کیف پول پالی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic | آموزش ساخت کیف پول Polygon

1402/06/28
کیف پول پالی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic | آموزش ساخت کیف پول  Polygon

ارز دیجیتال پالی گان یا ماتیک نتورک برای رفع مشکل مقیاس پذیری بوجود اومده. ارز دیجیتال matic متعلق به این شبکه هستش و بیشتر برای پرداخت کارمزد های قرارداد هوشمند استفاده میشه. البته باید به این نکته اشاره کنیم که Polygon اسم جدیدیه که رو این شبکه گذاشته شده. قبلا از اسم ماتیک نتورک برای این بلاک چین استفاده میشد. این تغییر نام تو فوریه 2021 اتفاق افتاد و بیشتر جنبه تجاری داشت.

مطمئنا بعد از خوندن مقاله " ارز Matic چیست؟ " تونستین تصمیمی رو برای خرید این ارز بگیرین. اما قبل از هر اقدامی باید یه کیف پول مناسب برای این ارز دیجیتال پیدا کنین. تو این مقاله بهترین کیف پول پالی گان رو بهتون معرفی میکنیم. همچنین تو انتهای مطلب آموزش ساخت کیف پول ماتیک نتورک رو بهتون آموزش میدیم. توجه داشته باشین که قبل از خرید ارزدیجیتال matic باید کیف پولش رو آماده و مهیا کرده باشین.

کیف پول ماتیک نتورک چیست؟

کیف پول پلی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic

در کل ارزهای دیجیتال رو میتونیم به دو دسته تقسیم کنیم. اولین گروه اون هایی هستن که بلاک چین اختصاصی دارن. اما در مقابل رمز ارزهایی وجود دارن که با استفاده از بقیه بلاک چین ها ساخته میشن. برای ذخیره و نگهداری هر ارز، قبل از هر چیزی باید شبکه های اون ارز رو شناسایی کنیم. تقریبا همه ی شبکه های معروف و پرکاربرد بلاک چینی از ارز دیجیتال Matic Network پشتیبانی میکنن.

بعضی از معروف ترین شبکه هایی که این ارز تو اونا وجود داره، ERC20، BEP20، BEP2 و شبکه اختصاصی ارز دیجیتال Polygon هستش. هزینه های نقل و انتقال روی هر شبکه فرق میکنه. مثلا BEP20 یکی از ارزان ترین کارمزد ها رو داره. برای اینکه بتونین کیف پول مناسبی رو برای ارز پلی گان پیدا کنین، باید به شبکه های اون ارز دقت کنید. در صورتی که کیف پول انتخابی شما یکی از شبکه های بالا رو داشته باشه، میشه ازش استفاده کرد.

پیشنهاد ما ساخت کیف پول پالی گان روی ولت هاییه که از شبکه BEP20 پشتیبانی میکنن. در ادامه بهتون کیف پول های مختلف رو معرفی میکنیم و نقاط قوت و ضعف هر کیف پول رو بهتون میگیم. اما قبل از اون میخوایم به یکی از متداول ترین سوال ها در مورد کیف پول ارز دیجیتال پاسخ بدیم.

چرا باید از کیف پول ماتیک نتورک استفاده کنیم؟

ولت دیجیتالی یکی از مهمترین ابزار هاییه که همه ی فعال های این بازار بهش احتیاج دارن. این وسیله امنیت سرمایه و ارز های شما رو بیشتر از هر وقت دیگه ای میکنه. متاسفانه با وجود اخبار گسترده ای که در مورد سرقت و هک صرافی های مختلف وجود داره، همچنان عده ای سرمایه هاشون رو تو کیف پول های آنلاین صرافی نگه میدارن. توجه داشته باشین که صرافی ها تو بیشتر موارد خسارت هایی که به کاربراشون وارد میشه رو جبران نمیکنن.

