ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ | بررسی آینده Bittorrent | هر آنچه که باید در مورد BTT بدانیم

1402/06/19
ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ | بررسی آینده Bittorrent | هر آنچه که باید در مورد BTT بدانیم

قبل از خرید ارز دیجیتال و وارد شدن به دنیای رمزارزها لازمه در موردشون اطلاع کافی داشته باشیم تا با خرید و فروش به موقع، بتونیم از این بازار پر نوسان سود خوبی بدست بیاریم. یکی از پروتکل هایی که با داشتن بیش از 250 میلیون کاربر فعال، قابلیت تبدیل شدن به پروژه ای امیدوار کننده رو داره، بیت تورنت هستش.

بزرگترین پروتکل به اشتراک گذاری فایل غیر متمرکز یا همان بیت تورنت محبوبت ترین اپلیکیشن p2p با استفاده از اینترنت در جهانه. به زبانی ساده تر بیت تورنت محلی برای تبادل محتوا هستش که هر چه تعداد کاربرانش بیشتر باشه سرعت تبادل اون هم بیشتر میشه. در واقع این شبکه به کاربرانش این امکان رو میده که چندین فایل رو به سرعت و به صورت رایگان از اینترنت دانلود کنن. این ارز به صورت رسمی تحت مالکیت جاستین سان، بنیانگذار بلاکچین ترون دراومده و درواقع جزء خانواده ترون شده. ارز دیجیتال اختصاصی این پتلفرم BTT هستش و روی بلاکچین ترون قرار داره.

در ادامه ی مقاله ی ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ به بررسی این پروتکل به صورت جامع و کامل خواهیم پرداخت و در مورد قیمت بیت تورنت، آینده بیت تورنت، کیف پول BTT ، نحوه خرید Bittorrent و ... اطلاعات مفیدی در اختیار شما کاربر گرامی خواهیم گذاشت باشد که مثمر ثمر واقع بشه.

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟

بیت تورنت یه پروتکل اشتراگذاری فایله با جامعه ی در حدود دو میلیارد کاربرکه در سطح جهان از اون استفاده می کنن. اکثر موسیقی ها، فیلم ها و سایر چیزهایی که در سطح اینترنت آپلود میشه از پتلفرم بیت تورنت دانلود میشن. این امکان برای هر کس فراهمه تا روی این پتلفرم انواع محتوا  رو تولید کنه حالا چه به صورت رایگان چه با تعیین قیمت. برای خرید محتواهای پتلفرم تورنت از ارز دیجیتال بیت تورنت با نام انحصاری BTT استفاده میشه.

پروتکل محبوب Bittorrent در سال 2001 میلادی توسط شخصی به نام برام کوهن بوجود اومد و در سال 2018 با ترون شراکت پیدا کرد تا توکن اشتراکی رو افتتاح کنه. برای اینکه بتونین از سرویس این پروتکل استفاده کنین باید کلاینت (نرم افزار) مخصوص اون رو داشته باشین. یوتورنت از شناخته شه ترین کلاینت بیت تورنت هستش.

اهداف بیت تورنت (BTT)

از اهداف بیت تورنت میتوان به نکات زیر اشاره کرد:

  • بیت تورنت (BTT) باید پلی بین سازندگان محتوا و مخاطبان اونها باشه. تیم BTT بر این معتقدن که پتانسیل ارزهای رمزپایه به سازندگان و کاربران امکان می ده که اونها رو بدون هیچ واسطه ای خریداری و خرج کنن. بنابراین، کاربران می تونن با استفاده از نشانه های BTT ارزش جدیدی به منابع محاسباتی خود بدن و روند معامله شامل استفاده از ارزهای فیات نخواهد بود.
  • فناوری Cryptocurrency باید برای جامعه کاربران تورنت که سابقه طولانی در ترویج اشتراک و همکاری در مقابل مقاومت در برابر سانسور دارن، آشنا باشه. ارز دیجیتال بیت تورنت در قلب یک سیستم عامل غیرمتمرکز آینده قرار داره که اهداف اون "ترویج گشودگی ، سانسور منفی و پاداش دادن به شرکت کنندگان خود" هستش. با درک اینکه کاربران تورنت با این اصول غریبه نیستن، TRON به عنوان تأمین کننده یک زیرساخت فناوری که باید همه این کاربران رو در سطح جهانی به هم متصل کنه، وارد عمل می شه.
  • توکن BTT قراره بلاکچین رو به تبدیل شدن به یک فناوری اصلی نزدیک کنه. کار با شبکه BitTorrent P2P و بلاکچین TRON مانند یک اکوسیستم یکپارچه باید در نهایت به معنای گسترش دسترسی بلاکچین به میلیون ها کاربر جدید و کمک به پذیرش گسترده بلاکچین باشه.

