کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel | آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel | آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel

نوشته شده در : 1402/06/29

 


ارز دیجیتال تتا فیول یکی از رمز ارز های شبکه تتا نتورک است که برای پرداخت کارمزد ها و ایجاد انگیزه تو کاربر ها ازش استفاده میشه. ارز دیجیتال Theta Fuel به شکل رایگان و با خرید ارز دیجیتال تتا بهتون داده میشه، اما در صورتی که این میزان کمتر از نیاز شما باشه، میتونین از صرافی ارز دیجیتال هر مقدار که لازم داشتین رو خریداری کنید. البته برای اینکه بتونین از خدمات این شبکه و رمز ارز های اون استفاده کنین. به همین خاطر باید از کیف پول دیجیتالی یکسانی برای ارز Tfuel و تتا استفاده کنین.

قبلا در مورد کیف پول های مناسب برای ارز تتا صحبت کردیم. تو این مطلب میخوایم کیف پول های تتا فیول رو بهتون معرفی کنیم. توجه داشته باشین که برای انتقال Theta باید هر دوی این رمز ارزها رو تو کیف پولتون داشته باشین. تو ادامه این مقاله توضیحات کوتاهی رو در مورد ماهیت این رمز ارزها و تفاوت توکن های شبکه تتا بهتون ارائه میدیم. همچنین تو انتهای این مقاله آموزش ساخت کیف پول تتا فیول رو تو یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال در اختیارتون میذاریم.

ارز تتا فیول چیست؟

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel

شبکه تتا یکی از معدود بلاک چین هایی است که تو حوزه سرگرمی و پخش محتوای ویدیویی فعالیت داره. این شبکه تو سال 2019 و همزمان با پیشرفت و افزایش توجه ها به لایو استریم ها بوجود اومد. تو این شبکه دو رمز ارز بومی وجود داره. هر کدوم از این ارز ها کاربرد خاص خودشون رو دارن ولی فعالیت اون ها کاملا بهم وابسته هستش. در ادامه بیشتر در مورد این ارز ها و کاربردشون صحبت میکنیم.

ارز دیجیتال تتا اولین توکن ارائه شده برای این شبکه است. کاربرد اصلی این ارز دیجیتال برای امنیت و پیشرفت شبکه تتا نتورک هستش. همچنین از این رمز ارز برای پاداش دادن به کاربر ها و تولید کنندگان محتوا استفاده میشه. علاوه بر اون افراد میتونن با مشاهده محتوا، لایو استریم ها و به اشتراک گذاشتن محتوا های ارائه شده، مقداری ارز Theta Fuel و تتا رو به شکل رایگان دریافت کنن.

ارز دیجیتال تتا فیول توکن بعدی این شبکه است که به عنوان یه ارز عملیاتی شناخته میشه. در واقع هر عملیاتی که روی بلاک چین تتا انجام میشه، با استفاده از این ارز امکان پذیره. این رمز ارز هم مثل تتا با فعالیت تو این شبکه به عنوان پاداش به کاربر ها پرداخت میشه. همچنین اگه فردی ارز تتا بخره و از شبکه اصلی این رمز ارز برای ذخیره اون استفاده کنه، مقداری از این ارز رو دریافت میکنه.

افرادی که میخوان از امکانات عملیاتی شبکه تتا نتورک استفاده کنن، به ارز Theta Fuel بیشتر احتیاج دارن. به همین دلیل امکان خرید تتا نتورک از صرافی های ارز دیجیتال وجود داره. برای خرید این رمز ارز با بهترین قیمت تتا فیول  ممکن، میتونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین. لازم به ذکره که برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در مورد ارز های تتا و تتا فیول، میتونین مقالاتی که در این مورد نوشتیم رو مطالعه کنین.

