چگونه در معاملات تارگت(هدف) تعیین کنیم؟

1402/03/08

انتخاب تارگت در ارز دیجیتال؛ یکی از مهم ترین مسائلی که تریدرها باهاش روبرو هستن! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین منظور از تارگت در ارز دیجیتال چیست؟ عرضه و تقاضا چه اهمیتی در انتخاب تارگت ارز دیجیتال دارن؟ نحوه هدف گذاری در ارزهای دیجیتال چجوریه؟ به چه ابزارهایی برای تارگت زدن ارز دیجیتال نیاز دارین؟

خیلی از تریدرها و سرمایه گذاران زمان و انرژی زیادی رو صرف پیدا کردن بهترین نقطه برای ورود به معامله خودشون می کنند، ولی بعد از اینکه وارد معامله شدن، سردرگم میشن و نمی دونن که دقیقا چه کاری برای کسب سود یا بستن معامله انجام بدن. تریدرها که واسه خودش استراتژی معاملاتی داشته باشه، می تونه با هدف گذاری یا تعیین تارگت، به موقع از بازار خراج بشه و بیشتری سود رو به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه در معاملات تارگت تعیین کنیم؟ اطلاعاتی درباره تارگت در ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در انتخاب هدف در ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بتونین واسه معاملات خودتون تارگت تعیین کنین.

تارگت در ارز دیجیتال چیست؟

تارگت در ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که تارگت در ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تارگت همون هدف هست که در معاملات ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی بیشتر استفاده میشه. در واقع معنی تارگت زدن این هست که وقتی تریدر به هدف خودش میرسه به اصطلاح میگیم تارگت زده. تارگت یا هدف در معاملات یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیارهایی هست که هر سرمایه گذار و تریدر حرفه ای باید از اون استفاده کنه. برای انتخاب تارگت در معاملات روش های مختلفی وجود داره. بعضی از تریدرها از روش های تحلیل تکنیکال برای انتخاب این هدف در معاملات خودشون استفاده می کنند.

جالب اینجاست که بدونین تارگت یا هدف در ارز دیجیتال سطح قیمتی هست که تریدرها یا معامله گران قصد دارن به اون نقطه برسن. این سطح قیمت ارز دیجیتال می تونه بالاتر یا پایین تر از قیمت فعلی رمزارز باشه. تریدرها از تارگت برای مشخص کردن اهداف سرمایه گذاری خودشون و تصمیم گیری آگاهانه درباره زمان خرید یا فروش ارز دیجیتال خودشون استفاده می کنند. تارگت ها می تونن بر اساس عوامل مختلفی مثل تحلیل تکنیکال، احساسات بازار و تحلیل بنیادی باشن. تحلیل تکنیکال شامل مطالعه قیمت و داده های حجم یه ارز دیجیتال برای شناسایی الگوها و روندهاست.

چرا مشخص کردن تارگت در معاملات ارز دیجیتال مهم است؟

چگونه در معاملات تارگت(هدف) تعیین کنیم؟

خیلی از تریدرها و معامله گران رمزارزها با اشتیاق و هیجان زیادی به این حوزه وارد شدن و تمایل دارن تا در کوتاه مدت به سودهای زیادی دست پیدا کنند، ولی با توجه به گستردگی دنیای بیت کوین و سایر رمزارزها با حجم زیادی از اطلاعات روبرو هستن. در این میان شاید راهنمایی هایی که از سمت افراد و صرافی های ارز دیجیتال درباره خرید بیت کوین و... کافی نباشه. چون در این مرحله مدیریت همه کارها مثل زمان، هزینه و برنامه ریزی برای رمزارزها از اهمیت زیادی برخوردار هست. بنابراین، اگه این کارها انجام نشن، شما دچار اشتباهات زیادی میشین که ممکنه به از دست دادن سرمایه یا دارایی های شما باعث بشه.

توجه داشته باشین که تعیین نکردن تارگت یا هدف در معامله ارز دیجیتال باعث میشه تا اعتماد به نفس خودتون رو از دست بدین و به احتمال زیادی دچار تصمیم گیری های غیرمنطقی بشین. نقطه و زمان ورود به معاملات یکی از مهم ترین بخش های خرید ارز دیجیتال محسوب میشه. توصیه می کنیم تا در معاملات خودتون، تارگت و هدف تعیین کنین تا ضمن افزایش اطمینان و اعتماد به نفس با استفاده از هدف مشخص شده، استراتژی و سرفصل های آتی معاملات خودتون رو در حوزه رمزارزها رو برنامه ریزی کنین.

نکات مهم در انتخاب هدف در ارزهای دیجیتال

نکات مهم در انتخاب هدف در ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، تارگت در معاملات رمزارزها مهم هستن، چون به تریدرها کمک می کنند تا تصمیمات آگاهانه ای درباره زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودشون بگیرن. با تعیین یه هدف تریدرها می تونن مشخص کنند که چه زمانی به اهداف سرمایه گذاری خودشون میرسن و می تونن طبق اون اقدام کنند. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های موثر انتخاب هدف در ارزهای دیجیتال بپردازیم.

  • یکی از روش های موثر انتخاب هدف در ارزهای دیجیتال، در نظر گرفتن نسبت سود به زیان هست. این روشی خیلی ساده برای پیاده سازی استراتژی هدفی ثابت و همیشگی هست. بالا بودن نسبت سود به زیان لزوما بهتر نیست و هرچقدر این نسبت بیشتر باشه، احتمال برد کمتر میشه.
  • یکی دیگه از روش های موثر برای انتخاب تارگت در رمزارزها، استفاده از سطوح حمایت و مقاومت هست. این سطوح موانعی برای حرکت قیمت هستن و منطقی هست هدف خودتون رو جوری انتخاب کنین که قیمت مجبور نباشه از سطوح مهم حمایت و مقاومت عبور کنه.
  • استفاده از الگو برای تعیین میزان رشد قیمت بعد از شکست مقاومت هم یکی دیگه از روش های موثر برای انتخاب تارگت در ارزهای دیجیتال هست. اگه از این استراتژی استفاده می کنین، دقت کنین که باید فاصله پایین ترین نقطه رو تا بالاترین نقطه الگو به طور دقیق اندازه گیری کنین.
  • یکی دیگه از روش های موثر برای انتخاب تارگت در ارزهای دیجیتال، استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک در تایم فریم بالاتر هست. در رویکرد معاملات بازگشتی، بهتره استراتژی هدف میانگین متحرک در بازه های زمانی بالاتر مشخص بشه، چون می تونین با استفاده از میانگین متحرک در تایم فریم های بالاتر فرصت های معامله گری زیادی به دست بیارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه در معاملات تارگت تعیین کنیم؟ اطلاعاتی درباره تارگت در ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در انتخاب هدف در ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بتونین واسه معاملات خودتون تارگت تعیین کنین. همونطور که گفتیم، تارگت یا هدف در ارز دیجیتال سطح قیمتی هست که تریدرها یا معامله گران قصد دارن به اون نقطه برسن. این سطح قیمت می تونه بالاتر یا پایین تر از قیمت فعلی رمزارز باشه. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی تارگت یا هدف رو در معاملات خودتون انتخاب کنین.


نظرات کاربران در مورد چگونه در معاملات تارگت(هدف) تعیین کنیم؟
سوال امنیتی :4+47 = ?