کیف پول هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | آموزش ساخت کیف پول One

1402/06/28
کیف پول هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | آموزش ساخت کیف پول One

تو مقاله قبلی که عنوانش " ارز دیجیتال One چیست؟ " بود، به طور مفصل در مورد این ارز صحبت کردیم. همچنین پتانسیل های ارز هارمونی رو مورد ارزیابی قرار دادیم. با توجه به آینده ارز هارمونی و قابلیت های اون، این پروژه و رمز ارزش میتونه پیشرفت زیادی رو تجربه کنه. تو این مطلب بهترین کیف پول ها برای نگهداری ارز وان رو بهتون معرفی میکنیم.

همونطور که میدونین بعد از خرید ارز دیجیتال هارمونی، به بستر امنی برای ذخیره و نگهداری این ارز نیاز داریم. صرافی ها نمیتونن از سرمایه ما محافظت کنن، به همین خاطر باید کنترل سرمایه مون رو خودمون به دست بگیریم. کیف پول ارز دیجیتال وسیله مناسبی برای نگهداری ارزهای دیجیتاله. به همین خاطر تو این لیستی از بهترین کیف پول های Harmony رو در اختیارتون میذاریم. علاوه بر اون، تو انتهای این مطلب آموزش ساخت کیف پول هارمونی رو گذاشتیم.

ارز دیجیتال هارمونی چیست؟

کیف پول ارز هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | ارز دیجیتال هارمونی

هارمونی یه بلاک چین لایه دو برای اتریوم هستش. وظیفه اصلی این شبکه افزایش مقیاس پذیری Ethereum است. این پروژه یه ارز دیجیتال بومی هم تو شبکه اش داره، که این ارز One نام گرفته. طبق گفته ی تیم هارمونی، اسم این ارز با الهام از شعار معروف " همه برای یکی و یکی برای همه " انتخاب شده. از این رمز ارز بیشتر برای پرداخت کارمزد های شبکه و تامین امنیت استفاده میشه.

همچنین از ارز هارمونی برای سرمایه گذاری تو این پروژه استفاده میشه. صرافی ایران بایننس از این ارز پشتیبانی میکنه. در صورتی که قصد خرید One رو دارین، میتونین از ایران بایننس با بهترین قیمت ممکن خریداری کنین. در ادامه بیشتر در مورد انواع کیف پول های هارمونی صحبت میکنیم.

کیف پول One چیست؟

کیف پول های دیجیتالی مثل یه نسخه پیشرفته تر از کیف پول های معمولی هستن. همونطور که ما برای نگهداری از پول های کاغذی به وسیله مناسبی احتیاج داریم، این کیف پول ها هم ابزار مناسبی برای ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال هستن. پیشنهاد ما اینه که بعد از خرید هارمونی یا هر ارز دیگه ای، اون رو به کیف پولتون منتقل کنین. احتمالا شما هم اخبار زیادی رو در مورد هک شدن صرافی های مختلف و سرقت ارز از اون ها شنیدین. به همین خاطر نباید از کیف پول های آنلاین صرافی برای نگهداری ارزهاتون استفاده کنین.

برای اینکه بتونیم کیف پول مناسبی رو برای رمز ارز موردنظرمون پیدا کنیم، باید به شبکه های کیف پول و اون ارز نگاه کنیم. شبکه اصلی که ارز دیجیتال هارمونی روش ساخته شده، مربوط به بلاک چین اصلی این ارز است. البته روی بلاک چین بایننس اسمارت چین هم توکنی برای این ارز بوجود اومده. اما اولویت ما استفاده از شبکه اصلی این ارزه. به همین خاطر باید از کیف پول هایی که از بلاک چین هارمونی پشتیبانی میکنن، برای ساخت کیف پول One استفاده کنیم.

