آیا اتریوم سلطه خود را به سولانا خواهد داد.

1400/10/23
آیا اتریوم سلطه خود را به سولانا خواهد داد.

در یاداشت تحقیقاتی اخیر آلکش شاه Alkesh Shah، تحلیلگر بانک آمریکا معتقد است که اتریوم به از دست دادن سهم بازار خود نسبت به رقیبش سولانا ادامه خواهد داد.

اگرچه سال 2021 یک سال تبلیغاتی برای اتریوم بود، عملکرد آن تحت الشعاع سولانا قرار گرفت.

ارز دیجیتال سولانا (SOL) در سال گذشته بیش از 2200٪ در برابر اتریوم افزایش رشد را تجربه کرد و بلاک چین بومی آن به عنوان یکی از رقبای اصلی اتریوم برای اجرای قرارداد هوشمند ظاهر شد. با توجه به آنچه گفته شد، جفت ارز  SOL/ETH امسال 8 درصد کاهش یافته است و کل بازار اصلاح قابل توجهی را تجربه کرده است. الکش شاه معتقد است که سولانا می تواند به یک غول مانند ویزا تبدیل شود و به پروتکل پرداخت در صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شود.
اگرچه اتریوم غیرمتمرکزتر است، الکش شاه ادعا می کند که به اندازه کافی مقیاس پذیر نیست، به همین دلیل است که هزینه تراکنش ها را بالا می برد. از این رو، این تحلیلگر معتقد است که مقیاس پذیری پایین یک ارزدیجیتال برای استفاده از ان در انجام معاملات روزانه چندان معقول نیست. در همین راستا سولانا مقیاس‌پذیری را در اولویت قرار داده و به گزینه ای عالی برای انجام تبادلات مالی با کارمزد پایین تبدیل شده است.

اتریوم و سولانا

با این حال باید متذکر شد که سولانا هم مشکلات عملکردی خود را هنوز دارا هست. بطور مثال این شبکه در 14 سپتامبر به دلیل وجود یک باگ در بلاکچین آن برای یک مدت کوتاهی از کار افتاد و لقب"قاتل اتریوم" را که به خود نسبت داده بود کمی متزلزل کرد. این یک رویداد یکباره نبود: سولانا در 4 دسامبر هم به مدت پنج ساعت متوقف شد. در اوایل این ماه هم، شبکه سولانا مشکلاتی نظیر ضعف در توان عملیاتی را تجربه کرده است. اما با همه این موارد اکثر تحلیل گرهای بازار نسبت به آینده خوب سولانا بسیار خوشبین هستند.
همچنین نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، تحلیلگر JPMorgan Chase نیز پیش بینی کرد که اتریوم در حال دست و پنجه نرم کردن با رقیب های جدی مانند Solana، Binance Smart Chain و Avalanche قرار دارد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس مرجع خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد آیا اتریوم سلطه خود را به سولانا خواهد داد.
سوال امنیتی :1+88 = ?