آموزش استخراج دوج کوین ( آموزش صفر تا صد استخراج Dogecoin)

1402/03/24
آموزش استخراج دوج کوین ( آموزش صفر تا صد استخراج Dogecoin)


ما می خواهیم در مقاله آموزش استخراج دوج کوین، ابتدا شما رو با ارز دیجیتال دوج کوین آشنا کنیم و سپس آموزش استخراج Dogecoin رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که می دونین یه شوخی نرم افزاری اکنون به یه ارز دیجیتال مهم و محبوب در بازار کریپتوکارنسی تبدیل شده. احتمالا شما هم می دونین که منظور ما از این شوخی کدوم ارز دیجیتال هست. بله درسته، دوج کوین! اکنون این ارز دیجیتال محبوب، توجه بسیاری از سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی رو به خودش جلب کرده. همچنین افزایش قیمت دوج کوین نیز باعث شده تا در سال اخیر توجه زیادی به استخراج دوج کوین بشه. بنابراین ماینرهای بسیاری به دنبال استخراج دوج کوین هستن، ولی آموزش استخراج Dogecoin رو باید از کجا و چجوری شروع کنیم؟

استخراج کردن کاریه که از هزاران سال پیش افراد از منابع طبیعی انجام می دادن. همونطور که می دونین این کار معمولا با سود دهی بالا برای استخراج کننده ها بوده، به این ترتیب یه روشی هست که توجه افراد زیادی رو به خودش جلب می کنه تا با انجام این فرایند سود به دست بیارن. البته باید توجه داشت که در فرایند استخراج برای سود دهی زیاد باید به بسیاری از نکات توجه کرد، مثلا مجموعه هزینه هایی که مصرف میشه کمتر از مقدار سرمایه به دست اومده از استخراج باشه و در کنار این ها باید توجه ویژه ای به بقیه موارد توسعه پایدار که شامل تاثیرات اجتماعی و محیط زیستی هست، داشته باشیم.

ظهور فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال مفاهیم جدیدی رو به وجود اورده و حالا به فراگیر شدن این فناوری انقلابی و جذاب، خیلی از افراد این روزها کم و بیش واژه های مختلف رو در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال رو حداقل یبار شنیدن یا گفتن. یکی از این مفاهیم استخراج یا ماینینگ هست. برای مثال، استخراج دوج کوین یکی از موضوع هایی هست که در اینترنت درباره اون زیاد جستجو میشه. در ادامه به آموزش استخراج دوج کوین می پردازیم.

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال:

استخراج ارز دیجیتال

بهتره تا قبل از اینکه به آموزش استخراج دوج کوین بپردازیم، شما رو با مفهوم استخراج آشنا کنیم. هنگام استفاده از کلمه استخراج، اولین چیزی که به ذهن میرسه، استخراج فلزهای گران بها مثل طلا و نقره از معدن ها هست. استخراج به همه فرایندهایی گفته میشه که در طی اون، سنگ های معدنی تبدیل به فلزهای ارزشمند میشن. در فضای ارز دیجیتال هم مثل این تعریف، استخراج به همه فرایندهایی گفته میشه که در شبکه بلاک چین برای به دست اوردن سکه های جدید انجام میشه. همچنین از اونجایی که ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای پول محسوب میشن، فرآیند استخراج رو میشه شبیه فرآیند تولید سکه های طلا در قدیم به عنوان ابزار پرداخت در نظر گرفت.

فناوری بلاک چین با همه پیچیدگی هایی که داره، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته. علت ان هم وجود ارزهای دیجیتال و غیر متمرکز بودن اون هاست. همچنین خیلی از مردم تصور می کنند که فرآیند ساخت و رمزنگاری ارز دیجیتال رو استخراج میگن. از طرف دیگه هم میشه گفت ارزهای دیجیتال در واقع پاداشی ارزشمند هستن که شبکه بلاک چین به کاربرانی میده که در ایجاد و حفظ ثبات شبکه مشارکت دارن. علاوه بر این، استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال فرآیند اعتبارسنجی و تایید تراکنش های انجام شده در شبکه بلاک چین و اضافی کردن اون ها به دفتر کل توزیع شده و از همه مهم تر، جلوگیری از دو بار خرج کردن ارزهای دیجیتال در شبکه غیر متمرکز هست.

