ارز دیجیتال دودو چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال DODO)

1401/06/29
ارز دیجیتال دودو چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال DODO)

می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال دودو چیست؟ شما رو با ارز دیجیتال دودو آشنا کنیم. همچنین به بررسی آینده DODO و کیف پول های ارز دیجیتال دودو بپردازیم. امروزه کمتر کسی پیدا میشه که در مورد ارزهای دیجیتال چیزی نشنیده باشه. بازار ارزهای دیجیتال فرصت های زیادی رو برای سرمایه گذاران ایجاد کرده. ارز دیجیتال مفهوم نسبتا جدیدی هست و مفاهیم گسترده و عمیقی حول اون شکل گرفته. برای حضور در این بازار و استفاده از فرصت های اون، باید با مفاهیم پایه ای و مقدماتی اون آشنا شد.
به عبارتی به هر شکلی از پول که در فضای الکترونیکی ایجاد شده و در بستر اون قابل انتقال به بقیه افراد باشه، ارز دیجیتال گفته میشه. ارزهای دیجیتال کاربردی مثل ارزهای فیات دارن و از اون میشه برای پرداخت جهت خرید کالا یا دریافت خدمات استفاده کرد. همچنین مهم ترین ویژگی ارزهای دیجیتال، سرعت بالای انجام تراکنش های بین المللی با استفاده از اون هست.

علاوه بر این، یکی دیگه از ویژگی های ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بودن اون هست. پول های رایج مثل دلار و ریال توسط بانک مرکزی هر کشور تولید و توزیع میشن، بنابراین سیستم اون ها کاملا متمرکز هست.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، شاهد حضور ارزهای دیجیتال زیادی در این بازار شدیم. برخی از این ارزها به دلیل تیم پروژه قدرتمند و کاربردهای خاصی که دارن، تونستن سرمایه و محبوبیت زیادی به دست بیارن و در بازار موندگار بشن. ولی برخی از ارزها نیز به دلیل عدم محبوبیت و کاربرد از این بازار خارج شدن. ارزی که در مقاله ارز دیجیتال دودو چیست؟ به شما به معرفی می کنیم، تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره. در ادامه همراه ما باشین تا با آینده DODO و کیف پول های ارز دیجیتال دودو آشنا بشین.

ارز دیجیتال دودو چیست؟

می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال DODO چیست؟ این پاسخ رو بدیم که دودو با نماد اختصاری DODO یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 79.12 میلیون دلار و سهم 0.003 درصدی از کل بازار، در رتبه 461 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره.همچنین ارز دودو یک پروتکل مالی غیر متمرکز DeFi و ارائه دهنده نقدینگی روی زنجیره هست که الگوریتم منحصر به فرد سازنده بازار فعال یا هدف ارائه نقدینگی و ثبات قیمت بهتر نسبت به بازارسازان خودکار هست.

DODO

همچنین پروتکل دودو یک صرافی غیر متمرکز هست که بر روی زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس ساخته شده و هدف اون دسترسی بیشتر به نقدینگی هست. برخلاف بسیاری از DEX های دیگه که از الگوریتم سازنده بازار خودکار استفاده می کنن، صرافی دودو از الگوریتم سازنده بازار فعال خودش استفاده می کنه. علاوه بر این، طبق گفته تیم توسعه دهنده ارز دودو، مدل PMM اون نسبت به AMM DEX ثبات قیمت و نقدینگی بهتری رو ارائه میده.

محصول پروتکل DODO شامل اسمارت ترید هست که معامله های بین توکن ها رو در همون شبکه تسهیل می کنه و با پیدا کردن هوشمندانه بهترین مسیریابی سفارش از منابع نقدینگی انبوه، بهترین قیمت ها رو به معامله گران ارائه میده.

پروتکل DODO بستر خوبی برای برنامه های غیر متمرکز و ایجاد دارایی های جدید به وسیله توسعه دهنده ها هست. همچنین صرافی دودو، پلتفرم خلاقانه ای هست که سعی می کنه با نوآوری های خود، جا پای محکمی در عرصه رقابتی صرافی های غیر متمرکز برای خودش باز کنه.