انواع کیف پول های دیجیتالی

کیف پول ارز هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | انواع کیف پول هامونی

قبل از اینکه بخوایم برترین کیف پول ها رو برای نگهداری ارز دیجیتال وان معرفی کنیم، بهتره کمی بیشتر با کیف پول ارز دیجیتال و انواع اون آشنا بشیم. اطلاعاتی که تو این قسمت بهتون ارائه میدیم، میتونن کمک زیادی رو برای انتخاب کیف پول مناسبی به شما بکنن. کبف پول ها رو معمولا بر حسب اتصال اینترنتی و محل ذخیره کلید های خصوصی به دو گروه کلی کیف پول های گرم و سرد تقسیم میکنن.

اگه نمیدونین که کلید خصوصی چیه، نگران نباشین چون با یه مثال به ساده ترین شکل ممکن بهتون توضیح میدیم. اگه یه کارت بانکی رو در نظر بگیریم، کلید عمومی، شماره کارت یا حساب اون کارت هستش. کلید خصوصی هم مثل رمز کارت بانکی است. به اشتراک گذاری شماره کارت با افراد دیگه، هیچ مشکلی رو برای حساب ما بوجود نمیاره. اما اگه فردی هم شماره کارت و هم رمز ما رو داشته باشه، میتونه از حساب ما سو استفاده کنه.

حالا که با مفاهیم اولیه آشنا شدیم میتونیم راحت تر انواع کیف پول Harmony رو بهتون معرفی کنیم:

کیف پول گرم:

این نوع از کیف پول ها همیشه به اینترنت وصل میشن. این ویژگی باعث شده که بیشتر مورد تهاجم حملات سایبری قرار بگیرن. همچنین تو برخی از این کیف پول ها کلید های خصوصی کاربر روی سرور های آنلاین ذخیره میشه، به همین خاطر شانس سرقت و هک اون ها وجود داره. البته مواردی هم هستن که از دستگاه کاربر برای ذخیره این کلید ها استفاده میکنن. کیف پول های آنلاین و تحت وب، نرم افزاری موبایل و دسکتاپ تو این دسته قرار گرفتن.

  • کیف پول های تحت وب بیشتر به شکل افزونه ای برای مرورگر ها هستن. این ولت ها به خاطر آنلاین بودن، امنیت بسیار پایینی رو دارن. همچنین داده های کاربر روی بستر های آنلاین ذخیره شده.
  • کیف پول موبایلی به شکل اپلیکیشنی برای گوشی های موبایل طراحی شدن. این کیف پول ها به خاطر راحتی استفاده بیشترین محبوبیت رو بین کیف پول ها دارن.
  • آخرین گروه از کیف پول های گرم، مدل های دسکتاپ هستن. این کیف پول از نظر امکانات شباهت زیادی رو به کیف پول های موبایلی دارن. افرادی که از کامپیوتر و لپ تاپ برای بیشتر معاملاتشون استفاده میکنن، ولت های دسکتاپی رو ترجیح میدن.

کیف پول سرد:

کیف پول سرد، یا همان "cold wallet" یک وسیله الکترونیکی است که برای ذخیره و مدیریت امن ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌شود. این نوع کیف پول، به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شود، کیف پول سرد فیزیکی و کیف پول سرد آنلاین. کیف پول سرد فیزیکی، به صورت فیزیکی به شکل دستگاهی می‌باشد که معمولاً به روش‌هایی مانند USB یا نوع دیگری از حافظه‌های جانبی متصل می‌شود. از طریق این نوع کیف پول سرد، امکان ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت وجود دارد، که این امر بسیار برای حفظ امنیت و جلوگیری از هک‌ها و دسترسی غیرمجاز به ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. همچنین، کیف پول سرد آنلاین نیز به صورت یک نرم‌افزار در دسترس است و امکانات امنیتی بیشتری از جمله احراز هویت دو مرحله‌ای و رمزنگاری قوی را فراهم می‌کند. به همین دلیل است که کیف پول سرد برای کسانی که ارزهای دیجیتال دارند، به عنوان راهی مطمئن و امن برای ذخیره و مدیریت این ارزها محسوب می‌شود.