استخراج یا ماینینگ به عبارت ساده همون فرآیند تولید ارز دیجیتال هست که از طریق حل معادله های پیچیده ریاضی طی فرآیند اثبات کار، به استخراج دوج کوین، بیت کوین، اتریوم و بقیه ارزهای دیجیتال رایج در جهان باعث میشه. همچنین ماینرها یا استخراج کننده ها با قرار دادن قدرت پردازش سیستم خود در اختیار شبکه و تایید تراکنش ها این عملیات رو انجام میدن.

مفهوم استخراج دوج کوین:

مفهوم استخراج دوج کوین

شاید از براتون سوال شده باشه که استخراج دوج کوین چیست؟ به همین منظور ما در این قسمت از مقاله آموزش استخراج دوج کوین، به بررسی مفهوم استخراج دوج کوین می پردازیم. امروزه آمار گوگل نشون میده که بسیاری از افراد به دنبال استخراج Dogecoin هستن، چون برخی از افراد قصد خرید دوج کوین رو ندارن و دوست دارن تا از روش های دیگه ای ارز دیجیتال DOGE رو به دست بیارن. همچنین خرید دوج کوین، یکی از راه های ساده برای به دست آوردن دوج کوین هست.

ممکنه با شنیدن کلمه استخراج یا ماینینگ به یاد ابزار و معدن های سنگ و زغال سنگ و سختی های کار اونها بیفتین، ولی استخراج در حوزه بازار ارزهای دیجیتال مثل استخراج معدن ها نیست و شما برای این کار نیازی به بیل و کلنگ ندارین و فقط با استفاده از یه دستگاه سخت افزاری مثل کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی می تونین ارز دیجیتال به دست بیارین. به این ترتیب شما می تونین از تلفن همراه یا کامپیوتری که بدون استفاده در گوشه اتاق رها شده، اقدام به استخراج دوج کوین کنین.

شما برای استخراج Dogecoin به یه CPU قوی نیاز دارین. ارز دیجیتال DOGE نیز مثل بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می کنه، ولی شبکه دوج کوین نسبت به بیت کوین انرژی کمتری مصرف می کنه. همچنین ارز دیجیتال دوج کوین بر الگوریتمی به اسم Scrypt متکی هست و پیچیدگی کمتری نسبت به استخراج در الگوریتم SHA-256 بیت کوین داره. به این ترتیب Scrypt به منابع کمتری نیاز داره و به ماینرها اجازه میده تا بتونند دوج کوین رو از رایانه های کم قدرت استخراج کنند.

تفاوت استخراج Dogecoin با بقیه رمز ارزها:

استخراج Dogecoin

استخراج Dogecoin با بقیه رمز ارزها تفاوت داره و در این بخش از مقاله آموزش استخراج Dofecoin، این تفاوت ها رو بررسی می کنیم. همونطور که گفتیم، استخراج دوج کوین فرایند دریافت پاداش برای بررسی معامله ها در بلاک چین دوج کوین هست. بسیاریی از رایانه ها به طور همزمان بر روی یه بلاک معاملات فعالیت دارن، ولی فقط یه رایانه می تونه پاداش به دست بیاره. به این ترتیب رایانه ای که پاداش دریافت می کنه و یا کوین دریافت می کنه، نودی هست که بلاک جدید تراکنش رو به بلاک های قبلی اضافی می کنه. 

فرآیند استخراج Dogecoin با استفاده از معامله های ریاضی تکمیل میشه. همچنین نودی که ابتدا مسئله ریاضی رو حل می کنه در واقع پاداش دریافت می کنه. بعدا می تونه بلاک جدید خودش رو به بقیه بلاک چین ها متصل کنه. بیشتر استخراج ارزهای دیجیتال نیز از این طریق انجام میشه. با این حال استخراج DOGE با کوین های دیگه در چندین زمینه مهم متفاوت هست که برای شما توضیح می دیم.