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال DODO:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال DODO چیست؟ به بررسی تاریخچه ارز دیجیتال دودو و تیم پروتکل DODO می پردازیم. تیم پروتکل دودو الگوریتم Proactive Market Marker رو در آوریل 2020 طراحی کرد و به سرعت تا ماه مه 2020 بر روی یک اثبات مفهومی تکرار شد. دو ماه، تیم پروتکل دودو به پایان مرحله توسعه قرارداد هوشمند رفت و یک ممیزی جامع رو تکمیل کرد. ارز دیجیتال دودو با یک کمپین اولیه در 15 اوت 2020 با مشارکت معامله گران و ارائه دهنده های نقدینگی از قبل راه اندازی شد. به گفته تیم پروتکل DODO، داده های کمپین اولیه اون نشون میده که ارز صرافی دودو می تونه اجرای بهتری نسبت به صرافی یونی سواپ ارائه بده.

بنیانگذاران ارز دیجیتال DODO

ارز Dodo به طور رسمی در آگوست 2020 راه اندازی شد و توسط دایان دای، Radar Bear و یک تیم توسعه ناشناس تاسیس شد. این تیم در سپتامبر 2020 اعلام کرد که دور سرمایه گذاری فروش خصوصی 5 میلیون دلاری رو با موفقیت به پایان رسونده که توسط Pantera capital، Binnance three Arrows و Labs Capital هدایت میشه. ارز دودو که اولین بار روی بلاک چین اتریوم ایجاد شد، توسعه نسخه دوم خودش رو در اکتبر 2020 با تمرکز بر توسعه روی دو بلاک چین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس شروع کرد.

صرافی دودو در سال 2020 و از سوی سه شخص به اسم های مینگدا لی، دایان دای و چی وانگ بنیانگذاری شد که هر سه دارای تخصص در فناوری بلاک چین هستن. میگندا لی در ابتدا یک توسعه دهنده اصلی در پلتفرم معامله های حاشیه DEX بود. دایان لی نیز از مدیران ارشد بازاریابی در پروتکل دود هست. چی وانگ نیز بنیانگذار بعدی هست که قبل از ورود به صنعت کریپتو، در Oracle و Pure Storage کار می کرد.

نحوه کار پروتکل Dodo:

در زمان های اخیر بخش کلی غیر متمرکز با ظهور مجموعه ای از محصولات و خدمات DeFi در بازار، محوبیت زیادی پیدا کرده. البته این خدمات بیشتر با مزایایی نسبت به خدمات مالی سنتی همراه هست که ساختار متمرکز اون ها می تونه برای مردم عادی، آسیب ساز باشه. با این حال دیفای نیز با مشکلاتی مثل لغزش و از بین رفتن دائمی همراه هست. در حالی که کاربران در بیشتر موارد مجبورن برای رفع همه نیازهای DeFi خود یا حتی برای یافتن قیمت های بهتر، در برنامه های مختلفی ثبت نام کنن و پروتکل دودو نیز یکی از پروژه هایی هست که هدفش مقابله با این مسائل هست.

پروتکل Dodoمعامله گران در این شبکه می تونن از صرافی دودو برای یافتن قیمت های برای معامله ها، از طریق بهترین مسیرهای سفارش از منابع نقدینگی انبوه استفاده کنن. ارائه دهنده های نقدینگی نیز می تونن با مشارکت در استخرهای نقدینگی با کاهش لغزش قیمت و کاهش زیان دائمی، کارمزد به دست بیارن. همچنین توکن های دودو رو میشه برای دریافت تخفیف و تخصیص کارمزد معامله برای شرکت در Crowdpooding و IDO نگه داشت. علاوه بر این میشه از توکن دودو برای ایجاد و رای دادن به پیشنهادها استفاده کرد.

به عبارتی صرافی DODO پروژه ای هست که هدفش حل محدودیت های مبادله غیر متمرکز از طریق یک سیستم بازارساز فعال هست. در واقع PMM راه حلی منحصر به فرد هست که جایگزینی رو برای فناوری بازارساز خودکار ارائه میده. همچنین ارز دیجیتال دودو یک پروتکل جدید دیفای هست که سعی داره نوآوری بیشتری رو در این اکوسیستم مبتکرانه به ارمغان بیاره. همچنین تیم توسعه دهنده صرافی DODO الگوریتم بازارساز فعال غیرخطی رو برای قیمت دهی مناسب ارائه کردن. در این الگوریتم با تقلید از معامله های بازار، قیمت مناسب تری ارائه میشه و منعطف هست.

ویژگی های ارز دیجیتال DODO:

ویژگی های ارز دیجیتال دودو، یکی از مواردی هست که افراد با توجه به این ویژگی ها اقدام به سرمایه گذاری و خرید DODO می کنن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال DODO چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دودو می پردازیم. پروتکل دودو خودش رو با عنوان یکی از رقابتی ترین ارائه دهنده های نقدینگی معرفی می کنه که از طریق الگوریتم PMM خود که برای اولین بار در آوریل 2020 طراحی شد، کارمزدهای معاملاتی بسیار پایین و افت قیمت رو ارائه میده.