معرفی بهترین کیف پول هارمونی

کیف پول های متنوعی وجود دارن که برای نگهداری ارز دیجیتال Harmony مورد استفاده قرار میگیرن. ما ویژگی های این ولت های دیجیتالی رو مورد بررسی قرار دادیم و لیستی از بهترین ها رو برای ساخت کیف پول وان بوجود آوردیم. امیدواریم که بتونین با توجه به موارد زیر کیف پول امنی رو برای نگهداری ارز One پیدا کنین. توجه داشته باشین که هر فرد انتظارات متفاوتی رو از کیف پولش داره، به همین خاطر انتخاب یک ولت به عنوان بهترین کیف پول One امکان پذیر نیست.

برترین کیف پول هایی که از ارز هارمونی پشتیبانی میکنن، به شرح زیر هستن:

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول ارز هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | کیف پول لجرنانو اس

لجر نانو اس توسط یکی از بزرگترین کمپانی های کیف پول سخت افزای ساخته شده. این کیف پول از نظر ساختاری شباهت زیادی رو به یه فلش مموری داره. این ولت یه نمایشگر و دو کلید برای تغییر و جابجایی بین منو ها داره. این کیف پول کنترل کلید های خصوصی رو در اختیار کاربر قرار میده و از سخت افزار این ولت برای ذخیره اونا استفاده میکنه. لجر نانو اس از هزاران ارز پشتیبانی میکنه که ارز دیجیتال هارمونی یکی از اون هاست.

قیمت 59 دلاری نانو S یکی از بزرگترین مزیت های این کیف پوله که به همین خاطر لقب مقرون به صرفه ترین ولت دیجیتالی بهش داده شده. راه انازی این کیف پول بسیار ساده است. برای ساخت کیف پول Harmony تو این ولت باید نرم افزار لجر لایو رو روی دسکتاپ یا گوشی نصب کنین و بعد تنظیمات مربوط به هر ارز را روی این کیف پول سخت افزاری بارگذاری کنین.

کیف پول سیف پَل (SafePal)

کیف پول ارز هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | کیف پول سیف پل

کیف پول SafePal تو سال 2018 برای اولین بار رونمایی شد. این کیف پول یه نسخه نرم افزاری هم داره که دسترسی های متعددی رو به مخاطباش ارائه میده. این اَپ علاوه بر مدیریت و ذخیره رمز ارزها، امکان فعالیت تو حوزه برنامه های غیرمتمرکز (DApps) رو فراهم کرده. نکته مهمی که در مورد این ولت وجود داره، حمایت صرافی بایننس است. همچنین این کیف پول توکن بومی هم داره که به عنوان یه توکن حاکمیتی ازش یاد میشه.

ولت سیف پل از 22 ارز دیجیتال اصلی و بیش از 20 هزار توکن مختلف پشتیبانی میکنه. یکی از مزایای دیگه ای که این کیف پول داره پشتیبانی از استاندارد ERC721 هستش. به این ترتیب برای ذخیره و نگهداری توکن های غیر مثلی (NFT) هم میشه از این کیف پول استفاده کرد. سیف پل هم قیمت بسیار پایینی رو داره و برای خرید اون باید 60 دلار بپردازید. البته محصولات جانبی دیگه ای مثل محافظ چرمی و قاب نگهداری عبارات بازیابی هم برای این کیف پول عرضه شده که با پرداخت 55 دلار میتونین خریداریشون کنین.

کیف پول مث ولت (Math Wallet)

کیف پول ارز هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | کیف پول مث ولت

توسعه دهنده های مث ولت از این کیف پول به عنوان دروازه ای برای ورود به دنیای بلاک چین یاد میکنن. این ولت برای گوشی های موبایل عرضه شده. همچنین یه نسخه از اون به عنوان افزونه ای برای مرورگر گوگل کروم وجود داره. البته محبوبیت نسخه های موبایلی بیشتر از افزونه مث ولت هستش. تو این کیف پول از 45 بلاک چین مختلف پشتیبانی شده. امنیت این کیف پول به لطف احراز هویت دو عاملی و استفاده از مث آیدی (Math ID) تو سطح بسیار بالاتری نسبت به رقباش قرار گرفته.