برخلاف بیت کوین و خیلی از ارزهای دیجیتال دیگه که دارای محدودیت استخراج هست، دوج کوین دارای هیچ گونه محدودیتی نیست و به این دلیل بسیاری از علاقه مندان به بازار ارزهای دیجیتال رو به خودش جلب کرده تا به طور نا محدود استخراج کنند. همچنین هزینه بسیار کم برای کارمزد عملیات و تراکنش های دوج کوین کمه و فقط 0.01 دلار هست که حتی در تراکنش های سنگین هم این مبلغ ثابت می مونه. همچنین از تفاوت های استخراج DOGE میشه که الگوریتم استخراج، زمان بلاک، سختی استخراج و پاداش استخراج اشاره کرد.

برای استخراج DOGE به چه چیزهایی نیاز داریم؟

استخراج DOGE

همونطور که گفتیم یکی از روش ها برای به دست آوردن توکن DOGE، ماین Dogecoin هست. در این قسمت از مقاله ابزارهای لازم برای ماین Dogecoin رو برای شما معرفی می کنیم که باید برای فرآینده استخراج DOGE، از اون ها استفاده کنین.

• یک کامپیوتر با هر نوع سیستم عامل مثل ویندوز یا لینوکس

• اتصال به اینترنت

همچنین باید دوج کوین استخراج شده رو در جایی به نام کیف پول نگهداری کنین. در واقع والت مثل یه اکانت ایمیل هست. والت یه آدرس عمومی برای ارسال و دریافت دوج کوین و یه کلید خصوصی برای دسترسی به اون ها داره. همچنین کلید خصوصی شما مثل گذرواژه ایمیل شما هست. کلیدهای خصوصی بسیار مهم هستن و باید کاملا ایمن نگه داشته بشن. در نتیحه لازمه تا یه کیف پول برای نگهداری دوج کوین بسازین. والت ها انواع مختلفی دارن که از بین اونها، والت های سخت افزاری امنیت بالایی دارن. می تونین برای ماین دوج کوین از دو نوع کیف پول به اسم کیف پول های لایت و کیف پول های فول یا کامل استفاده کنین که به منظور ماین Dogecoin شما نیازمند یک کیف پول فول هستین. این کیف پول Dogecoin Core نامیده میشه.

ماینرهای استخراج دوج کوین:

ماینرهای استخراج دوج کوین

برای اینکه بتونین اقدام به استخراج دوج کوین کنین، ماینرهای مختلفی برای این کار وجود داره. در واقع می تونین با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ نیز دوج کوین استخراج کنین. همچنین استخراج دوج کوین برخلاف بیت کوین، محاسبات زیادی نداره و به همین دلیل امکان استخراج دوج کوین حتی روی کامپیوترهای قدیمی نیز امکان پذیره. در ادامه برخی از ماینرهای موجود برای استخراج دوج کوین رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم.

ماینرهای CPU:

همونطور که گفتیم می تونین با کامپیوترهای معمولی دوج کوین استخراج کنین ولی اگه سیستم شما قدرتمند نباشه، این کار سوددهی مناسبی برای شما نداره. بنابراین فرایند استخراج وابستگی زیادی به قدرت پردازنده مرکزی CPU داره. همچنین استخراج دوج کوین می تونه کامپیوتر رو بیش از حد گرم کنه و طول عمرش رو هم کاهش بده.

ماینرهای GPU:

تقریبا میشه با همه کارت های گرافیک اقدام به استخراج دوج کوین کرد ولی کارت هایی مثل RX580 شرکت ام ای دی و RTX3080 شرکت انویدیا انتخاب های مناسب تری برای این کار هستن. همونطور که گفتیم می تونین با کامپیوترهای معمولی دوج کوین استخراج کنین ولی پردازنده گرافیکی یا برای این کار مناسب هستن چون قدرتمند تر و بهینه ترین عملکرد رو دارن. بنابراین اگه قصد دارین با کارت گرافیک دوج کوین استخراج کنین، چهار نمونه از کارت های گرافیک برتر عبارت هستن از:

• ایسوس 64 RX Vega

• انویدیا جی فروس GTX

• SAPPIRE Pluse Radeon RX 580

• Scrypt ASIC Miner

دوج کوین بر اساس الگوریتم Scrypt اجرا میشه که از این نظر شبیه لایت کوین هست، به این ترتیب میشه گفت مناسب ترین سخت افزار برای استخراج دوج کوین، دستگاه Scrypt ASIC هست، چون این ماینرها به طور خاص و فقط برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده با الگوریتم Scrypt طراحی شدن. اگه هم توان مالی کافی برای خرید ASIC Miner دارین، می تونین از این دستگاه استفاده کنین، چون سودآوری اون بیشتر از استخراج با کارت گرافیک هست. همچنین از جمله از ماینرهای برتر ASIC برای استخراج دوج کوین عبارت هستن از:

• Bitmain Antminer L3

• BW L21 Scrypt Miner

• Innosilicon A2 Terminator

نرم افزارهای استخراج Dogecoin:

نرم افزارهای استخراج Dogecoin

برای استخراج دوج کوین علاوه بر این که نیاز دارین تا به تهیه سخت افزار کنین، باید از نرم افزارهایی هم برای اتصال به دوج چین بهره ببرین. این نرم افزارها قدرت محاسباتی ماینر شما رو برای کسب پاداش در شبکه دوج کوین به اشتراک می دارن. به این ترتیب باید به نوع سخت افزار خودتون توجه داشته باشین تا بهترین نتیجه رو بگیرین. اگه قصد دارین فرایند استخراج دوج کوین رو امتحان کنین، استفاده از پردازنده مرکزی رایانه شما کافی هست و تنها نرم افزار پیشنهادی ما برای این نوع استخراج، نرم افزار cpuminer هست. همچنین نرم افزار های زیادی برای استخراج با کارت گرافیک وجود دارن که از میون اون ها میشه به موارد زیر اشاره کرد:

• CudaMiner: بهترین انتخاب برای محصولات انویدیا.

• CGminer: با بیشتر کارت های گرافیک سازگار هست.

• EasyMiner: محیط کاربرپسندی داره و انتخاب خوبی برای تازه کارهاست.

یکی دیگه از نرم افزارهای دیگه هم که می تونین برای استخراج دوج کوین و رمز ارزهایی که از الگوریتم Scrypt استفاده می کنند، نرم افزار MultiMiner هست. علاوه بر این نرم افزار میشه از نرم افزار CGminer و EasyMiner هم برای دستگاه ASIC استفاده کرد. همچنین اگه در حوزه استخراج دوج کوین تازه کار هستین، توصیه می کنیم تا با کارت گرافیکی مثل RX580 و نرم افزار EasyMiner کار خودتون رو شروع کنین. در ضمن بهتره تا در یکی از استخرهای استخراج بزرگی مثل Multipool یا Aikapool عضو بشین.

روش عملکرد استخراج دوج کوین:

استخراج دوج کوین

در این بخش از آموزش استخراج Dogecoin، به بررسی عملکرد استخراج دوج کوین می پردازیم تا با روند استخراج دوج کوین آشنایی داشته باشین. استخراج DOGE فرآیندی هست که طی اون کاربر در ازای بررسی تراکنش های بلاک چین دوج کوین، رمز ارزهای جددید صادر شده در این شبکه رو به عنوان پاداش دریافت می کنه. همچنین برای بررسی و تایید تراکنش ها، به یک رایانه نیاز دارین. رایانه های زیادی رو به صورت همزمان مشغول بررسی یه بلاک هستن، ولی در نهایت فقط یکی از اون ها می تونه پاداش دریافت کنه.

استخراج کننده دوج کوین سخت افزاری هست که گره های شرکت کننده در شبکه دوج کوین رو برای انجام محاسبه های ریاضی مورد نیاز برای بررسی و اعتبارسنجی معاملات ورودی در دوج چین، بلاک چین اصلی سکه، از اون بهره می برن. گره های استخراج دوج کوین تعیین می کنند که کدوم تراکنش ها رو در دوج چین وارد کنه، اعتبار اون ها رو تایید می کنه و اون ها در بلاک هایی قرار میده که به ترتیب زمانی در دفتر مشترک ثبت میشه و برای همه شرکت کننده های شبکه قابل مشاهده هست.