ویژگی های ارز دیجیتال DODOتیم توسعه دهنده صرافی DODO ادعا می کنه که الگوریتم PMM اون ها به دلیل منحنی قیمت صاف تر، قیمت گذاری برتری نسبت به صرافی یونی سواپ رقیب AMM ارائه میده. PMM وجوهی رو نزدیک به قیمت بازار جمع آوری می کنه تا نقدینگی کافی ایجاد کنه که هر چه قیمت از بازار بیشتر بشه، به سرعت کاهش پیدا می کنه. به عبارتی پروتکل DODO به طور خودکار قیمت های بازار رو به منظور جذب آربیتراژ تنظیم می کنه که به پایدار نگه داشتن پرتفوی ارائه دهنده های نقدینگی کمک می کنه. این امر قیمت گذاری مطلوب تر، استفاده بیشتر از صندوق و کاهش لغزش قیمت، قرار گرفتن در معرض ریسک واحد و عدم ضرر دائمی رو تضمین می کنه.

از اونجایی که ارز دودو بر روی بلاک چین بایننس و اتریوم ایجاد شده پس امکان مبادله هوشمند داره و کاربران بلاک چین می تونن از قابلیت مبادله در این دو بلاک چین در شبکه دودو استفاده کنن. این فناوری این امکان رو داره تا به شکل اتوماتیک از منابع نقدینیگی خودش بهترین سفارش رو بگیرن و قیمت مناسبی رو به کاربران پیشنهاد بدن. علاوه بر این، یکی دیگه از ویژگی های صرافی دودو، فناوری کراود پولینگ هست که کمک می کنه که ارزهای دیجیتال منتشر بشن و بازارهای نقدینگی شکل بگیرن.

قابلیت تبادل توکن DODO:

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله ارز دیجیتال DODO چیست؟ به بررسی توکن دودو بپردازیم. به طور کلی دو نوع توکن بومی روی پورتکل دودو وجود داره، یکیش توکن DODO هست که دارندگان این توکن می تونن از اون برای تخفیف در کارمزد معامله هاشون و رای دهی در پیشنهادها استفاده کنن.

توکن DODOتوکن بعدی پروتکل دودو، توکن Vdodo هست که دارندگان این توکن می تونن از اون نیز همانند توکن DODO بهره ببرن. همچنین کاربران شبکه می تونن ارزهای دیجیتال خودشون رو با توکن دودو اکسچنج کنن و از استیکنیگ، جایزه و یا سود سهام شبکه برخوردار بشن.

استخرهای مخصوص به نقدینگی:

همونطور که از اسم این استخرها مشخصه، به منظور تامین نقدینگی شبکه ایجاد شدن. همچنین نوع مدل و استراتژی که صرافی دودو برای تامین نقدینگی شبکه به کار برده از نوع بازارساز هست که با تامین منابع مالی از طریق افراد مختلف انجام می گیره. کاربران صرافی Dodo می تونن با استخراج نقدینگی به وسیله تامین کننده ها، استیکینگ به وسیله تریدرها و برداشت محصول(Combiner Harvest) به وسیله تامین کننده های استخر، به عنوان پاداش و جایزه توکن دودو به دست بیارن.

ماینیگ و دریافت توکن DODO:

یه روش جالبی که صرافی دودو فراهم کرده این هست که کاربران می تونن از طریق روش های مختلفی نظیر استیکینگ به وسیله تریدرها، برداشت محصولات(Combiner Harvest) و اسخراج نقدینگی توسط تامین کننده ها اقدام به دریافت توکن بومی صرافی دودو کنند.

بررسی آینده ارز دیجیتال Dodo:

یکی از مسائلی که در هنگام سرمایه گذاری و خرید دودو مورد بررسی قرار بدین، بررسی قیمت و اینده DODO هست. ما به این منظور در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Dodo چیست؟ به تحلیل قیمت و آینده دودو می پردازیم. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسان های قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا تحلیل قیمت و آینده دودو کار سختی بشه. همچنین باید در بررسی آینده دودو باید فاکتورها و عوامل زیادی رو مورد بررسی قرار بدیم. وضعیت اقتصادی کشورها، افزایش یا کاهش تقاضا، اخبار و رسانه و اهداف تیم توسعه دهنده پروتکل دودو از عواملی هستن که تاثیر مثبت و منفی بر قیمت و آینده دودو می ذارن.

