کیف پول استلار چیست؟ آموزش ساخت کیف پول XLM

1402/06/12
کیف پول استلار چیست؟ آموزش ساخت کیف پول XLM

تو مقاله قبل که موضوع اون " ارز دیجیتال استلار چیست؟ " بود، سعی کردیم که به طور کامل ارز دیجیتال استلار رو بهتون معرفی کنیم. تو اون مقاله گفتیم که استلار یه پلتفرم روی شبکه بلاک چینه، که هدف اون سریعتر و آسان تر کردن تبادلات مالی هستش. برای خرید استلار راه های زیادی وجود داره و شما میتونین با استفاده از صرافی های داخلی و یا خارجی این رمز ارز رو خریداری کنین، اما مسئله مهم اینه که رمز ارز Stellar رو کجا نگه داریم که سرمایه مون در امان باشه.

خیلی ها بعد از خرید ارز دیجیتال  XLM، اون رو همچنان تو صرافی نگه میدارن و فکر میکنن که صرافی های جای امنیه، ولی اینطور نیست و پول هایی که تو صرافی نگهداری میشن، یه طعمه خیلی آسون برای هکر ها هستن. تا امروز موارد زیادی از سرقت صرافی های آنلاین گزارش شده به همین خاطر هم این روش اصلا مناسب نیست. اگه میخواین جای ارز هاتون امن باشه و کسی نتونه اونا رو بدزده باید از کیف پول ارز دیجیتال XLM استفاده کنین. به همین خاطر هم ما تو این مقاله میخوایم از میان کیف پول های ارز دیجیتال بهتون بهترین کیف پول Stellar رو معرفی کنیم و بگیم که از کجا میتونین اون رو دانلود کنین، علاوه بر اون آموزش ساخت کیف پول استلار رو هم بهتون قدم به قدم توضیح بدیم.

کیف پول XLM

کیف پول استلار چیست؟ آموزش ساخت کیف پول استلار

همونطور که اسکناس هامون رو تو کیف پول نگه میداریم تا گم نشن و یا آسیبی بهشون وارد نشه، برای نگهداری از ارز های دیجیتالی مثل ارز دیجیتال Stellar هم به یه کیف پول نیاز داریم. اما کیف پولی که برای رمز ارزها استفاده میشن مثل کیف پول های معمولی نیست. ارز های دیجیتال همونطور که از اسمشون معلومه ماهیت دیجیتالی دارن نه فیزیکی، به همین خاطر هم نمیشه از یه کیف پول فیزیکی برای نگهداری اونا استفاده کنیم و باید دنبال یه کیف پول با ماهیت دیجیتالی باشیم.

کیف پول های دیجیتالی به شما این امکان رو میدن که در عرض چند ثانیه، هر ارزی رو به هر جایی تو دنیا بفرستین. این کیف پول ها انواع مختلفی دارن حتی بعضی از اون ها به شکل یه سخت افزار شبیه فلش مموری ساخته شدن ولی با این وجود هنوز هم ماهیت دیجیتالی دارن. برای انتخاب و ساخت یه کیف پول استلار، بهتره که به این موارد توجه کنین تا بتونین بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشین:

  • اولین نکته اینه که برای فعال شدن آدرس کیف پول استلار تو هر کیف پولی باید حداقل یک واحد ارز XLM داشته باشین. (قبلا این تعداد 20 واحد بود ولی الان تبدیل به 1 واحد شده)
  • مورد بعدی که خیلی مهمه و باید بهش توجه ویژه ای بکنین، ذخیره سازی کلید های خصوصی کیف پولتونه. شاید بپرسین که کلید خصوصی دیگه چیه؟ باید بگم که موقع ساخت کیف پول XLM، یه کلید عمومی و یه کلید خصوصی برای حسابتون ساخته میشه که کاملا منحصر به فرده. کلید عمومی مثل شماره کارت بانکی شماست و میتونین اون رو به افراد دیگه بفرستین، ولی کلید خصوصی مثل رمز کارت بانکی شماست و هیچ کسی به غیر از شما نباید بهش دسترسی پیدا کنه.