به عبارت دیگه، این گره های استخراج دوج کوین، از سخت افزار خود برای برای محاسبه معادله های پیچیده ریاضی که بخش جدایی ناپذیر از روند اعتبارسنجی تراکنش هستن، استفاده می کنند و برای تلاش هاشون اون ها پاداش های بلاکی رو که در شبکه دوج کوین تعیین میشن، به دست میارن. علاوه بر این، جالب اینجاست که دوج چین در هر دقیقه 10000 توکن DOGE رو ازاد می کنه که به هر گره ای که معامله های ورودی رو سریع تر تایید می کنه، جایزه می ده. همچنین انواع مختلفی از استخراج کننده های DOGE وجود داره و می تونین از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ شروع به استخراج کنین.

نحوه استخراج دوج کوین چگونه است؟

نحوه استخراج دوج کوین

بعد از بررسی های که در مورد استخراج دوج کوین داشتیم، نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله آموزش استخراج Dogecoin، نحوه استخراج دوج کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. در شروع کار که ارز دیجیتال دوج کونی محبوبیتی زیادی نداشت، استخراج اون بسیار راحتی بود چون به دلیل کم بودن تعداد ماینرهای دوج کوین، هر کسی به راحتی می تونست اون رو به شکل اختصاصی استخراج کنه. ولی با محبوب شدن این ارز در بین سرمایه گذاران و ماینرها، فرآیند استخراج DOGE سخت تر شده و برای استخراج دوج کوین با سرعت بالا نیاز به تشکیل استخرهای ماینینگ نیاز هست.

استخر ماینینگ از همکاری چند ماینر برای استخراج یه ارز دیجیتال به وجود میاد و در واقع چند ماینر با هم یه کوین رو استخراج می کنند و سپس متناسب با قدرت پردازشی هر کدوم از ماینرها، کوین استخراج شده بین اون ها تقسیم میشه. همچنین انواع مختلفی از استخراج کننده های DOGE وجود داره. در واقع می تونین ارز دیجیتال Dogecoin رو با لپ تاپ، کامپیوتر یا گوشی که در دست دارین، استخراج کنین و برخلاف بیت کوین سیستم استخراج دوج کوین محاسبات پیچیده ای نداره و به کامپیوترها اجازه میده تا ارز دیجیتال دوج کوین رو استخراج کنند و هنوز هم سود به دست بیارن. همچنین در حالت کلی سه روش برای نحوه استخراج دوج کوین وجود داره تا بتونین اقدام به استخراج دوج کوین کنین. که در ادامه هر یک از این روش ها رو برای شما نام می بریم و روش کار هر یک از روش های استخراج DOGE رو برای شما توضیح می دیم.

1- استخراج DOGE به روش انفرادی

2- استخراج DPGE از طریق استخر ماینینگ

3- استخراج ابری دوج کوین

استخراج دوج کوین به روش انفرادی:

استخراج دوج کوین

یکی از روش های استخراج دوج کوین، استخراج دوج کوین به روش انفرادی هست، یعنی هر فرد به تنهایی استخراج کنه. به این ترتیب اگه یه دستگاه ماینر با قدرت محاسباتی زیاد در اختیار دارین، از نظر تئوری استخراج می تونه برای شما سود دهی زیادی داشته باشه. با این کار همه پاداش های بلوک های جدید به شما تعلق می گیره. البته اگه قصد دارین استخراج Dpgecoin رو به صورت انفرادی انجام بدنی، باید حداقل از چند دستگاه استفاده کنین تا این فرایند برای شما سودده باشه، چون رقابت بین ماینرهای دوج کوین بسیار زیاد هست.

در استخراج انفرادی فقط بر قدرت پردازشی دستگاه یا دستگاه های ماینر خودتون متکی هستین. به عبارتی همه پردازش های مربوط به حل معادله یه بلاک و تایید تراکنش ها رو به تنهایی انجام میدین. اگر چه این روش سخته ولی در آخر همه پاداش های به دست اومده یه بلاک جدید به شما تعلق پیدا می کنه و اون با بقیه تقسیم نمی کنین. البته مشکل اینجاست که به خاطر رقابت شما با مزارع و استخرهای بزرگ، شانس پیروزی بسیار کم هست و ممکنه چند روز یا چند هفته هیچ سودی به دست نیارین، در حالی که دستگاه شما روشن بوده و برق مصرف می کرده.