کیف پول ارز دیجیتال تتا فیول چیست؟

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel

همه ی ما برای نگهداری سرمایه هامون به بستری امن احتیاج داریم. مثلا مبالغ زیاد رو تو بانک یا گاو صندوق نگه میداریم. دلیل اصلی استفاده از این بستر ها امنیت بیشتر برای سرمایه هامونه. برای ذخیره ارز های دیجیتال هم به بستری امن احتیاج داریم، اما این بستر باید ماهیت یکسانی رو با رمز ارز ها داشته باشن. بهترین وسیله ای که میشه ازش برای نگهداری رمز ارز ها استفاده کرد، کیف پول دیجیتالی است.

این کیف پول ها از نظر عملکرد به کیف پول های فیزیکی و حساب بانکی شباهت دارن. تو ولت های دیجیتالی به هر فرد آدرس و کلید های اختصاصی داده میشه. از آدرسی که بهتون داده میشه برای ارسال و دریافت رمز ارز عا استفاده میشود. در مجموع دو کلید بهتون داده میشه که بهشون کلید خصوصی (Private Key) و عمومی (Public Key) گفته میشه.

کلید عمومی عملکرد مشابهی با شماره حساب داره. هر وقت که قصد نقل و انتقال رمز ارز رو داشته باشیم، باید این کلید رو به اشتراک بذارین. اما کلید خصوصی مشابه رمز بانکی شماست. این کلید رو نباید به هیچ عنوان در اختیار دیگران بذارین. اگه فردی بتونه بطور همزمان به هر دو کلید شما دسترسی پیدا کنه، امکان هک و سرقت سرمایه های شما وجود داره.

برای اینکه احتمال هک و سرقت این کلید ها به حداقل برسه، باید از ولت هایی استفاده کنین که برای ذخیره و نگهداری این کلید ها از بستر های آفلاین بهره میبرن. کیف پول های دیجیتالی رو بر اساس اتصال اینترنتی که دارن به دو دسته کیف پول های گرم و سرد دسته بندی کردن. برای اینکه بتونیم  قبل از خرید تتا فیول، ولت مناسبی رو برای ساخت کیف پول تتا فیول انتخاب کنیم، بهتره که بیشتر با انواع کیف پول های دیجیتالی آشنا بشیم.

انواع کیف پول های دیجیتالی کدامند؟

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel

کیف پول های ارز دیجیتال رو میتونیم بر اساس اتصال به اینترنت و نحوه نگهداری کلید های خصوصی به دو دسته کلی کیف پول های گرم و سرد تقسیم میکنیم. هر کدوم از این ولت ها از ویژگی های متفاوتی برخوردار هستن. مهمترین تفاوتی که بین این ولت ها وجود داره، امنیت اوناست. تو بعضی از کیف پول ها از بستر های آنلاین و سرور های اختصاصی کمپانی سازنده کیف پول برای نگهداری کلید های مخاطب ها استفاده میشه.

کیف پول های دیگه ای هم وجود دارن که از دستگاه های شخصی کاربر برای نگهداری و ذخیره اطلاعات مهم استفاده میکنه. کیف پول های سخت افزاری و کاغذی جزو ولت های سرد به حساب میان. کیف پول های نرم افزاری و تحت وب هم تو دسته کیف پول های گرم طبقه بندی شدن. در ادامه انواع کیف پول های دیجیتالی رو بهتون معرفی میکنیم. امیدواریم با استفاده از توضیحات ارائه شده بتونین کیف پول مناسبی برای خودتون پیدا کنید:

کیف پول های آنلاین یا تحت وب: معمولا تو این ولت ها برای ذخیره و نگهداری کلید های خصوصی کاربراشون از سرور های آنلاین استفاده میشه. سطح امنیتی این نوع از کیف پول ها تو کمترین میزان ممکنه. به همین خاطر از این ولت ها بیشتر برای استفاده های روزمره، خرید با ارز های دیجیتال، ایردراپ ها و. . . استفاده میشه. نقطه قوتی که تو این نوع از ولت ها وجود داره، استفاده راحت و دسترسی ساده به رمز ارز های مختلفه.