فک کنم با توضیحاتی که درباره کلید های خصوصی و عمومی دادیم باید متوجه شده باشین که مراقبت از کلید خصوصی چقدر اهمیت داره. به همین خاطر هم هست که میگیم یکی از چیز هایی که باید در مورد کیف پولی که انتخاب میکنین، بهش خیلی دقت کنین ذخیره سازی کلید خصوصی حسابتونه. کیف پول هایی که این کلید رو تو فضای تحت وب و یا روی سرور های خودشون ذخیره میکنن، نمیتونن به خوبی از اون محافظت کنن. به همین خاطر هم بهتره که کیف پولی رو انتخاب کنین که کلید خصوصی حسابتون رو تو یه فضای آفلاین و یا روی یک سخت افزار مثل گوشی موبایلتون ذخیره کنه.

  • بهتره از کیف پول هایی استفاده کنین که به شما اجازه میدن از حسابتون یه نسخه ی پشتیبان بگیرین تا هر وقت برای دسترسی به حسابتون دچار مشکلی شدین، از اون نسخه پشتیبان برای بازیابی حسابتون استفاده کنین. به این ترتیب دیگه لازم نیست که نگران از دست دادن توکن های استلارتون باشین.
  • همونطور که میدونین بازار کریپتوکارنسی ها یه بازار بدون تعطیلی هستش، به همین خاطر هم یکی از مواردی که در کیف پول انتخابی­تون باید بهش توجه کنین، داشتن پشتیبانی 24 ساعته اس. اینطوری در طول روز هر ساعت و هر وقتی که مشکلی براتون پیش بیاد، میتونین اون رو با تیم پشتیبانی کیف پول مطرح کنین تا اونا تو کمترین زمان ممکن مشکلتون رو حل کنن.
  • مورد بعدی که باید در کیف پول ارز دیجیتال بهش توجه ویژه ای بشه، آپدیت و بروزرسانی با فاصله ی زمانی کم و مرتب هستش. هر آپدیتی که برای کیف پول ارائه میشه، باگ و خلاء های امنیتی اون کیف پول رو برطرف میکنه و امنیتش رو ارتقا میده. به همین خاطر هم اگه فاصله ی بین آپدیت ها کم باشه، هکر ها وقت کافی برای پیدا کردن خلا های امنیتی کیف پول رو ندارن و در نتیجه نمیتونن به کیف پول نفوذ کنن.
  • اگه کیف پولی که انتخاب کردین قابلیت هایی مثل رمز نگاری پیشرفته، احراز هویت دو عاملی (2FA)، استفاده از پسورد برای ورود به نرم افزار و. . . رو داره، باید بگم که مثل یه قلعه غیر قابل نفوذه و هک کردن و سرقت از اون از دست کسی برنمیاد. در صورتی که از احراز هویت دو عاملی و یا پسورد رو تو کیف پولتون استفاده نمی­کنین، بهتره که همین الان اونا رو فعال کنین چون اینطوری امنیت کیف پولتون چند برابر میشه.

اگه کیف پولی که انتخاب کردین یک یا چند تا از این ویژگی ها رو داشته باشه، شما بهترین کیف پول ارز دیجیتال XLM رو انتخاب کردین و میتونین با خیال راحت بهش اعتماد کنین. البته بعضی از کیف پول همه این ویژگی ها رو باهم دارن که میشه ازشون به عنوان بهترینِ بهترین ها یاد کنیم.

ویژگی های کیف پول استلار چیست؟

ویژگی‌های یک کیف پول استلار (XLM) می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین انتخاب را برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال استلار خود انجام دهید. در ادامه ویژگی‌های کلیدی یک کیف پول استلار را مرور می‌کنیم:

امنیت: امنیت یکی از مهمترین ویژگی‌ها برای هر کیف پول استلار است. کیف پول باید از امکانات امنیتی قوی برای حفاظت از کلیدهای خصوصی و اطلاعات حساب کاربری شما برخوردار باشد. همچنین، باید بتوانید کیف پول خود را با گذرواژه و یا دیگر ویژگی‌های امنیتی محافظت کنید.

رابط کاربری (UI): یک رابط کاربری کاربرپسند و آسان برای استفاده از کیف پول بسیار مهم است. رابط کاربری باید اطلاعات کافی را ارائه دهد و به شما امکان دسترسی به تاریخچه تراکنش‌ها، موجودی حساب، و امکانات دیگر را بدهد.