برای تبادل ارزهای دیجیتالتون، میتونین از صرافی داخلی این کیف پول استفاده کنین. مث ولت به پلتفرم اختصاصی برای دستری به برنامه های غیر متمرکز هم ساخته که توسعه دهنده ها با استفاده از این قابلیت میتونن برنامه های غیر متمرکز خودشون رو بسازن. این کیف پول از یه بلاک چین و ارز اختصاصی برای ارائه ی این امکانات استفاده میکنه. امکانات، محصولات و امنیت مث والت تا به الان عملکرد خوبی رو به نمایش گذاشته.

کیف پول اسپرود (Sprout Wallet)

کیف پول ارز هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | کیف پول اسپرود

این کیف پول توسط کمپانی Sesameseed ساخته شده. این کیف پول علاوه بر ذخیره ارز One امکان استیک اون رو هم در اختیارتون میذاره. البته تو این ولت ارز های دیجیتال دیگه ای مثل ترون (TRX) و آنتولوژی (ONT و ONG) هم قابل استیک هستن. رابط کاربری این ولت بسیار ساده و روان طراحی شده و استفاده از اون بسیار راحته. اگه هدف اصلیتون بعد از خرید ارز هارمونی، استیک کردن این ارز هستش، بهتره که از این کیف پول اختصاصی استفاده کنید.

با استیک ارزهاتون تو این کیف پول بازدهی بسیار زیادی رو میتونین بدست بیارین؛ چون به ازای پولی که سهام گذاری میکنین، به شما ارز Seed داده میشه. در صورتی که این ارز رو نگهدارین، بهتون به عنوان پاداش مقدار بیشتری از این ارز داده میشه. در نتیجه شما از هر دو جهت میتونین سود کنین. طبق آخرین داده ها مقدار سودی که برای ارز Harmony در نظر گرفته شده، 7.7 درصد است.

کیف پل تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول ارز هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | کیف پول تراست والت

یکی از بهترین کیف پول های موبایلی دنیا که تو نسخه های اندروید و آی او اس منتشر شده، تراست ولت هستش. این کیف متعلق به صرافی بایننس هستش و به همین خاطر از شهرت و اعتبار زیادی برخورداره. در حال حاضر 10 میلیون دانلود فعال برای گوشی های اندرویدی تو پلتفرم گوگل پلی برای این کیف پول ثبت شده. تراست ولت ذخیره و نگهداری کلید های خصوصی رو به طور کامل به کاربر سپرده. به همین خاطر هم باید مراقب بدافزار هایی که ممکنه رو گوشیتون نصب بشن، باشید.

این کیف پول امنیت بسیار زیادی رو داره و تا به الان تو موارد هک و سرقت از تراست والت  هیچ مشکلی از جانب این کیف پول وجود نداشته. تو این ولت امکان ذخیره و نگهداری بیش از 200 کوین و توکن مختلف وجود داره. به همین خاطر با استفاده از تراست ولت، از هر کیف پول دیگه ای بی نیاز میشین. بیشتر کسایی که این ولت رو برای ساخت کیف پول هارمونی استفاده میکنن، به خاطر قابلیت استفاده از برنامه های غیر متمرکزه که این کیف پول رو انتخاب کردن.

تو این کیف پول هم یک صرتفی غیر متمرکز برای مبادله ارز های دیجیتال وجود داره که با استفاده از اون میتونین خیلی سریع و راحت اقدام به خرید و فروش کنین. همچنین با استفاده از قسمت DApps میتونین به صرافی های غیر متمرکز دسترسی پیدا کنین. البته بیشتر افراد حرفه ای بازار از این روش ها استفاده میکنن. اما این به معنی مناسب نبودن تراس ولت برای افراد اماتور نیست. اتفاقا به خاطر رابط کاربری ساده ی این کیف پول افرد ناوارد هم میتونن این ولت رو برای استفاده انتخاب کنن.