کیف پول های نرم افزاری: این دسته خودش به دو دسته کلی تقسیم میشه. دسته اول برای گوشی های موبایل و گروه دوم که نسخه های دسکتاپ هستش، برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک عرضه شده. این نوع از کیف پول ها از نظر امنیت، عملکرد بهتری رو نسبت به ولت های آنلاین دارن. همچنین برخی از نسخه ها هم برای دسکتاپ و هم برای گوشی ارائه شدن. به همین خاطر میتونین با دستگاه های متنوعی به کیف پولتون متصل بشین.

کیف پول کاغذی: ولت های کاغذی اولین کیف پول سرد دنیاست. اگه بخوایم به شکل ساده تری این نوع کیف پول رو بهتون معرفی کنیم، باید بگیم که یه نسخه فیزیکی از کلید های عمومی و خصوصی هر فرده. بزرگترین عیبی که این نوع ولت ها دارن، آسیب هاییه که ممکنه بهشون وارد بشه. در صورتی که میخواین برای ساخت کیف پول تتا فیول از این نوع ولت استفاده کنین، بهتره چند نسخه مختلف از این کیف پول رو تهیه کنین.

کیف پول های سخت افزاری: بهترن انتخاب برای کسایی که دنبال بیشترین امنیت ممکن برای سرمایه های دیجیتالیشون هستن، کیف پول های سخت افزاری است. این ولت های سرد نسخه ی پیشرفته تر کیف پول های کاغذی هستن. بعد از عرضه ولت های سخت افزاری محبوبیت کیف پول های کاغذی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد. تو این کیف پول ها کلید های خصوصی کاربر ها روی سخت افزار ولت ذخیره میشه. به همین خاطر امکان سرقت و هک تو این کیف پول ها خیلی کمه.

کدام کیف پول برای ارز دیجیتال تتا فیول مناسب است؟

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel  | انواع کیف پول تتا فیول

خیلی از افراد بعد از خرید ارز دیجیتال، از کیف پول های صرافی برای نگهداری سرمایه های دیجیتالیشون استفاده میکنن. اما باید گفت که این ولت ها امنیت کافی رو ندارن. علاوه بر اون احتمال هک شدن صرافی خیلی زیاده به همین خاطر صرافی ها رو نمیتونیم محل مناسبی برای نگهداری رمز ارزها بدونیم. در مجموع کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهمترین ابزار هاییه که سرمایه گذار ها بهش احتیاج دارن.

هر شخص با توجه به نیاز هایی که داره، میتونه ولت مناسبی رو به منظور ساخت کیف پول TFuel انتخاب کنه. البته در این بین نکاتی وجود دارن که با توجه به اونا میتونین بهترین کیف پول تتا فیول رو با توجه به نیاز هاتون پیدا کنین. تو این قسمت برخی از ویژگی های مهمی که بهتره تو کیف پولتون وجود داشته باشن رو براتون ذکر میکنیم:

  • محل ذخیره کلید خصوصی: بهتره از کیف پول هایی استفاده کنین که از بستر های آنلاین برای ذخیره اطلاعات و کلید های کاربراشون استفاده نمیکنن.
  • رابط کاربری: اگه به تازگی وارد دنیای کریپتوکارنسی ها شدین و اطلاعات چندانی تو این حوزه ندارین، بهتره به این گزینه توجه ویژه ای کنین. کیف پول ها امکانات بسیار زیادی رو در اختیار شما میذارن که شاید بخش بزرگی از اون ها به دردتون نخوره.
  • احراز هویت دو عاملی: این ویژگی امنیت کیف پولتون رو به شکل قابل توجهی افزایش میده.
  • پشتیبانی و آپدیت: برخورداری از پشتیبانی یه تیم قوی، یکی از نقاط مثبتیه که تو هر کیف پولی میتونه وجود داشته باشه. از طرف دیگه بروزرسانی های پی درپی و ارائه نسخه های جدید میتونه مشکلات و خلا های امنیتی که تو کیف پولتون وجود داره رو از بین ببره.