پشتیبانی از چندین دستگاه: اگر نیاز به دسترسی به کیف پول استلار خود از چندین دستگاه دارید (مانند کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت)، کیف پول باید از پشتیبانی از این دستگاه‌ها بهره‌برداری کند.

پشتیبانی از استلار ازدواجی (Multisig): ازدواجی یا متعدد امضاء (Multisig) امکان دسترسی و مدیریت مشترک حساب‌های استلار را فراهم می‌کند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که بیش از یک نفر را به عنوان امضاکننده‌ها برای تراکنش‌ها انتخاب کنید.

پشتیبانی از ارسال و درخواست پرداخت با QR کد: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از کد QR تراکنش‌ها را انجام دهید و درخواست‌های پرداخت را برای دیگران ارسال کنید.

 

معرفی بهترین کیف پول XLM

از اونجایی که گشتن توی اینترنت و مقایسه کردن ویژگی های کیف پول ها با هم برای پیدا کردن بهترین کیف پول استلار کار وقت گیر و سختیه، ما اینکار رو به جای شما انجام دادیم و چند مورد از بهترین کیف پول Stellar رو با توجه به ویژگی هایی که بهتون گفتیم پیدا کردیم. شما میتونین با توجه به ویژگی هایی که هر کیف پول داره، کیف پولی که براتون مناسب تره و راحتتر میتونین ازش استفاده کنین رو انتخاب کنین. در ضمن برای اینکه هیچ مشکلی موقع نصب و راه اندازی این کیف پول ها نداشته باشین، آموزش ساخت کیف پول Stellar تو هر کدوم از این کیف پول ها رو به طور کامل بهتون شرح دادیم.

کیف پول کاغذی XLM

کیف پول استلار چیست؟ کیف پول کاغذی Stellar

کیف پول های کاغذی، یکی از امن ترین کیف پول هایی هستن که میتونین ازشون استفاده کنین. تو کیف پول کاغذی استلار، کلید عمومی و خصوصی شما روی یک برگه کاغذ چاپ میشه و شما باید از اون به خوبی مراقبت کنین. از این نوع کیف پول بیشتر برای نگهداری های طولانی مدت استفاده میشه (کسایی که میخوان رمز ارزهاشون رو حداقل 10 سال نگهدارن)، شاید یکی از دلایلش این باشه که استفاده از اون ها نسبت به بقیه­ی کیف پول ها نسبتا سخته و به همین خاطر هم حالا حالا ها به فکر فروختن ارز هاتون نمی­افتین.

بزرگترین ایراد این کیف پول ها اینه که، اگه آدم سر به هوا و یا حواسپرتی باشین ممکنه که خیلی راحت این کیف پول رو گم کنین؛ به این ترتیب اگه یکی دیگه کیف پول کاغذیتون رو پیدا کنه میتونه خیلی راحت ارز هاتون رو برداشت کنه. به همین خاطر هم بیشتر افراد این نوع کیف پول هاشون رو توی گاوصندوق و یا تو صندوق امانات بانک نگه میدارن.

عیب دوم این کیف پول ها اینه که در برابر حرارت و یا خیس شدن مقاوم نیستن و خیلی راحت ممکنه که از بین برن. به همین خاطر هم هست که توصیه شده از این کیف پول ها چند تا نسخه جانبی هم داشته باشین تا به این ترتیب اگه کیف پولتون از بین رفت بتونین مجددا به حسابتون دسترسی پیدا کنین. اگه چند تا نسخه ی مختلف از این نوع کیف پول رو تهیه کنین و اونا رو جاهای مختلفی نگه دارین، دیگه ترسی از گم شدن کیف پولتون هم ندارین و میتونین قبل از این که فرد دیگه ای به حسابتون دسترسی پیدا کنه، اقدامات لازم رو نجام بدین.

برای ساخت کیف پول کاغذی استلار میتونین وارد سایت stellar.github.io بشین و روی گزینه ی Generate کلیک کنین تا ساخت کیف پول کاغذی استلار انجام بشه. توجه کنین که این سایت بدون اینترنت هم کار میکنه و به همین خاطر هم بهتره که موقع ساخت اسن کیف پول اینترنت دستگاهتون رو خاموش کنین. همچنین دقت داشته باشین که هیچ نسخه ای از این کیف پل رو روی دستگاهتون ذخیره نکنین چون ممکنه به سرقت بره.