از طرف دیگه گزارش های بسیار زیادی در مورد کلاهبرداری صرافی ها وجود داره. این موضوع دلیل دیگه ای برای نگه نداشتن سرمایه تو صرافی هاست. برای اینکه ارز های شما حداکثر امنیت ممکن رو داشته باشه و احتمال هک و به سرقت رفتن رمز ارزهاتون به حداقل برسه، باید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنین. این کیف پول ها انواع متنوعی رو دارن و شما میتونین با توجه به نیاز هایی که دارین یکی رو برای ساخت کیف پول Matic Network انتخاب کنین.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول پلی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic

در کل کیف پول های دیجیتال رو میتونیم به دو نوع گرم و سرد تقسیم کنیم. کیف پول های گرم (Hot Wallet) دسته ای هستن که به شکل آنلاین کار میکنن و معمولا کلید های خصوصی هر فرد رو تو بستر های خودشون ذخیره میکنن. احتمال هک شدن این نوع کیف پول ها بسیار زیاده. در مقابل کیف پول های سرد (Cold Wallet) قرار گرفتن که کلید های خصوصی هر کاربر رو در اختیار خودش میذارن. همین باعث امنیت بیشت تو این نوع کیف پول ها شده. بزرگترین ایراداتی میتونیم از این کیف پول ها بگیریم، قیمت بالا و استفاده سخت هستش.

کیف پول های گرم رو میتونیم با توجه به پلتفرمشون به دسته های زیر تقسیم کنیم:

کیف پول تحت وب: با استفاده از هر مرورگری میتونین به این کیف پول ها دسترسی پیدا کنین. خوبی کیف پول های تحت وب اینه که استفاده ازشون خیلی راحته، اما امنیت اون ها تو کمترین میزان است. این نوع از ولت ها بیشتر برای استفاده های روزانه مناسبه. برخی از این نوع کیف پول ها به شکل یه افزونه برای مرورگر ها طراحی شدن.

کیف پول های نرم افزاری موبایلی: محبوب ترین کیف پول ها تو این دسته قرار دارن. امنیت این والت ها کمی بیشتر از کیف پول های انلاین است. تو بیشتر موارد کلید های خصوصی رو تو موبایل مخاطبشون ذخیره میکنن، البته مواردی هم هست که برای این کار از سرور های خودشون استفاده میکنن.

کیف پول دسکتاپ: این کیف پول ها هم تو دسته نرم افزاری قرار میگیرن. از نظر ویژگی و امکانات شباهت بسیار زیادی رو به نوع موبایلی دارن. تنها تفاوت نسخه های دسکتاپ و موبایل سیستم عامل هاییه که ازش پشتیبانی میکنن.

کیف پول های سرد شامل دو دسته هستن که در ادامه بهتون شرح میدیم:

کیف پول سخت افزاری: این نوع از ولت ها مثل یه هارد جانبی برای ذخیره داده های شما هستن. کیف پول ای سخت افزاری از نظر امنیت تو بالاترین رتبه قرار میگیرن. پیشنهاد ما اینه که برای هولد های بلند مدت از این نوع ولت ها برای ساخت کیف پول ماتیک نتورک استفاده کنین.

کیف پول کاغذی: والت های کاغذی هم امنیت بسیار بالایی رو دارن ولی آسیب پذیر تر هستن. همچنین احتمال به سرقت رفتنشون خیلی زیاده. با توجه به استفاده ی سخت، برای نگهداری های بلند مدت خوبه.

از چه کیف پولی برای ارز پالی گان استفاده کنم؟

کیف پول پلی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic

برای انتخاب یه کیف پول باید استراتژی معاملاتی رو در نظر بگیرین. اگه اولویت شما امنیت باشه و قصد نگهداری بلند مدت رو هم داشته باشین، بهتره از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنین. در صورتی که میخواین به راحتی به ارزهاتون دسترسی پیدا کنین، کیف پول های نرم افزاری میتونن بهترین انتخاب باشن. اگه قصد خرید پالی گان از سایت های مختلف با استفاده از ارزهای دیجیتال رو دارین، کیف پول های انلاین مخصوصا اونایی که افزونه دارن، انتخاب مناسبی هستن.

البته ممکنه افرادی به شکل همزمان به بیشترین امنیت ممکن و راحتی استفاده احتیاج داشته باشن. راه حل چیه؟ این افراد میتونن کیف پول سخت افزاریشون رو به یه ولت نرم افزاری یا آنلاین وصل کنن. همونطور که مشاهده میکنین، هر فرد میتونه با توجه به احتیاجاتی که داره یه کیف پول مناسب برای خودش پیدا کنه.