معرفی برترین کیف پول های Theta Fuel

تو این قسمت برخی از بهترین کیف پول های تتا فیول رو بهتون معرفی میکنیم. امیدواریم که با استفاده از این مطلب بتونین ولت مناسبی رو برای خودتون انتخاب کنین. همچنین تو انتهای همین مقاله آموزش ساخت کیف پول TFuel تو تراست والت رو براتون میذاریم. همچنین آموزش جامعی در مورد ساخت کیف پول تراست ولت و استفاده از اون تو قسمت راهنمای سایت براتون قرار دادیم.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel  | کیف پول لجر نانو اس

کیف پول Ledger Nano S یک نوع کیف پول سخت‌افزاری (Hardware Wallet) است که برای ذخیره و مدیریت امن ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده طراحی شده است. این دستگاه کیف پول نانو S توسط شرکت Ledger تولید می‌شود و یکی از محبوب‌ترین و قابل اعتمادترین گزینه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را به صورت امن نگه دارند.در واقع، Ledger Nano S یک دستگاه سخت‌افزاری کوچک است که دارای یک صفحه نمایش OLED و دکمه‌های کنترلی است. با استفاده از این دستگاه، کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی (Private Keys) مورد نیاز برای دسترسی به ارزهای دیجیتال خود را به صورت امن تولید کرده و آن‌ها را در داخل دستگاه نگهداری کنند. این کیف پول سخت‌افزاری از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال شما امضا می‌کند و امکان انتقال و ذخیره ارزهای مختلف را فراهم می‌کند. استفاده از کیف پول لجر نانو S به عنوان یک ابزار امنیتی می‌تواند از مخاطرات امنیتیی مانند دسترسی غیرمجاز به ارزهای دیجیتال شما و سرقت آنها جلوگیری کند. بنابراین، اگر شما دارای مقدار زیادی ارز دیجیتال هستید یا به دنبال راهی برای نگهداری امن ارزهایتان هستید، استفاده از کیف پول لجر نانو S یکی از گزینه‌های معتبر و پیشنهادی است.

کیف پول گواردا (Guarda Wallet)

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel  | کیف پول گوردا

یکی از بهترین کیف پول ها برای نگهداری ارز تتا فیول و تتا استفاده از کیف پول گواردا است. این ولت دیجیتالی رو میتونین تو نسخه های مختلفی از جمله موبایلی، دسکتاپ، آنلاین و تحت وب و به شکل افزونه دریافت کنید. این ولت علاوه بر ارز های بلاک چین تتا نتورک برای نگهداری رمز ارزهای معروفی مثل بیت کوین، اتریوم، مونرو و. . . هم کاربرد داره.

مهمترین مزیتی که این کیف پول داره، سادگی استفاده و رابط کاربری روانی هستش که داره. از طرف دیگه ویژگی های امنیتی بسیار پبشرفته ای تو این کیف پول وجود داره. اطلاعات و حریم خصوصی کاربر ها تو این ولت اهمیت بسیار زیادی رو داره. برای کسایی که میخوان تو هر شرایط و با هر دستگاهی به ولتشون دسترسی داشته باشن، گواردا میتونه گزینه مناسبی برای ساخت کیف پول Theta Fuel باشه.

کیف پول رسمی تتا (Theta Wallet)

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel  | کیف پول رسمی تتا

این کیف پول به عنوان ولت رسمی شبکه تتا شناخته میشه. تو این کیف پول فقط امکان ذخیره و نگهداری ارز تتا و تتا فیول بهتون داده میشه. از نظر دسته بندی تتا ولت تو گروه کیف پول های تحت وب و آنلاین قرار میگیره. برای استفاده از این کیف پول کافیه به وب سایت رسمی تتا نتورک به آدرس thetatoken.org مراجعه کنین و به قسمت ولت این سایت برید.