کسی که به عنوان سرگرمی می خواد به ماین دوج کوین بپردازه، می تونه اون رو به طور مستقل با استفاده از CPU و از طریق نرم افزاری مثل EasyMiner انجام بده. با این حال، استخراج انفرادی دوج کوین می تونه یه فرآیند سخت باشه و به ندرت سودآور میشه، مگه اینکه شخصی دوست داشته باشه مبلغ زیادی رو برای تجهیزات و قبض های برق پرداخت کنه. همچنین برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال که سعی در کسب سود از ماین دوج کوین دارن، پیوستن به استخرهای ماینیگ پیشنهاد میشه.

آموزش استخراج دوج کوین از طریق استخر ماینینگ:

آموزش استخراج دوج کوین

در این قسمت از مقاله آموزش استخراج Dogecoin، یکی دیگه از روش های استخراج دوج کوین رو نام می بریم. استخراج دوج کوین از طریق استخر ماینینگ این روش هست. استخر استراتژی هست که در اون گروهی از استخراج کننده های قدرت محاسباتی خود رو جمع می کنند تا شانس بیشتری برای کسب جوایز بلوکی داشته باشن. یک استخر ماین دوج کوین به کارگران معدن کوچک اجازه میده تا خطرات خودشون رو در از دست دادن پول کاهش بدن و احتمال سود آوری اون ها رو افزایش بدن، چون به طور قابل توجهی شانس اون ها رو برای کسب مداوم پاداش های بلوکی افزایش میده.

بنابراین برای کسانی که علاقه مند به کسب سود از طریق ماین دوج کوین هستن، روش پیوستن به استخرهای ماینینگ پیشنهاد میشه. به دلیل هش ریت بالای استخرها، شانس بیشتری برای تشکیل بلوک های جدید وجود داره. مشارکت در یک استخر باز هزینه های سر برا و مصرف گران انرژی رو کاهش میده، چون چندین طرف قدرت محاسباتی د استخراج خود رو به عنوان یه واحد جمع می کنند. 

برای اینکه بتونین از طریق استخر های گروهی اقدام به استخراج دوج کوین کنینن، باید ماینر یا کامپیوتر خودتون رو که با استفاده از کارت های گرافیکی که گفتیم، به ماین کردن دوج کوین اختصاص دادین رو به استخرهای گروهی متصل کنین. باید توجه کنین که استخری کی انتخاب می کنین تا  ارز دیجیتال دوج کوین نیز پشتیبانی بکنه. در ادامه برخی از استخرهایی که از ارز دیجیتال دوج کوین پشتیبانی می کنند رو برای شما معرفی می کنیم تا بتونین با اتصال به اون ها، استخراج دوج کوین خودتون رو با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام بدین.

بهترین استخرهای استخراج گروهی Dogecoin:

آموزش استخراج دوج کوین

استخراج با کمک استخرهای گروهی روشی هست که در اون گروهی از ماینرها قدرت محاسباتی دستگاه هاشون رو ترکیب می کنند تا شانس بیشتری برای به دست آوردن پاداش بلوک ها داشته باشنن. استخر استخراج دوج کوین به ماینرهای کوچیک اجازه میده تا خطر از دست دادن پولشون رو کاهش بدن. در ادامه برخی از استخرهای بزرگ برای استخراج دوج کوین رو برای شما معرفی می کنیم.

استخر Antpool:

Antpool در حال حاضر یکی از استخرهای بزرگ برای استخراج هست که از استخراج کننده های Bitman ASIC تشکیل شده. بر اساس برخی از گزارش ها، حدود 10 درصد از کل بلوک های ارزهای دیجیتال رو ماینرهای این استخر استخراج می کنند. همچنین Antpool از استخراج Scrypt پشتیبانی می کنه و این یعنی میشه با استفاده از این استخر ارزهای دیجیتالی رو مثل دوج کوین و لایت کوین رو استخراج کرد.