بهترین کیف پول پالی گان چیست؟

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا بهتون دادیم، حتما متوجه شدین که بهترین کیف پول ماتیک نتورک با توجه به انتظارات و احتیاجات هر فرد میتونه متفاوت باشه. به همین خاطر تو این قسمت به جای یک کیف پول، لیستی از برترین ها رو بهتون معرفی میکنیم. امیدواریم بتونین ولت مورد نظرتون رو تو این لیست پیدا کنین. البته تو انتهای این مقاله از کیف پول تراست والت برای آموزش ساخت کیف پول ماتیک نتورک استفاده کردیم، که دلیلش رو تو ادامه بهتون میگیم.

کیف پول سیف پَل (SafePal Wallet)

کیف پول پلی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic

سیف پل یه کیف پول سخت افزاریه. این کیف پول به خاطر رابط کاربری جذاب و امنیت بالا تونست خیلی زود به یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری دنیا تبدیل بشه. یکی از مزایای بسیار بزرگی که این والت رو از رقباش متمایز کرده، پشتیبانی و سرمایه گذاری صرافی ارز دیجیتال بین المللی بایننس هستش. تا به الان بیش از 2 میلیون نفر تو سراسر دنیا اسن کیف پول رو خریداری کردن.

قطعات با کیفیت، امنیت بالا، استفاده ساده تر و همکاری با شرکت های معتبر تکنولوژی (مثل سامسونگ و هوآوی) از بزرگترین مزایای این کیف پول هستن. سیف پل کاملا آفلاین است و به همین خاطر احتمال هک اون بسیار کم و حتی غیر ممکنه. تو این کیف پول میتونین بدون هیچ محدودیتی رمز ارزهاتون رو ذخیره کنین. سیف پل از 32 بلاک چین و بیش از 20 هزار ارز و توکن مختلف پشتیبانی میکنه. یکی دیگه از مزایایی که تو این ولت وجود داره، اضافه شدن خودکار ارزهای مختلف بعد از ارائه آپدیت ها هستش.

ویژگی های کیف پول مناسب ارز دیجیتال

با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال، کیف پول مناسبی برای نگهداری و مدیریت این ارزها بسیار مهم است. ویژگی هایی که یک کیف پول ارز دیجیتال باید داشته باشد عبارتند از: امنیت بالا، سهولت استفاده، سرعت در انتقال و دریافت ارزها، پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتال مختلف و نمایش موجودی به صورت دقیق و به روز. امنیت یکی از مهمترین ویژگی های کیف پول است، زیرا از طریق آن ما می توانیم دارایی هایمان را مدیریت کنیم. همچنین، سهولت استفاده در کیف پول نیز بسیار حائز اهمیت است تا هر کسی بدون نیاز به دانش فنی عمیق بتواند از آن استفاده کند. سرعت در انتقال و دریافت ارزها نیز به عنوان یکی دیگر از ویژگی های مهم مطرح می شود، زیرا در دنیای پرتکنار ارزهای دیجیتال، اسرع وقتی است که می توانیم انتقال و دریافت ارزها را انجام دهیم. در نهایت، نمایش موجودی به صورت دقیق و به روز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانیم به راحتی موجودی خود را مدیریت کنیم و همواره در جریان تعداد و مقدار ارزهایمان باشیم.

کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)

کیف پول پلی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic

همونطور که تو ابتدای این مقاله اشاره کرده بودیم، برای ساخت کیف پول پلی گان باید به شبکه ی کیف پول مورد نظرمون توجه کنیم. مای اتر ولت یه کیف پول اختصاصی برای اتریوم و توکن های ERC20 هستش. محبوبیت بسیار بالای این کیف پول دلیلی برای گذاشتنش تو این لیست است. مای اتر ولت که به اختصار بهش MEW گفته میشه، از یه رابط کاربری بسیار ساده بهره برده. شاید بتونیم بزرگترین مزیت این کیف پول رو اتصال به کیف پول های سخت افزاری بدونیم.

MyEtherWallet برای سیستم عامل های اندروید، آی او اس و دسکتاپ عرضه شده، ولی شما میتونین با استفاده از سایت رسمی این کیف پول هم به رمز ارزهاتون دسترسی پیدا کنین. به عبارت دیگه این کیف پول تو همه ی انواع مختلف عرضه شده و به همین خاطر یکی از متنوع ترین کیف پول های دنیاست. بزرگترین ایرادی که میشه از این کیف پول گرفت، تک ارزی بودنشه. اگه علاوه بر ارز پلی گان، میخواین روی رمز ارزهای دیگه ای هم سرمایه گذاری کنین، این کیف پول گزینه مناسبی برای شما نیست.

