کاهش قدرت دلار در برابر بیت کوین

1400/11/27
کاهش قدرت دلار در برابر بیت کوین

سال هاست که دلار آمریکا به عنوان ارز اصلی بین المللی مطرح می باشد؛ از این رو برای تشخیص ارزش و قدرت سایر ارزها از مقایسه آن با دلار استفاده می شود. ولی دلار آمریکا با بیت کوین طی سال های اخیر رابطه معکوسی داشته است. به این معنا که با صعود ارزش دلار شاهد نزولی شدن بیت کوین و بالعکس هستیم. به نحوی که دلار آمریکا در 5 سال گذشته 97 درصد از قدرت خرید خود را در برابر بیت کوین از دست داده است. از آنجایی که بیت کوین از زمان آغاز به کار خود، تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران را به خود جذب کرده است که این ارز را به عنوان محافظی در برابر تورم می بینند. بنا بر گزارشه های به دست آمده در 15 فوریه 2022، دلار ایالات متحده  تا 97.58٪ از قدرت خرید خود را نسبت به بیت کوین در پنج سال گذشته از دست داده است. بنابراین، هنگام مقایسه ارزش یک دلار با بیت کوین، 1 دلار اکنون فقط 0.000023 بیت کوین ارزش دارد. این کاهش ارزش نشان دهنده این است که دولت ها با چاپ مداوم پول باعث از دست دادن ارزش دلار شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بیت کوین چیست؟ مقاله ما را مطالعه نمایید.

ارزش بیت کوین در مقابل دلار آمریکا

با توجه به عملکرد بیت کوین، این ارز دیجیتال به عنوان یک جایگزین مناسب برای دلار مورد آزمایش قرار گرفته است، اما با سرکوب گسترده دولت ها از تبدیل شدن بیت کوین به یک ارز قانونی جلوگیری شده است. بنابراین واقعیت این است که تورم در حال حاضر ارزش دلار ایالات متحده را تا 85 درصد در 50 سال گذشته کاهش داده است. ولی در مقابل، ارزش بیت کوین نسبتاً بالا مانده است. در نتیجه اکثر سرمایه گذاران سهام کسری از دارایی خود را به بیت کویت تبدیل می کنند. همچنین علیرغم نوسان قابل‌توجه بازار، ساتوشی هایی که میتوان با یک دلار خریداری کرد، کاهش پیدا کرده است که این کاهش با صعود بیش از 300 درصدی بیت کوین در دو سال گذشته مرتبط بوده است. شایان ذکر است که طبق گزارش اخیر فینبولد، بین 1 فوریه 2020 تا 1 فوریه 2022، تعداد ساتوشی هایی که می توان با یک دلار آمریکا خریداری کرد از 10656 به 2638 کاهش یافته است که کاهش 75.24 درصدی را نشان می دهد.

بهترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش قدرت دلار در برابر بیت کوین
سوال امنیتی :7+33 = ?