بدین. 


نظرات کاربران در مورد چرا کار با صرافی های ایرانی بهتر از خرید در تلگرام است؟
سوال امنیتی :4+95 = ?