کیف پول متامسک (MetaMask Wallet)

کیف پول پلی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic

متامسک هم یکی از معروف ترین کیف پول ها اتریومی دنیاست. این کیف پول تو نسخه های مختلفی ارائه شده. شما میتونین متامسک رو روی گوشی های اندرویدی، آی او اس و یا به شکل افزونه برای مرورگرتون نصب کنین. با توجه به قابلیت های متعددی که تو این کیف پول وجود داره، میتونیم اونو به عنوان پلی برای اتصال به بلاک چین Ethereum در نظر بگیریم.

این کیف پول به شکل اُپن سورس منتشر شده و به همین خاطر توسعه دهنده های مختلف میتونن به شکل رایگان بهش دسترسی پیدا کنن. این ویژگی باعث میشه که خلاهای امنیتی این کیف پول سریعتر شناسایی و برطرف بشن. استفاده از این کیف پول خیلی راحته. تو بیشتر بستر های بلاک چینی از این کیف پول پشتیبانی شده. برای مثال تو بیشتر بازی ها، فروشگاه های NFT و. . . میتونین از متامسک استفاده کنین.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول پلی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic

یکی از محبوب ترین کیف پول ها برای ذخیره و نگهداری رمز ارزها، تراست والت است. امتیاز این کیف پول تو سال 2018 به بایننس داده شد. از همون زمان تراست ولت که الان به کیف پول رسمی این صرافی تبدیل شده بود، تونست کاربرای زیادی رو از سراسر جهان به خودش جذب کنه. نسخه اندروید این کیف پول بیش از 10 میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده. همچنین با امتیاز 4.5 از 5 تونسته بین بهترین کیف پول های دنیا قرار بگیره. همچنین پشتیبانی از شبکه های ERC20، BEP20، BEP2 و شبکه اختصاصی ارز Polygon، تراست ولت رو به یکی از جامع ترین کیف پول های ارز دیجیتال تبدیل کرده.

تراست ولت یه کیف پول گرم هستش که کلید های خصوصی هر کاربر رو تو گوشی اون شخص ذخیره میکنه. یکی از جذاب ترین ویژگی های این کیف پول قابلیت دسترسی به برنامه های غیر متمرکز (DApps) است. با استفاده از این قابلیت سرمایه گذار ها هیچ احتیاجی به صرافی های مختلف ندارن. همچنین میتونن رمز ارزهای مختلف رو قبل از لیست شدن تو صرافی های بزرگ بخرن. برای اینکار کافیه که از صرافی های غیرمتمرکز استفاده کنن.

یکی دیگه از مزایای مهم و قابل توجهی که تو این کیف پول وجود داره، قابلیت استیکینگ (Staking) هستش. تو مقاله ارز پالی گان چیست؟ در مورد قابل استیک بودن ارز Matic Network صحبت کرده بودیم. البته در حال حاضر تراست ولت از استیک ارز دیجیتال Polygon پشتیبانی نمیکنه. در صورتی که میخواین از Stake این رمز ارز سود بگیرین، باید از متامسک استفاده کنین. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت میکنیم.

تراست والت جزو بهترین کیف پول ماتیک نتورک هستش. این کیف پول تا به امروز فقط برای گوشی های اندروید و IOS منتشر شده. با توجه به مزایا و امکانات بسیار زیادی که تو این کیف پول وجود داره، پیشنهاد میدیم از این کیف پول استفاده کنین. در ادامه آموزش ساخت کیف پول Polygon در تراست ولت رو براتون قرار میدیم. امیدواریم که بتونین از این آموزش نهایت استفاده رو ببرین.

آموزش ساخت کیف پول ماتیک نتورک در تراست والت

همونطور که تو قسمت قبل گفتیم، با توجه به امکانات بسیار زیاد تراست ولت، این کیف پول گزینه مناسبی برای افراد تازه کار و حرفه ای های بازاره. البته ممکنه که شما کیف پول دیگه ای رو برای این ارز در نظر بگیرین. با توجه به شباهت بسیار زیاد مراحل ساخت کیف پول ها، این آموزش میتونه براتون مفید باشه. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم این آموزش و مراحل اون رو حتما مطالعه کنین.