از چه کیف پولی برای هارمونی استفاده کنیم؟

حالا که با انواع کیف پول های ارز دیجیتال آشنا شدین و لیستی از بهترین کیف پول های هارمونی رو در اختیار دارید، باید ببینین که کدام کیف پول برای شما مناسب است. توجه داشته باشین که برای ساخت کیف پول Harmony باید به نیازها و انتظاراتی که از کیف پول دارید، توجه کنین.

مثلا اگه برای استفاده روزمره و مقادیر کم میخواین کیف پولی رو انتخاب کنین، باید اولویتتون رو روی راحتی استفاده بذارین. کیف پول های آنلاین و تحت وب برای استفاده های روزمره بهترین انتخاب هستن. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری بلند مدت رو دارین، باید به امنیت کیف پول بیشتر توجه کنین.برای افرادی که به دنبال نگهداری بلند مدت ارزهاشون هستن، پیشنهاد میکنیم که از ولت های سخت افزاری استفاده کنن.

اگه تریدر هستین و خرید و فروش هاتون رو به شکل روزانه یا ماهانه انجام میدین، باید ترکیبی از امنیت و راحتی رو در کنار هم داشته باشین. برای این منظور کیف پول های نرم افزاری موبایل و دسکتاپ گزینه های مناسبی هستن. البته امکان ترکیب امنیت و راحتی کیف پول های آنلاین وجود داره. برای اینکار میتونین کیف پول سخت افزاریتون رو به یه ولت آنلاین متصل کنین.

در مجموع برای کسایی که نمیخوان هزینه ی زیادی بکنن و قصد خرید و فروش های کوتاه مدت رو دارن، پیشنهاد میکنیم از تراست ولت استفاده کنن. به همین منظور آموزش ساخت کیف پول وان در تراست والت رو تو ادامه این مقاله براتون قرار میدیم. این کیف پول امنیت و اعتبار زیادی رو داره به همین خاطر میتونین با خیالی راحت ارزهاتون رو تو این ولت ذخیره کنین.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت

قبل از هر چیزی برای ساخت کیف پول One باید نرم افزار این کیف پول رو تو گوشیتون داشته باشین. برای دانلود این کیف پول راه های مختلفی وجود داره. یکی از اون ها اینه که از پلتفرم های معتبری مثل گوگل پلی یا اپ استور استفاده کنین. همچنین میتونین به وبسایت رسمی این ولت مراجعه و نسخه مورد نظرتون رو با لینک یا به شکل مستقیم دریافت کنین. ما از نسخه اندرویدی این کیف پول استفاده میکنیم. تصویری که تو سمت چپ قرار گرفته، صفحه دانلود از گوگل پلی هستش.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت | دانلود تراست والت

بعد از تکمیل دانلود و نصب تراست ولت، این اپلیکیشن رو باز کنین. اولین صفحه باید شبیه تصویر زیر باشه. همونطور که تو تصویر میبینید، دو گزینه بهتون داده میشه. گزینه اول برای ساخت کیف پول جدید کاربرد داره. از گزینه دو هم برای بازیابی اکانت های قدیمی استفاده میشه. تو آموزش ساخت کیف پول Harmony باید از گزینه اول یعنی Create A New Wallet  استفاده کنیم.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت | ساخت کیف پول جدید

تو مرحله بعدی آموزش ساخت کیف پول One، سیاست های حریم خصوصی و مقررات استفاده از تراست والت قرار گرفته. برای استفاده از تراست ولت باید این قوانین رو مطالعه و قبول کنین. با فعال کردن تیک گزینه ی I’ve read … که به معنی خوندن و پذیرفتن این قوانین هستش، اجازه رفتن به مرحله بعد بهتون داده میشه. با زدن گزینه ی Continue میتونین به مرحله بعدی ساخت کیف پول هارمونی برین.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت| مرحله قبول قوانین

تو مرحله بعدی که بهش فاز ریکاوری میگن، باید از کیف پولتون یک نسخه پشتیبان تهیه کنین. این قسمت از اموزش ساخت کیف پول Harmony دوازده کلمه بهتون داده میشه. از این عبارت ها میتونین برای بازیابی و دسترسی مجدد به کیف پولتون استفاده کنین. مثلا اگه گوشیتون به سرقت بره یا دچار مشکلی بشه که دیگه قابل استفاده نباشه، میتتونین با این عبارت ها، کیف پولتون رو بازیابی کنین.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت | فاز ریکاوری