آینده ارز دیجیتال Dodoارز دیجیتال دودو یکی از پروژه های موفق پلتفرم لانچ پول بایننس هست. همچنین در حال حاضر رمز ارز Dodo تمرکز خودش رو بر روی بازاریابی و توسعه بیشتر در چین و کشورهای انگلیسی زبان گذاشته. علاوه بر این، ارز دیجیتال دودو جایگاه محکمی در ژاپن پیدا کرده. تیم توسعه دهنده پروتکل Dodo در تلاش هست تا بتونه پلتفرم خودش رو در سراسر جهان عرضه کنه و همچنین صرافی دودو قصد داره تا مشارکت های بیشتری رو با پروژ ها و سازمان های حوزه DeFi برقرار کنه. به این ترتیب با توجه به اهداف تیم توسعه دهنده پروتکل دودو، میشه آینده دودو رو درخشان پیش بینی کرد.

علاوه بر این، تیم توسعه دهنده پروتکل DODO قصد داره تا به عنوان بستری باز برای بازخوردهای سازنده شناخته بشه. همچنین صرافی دودو می خواد تا از طریق سیستم عامل های مختلف در رسانه های اجتماعی مشارکت و تعامل بیشتری در جامعه داشته باشه. به این ترتیب انتظار میره تا تقاضای خرید دودو در آینده افزایش پیدا کنه و مورد محبوبیت بیشتری در بین سرماهیه گذاران بشه. همین امر نیز می تونه در قیمت و آینده Dodo تاثیر بذاره.

کیف پول های ارز دیجیتال دودو:

بعد از آشنا شدن با ارز دیجیتال دودو و به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال دودو و تحلیل آینده دودو، شاید قصد سرمایه گذاری و خرید Dodo رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید و سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال بکنین، با کیف پول های ارز دیجیتال دودو آشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال دودو دچار مشکل نشین. ما به همین منظور در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال دودو چیست؟ قصد داریم تا برخی از کیف پول های ارز دیجیتال دودو رو برای شما معرفی کنیم.

کیف پول های ارز دیجیتال دودو

به عبارتی اولین کار قبل از خرید ارز دودو، انتخاب مناسب و امن کیف پول دیجیتالی به منظور نگهداری و ذخیره سرمایه هست. کیف پول های دیجیتال به چند دسته دسکتاپ، نرم افزار و سخت افزار تقسیم میشن. کیف پول های سخت افزاری به دلیل داشتن فیزیک و قابل لمس بودن، از امنیت بسیار زیادی در مقایسه با سایر کیف پول ها برخوردارن.از بهترین ویژگی های این دسته نیز میشه به توانایی اتصال اون ها به بلوتوث اشاره کرد که نیاز به اتصال کابل رو از بین برده. علاوه بر این، کیف پول های نرم افزاری متنوعی هم وجود دارن که در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال دودو مورد استفاده قرار می گیرن. برای کسب اطلاعات تخصصی در مورد اینکه کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ مقاله ما را مطالعه کنین.

همونطور که گفتیم توکن دودو، نوعی توکن بومی و بر پایه استاندارد ERC20 هست که برای کنترل پروتکل مورد استفاده قرار می گیره. به این ترتیب هر کیف پول دیجیتالی که ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می کنه، از ارز Dodo هم پشتیبانی می کنه. همچنین اگه قصد دارین مقدار زیادی توکن دودو بخرین، پیشنهاد میشه تا از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنین. ولی اگه مقدار کمی توکن دودو در اختیار دارین، استفاده از کیف پول های نرم افزاری برای شما پیشنهاد میشه. لجر و تروزر نمونه هایی از والت های سخت افزاری و تراست ولت و متامسک نیز نمونه هایی از کیف پول های نرم افزاری هستن که از ارز DODO پشتیبانی می کنند.

کیف پول سخت افزاری تروزر(Trezor):

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال دودو، والت سخت افزاری ترزور هست. Trezor نوعی کیف پول سخت افزاری هست که امن ترین و پرکاربردترین کیف پول دیجیتالی حال حاضر جهان هست که در دو نوع ترزور وان و کیف پول ترزور تی طراحی و ساخته شده.

کیف پول ترزور تونسته از نظر امنیتی کاری کنه که تقریبا هیچ دخل و تصرف غیر مجاز فیزیکی و مجازی روی سرمایه شما اتفاق نیفتاده. علاوه بر این، کیف پول ترزور یک کیف پول چند ارزی هست، یعنی می تونه بسیاری از ارزهای دیجیتال مختلف رو ذخیره کنه.

