کشف بزرگترین کلاهبرداری دیجیتال در هند

1401/04/18
کشف بزرگترین کلاهبرداری دیجیتال در هند

با گسترش محبوبیت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان لزوما آگاهی در خصوص آن افزایش نیافته است. هند هم مانند دیگر کشورهای مشتاق ارزهای دیجیتال با وجود تمام ابهامات چارچوب نظارتی خود شیفته این صنعت شده است. همچنین با افزایش محبوبیت، روشهای مختلف کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافته است.

طبق گزارش Chainalysis، پلتفرم ردیابی فعالیت های بلاک چینی در سال 2021 کاربران هندی بیش از 9.6 میلیون بار از وب سایت های کلاهبرداری بازدید کرده اند. براساس داده های اخیر این پلتفرم، بسیاری از وب‌ سایت ‌های کلاهبرداری در حال حاضر به تنهایی نزدیک به 4.6 میلیون بازدید روزانه توسط کاربران هندی دارند.
با محبوبیت ارزهای دیجیتال و اشتیاق شهروندان هندی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کلاهبرداری های دیجیتال در هند چندین برابر شد است؛ اخیراً، پلیس کرالای هند با همکاری چند آژانس اطلاعاتی یک کلاهبرداری عظیم دیجیتال دیگر را در ایالت کرالا کشف کرده است.

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در کرالا

براساس اظهارات پلیس کرالا؛ کلاهبرداران، سرمایه گذاران را با وعده بازدهی بالا در سرمایه گذاری های دیجیتال فریب داده اند. پلیس پس از گزارش سرقت یک سرمایه گذار هندی پس از از دست دادن نزدیک به 25 لک روپیه برابر با 31000 دلار با بررسی موضوع به این کلاهبرداری بزرگ پی برده است.

براساس تحقیقات مقدماتی پلیس راج وینود 53 ساله، ساکن کرالا متهم به این کلاهبرداری بزرگ شده است. در تحقیقات بیشتر، پلیس متوجه شد که کلاهبردار فوق به همراه همکارانش با برگزاری جلسات توجیهی در خصوص سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران خرد و کلان بسیاری را جذب کرده اند. پلیس با بررسی بیشتر متوجه شد که کلاهبرداران علاوه بر پول نقد، بیش از 100 کیلو طلا نیز از سرمایه گذاران دریافت کرده اند.

براساس اظهارات یک افسر اطلاعاتی در ایندین اکسپرس؛ میلیون ها دلار سرمایه از طریق این باند کلاهبرداری از سرمایه گذاران سرقت شده است. براساس تحقیقات اولیه پرونده، متهم بسیاری از افراد را فریب داده و احتمالا بیش از 50 کرور روپیه از آنها سرقت کرده است.

مدیران ارشد شرکت کلاهبرداری راج وینود و کی وینود با حکم دادگاه محلی سعی بر ارائه وثیقه برای جلوگیری از بازداشت داشته اند که با رای دادگاه عالی موفق به دریافت مجوز نشده اند.
سازمان قضایی هند،ED در اوایل سال جاری، در بسیاری از مناطق کرالا و ایالات اطراف کلاهبرداری موسوم به کلاهبرداری کریپتو کوین موریس به ارزش 1200 کرور روپیه برابر با تقریبا 1.5 میلیارد دلار را کشف کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کشف بزرگترین کلاهبرداری دیجیتال در هند
سوال امنیتی :7+66 = ?