همونطور که مشاهده میکنین، 12 کلمه تو این قسمت به شما نمایش داده میشه. این عبارت ها رو روی یک برگه کاغذ یادداشت و در جای امنی نگهداری کنین. اگه فرد دیگه ای بتونه به این عبارت ها دسترسی پیدا کنه، وارد کیف پولتون میشه و سرمایه تون رو از دست میدین. البته نکات ساده ای وجود دارن که با رعایت اونا میتونین، امنیت کیف پولتون رو افزایش بدین. در ادامه برخی از این موراد رو ذکر میکنیم:

  • این عبارات رو تو بستر های مجازی و آنلاین مثل شبکه های اجتماعی نگه ندارید.
  • تحت هیچ شرایطی، این عبارات رو در اختیار افراد دیگه قرار ندید. حتی اگه خودشون رو به عنوان تیم پشتیبانی کیف پول معرفی کنن.
  • برای مقابله با شرایط های خاص مثل آسیب دیدن و یا گم شدن این عبارت ها، چند نسخه مختلف از این کلمات بازیابی رو تهیه و تو جاهای مختلفی نگه دارید. اینطوری اگه یکی از نسخه ها از بین رفت، نگرانی در مورد سرمایه های دیجیتالیتون ندارین.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت | نمایش کلمات بازیاثی

قدم بعدی تو اموزش ساخت کیف پول وان، تایید عبارت های بازیابی هستش. برای این منظور باید عبارات و کلمات رو به ترتیب از لیستی که وجود داره، انتخاب کنین. اگه ترتیب انتخابی شما درست باشه میتونین به مرحله بعد برین. در غیر اینصورت باید دوباره به فاز ریکاوری برگردین و مجددا عبارت های پشتیبانی رو یادداشت کنین.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت | وارد کردن به ترتیب 12 کلمه بازیابی

تو این مرحله پیامی با مضمون " کیف پول شما با موفقیت ساخته شد " بهتون نمایش داده میشه. با زدن ضربدر یا گزینه Done میتونین از این پیام خارج بشین. به این ترتیب اموزش ساخت کیف پول One به پایان میرسه و میتونین بدون هیچ مشکلی از کیف پولتون استفاده کنین.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت |

همونطور که تو عکس میبینین، ارز هارمونی تو صفحه اصلی این ارز وجود نداره. به همین خاطر باید خودتون این ارز دیجیتال رو به این صفحه اضافه کنید. برای اضافه کردن ارز به تراست والت باید گزینه ای که بالا و سمت راست این صفحه وجود داره رو بزنید. حالا باید تو صفحه ای که براتون باز شده، دنبال ارز One بگردین. برای اینکار میتونین از گزینه سرچ هم استفاده کنین. با فعال کردن گزینه ای که در مقابل این ارز وجود داره، این ارز به صفحه اصلی کیف پولتون اضافه میشه.

آموزش ساخت کیف پول هارمونی در تراست والت | اضافه کردن ارز دیجیتال هارمونی به لیست ارزهای تراست والت

کلام پایانی

تو این مقاله سعی کردیم که بهترین کیف پول هایی که میتونین برای نگهداری و ذخیره بلند مدت ارز هارمونی ازشون استفاده کنین رو بهتون معرفی کنیم. همچنین بهتون در مورد انتخاب کیف پول مناسب توضیحاتی رو بهتون دادیم که امیدوارم برای پیدا کردن کیف پول مناسب به دردتون بخوره. برای خرید ارز دیجیتال هارمونی میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین، فقط کافیه که ثبت نام کنین و بعد از احراز هویت با چند کلیک ساده رمز ارز one رو خریداری کنین.


نظرات کاربران در مورد کیف پول هارمونی چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Harmony | آموزش ساخت کیف پول One
  • خسته نباشید و تبریک به نوع بیان شما

سوال امنیتی :1+68 = ?