Trezor

کلا همه کیف پول های سخت افزاری به نسبت کیف پول های نرم افزاری از امنیت بالایی برخوردار هستن. ولی کیف پول های سخت افزاری بسیاری در سطح جهان عرضه شدن که از بین اون ها ترزور ایمن ترین هست. این والت توسط همه سیستم عامل های تحت دسکتاپ و موبایل مثل ویندوز، لینوکس، مکنتاش، ios و اندروید پشتیبانی میشه.

یعنی شما به هر یک از سیستم عامل های نامبرده شده دسترسی داشته باشین، میتونین کیف پول تروزر خودتون رو بهش متصل کنین.تروزر توسط یک عبارت بازیابی 24 کلمه ای پشتیبانی میشه. این عبارت برای هر کیف پول ترزور به صورت تصادفی تولید شده و صرفا روی صفحه خود این والت نمایش داده میشه.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Dodo، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet به عنوان یک کیف پول غیر متمرکز، یکی از بهترین کیف پول ها برای ذخیره و همچنین نگهداری انواع متعدد ارزهای دیجیتال هست. از تراست ولت به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال موبایلی یاد میشه.

تراست ولت در سال 2017 میلادی توسط شخصی به نام ویکتور رادچنکو در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا پایه گذاری شد. علاوه بر این، سازندگان کیف پول تراست ولت، امنیت دارایی کاربران خودش رو تضمین میکنن. چون این والت از ویژگی های امنیتی پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال بهره مند هست.

Trust Wallet

توسعه دهنده های کیف پول تراست ولت به کیف پول کاربران دسترسی نداره. همچنین در این اپلیکیشن نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و هویتی نیست. تراست ولت برای هر دو سیستم عامل های ios و همچنین اندروید قابل دریافت هست. یعنی هر فردی که به تلفن همراه هوشمند و یا کامپیوتر دسترسی داشته باشه، می تونه به راحتی از تراست ولت استفاده کنه. همچنین یکی از ویژگی های منحصر به فرد و جالب تراست ولت، پرداخت سود به کاربران هست. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال DODO، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول نرم افزاری هست که در سال 2016 توسط Consensys طراحی شده. همچنین نوعی والت برای ذخیره توکن های شبکه اتریوم هست که علاوه بر اون سعی می کنه دسترسی به برنامه های غیر متمرکز Dapps از جمله صرافی های غیر متمرکزDex، سیستم عامل های بازی و فرصت های سرمایه گذاری در فضای مالی غیر متمرکز رو ساده کنه. علاوه بر این، متامسک در اکتبر سال 2020 بیش از 1 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت.

MetaMask

متامسک یک پل ارتباطی کاربرپسند بین مرورگر وب شما و بلاک چین اتریوم، که شبکه میزبان بسیاری از Dapp ها هست، فراهم می کنه. پس از انتشار، کیف پول به عنوان افزونه مرورگر در دسترس بوده که قابل نصب روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و Brave هست. همچنین این شرکت نسخه برنامه تلفن هوشمند خودش رو برای اندروید و ios نیز منتشر کرده. علاوه بر این، چیزی که متامسک رو از سایر کیف پول های دیجیتال متمایز می کنه، قابلیت رمزگذاری اون هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال DODO چیست؟ به معرفی ارز دیجیتال دودو، آینده DODO و کیف پول های ارز دیجیتال دودو بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دودو نوعی صرافی غیر متمرکز DeFi و ارائه دهنده نقدینگی روی زنجیره هست که الگوریتم منحصر به فرد سازنده بازار فعال هست. همچنین اگه قصد خرید DODO رو دارین، می تونین از طریق صرافی ایران بایننس اقدام به خرید کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال دودو چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال DODO)
  • سلام خدمت صرافی اینانس سوالی داشتم خدمتتون . چطوری میتونیم ارز دیجیتال دودو بخریم؟

    سلام خدمت صرافی اینانس میخواستم ازتون بپرسم که شما آینده ارز دیجیتال دودو را چطوری میبینید؟ آیا ارز دودو ارز خوبی برای سرمایه گذاری است؟

    • باسلام به شما دوست عزیز، صرافی اینانس هیچگونه پیشنهادی در مورد ارزهای دیجیتال و خرید و فروش اون ها ارائه نمی کنه لطفا با دانش و آگاهی کافی در این راه قدم بردارید.

سوال امنیتی :3+69 = ?