استخر Prohashing:

یکی دیگه از استخرهای موجود که می تونین برای استخراج دوج کوین استفاده کنین، استخر Prohashing هست که از چند آلت کوین مختلف نیز پشتیبانی کنه. این استخر از مدل پرداخت به ازای سهم PPS بهره می بره و 3.99 درصد از هزینه ها رو از کاربران دریافت می کنه. همچنین Prohashing قابلیت ماینینگ ترکیب شده رو نیز ارائه می کنه و قابلیتی که کاربران با استفاده از اون می تونن دوج کوین و لایت کوین رو به صورت همزمان استخراج کنند.

استخر ViaBTC:

استخر ViaBTC در شش ماه گذشته 8.82 درصد از کل بلوک هخای بیت کوین رو استخراح کرده و گزینه ای مناسب برای مبتدیان حوزه ارزهای دیجیتال هست، چون رابط کاربر پسندی داره و مثل Prohashing از قابلیت استخراج ترکیب شده پشتیبانی می کنه.

استخر Trustpool:

Trustpool نیز استخری در کشور روسیه هست که از هفت ارز دیجیتال از جمله دوج کوین و لایت کوین پشتیبانی می کنه. این استخر نیز از قابلیت استخراج ترکیب شده برخوردار هست و شما می تونین با استفاده از اون هر دو رمز ارز مبتنی بر Scrypt رو به صورت همزمان استخراج کنین. در حال حاضر استخر Trustpool چند هزار ماینر فعال دوج کوین داره.

استخراج ابری دوج کوین:

یکی دیگه از روش های استخراج دوج کوین، استخراج دوج کوین از طریق استخراج ابری هست. منظور از استخراج ابری، اجاره یه قدرت محاسباتی از یه پایگاه داده به شکل ماهانه یا سالانه هست که طی این اجاره، کوینی انتخاب شده و به وسیله استخر استخراج میشه. پاداش بلوک در این روش بر حسب میزان قدرت پردازشی که اجره داده میشه، به اجاره کننده ها پرداخت میشه.

شروع استخراج دوج کوین:

شروع استخراج دوج کوین

در این بخش روند استخراج دوج کوین رو برای شمما توضیح می دیم. قبل از شروع عملیات استخراج Dogecoin از سرعت و پایداری اتصال اینترنت و منبع برق معتبر مطعن بشین و سپس مراحل زیر رو با دقت انجام بدین.

انتخاب نرم افزار مناسب استخراج دوج کوین

در مرحله اول ابتدا باید بر اساس نیاز و شرایط خودتون باید دستگاه سخت افزاری خودتون رو برای استخراج تهیه کنین.

انتخاب سخت افرار مناسب برای استخراج دوج کوین

بعد از اینکه دستگاه سخت افزار خودتون رو برایی استخراج دوج کوین انتخاب کردین، باید نرم افزار خودتون رو نیز انتخاب کنین و روی سیستم خودتون نصب کنین. نصب نرم افزارهای استخراج دوج کوین راحته ولی توجه کنین که باید از نرم افزار متناسب با کارت گرافیک یا ماینر ASIC خود استفاده کنین.

کیف پول مناسب استخراج دوج کوین

سپس بعد از اینکه نرم افزار و سخت افزار خودتون رو برای استخراج کردین، باید کیف پول خودتون رو ایجاد کنین. کیف پول ارز دیجیتال جایی هست که درآمد شما در اون ذخیره میشه. بنابراین مطمئن بشین که کیف پول شما امن باشه و کلیدهای بازیابی اون رو هم در جایی مطمئن نگهداری کنین. همچنین نکته مهم دیگه برای دریافت پاداش استخراج بلوک در شبککه دوج کوین، باید از کیف پولی استفاده کنین که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه.

عملیات استخراج  دوج کوین رو شروع کنید

 سپس عملیات استخراج خودتون رو شروع کنین. به این ترتیب پس از طی کردن مراحلی که در بالا گفتیم، نرم افزار استخراج خودتون رو اجرا کنین و رشد تعداد دوج کوین های خودتون رو تماشا کنین. نرم افزار استخراج شما باید پیش نمایشی از میزان نسبی درآمد در هر ساعت به شما ارائه می کنه.