اولین قدم تو آموزش ساخت کیف پول Matic دانلود کیف پول تراست والت هستش. همونطور که میدونین این اپلیکیشن برای گوشی های اندروید و آی او اسی منتشر شده. برای دانلود نسخه اندروید، گوگل پلی و برای IOS اپ استور بهترین گزینه است. وقتی که برای بار اول این کیف پول رو اجرا کنیم، صفحه ای مثل شکل پایین بهمون نمایش داده میشه. گزینه اول برای ساخت یه کیف پول جدیده، گزینه بعدی برای بازیابی کیف پول قدیمی مورد استفاده قرار میگیره. با توجه به اینکه ما میخوایم یه کیف پول جدید بسازیم، Create a New Wallet رو انتخاب میکنیم.

آموزش ساخت کیف پول ماتیک نتورک در تراست والت

تو مرحله بعدی از ساخت کیف پول پالی گان از شما خواسته میشه که از حساب کاربری تون بکاپ بگیرین. همونطور که روی صفحه مشاهده میکنین، مطالبی در مورد نحوه گرفتن نسخه پشتیبان نوشته شده. در واقع نسخه پشتیبان 12 کلمه هستن که به شکل رندوم و منحصر به فرد برای حساب شما ساخته شدن. در صورتی که دستگاه شما دچار مشکلی بشه، این عبارت ها بهتون کمک میکنن تا بتونین مجددا به سرمایه و ارزهاتون دسترسی پیدا کنین.

بهترین راه اینه که این عبارات رو روی یه برگه یادداشت کنین. توجه داشته باشین که ترکیب این عبارت ها بسیار مهم هستن. در صورتی که موقع ساخت کیف پول Matic سعی کنین از این عبارت ها اسکرین شات بگیرین، اخطاری بهتون نمایش داده میشه و از شما میخواد راه امن تری برای نگهداری این عبارت ها پیدا کنین.

آموزش ساخت کیف پول ماتیک نتورک در تراست والت

تو مرحله بعدی آموزش ساخت کیف پول Polygon باید برای تایید این عبارت های بازیابی، اونا رو با ترتیبی که بهتون داده شده انتخاب کنین. توجه داشته باشین که این عبارت ها مثل کلیدی برای ورود به کیف پول شما هستن و به همین خاطر هیچ کس دیگه ای جز شما نباید به این عبارت ها دسترسی داشته باشه. حتی ممکنه که تو برخی از موارد عده ای سودجو خودشون رو به عنوان تیم پشتیبانی کیف پول معرفی کنن و با ارائه بهانه های مختلف از شما بخوان این عبارت ها رو در اختیارشون بذارین. به یاد داشته باشین که تیم پشتیبانی نیازی به این عبارت ها ندارن. چنین افرادی فقط قصد کلاهبرداری و به سرقت بردن ارز های شما رو دارن.

اگه بتونین این عبارت ها رو به شکل درستی وارد کنین، گزینه Continue براتون فعال میشه و میتونین به مرحله بعد برین. اما در صورتی که ترتیب شما ایرادی داشته باشه، باید دوباره به مراحل قبلی برگردین و ترتیب درست رو چک کنین.

آموزش ساخت کیف پول ماتیک نتورک در تراست والت

نمایش پیام زیر به معنی اینه که کیف پولتون ساخته شده. شما میتونین از همین لحظه از این کیف پول استفاده کنین. آموزش ساخت کیف پول پالی گان همینجا به پایان میرسه، اما برای اینکه بتونین این ارز رو به صفحه اصلی کیف پولتون اضافه کنین، باید به قسمت جستجوی رمز ارزها برین. در صورتی که Matic رو تو این قسمت سرچ کنین، میتونین شبکه های مختلف این رمز ارز رو ببینین.

آموزش ساخت کیف پول ماتیک نتورک در تراست والت

آموزش ساخت کیف پول Matic Network در متامسک

متامسک هم برای نگهداری و هم برای استیک ارز دیجیتال ماتیک نتورک کاربرد داره. برای دانلود این کیف پول باید به سایت رسمی اون برید. بهترین نسخه برای استفاده تو Stake نسخه افزونه ای این کیف پوله. ابتدا سایت MetaMask.io رو باز کنین. همونطور که تو تصویر مشخص شده باید گزینه افزونه کروم رو بزنین.