کیف پول های لجر نانو ایکس و نانو اس

کیف پول استلار چیست؟ انواع کیف پول استلار | کیف پول لجر نانو ایکس و نانو اس

کیف پول های لجر که جزو کیف پول های سخت افزاری هستن، برای افرادی مناسبن که میخوان به طور جدی و با مبالغ بالایی روی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنن، و یا افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت رو دارن و یا به اصطلاح هولدر رمز ارزها هستن. کیف پول سخت افزاری از نظر امنیت بهترین کیف پول ارز دیجیتال هستش و تا به امروز هیچ گزارشی در مورد هک و یا سرقت از این کیف پول ها گزارش نشده.

اگه قصد انتخاب یه کیف پول سخت افزاری دارین کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) بهترین انتخاب برای شما هستن. برای ساخت کیف پول استلار روی این کیف پول ها اول باید قبل از هرچیزی به سایت رسمی Ledger برین و برنامه ای که مربوط به نصب کیف پول مربوط به هر رمز ارز روی سخت افزار این کیف پول هاست رو دانلود کنین. این نرم افزار روی همه ی سیستم عامل ها قابل نصبه و نیازی نیست که حتما به یه کامپیوتر و یا لپ تاپ دسترسی داشته باشین.

بعد از اینکه نصب برنامه روی دستگاهتون تکمیل شد، باید کیف پول سخت افزاری رو با استفاده از کابلی که همراه با کیف پول توی جعبه­ی اون وجود داره، به دستگاهتون متصل کنین. تو مرحله بعد باید نرم افزار رو اجرا کنین و توی صفحه­ی اول اون ارز دیجیتال استلار رو پیدا کنین و روی گزینه ی Install کلیک کنین تا کیف پول  Stellar روی سخت افزار لجر نصب بشه. الان میتونین ارز دیجیتال استلار رو به این کیف پول منتقل کنین و اونجا ازش نگهداری کنین.

کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet)

کیف پول استلار چیست؟ انواع کیف پول Stellar | کیف پول کوینومی

کوینومی یه کیف پول گرم برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتاله و از نظر امنیت بین برترین کیف پول های دنیاست. به جرعت میتونیم بگیم که کیف پول کوینومی محبوب ترین و پرکاربر­ترین کیف پول دنیاست که تو سال 2014 اولین نسخه رسمی اون که فقط مناسب سیستم عامل های IOS بود منتشر شد و کاربرا میتونستن فقط تعداد کمی از رمز ارزها مثل اتریوم، بیت کوین و لایت کوین رو تو این کیف پول ذخیره کنن. البته بعد از مدتی با توجه به استقبالی که از این کیف پول شد، نسخه های اندروید، ویندوز، لینوکس و مک هم عرضه شدن و اینطوری این کیف پول قابلیت استفاده روی هر دستگاهی رو بدست آورد و تبدیل به محبوب ترین کیف پول دنیا شد.

در حال حاضر میتونین برای ذخیره کردن 125 نوع ارز و 500 نوع توکن مختلف از جمله ارز استلار از این کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنین. ویژگی بعدی که یکی از دلایل محبوبیت این کیف پول شده، داشتن رابط کاربری ساده و کاربر پسنده، حتی اگه تا به حال از کیف پول ارز دیجیتال استفاده نکره باشین، خیلی راحت میتونین با این کیف پول ارتباط برقرار کنین و تو مدت زمان کوتاهی همه­ی زیر و بم این کیف پول رو به طور کامل یاد بگیرین.

به خاطر اینکه این کیف پول خیلی محبوبه و مطمئنیم که بیشتر شما با یه بار استفاده از اون کاملا بهش عادت میکنین، تصمیم داریم که آموزش ساخت کیف پول استلار در کیف پول کوینومی رو به طور کامل بهتون بدیم. اگه که تو نصب و راه اندازی این کیف پول مشکلی داشتین، میتونین اون رو تو قسمت نظرات با ما درمیون بزارین تا با هم اون مشکل رو حل کنیم.