استخراج دوج کوین با گوشی:

برای استخراج دوج کوین با موبایل به یک گوشی با سیستم عامل اندروید نیاز دارین. همچنین برای استخراج دوج کوین با موبایل نرم افزارهای اندرویدی متفاوتی وجود داره. یکی از این نرم افزارها، برنامه Coin Miner Pro هست. این برنامه بسیار کاربردی و ساده هست که شما به راحتی می تونین از طریق اون دوج کوین ماین کنین. این برنامه نسخه آزمایشی پولی و رایگان در اختیار کاربران قرار میده که علاوه بر دوج کوین می تونین بیت کوین و لایت کوین ها از طریق این برنامه استخراج کنین. همچنین این برنامه قابل نصب بر روی اندروید 2.2 به بالا هست.

برنامه Coin Miner Pro یک اپلیکیشن موبایلی فعال برای ماینینگ دوج کوین هست. شاید این برنامه به اندازه کامپیوتر شما قوی نباشه ولی می تونین از طریق اون دوج کوین به دست بیارین. همچنین این برنامه عملکرد بسیار خوبی رو داره، ولی از قدرت یه دسکتاپ عقب تر هست.

آموزش استخراج دوج کوین با بازی در سایت RollerCoin:

آموزش استخراج دوج کوین با بازی در سایت RollerCoin

یکی دیگه از روش های استخراج دوج کوین که در این بخش از مقاله آموزش استخراج Dogecoin بهش می پرازیم، بازی کردن در سایت Rollercoin.com هست. شما با انجام بازی های این سایت و افزایش هش ریت یا قدرت استخراج می تونین رمز ارز خودتون رو به عنوان پاداش دریافت کنین. سایت Rollercoin فقط از 4 ارز بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و توکن مخصوص خود یعنی RLT که در هیچ سایت دیگه ای قابل تبدیل، خرید و فروش نیست رو ارائه میده. برای مثال با انجام بازی و کسب ساتوشی یا کوچکترین واحد بیت کوین، پس از انتقال اون به کیف پولتون می تونین تصمیم بگیرین که با اون چیکار کنین و در جایی دیگه اون رو ذخیره کنین.

از جمله از مشکلات ماین Dogecoin و بقیه ارزهای دیجیتال رد سایت Rollercoin این هست که شما در هر 24 ساعت حداقل یه بار در سایت بازی کنید وگرنه به مرور، قدرت استخراجتون رو از دست میدین. برای همین دلیل پیشنهاد ما این هست که در این سایت سرمایه گذاری نکنین.

آیا ماین Dogecoin به صرفه است؟

شاید به جای خرید ارز دیجیتال بخواین کار استخراج اون رو انجام بدین. به دلیل افزایش قیمت دوج کوین، استخراج این کوین می تونه سودآور باشه. با این حال، انتظار نداشته باشین که با استخراج دوج کوین، به یه میلیادر تبدیل بشن. داشتن سخت افزار قوی و پیوستن به یه ماینینگ پول، احتمال موفقیت بیشتری رو برای شما به ارمغان میاره. همچنین اگه می خواهین محاسبه کنین که حدود چه میزان ماهانه از استخراج، دوج کوین به دست میارین، می تونین از ماشین حساب مخصوص این رمز ارز استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش استخراج Dogecoin، شما رو با ارز دیجیتال دوج کوین آشنا کنیم. همچنین در این مقاله شما رو با نحوه استخراج دوج کوین اشنا کردیم و از روش های استخراج Dogecoin اطلاعاتی به دست آوردین. همونطور که گفتیم، به دلیل اینکه قیمت دوج کوین افزایش پیدا کرده، استخراج این ارز دیجیتال می تونه برای شما به صرفه باشه . کسب درآمد زیادی از طریق ماین Dogecoin به دست بیارین.


نظرات کاربران در مورد آموزش استخراج دوج کوین ( آموزش صفر تا صد استخراج Dogecoin)
  • کاش ارزش دوج کوین بره بالاتر

سوال امنیتی :7+97 = ?