کراس اوور(Cross Over) در تحلیل تکنیکال چیست؟

1402/01/29

کراس اور یا Cross Over؛ اصطلاحی رایج در تحلیل تکنیکال! آیا چیزی درباره این مفهوم شندین؟ اصلا می دونین کراس اور چیست؟ موارد استفاده از کراس اور کدامند؟ چرا تحلیلگران از کراس اور استفاده می کنند؟ استفاده از کراس اور در تحلیل تکنیکال چه مزایایی به همراه داره؟ منظور از کراس اورهای تصادفی چیست؟ چجوری می تونیم در کراس اور در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟

ارزهای دیجیتال دارایی های نوظهور و نوپایی هستن که نوسانات قیمتی زیادی دارن و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارز دیجیتال به دست بیارین. البته ابتدا باید تحلیل تکنیکال رو بلد باشین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم رایج اون آشنا باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کراس اور در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کراس اور یا Cross Over به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد کراس اور در تحلیل تکنیکال بپردازیم و کراس اورهای تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم.

کراس اور چیست؟

کراس اور چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کراس اور رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کراس اور چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کراس اور نقطه ای از نمودار معاملاتی یا چارت قیمتی ارزهای دیجیتال هست که در اون قیمت با یه اندیکاتور تکنیکال یا دو اندیکاتور تکنیکال همدیگه رو قطع می کنند. از کراس اورها برای پیش بینی عملکرد یه ابزار مالی و یا پیش بینی تغییرات قیمتی در روند مثل برگشت روند یا بریک اوت ها استفاده میشه.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل گران یا تریدرهای ارزهای دیجیتال از Cross Overها برای پیش بینی و ارزیابی عملکرد قیمت یه ارز دیجیتال در آینده نزدیک استفاده می کنند. در بیشتر استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال از کراس اورها برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده میشه. علاوه بر این، معامله گران یا تریدرها هم برای شناسایی مواردی مثل نقاط بازگشتی، روند قیمت و جریان پول از کراس اورها به همراه سایر اندیکاتورها استفاده می کنند تا معاملات پر سودی انجام بدن.

نکات مهم درباره کراس اور چیست؟

نکات مهم درباره کراس اور چیست؟

همونطور که گفتیم، Cross Over یه نقطه برخورد در نمودار معاملات هست که در اون قیمت رمزارز یا دارایی یه خط شاخص فنی با هم برخورد دارن یا وقتی که دو شاخص از هم عبور می کنند، کراس اورها برای پیش بینی عملکرد یه ابزار مالی و پیش بینی تغییرات آینده در روند مورد استفاده قرار می گیرن. مواردی زیادی رو باید در زمان استفاده از کراس اوورها زیر نظر بگیرین. از جمله از نکات مهم درباره کراس اور میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از نکات مهم درباره کراس اور این هست که Cross Over به نمونه ای گفته میشه که شاخص و قیمت یا چندین اندیکاتور با هم هم پوشانی داشته و از همدیگه عبور می کنند.
  • یکی دیگه از نکات مهم درباره کراس اور این هست که این ابزار در تجزیه و تحلیل تکنیکال برای تایید الگوها و روندهایی مثل برگشت و شکست، تولید سیگنال های خرید یا فروش متناسب استفاده میشن.
  • توجه داشته باشین که کراس اوورهای متحرک معمول هستن، از جمله تقاطع مرگ و تقاطع طلایی.

مقاله پیشنهادی: 9 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال موقع ترید

منظور از کراس اوورهای تصادفی یا استوکاستیک چیست؟

منظور از کراس اوورهای تصادفی یا استوکاستیک چیست؟

کراس اوور تصادفی یا استوکاستیک نمونه از Cross Over هاست که تحلیلگران از اون در انجام تحلیل های خودشون استفاده می کنند. شما می تونین برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خودتون و شناسایی روند بازار از این ابزار مالی بهره ببرین. یه کراس اوور تصادفی حرکت یه ارز دیجیتال یا دارایی مالی رو اندازه گیری می کنه. این برای سنجش اینکه آیا بیش از حد خریداری شده یا بیش از حد فروخته میشه بکار میره.

حائز اهمیت هست که بدونین زمانی که کراس اوور استوکاستیک از باند 80 بالاتر میره، مشخص میشه که ارز دیجیتال یا دارایی مالی بیش از حد خریداری شده. همچنین وقتی که کراس اوور تصادفی به زیر باند 20 میرسه، معلوم میشه که ارز دیجیتال فروخته شده. این موضوع باعث تشکیل سیگنال فروش میشه. زمانی که کراس اوور به وسیله باند 20 به بالا برگرده، سیگنال خرید شروع میشه و در این زمان معامله گران و تریدرها شروع به خرید ارزهای دیجیتال می کنند تا سود زیادی از نوسانات به وجود اومده به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: تایم فریم چیست و چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کراس اور در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کراس اور یا Cross Over به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد کراس اور در تحلیل تکنیکال بپردازیم و کراس اورهای تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کراس اور نقطه ای از نمودار معاملاتی یا چارت قیمتی ارزهای دیجیتال هست که در اون قیمت با یه اندیکاتور تکنیکال یا دو اندیکاتور تکنیکال همدیگه رو قطع می کنند. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از این ابزار قیمت رمزارزها رو پیش بینی کنین.


نظرات کاربران در مورد کراس اوور(Cross Over) در تحلیل تکنیکال چیست؟
سوال امنیتی :9+56 = ?