آموزش ساخت کیف پول استلار در کوینومی

برای ذخیره سازی و نگهداری ارز دیجیتال XLM در کیف پول کوینومی اول از همه باید به فکر ساخت کیف پول استلار در کوینومی باشین. اولین گام برای ساختن کیف پول استلار در کوینومی، دانلود این کیف پوله. برای این که گرفتار بد افزار ها نشید بهتره که این کیف پول رو از سایت رسمی کوینومی و پلتفرم هایی مثل گوگل پلی و اپ استور دانلود کنین. موقع دانلود کیف پول کوینومی اندروید از گوگل پلی بهتره که به امتیاز، تعداد دانلود های اون کیف پول و حتی کامنت هایی که کاربرای قبلی گذاشتن، دقت کنین تا از دانلود نسخه اصلی کیف پول مطمئن بشین.

بعد از اینکه دانلود کیف پول کوینومی تموم شد، برنامه رو نصب کنین. وقتی که برای اولین بار برنامه رو باز کنین چنین تصویری روبرو میشین. همونطور که میبینین تو این مرحله به شما سه تا حق انتخاب داده شده. اولین گزینه FAST WALLET CREATION هست که با انتخاب این گزینه ساخت کیف پول Stellar شما تو کمترین زمان ممکن انجام میشه.

گزینه ی دوم ADVANCED WALLET CREATION هست که با انتخاب کردن اون همه ی مراحل ساخت کیف پول رو به طور کامل باید بگذرونین. ما به شما پیشنهاد میکنیم که از این روش استفاده کنین چون ممکنه که بعد ها بکاپ گیری از حسابتون رو فراموش کنین. اینطوری اگه تو آینده کیف پولتون دچار مشکلی شد نمیتونین حسابتون رو بازیابی کنین و همه ی موجودی داخل حسابتون رو از دست میدین. گزینه ی آخر RESTORE A WALLET هست که برای زمانیه که میخواین کیف پولتون رو بازیابی کنین.

ما تو این آموزش ساخت کیف پول XLM از راه دوم استفاده کردیم.

کیف پول استلار چیست؟ | کیف پول کوینومی | آموزش ساخت کیف پول کوینومی

بعد از اینکه ساخت کیف پول پیشرفته رو انتخاب کردیم، وارد فاز ریکاوری می­شیم. تو این مرحله کیف پول از شما خواسته که عبارت های ریکاوری رو روی یک برگه کاغذ یادداشت کنین و در اون ها رو تو جای امنی نگه دارین، چون گم شدن این عبارت ها به معنی از دست دادن دسترسی به حسابتونه. دومین موردی که تو این بخش به شما اشاره شده اینه که این کلمات بازیابی رو در اختیار کسی قرار ندین، چون اینطوری خیلی راحت وارد حسابتون میشه و دار و ندارتون رو به کیف پول دیگه ای منتقل میکنه. در نهایت هم بهتون یادآوری میکنه که این عبارت ها تنها راه برای بازیابی حساب شما هستن و اگه گوشی موبایل شما به سرقت بره، میتونین با استفاده از این عبارات کیف پولتون رو بازیابی کنین.

بعد از اینکه عبارات بازیابی رو به ترتیب یادداشت کردین، تیک گزینه ی I have safely رو فعال کنین و به مرحله ی بعد برین.

کیف پول استلار | کیف پول کوینومی | آموزش ساخت کیف پول Stellar  در کوینومی | وارد کردن عبارات بازیابی

تو این مرحله از شما خواسته میشه که عبارت های بازیابی رو به ترتیبی که یادداشت کردین وارد کنین تا هم شما و هم کیف پول از درست بودن این ترتیب مطمئن بشید و این عبارت ها رو تایید کنین. البته میتونین با استفاده از گزینه ی Skip که پایین سمت چپ قرار گرفته استفاده کنین تا این مرحله رو بعدا بگذرونید. ولی از قدیم گفتن مرگ یه بار شیون هم یه بار، به همین خاطر هم بهتره همین الان که در حال ساخت کیف پول استلار هستین، این مرحله رو هم بگذرونین.

کیف پول استلار چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Stellar در کوینومی | عبارات بازیابی

تو این مرحله از ساخت کیف پول Stellar از شما خواسته میشه که رمزی رو انتخاب کنین. توجه کنید که این رمز در مواقعی که قصد دارین ارزی رو از کیف پولتون به حساب دیگه ای ارسال کنین، از شما خواسته میشه.