موقع ساخت کیف پول تتا نتورک تو این ولت، کلید های اختصاصی حسابتون به شکل فایلی تو کامپیوتر یا گوشی شما ذخیره میشه. برای هر بار ورود به این ولت باید این فایل رو با استفاده از ولتتون باز کنید. همچنین امکان اتصال تتا ولت به کیف پول های سخت افزاری ترزور و لجر وجود داره.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel  | کیف پول تراست والت

یکی از بهترین کیف پول های دیجیتالی دنیا که پشتوانه بسیار قوی رو داره، تراست والت است. این کیف پول به عنوان ولت رسمی صرافی بایننس شناخته میشه، به همین خاطر کاربرای زیادی رو تونسته به خودش جذب کنه. تراست ولت فقط برای گوشی های موبایل عرضه شده. با توجه به محبوبیت بالای کیف پول های موبایلی میتونین اهمیت این انتخاب هوشمندانه پی ببرین.

البته تراست ولت فقط یه کیف پول ساده نیست و امکانات خیلی بیشتری رو در اختیار شما قرار میده. مثلا تو این ولت یه صرافی داخلی وجود داره که با استفاده از اون میتونین بدون نیاز به هیچ صرافی ارز دیجیتالی، به مبادله و تبدیل ارزهاتون بپردازین. یکی دیگه از امکانات بسیار ارزشمندی که تو این کیف پول وجود داره، قابلیت دسترسی به برنامه های غیر متمرکزه. با استفاده از این مزیت میتونین به طور مستقیم به شبکه های بلاک چینی متصل بشین.

با توجه به بلاک چین های بسیار زیادی که این کیف پول ازشون پشتیبانی میکنه، میتونیم بیشتر رمز ارز ها و توکن ها رو تو این ولت ذخیره و نگهداری کنیم. تراست ولت از نظر سطح امنیتی نمیتونه با کیف پول های سخت افزاری رقابت داشته باشه، اما از بین کیف پول های نرم افزاری یکی از بهترین سیستم های امنیتی رو داره. رابط کاربری این کیف پول به شکلی طراحی شده که همه ی افراد بتونن بدون هیچ مشکلی ازش استفاده کنن.

با توجه به ویژگی ها و امکانات بسیار زیادی که تو این کیف پول وجود داره، برای آموزش ساخت کیف پول TFuel از این ولت استفاده میکنیم. در صورتی که شما بخواین ولت دیگه ای رو برای نگهداری این رمز ارز انتخاب کنین، میتونین از همین آموزش بهره کافی رو ببرین. دلیل این مسئله اینه که نحوه نصب و ساخت کیف پول TFuel تو ولت های مختلف شباهت بسیار زیادی رو بهم دارن. امیدواریم که بتونین بی هیچ مشکلی ولت مورد نظرتون رو نصب کنین.

آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel در تراست ولت

شاید بعضی از شما ها کیف پول تراست ولت رو روی گوشیتون دشته باشین. در صورتی که قبلا اکانتی رو تو این کیف پول ساختین، نیازی به ساخت کیف پول تتا فیول جدید ندارین. اگه هم این ولت رو ندارین، باید تو اولین قدم این کیف پول رو نصب کنید. برای این منظور باید این نرم افزار رو دانلود کنین. بهترین راه برای دانلود این کیف پول استفاده از اپ استور برای گوشی های آیفون و گوگل پلی برای گوشی های اندرویدی هستش. همچنین میتونین با استفاده از سایت رسمی تراست والت این ولت رو دانلود کنین.

اولین قدم تو آموزش ساخت کیف پول تتا فیول نصب این ولته. بعد از اجرای این اپلیکیشن صفحه ای مثل تصویر زیر براتون باز میشه. اولین گزینه (Create a New Wallet) هستش که با استفاده از اون میتونین کیف پول جدیدی رو برای خودتون بسازین. گزینه دوم هم برای بازیابی کیف پول قدیمی مورد استفاده قرار میگیره. بعد از زدن گزینه Create a New Wallet، ساخت کیف پول TFuel شروع میشه.

آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel در تراست ولت | ساخت کیف پول جدید

تو این قسمت از آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel از شما خواسته میشه که از کیف پولتون بکاپ بگیرین. تو تصویر اول کلیات این مرحله بهتون توضیح داده شده. همچنین در مورد اهمیت نگهداری از این ولت ها تاکید میشه. برای اینکه مجوز عیور از این مرحله بهتون داده یشه، باید گزینه ای که پایین صفحه وجود داره رو فعال کنین و گزینه ادامه رو بزنید. همونطور که تو تصویر میانی مشاهده میکنید، تو این مرحله 12 کلمه به شکل رندوم بهتون داده میشه.

با استفاده از این عبارت ها میتونین تو دستگاه دیگه ای کیف پولتون رو نصب و راه اندازی کنین. این ویژگی وقتی بدردتون میخوره که گوشی شما دچار مشکلی شده باشه و یا به سرقت بره. با عبارت های بازیابی میتونین مجددا به کیف پولتون دسترسی پیدا کنین. توجه داشته باشین که به هیپ عنوان اجازه اسکرین شات گرفتن از این صفحه بهتون داده نمیشه و شما باید برای نگهداری این عبارت ها اونا رو روی یه ورق یادداشت کنین. توجه داشته باشین که اگه فرد دیگه ای جز شما به این عبارت ها دسترسی پیدا کنه، میتونه وارد حسابتون بشه و سرمایه های دیجیتالی شما رو به سرقت ببره.

آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel در تراست ولت | قبول قوانین و دریافت کلمات بازیابی

به مرحله بعدی از آموزش ساخت کیف پول تتا فیول، تایید و ثبت عبارت های بازیابی گفته میشه. تو این قدم از ساخت کیف پول Theta Fuel باید عبارت های بازیابی حسابتون رو تایید کنین. این مرحله به این منظور طراحی شده که شما و کیف پول در مورد صحت و درستی ترتیب این عبارت ها مطمئن بشین. برای اینکار باید از لیستی که در اختیارتون گذاشته میشه، عبارت های بازیابی رو به ترتیب انتخاب کنین.

تو این مرحله ترتیب درست کلمات اهمیت زیادی رو داره. اگه نتونین به درستی این ترتیب رو انتخاب کنید، کیف پول اجازه عبور از این مرحله رو بهتون نمیده و باید برای اطلاع از نظم و ترتیب عبارت ها به مرحله قبل برگردین. اگه هم بتونین عبارات رو به درستی جای گذاری کنین، گزینه ادامه فعال میشه و میتونین با زدنش به مرحله بعدی برین.

آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel در تراست ولت | وارد کرن به ترتیب کلمات بازیابی

در صورتی که بتونین مراحل ساخت کیف پول Theta Fuel رو بدرستی پشت سر بذارین، با پیامی مثل تصویر زیر مواجه میشین. تو این پیغام کیف پول اعلام کرده که ولت شما ساخته شده و از الان آماده استفاده هستش. نگته ای که وجود داره اینه که، ارز های تتا و تتا فیول تو صفحه اول این کیف پول وجود ندارن. برای اضافه کردن این ارز های دیجیتال باید به قسمت سرچ رمز ارز ها برین و اسم این ارز ها رو جستجو کنین. سپس باید گزینه ای که در مقابل این رمز ارز ها وجود دارن رو فعال کنید.

آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel در تراست ولت

کلام پایانی

تو این مقاله به شکل اختصاصی در مورد کیف پول تتا فیول و آموزش ساخت کیف پول TFuel در تراست والت صحبت کردیم. توجه داشته باشین که باید از ولت یکسانی برای ذخیره و نگهداری ارز های تتا و تتا فیول استفاده کنین. امیدواریم که این مقاله تونسته باشه تمامی اطلاعات مورد نیاز در این مورد رو در اختیارتون بذاره.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس آرزوی معامله پر سود براتون داره.


نظرات کاربران در مورد کیف پول تتا فیول چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول TFuel | آموزش ساخت کیف پول Theta Fuel
سوال امنیتی :9+76 = ?