آموزش ساخت کیف پول Matic Network در متامسک

توجه داشته باشین که سایت های جعلی زیادی وجود دارن که از اسم این کیف پول سو استفاده میکنن، به همین خاطر باید به آدرس سایت حتما دقت کنین. تو قدم بعدی از آموزش ساخت کیف پول پالی گان در متامسک، به صفحه ی وب استور گوگل انتقال داده میشین. همونطور که تو عکس مشخص شده، با زدن گزینه Add extension این ولت به مرورگر شما افزوده میشه.

آموزش ساخت کیف پول Matic Network در متامسک

بعد از اتمام دانلود و نصب افزونه متامسک، آیکون اون به مرورگرتون اضافه میشه. با انتخاب این کیف پول صفحه ای مشابه با شکل زیر براتون باز میشه. تو این مرحله از آموزش ساخت کیف پول Polygon باید شرایط و قوانین اسفاده و حریم و خصوصی تو این کیف پول رو مطالعه و باهاشون موافقت کنین. بعد از اون از شما خواسته میشه که رمز عبوری رو برای این کیف پول تعیین کنین. لازم به ذکره که رمز شما باید حداقل 8 کاراکتر داشته باشه. بعد از اون باید گزینه Create رو بزنین تا کیف پولتون ساخته بشه.

آموزش ساخت کیف پول Matic Network در متامسک

بعد از اتمام ساخت کیف پول Matic Network از شما خواسته میشه که از اکانتتون بکاپ بگیرین. البته میتونین این مرحله رو رد کنین و بعدا از حساب کاربریتون بکاپ گیری کنین. تو متامسک هم 12 کلمه به هر فرد داده میشه که باید اونا رو تو جای امنی نگهدارین. در نهایت صفحه اول کیف پول شما باید تصویری مثل عکس سمت راست باشه.

آموزش ساخت کیف پول Matic Network در متامسک

استیک ماتیک با استفاده از کیف پول MetaMask

برای استفاده از قابلیت استیک ارز ماتیک باید از کیف پول متامسک استفاده کنین. تو قدم اول سایت رسمی ارز دیجیتال پالی گان رو باز کنین و به قسمت Matic Wallet برید. همون طور که میبینین با استفاده از روش های مختلفی میشه از این مزیت استفاده کرد که ما گزینه متامسک رو انتخاب میکنیم. بعد از اون از ما خواسته میشه که رمز عبور کیف پولمون رو وارد کنیم. با زدن گزینه Unlock کیف پول به ماتیک ولت متصل میشه. متامسک بهتون اجازه میده که از حساب های مختلفی برای مدیریت رمز ارزهاتون استفاده کنین. دقت کنین که حتما حسابی که توش ارز دیجیتال ماتیک نتورک دارین رو انتخاب و بعد گزینه Next رو بزنین.

استیک ماتیک با استفاده از کیف پول MetaMask

حالا اگه گزینه Connect رو بزنین، کیف پولتون به سرور های اعتبار سنجی متصل میشه. گفته میشه که سود استیک 14 الی 20 درصده. اگه این میزان رو با افزایش قیمت ماتیک ترکیب کنیم، میشه گفت که اینکار سود خوبی رو داره. البته این حوزه بسیار پیچیده تره و برای استفاده از این قابلیت باید تحقیق بیشتری بکنید.

استیک ماتیک با استفاده از کیف پول MetaMask

کلام آخر

این مطلب رو برای تکمیل مقاله ارز پالیگان چیست؟ نوشتیم. حالا که با بهترین کیف پول های این رمز ارز و نحوه ساخت کیف پول Matic آشنا شدین، میتونین با خیالی آسوده این رمز ارز رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین. صرافی ایران بایننس مرجع مناسبی برای خرید و فروش رمز ارز با بهترین قیمت ممکن است.


نظرات کاربران در مورد کیف پول پالی گان چیست؟ | معرفی بهترین کیف پول Matic | آموزش ساخت کیف پول Polygon
سوال امنیتی :6+42 = ?