کیف پول استلار چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول Stellar | کیف پول کوینومی | انتخاب رمز

در نهایت تو آخرین مرحله، میتونین هر رمز ارزی که میخواین ازش تو این کیف پول استفاده کنین رو به صفحه اول کیف پولتون اضافه کنین. حتی میتونین برای اینکه راحت تر ارز مورد نظرتون رو پیدا کنین، علامت ذره بین رو بزنین و اسم اون ارز رو تایپ کنین تا کیف پول اون ارز رو براتون سریعتر پیدا کنه.

کیف پول Stellar  چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول استلار | کیف پول کوینومی | اضافه کردن ارز دیجیتال

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول استلار چیست؟ | انواع کیف پول استلار | کیف پول تراست والت

شاید دروغ نباشه اگه بگم تراست ولت بهترین کیف پول ارز دیجیتال دنیاست. این کیف پول محبوبیت زیادی رو بین حرفه­ای های بازار کریپتوکارنسی داره، چون علاوه بر این که یه کیف پوله و به شما اجازه ی نگهداری و ذخیره ی رمز ارزهاتون رو میده؛ میتونین ازش به عنوان یه مرورگر برای برنامه های غیر متمرکز (DApps) استفاده کنین و شما میتونین با استفاده از این قابلیت کیف پولتون رو به برنامه های غیر متمرکز دیگه وصل کنین. مثلا با وصل شدن به یه صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز میتونین بدون اینکه نیازی باشه ارز هاتون رو از کیف پولتون خارج کنین، اون ها رو ارز دیگه ای تبدیل کنین.

ویژگی دیگه ای که خیلی این کیف پول رو محبوب کرده قابلیت استیک (Stake) کردن رمز ارز هاست. این قابلیت به هولدر ها این امکان رو میده که از های دیجیتالشون رو سرمایه گذاری کنن و به ازای اون سودی رو بگیرن. اینطوری هولدر ها، هم از افزایش قیمت ارز هاشون سود میکنن و هم تعداد رمز ارزهاشون افزایش پیدا کنه. این ایده ی هوشمندانه باعث شده که افراد بیشتری به نگهداری بلند مدت ارزها علاقه مند بشن. این کیف پول که در حال حاضر تحت مالکیت صرافی باینناسه، برای سیستم عامل های اندروید و IOS عرضه شده.

آموزش ساخت کیف پول تراست والت

تو این قسمت میخوایم بهتون نحوه ساخت کیف پول استلار در تراست ولت رو آموزش بدیم. بهترین راه برای دانلود کیف پول تراست ولت اندروید استفاده از گوگل پلی و برای نسخه ی IOS استفاده از اپ استوره. بعد از این که موفق به دانلود و نصب تراست ولت روی گوشی موبایلتون شدین، برنامه رو اجرا کنین. تو این صفحه دو تا گزینه به شما داده شده، برای ساختن کیف پول باید روی گزینه ی اول یعنی CREATE A NEW WALLET کلیک کنیم.

کیف پول Stellar  چیست؟ | ساخت کیف پول xlm| آموزش ساخت کیف پول تراست والت

تو قدم بعدی کیف پول از شما میخواد که برای اینکه بتونین از تراست ولت استفاده کنین، قوانین و شرایطی رو که باید موقع استفاده از اون رعایت کنین رو مطالعه کنین. بعد از این که این قوانین رو کامل خوندین باید تیک چک لیستی که پایین صفحه وجود داره رو فعال کنین. حالا با زدن گزینه ی Continue به مرحله ی بعد منتقل میشین.

کیف پول استلار چیست؟ آموزش ساخت کیف پول Stellar در تراست والت  قبول قوانین

تو قدم بعدی ساخت کیف پول XLM، به شما دوازده تا کلمه ی پشتیبانی که مختص کیف پول شما هستن داده میشه و شما باید این کلمات رو روی برگه کاغذ یادداشت کنین. فک نمیکنم دیگه نیازی باشه در که اهمیت نگهداری درست از این عبارت ها رو بهتون یادآوری کنم.

کیف پول استلارچیست؟ | آموزش ساخت کی فپول استلار در تراست ولت | عبارات بازیابی

در مرحله ی آخر هم از شما خواسته میشه که عبارات بازیابی رو تایید کنین. برای این کار کافیه که این عبارت ها رو به ترتیب انتخاب کنین تا به کادر های پایین منتقل بشن. اگه ترتیب این کلمات رو درست وارد کنین، اجازه ی رفتن به مرحله بعد به شما داده میشه و به این ترتیب ساخت کیف پول استلار در تراست والت به پایان میرسه.

