کپی تریدینگ(Copy Trading) چیست؟

1402/01/29

کپی تریدینگ یا Copy Trading؛ یکی از مفاهیم رایج در دنیای ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ کپی تریدینگ چیست و چه مزایایی به همراه داره؟ نحوه کارکرد کپی تریدینگ و دریافت سیگنال ارز دیجیتال از موفق های بازار چجوریه؟ بهترین پلتفرم ها برای کپی تریدینگ کدامند؟ آیا کپی تریدینگ سودآور است؟ آیا استفاده از کپی تریدینگ لازم است؟ معایب کپی تریدینگ چیست؟

بررسی چارت ها، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، پیگیری اخبار روز و.... در رابطه با ترید ارزهای دیجیتال برای همه ما در ابتدا کار سختی هست. علاوه بر زمان بر بودن بررسی همه این موارد، برای دستیابی به موفقیت باید در حد معمول هم بر این مفاهیم تسلط داشته باشیم. روش های راحت تر و کم دردسرتری هم برای رسیدن به سود و حتی کسب دانش و تجربه هم وجود داره مثل کپی تریدینگ. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کپی تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد کپی تریدینگ یا Copy Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب کپی تریدینگ بپردازیم و عملکرد کپی تریدینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کپی تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کپی تریدینگ یا Copy Trading شکلی از مدیریت پرتفلیو هست. برای این کار شما باید معامله گرانی رو پیدا کنین که سابقه معاملاتی خوب و پرسودی داشته باشن. استفاده از این تکنیک برای افراد مبتدی و تازه کار خیلی مناسبه. استراتژی این معاملات به تریدرهای کوتاه مدت، روزانه و نوسانی متمرکز هست و برای بیشتر بازارهای مالی مثل فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و.... کاربردی هست.

جالب اینجاست که بدونین این اصطلاح همونطور که از اسمش معلومه، به معنی کپی کردن استراتژی و معاملات تحلیلگران و تریدرهای حرفه ای در هر بازار مالی هست. همچنین کپی تریدینگ ابزاری هست که به شما این امکان رو میده تا به صورت خودکار پوزیشن هایی که توسط افراد دیگه مدیریت میشن رو کپی و اجرا کنین. روش کپی تریدینگ بیشتر بین افراد تازه کار محبوبیت داره، چون به راحتی می تونن علاوه بر کسب تجربه در شروع کار، ضررهای ترید رو در ابتدای راه کاهش بدن و سود به دست بیارن.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

آیا به کپی تریدینگ نیاز داریم؟

نیاز به کپی تریدینگ یا Copy Trading به تجربه و دانش ما در بازار ارزهای دیجیتال وابسته هست. هرچقدر دانش ما در زمینه تحلیل تکنیکال و نمودارهای قیمتی بیشتر باشه، معاملات سایر تریدرها روش مناسبی برای ما محسوب نمیشه. از طرف دیگه، کاربران مبتدی که با علاقه زیاد جذب بازارهای مالی میشن، در اول راه ممکنه به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی، در سرمایه گذاری های خودشون دچار مشکلاتی بشن، متضرر بشن یا حتی سرمایه خودشون رو به طور کامل از دست بدن. پس میشه نتیجه گرفت که کپی تریدینگ برای افراد تازه کار روشی مناسب هست.

مزایا و معایب کپی تریدینگ چیست؟

مزایا و معایب کپی تریدینگ چیست؟

همونطور که گفتیم، کپی تریدینگ نوعی سیستم معاملاتی هست که امکان اتصال حساب های معامله گری مبتدی و حرفه ای رو به همدیگه فراهم می کنه. به عبارت دیگه، در این پلتفرم تریدرهای مبتدی می تونن به صورت خودکار یا دستی از ترید معامله گران با تجربه کپی کنند. استفاده از کپی تریدینگ مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب کپی تریدینگ بپردازیم.

مزایای کپی تریدینگ

  • ریسک از دست رفتن سرمایه برای تریدرها مبتدی خیلی زیاده. اون ها با کپی تریدینگ می تونن تا میزان زیادی ریسک از دست رفتن سرمایه خودشون رو به حداقل برسونن.
  • یکی دیگه از مزایای کپی تریدینگ، آموزش و به دست آوردن تجربه هست. برای رسیدن به هدف و موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، دانش و تجربه با هم می تونه راهی مفید باشه.
  • یکی دیگه از مزایای کپی تریدینگ این هست که امکان کپی کردن از روی چند تریدر وجود داره که باعث میشه تنوع در سرمایه گذاری افزایش پیدا کنه.

مقاله پیشنهادی: بهترین بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارزهای دیجیتال

معایب کپی تریدینگ

  • یکی از معایب کپی تریدینگ که باعث میشه تا خیلی از افراد از این روش استفاده نکنند، این هست که احتمال وجود خطا حتی برای تریدرهای حرفه ای هم وجود داره.
  • متکی شدن یا عادت کردن به تقلید از سایر معامله گران هم یکی دیگه از معایب این روش هست، چون این کار آسونه و نیازی نیست خود شخص به تجزیه و تحلیل چارت ها و نمودارها بپردازه.
  • استراتژی کپی تریدینگ نیازمند سرمایه زیادی هست و خیلی از معامله گران برای عرضه کپی تریدینگ از شما حدود 500 دلار می گیرن.

عملکرد کپی تریدینگ چگونه است؟

عملکرد کپی تریدینگ چگونه است؟

توجه داشته باشین، Copy Trading بیشتر از اینکه به اطلاعات و استراتژی های ارائه شده توسط معامله گران مربوط باشه، به رفتار اون ها وابسته هست. در این روش شما اقدامات تریدرهای دیگه رو کپی می کنین. مثلا در پلتفرم های کپی تریدینگ، وقتی که شما یه معامله گر حرفه ای رو انتخاب می کنین، سبدهای سرمایه گذاری یا پورتفلیوهای شما به همدیگه متصل میشه و هر پوزیشنی که تریدر باز کنه، به صورت خودکار از حساب کاربری اون به حساب کاربری شما کپی و اجرا میشه. کپی تریدر می تونه تصمیم بگیره چه مقدار از دارایی های خودش رو می خواد در استراتژی تریدر سرمایه گذاری کنه، اگرچه بیشتر پروتکل ها اجازه نمیدن بیشتر از 20 درصد سبد سرمایه گذاری خودون رو با این روش سرمایه گذاری کنین. چون ممکنه ضرر کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کپی تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد کپی تریدینگ یا Copy Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب کپی تریدینگ بپردازیم و عملکرد کپی تریدینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کپی تریدینگ یکی از گزینه های پرطرفدار برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی هست. به کمک این سرویس حتی تریدرهای تازه کار با مبالغ سرمایه گذاری کم هم می تونن در سطح یه تریدر حرفه ای سود به دست بیارن. اگه کپی تریدینگ برای تعداد زیادی از سرمایه گذاران سود به همراه نداشت، زیاد محبوب نبود.


نظرات کاربران در مورد کپی تریدینگ(Copy Trading) چیست؟
سوال امنیتی :2+63 = ?