چگونه با اندیکاتور مکدی(MACD) سود کسب کنیم؟

1402/02/21

اندیکاتور مکدی یا MACD؛ چجوری با استفاده از این اندیکاتور سود به دست بیاریم؟ اصلا می دونین اندیکاتور مکدی چیست و چه کاربردی در تحلیل تکنیکال داره؟ اجزای تشکیل دهنده مکدی کدامند؟ اندیکاتور مکدی چجوری کار می کنه؟ انواع اندیکاتور مکدی کدامند؟ چه سیگنال های معاملاتی بر مبنای اندیکاتور مکدی هستن؟ چجوری از سیگنال های مکدی استفاده کنیم؟

اندیکاتور میانگین متحرک که بهش مکدی هم گفته میشه، یکی از اندیکاتورهای روند قیمت هست که به صورت گسترده توسط تریدرها و معامله گران بکار گرفته میشه. با اینکه مکدی یه اندیکاتور با تاخیر هست، ولی در شناسایی تغییرات محتمل روند قیمت می تونه خیلی مفید و کارآمد باشه. تریدرها از اندیکاتور MACD به منظور شناسایی نقاط برگشت، تسهیل ورود به بازار در زمان بازگشت روند و کسب بیشترین سود از نوسان قیمت ارز دیجیتال تا زمان تغییر روند بازار استفاده می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه با اندیکاتور مکدی سود کسب کنیم؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور مکدی یا MACD به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات کلیدی اندیکاتور مکدی بپردازیم و مزایای استفاده از اندیکاتور MACD رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این اندیکاتور آشنایی داشته باشین.

اندیکاتور مکدی چیست؟

اندیکاتور مکدی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اندیکاتور مکدی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور مکدی یا MACD یکی پرکاربردترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هست که بیشتر تحلیلگران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال از این اندیکاتور برای پیش بینی روند بازار استفاده می کنند. بنابراین، برای یه تکنیکالیست خیلی ضروری هست که این اندیکاتور رو بشناسه و بتونه از اون در تحلیل های خودش استفاده کنه. این اندیکاتور توسط شخصی به اسم جرالد بی اپل ایجاد شده و در سال 1970 معرفی شد و بعد از اون افراد دیگه ای اون رو کامل تر کردن.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور مکدی(MACD) در واقع یه اسیلاتور به منظور نشون دادن رابطه بین دو میانگین متحرک قیمتی هست. در محاسبات اندیکاتور مکدی از میانگین های متحرک استفاده شده و فرمول محاسباتی پیچیده ای نداره. مکدی شامل 3 میانگین متحرک بوده که به سرمایه گذاران و تریدرها کمک می کنه تا جهت، قدرت و شدت روند رو شناسایی کنند. میانگین های متحرک استفاده شده در این اندیکاتور شامل میانگین های 9 تا 12 و 26 روزه هستن که پرکاربردترین زمان ها در مکدی هستن.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور چیست و چگونه از آنها می توان استفاده کرد؟

مزایای استفاده از اندیکاتور MACD

مزایای استفاده از اندیکاتور MACD

همونطور که گفتیم، اندیکاتور مکدی(macd) یکی از اندیکاتورهای روند قیمت هست که به صورت گسترده توسط تریدرها و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال استفاده میشه. با اینکه مکدی یه اندیکاتور با تاخیر هست، ولی در شناسایی تغییرات محتمل روند قیمت می تونه خیلی مفید و کارآمد باشه. استفاده از اندیکاتور مکدی مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از اندیکاتور MACD بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون بگیرین.

  • یکی از مزایای استفاده از اندیکاتور MACD این هست که این اندیکاتور علاوه بر تحلیل روند بازار، قدرت روند رو هم به ما نشون میده. این امر به تریدرها کمک می کنه تا روندها و سیگنال های قوی رو شناسایی کرده و معاملات سودآورتری داشته باشن. قدرت روند در مکدی با استفاده از میله های هیستوگرام مشخص میشه.
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از اندیکاتور MACD این هست که مکدی تا حد زیادی اشتباهات تحلیلی ما رو کاهش میده. در واقع این اندیکاتور سیگنال های خودش رو در مقایسه با سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال مثل مووینگ اوریج خیلی زودتر ارائه میده.
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از اندیکاتور MACD این هست که این اندیکاتور قابلیت اجرا بر روی هر تایم فریم از 1 دقیقه تا 1 ماه رو داره.
  • سیگنال هایی که اندیکاتور مکدی ارائه میده، به راحتی قابل تفسیر بوده و میشه بهترین زمان ورود و خروج رو بر اساس اون ها شناسایی کرد.

مقاله پیشنهادی: بهترین اندیکاتورها برای معامله گری کدامند؟

عملکرد اندیکاتور مکدی چگونه است؟

عملکرد اندیکاتور مکدی چگونه است؟

توجه داشته باشین که EMA کوتاه تر به صورت مکرر در حال همگرایی رو به جلو هست، ولی از EMA بلندتر دور میشه و نسبت به اون واگرایی داره. این حالت باعث میشه تا اندیکاتور مکدی حول نقطه صفر نوسان کنه. نمودار مکدی در تصویر بالا نشون داده شده. EMA نوعی میانگین متحرک هست که وزن و اهمیت بیشتری روی آخرین نقاط داده قرار میده. میانگین متحرک نمایی وزن دارن، نوعی دیگه از اون هست که واکنش بیشتری به تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال نشون میده. ولی نوع ساده اون SMA وزن یکسانی برای همه مشاهدات یه دوره اعمال می کنه.

سیگنال های خرید و فروش

اندیکاتور مکدی از دو بخش میله ها و خط سیگنال به وجود اومده. در این میان تقاطع میله ها و خط سیگنال خیلی با اهمیت هست. به عبارت دیگه، هر وقت شاهد ورود خط سیگنال در محدوده مثبت به درون میله ها باشیم می تونه نشون دهنده سیگنال ارز دیجیتال برای خرید باشه و بالعکس. یعنی اگه خط سیگنال درون میله بوده و در حال خارج شدن از اون باشه، سیگنال خروج از ارز دیجیتال میشه. در محدوده منفی ها این فرایند برعکس عمل می کنه. یعنی اگه خط سیگنال در محدوده منفی وارد میله بشه، سیگنال فروش و اگه خط سیگنال در محدوده منفی که در حال خروج از میله ها هست دیده بشه، سیگنال خرید در نظر خواهیم گرفت.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه با اندیکاتور مکدی سود کسب کنیم؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور مکدی یا MACD به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات کلیدی اندیکاتور مکدی بپردازیم و مزایای استفاده از اندیکاتور MACD رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این اندیکاتور آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، اندیکاتور مکدی یا MACD یکی پرکاربردترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هست که بیشتر تحلیلگران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال از این اندیکاتور برای پیش بینی روند بازار استفاده می کنند.


نظرات کاربران در مورد چگونه با اندیکاتور مکدی(MACD) سود کسب کنیم؟
سوال امنیتی :2+71 = ?