ساخت کیف پول استلار | آموزش ساخت کیف پول استلار در تراست ولت | تایید عبارات بازیابی

کیف پول lobstr (لابستر)

یکی از امن ترین کیف پول هایی که میتونین ازش برای ذخیره ی ارز دیجیتال Stellar استفاده کنین، کیف پول لابستره. این کیف پول کارمزد پایینی رو داره و رابط کاربری اون هم به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده، همچنین از اثر انگشت، پسورد، احراز هویت دوعاملی و پسورد پشتیبانی میکنه. در حال حاضر این کیف پول در نسخه های اندروید و آی او اس عرضه شده، هم چنین میتونین با مراجعه به سایت این کیف پول از نسخه تحت وب اون هم استفاده کنین.

تنها نکته ی منفی که در مورد این کیف پول وجود داره، تک ارزی بودن این کیف پوله. در واقع شما تو این کیف پول به جز ارز Stellar و حدودا 3000 توکنی که روی شبکه ی اون وجود داره، هیچ رمز ارز دیگه ای رو نمیتونین ذخیره کنین. به همین خاطر هم اگه قصد شما سرمایه گذاری روی چند رمرز ارز مختلفه، این کیف پول برای شما مناسب نیست.

آموزش ساخت کیف پول Stellar در لابستر

وقتی که برای اولین بار کیف پول لابستر رو روی گوشیتون اجرا میکنین، با صفحه ای مثل تصویر زیر مواجه میشین. تو این صفحه از شما میخواد که اگه کاربر قدیمی کیف پول هستین با استفاده از Log In وارد کیف پولتون بشین. چون ما میخوایم یه کیف پول جدید بسازیم، روی گزینه ی Register Now کلیک میکنیم، البته با استفاده از گوگل و فیسبوک هم میتونین خیلی سریعتر کیف پولتون رو بسازین.

ساخت کیف پول استلار | آموزش ساخت کیف پول استلار | آموزش ساخت کیف پول لابستر

تو صفحه ی جدیدی که براتون باز میشه فقط کافیه که آدرس ایمیلتون رو وارد کنین و یه رمز برای ورود به نرم افزار تعیین کنین. کیف پول Lobstr به شما ایمیلی رو ارسال میکنه که حاوی یه لینک برای فعال سازی کیف پول شماست. با زدن روی این لینک کیف پول شما فعال میشه و میتونین از اون استفاده کنین.

راه دیگه ای که برای ساخت کیف پول Stellar وجود داره، اینه که به جای ایمیل یه شماره تماس به کیف پول بدین تا یه رمز یه بار مصرف برای شما ارسال بشه. رمزی که از طریق پیام کوتاه بهتون ارسال شده رو تو کادر مشخص شده وارد کنین تا فرآیند ساخت کیف پول استلار تموم بشه. به همین راحتی کیف پول لابستر شما ساخته میشه و میتونین از اون استفاده کنین.

کلام پایانی

ارز XLM یکی از ارز های قدیمی بازاره و جایگاه خوبی رو تو دنیای کریپتوکارنسی ها به خودش اختصاص داده. این ارز تا الان تونسته به خوبی آینده صنعت بانکداری رو به چالش بکشه. به احتمال بسیار زیاد در آینده استلار و شبکه­اش بتونن جای سیستم های مالی امروز دنیا رو بگیرن. در حال حاضر قیمت استلار با توجه به اهداف و آینده ای که داره بسیار ناچیزه به همین خاطر هم خرید استلار و سرمایه گذاری بلند مدت روی اون میتونه سود های بالایی رو نصیب شما بکنه.

ما تو این مقاله سعی کردیم چند مورد از برترین و بهترین کیف پول XLM رو به شما معرفی کنیم. البته کیف پول های زیادی هستن که از استلار پشتیبانی میکنن ولی ما با توجه به فیلتر هایی که برای انتخاب کیف پول استلار داشتیم، به کیف پول های معرفی شده تو این مقاله رسیدیم. امیدواریم که بتونین از مطالبی که تو این مقاله عنوان کردیم نهایت استفاده رو ببرین.


نظرات کاربران در مورد کیف پول استلار چیست؟ آموزش ساخت کیف پول XLM
سوال امنیتی :2+93 = ?