مدل رمز BTT باید تلاش ها رو برای کاهش نواقص ساختاری پروتکل بیت تورنت به خود اختصاص بده. وظیفه اولیه پروژه بیت تورنت ارائه مشوق های بازار محور به کاربرانش به منظور ارتقاء همکاری اونهاست. هدف مشترک اینه که اونها در زمینه ی بهینه سازی و افزایش طول عمر انبوه بیت تورنت  با هم کار کنن. 

 رمز بیت تورنت مدل Speed ​​BitTorrent رو تأمین میکنه. در ازای دسترسی به بارگیری سریعتر، نشانه های BTT اکتسابی ارائه میشه. اونها در یک کیف پول اختصاصی ذخیره میشن و از پشتیبانیشون برای مبادله با نشانه های TRON (TRX)  از طریق مبادله غیرمتمرکز پشتیبانی میشه.

پروتکل بیت تورنت و ترون چگونه با هم کار می کنند؟

از دیجیتال بیت تورنت چیست؟|پروتکل بیت تورنت و ترون چگونه با هم کار می کنند؟

از دیدگاه فناوری، ارز دیجیتال BTT با هدف ترکیب نقاط قوت پروتکل بیت تورنت و توکن ترون ایجاد شده است. آنچه این دو فناوری رو به هم نزدیک می کنه تمرکز اونها بر فن آوری همتا به همتا (P2P) هستش.

برای مبتدیان، بیت تورنت به عنوان یه پروتکل ارتباطی که از P2P به عنوان ستون فقرات سیستم اشتراک فایل خود استفاده میکنه، عمل میکنه. به همین ترتیب، این پلت فرم محبوب برای توزیع داده ها و پرونده های الکترونیکی از طریق اینترنت هستش. گفته میشه که بسته به موقعیت مکانی، شبکه p2p 43 تا 70 درصد از کل ترافیک اینترنت رو در صورت مشاهده به صورت جمعی تشکیل میده. پروتکل بیت تورنت قبلاً خودش رو به عنوان بستر انتخابی برای توزیع پرونده های بزرگتر مانند کلیپ های ویدیویی، نمایش های تلویزیونی، فیلم ها، فایل های صوتی، بازی ها و غیره ثابت کرده.

به همین ترتیب، ترون به عنوان یه فناوری شبکه متمرکز بر P2P نیز فعالیت میکنه. هدفش اینه که به یه سیستم عامل جهانی برای ذخیره و بارگذاری بدون محدودیت داده ها از هر نوع، از جمله محتوای صوتی و تصویری تبدیل بشه. از اونجا که این نوع محتوا در حال حاضر به عنوان واحد اصلی با پروتکل BT هستش جاستین سان، بنیانگذار ترون و مدیر عامل بیت تورنت، به عنوان توصیف این وحدت هدف و فن آوری گفت : "فکر می کنم TRON  و بیت تورنت مانند یک تیغ صورت تراشی و یک تیغه هستن. شما برای ایجاد یک اقتصاد اینترنتی جدید که ناشی از عدم تمرکز هستش، به هر دو مورد نیاز دارین. ما در حال سرمایه گذاری بر روی BTT برای ارائه بازار نوآوری ها و برنامه ها در سراسر وب هستیم."

ویژگی های ارز دیجیتال بیت تورنت:

بیت تورنت یکی از ارزهای دیجیتالی متمایز است که در جهان ارتباطات و مالی به سرعت شناخته شده است. این ارز دیجیتال بر اساس فناوری بلاکچین عمل می‌کند و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته بیت تورنت، دسترسی باز و بدون مرکز به ارزش‌های مالی است. به عبارت دیگر، هیچ بانک یا مؤسسه مرکزی نمی‌تواند به طور کامل کنترل بیت تورنت را در دست داشته باشد. همچنین، تراکنش‌های بیت تورنت به صورت عمومی و شفاف انجام می‌شوند و قابل بررسی هستند. این ویژگی به کاربران اعتماد بیشتری در انجام تراکنش‌های مالی با بیت تورنت می‌دهد. ارزش‌های مالی نیز به صورت غیرقابل تغییر و غیرقابل تقلب در بلاکچین ذخیره می‌شوند، که نقطه‌ای است که اطمینان و اعتماد در بازار ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد. در نهایت، بیت تورنت از نظر سرعت و هزینه تراکنش‌ها نیز بسیار کارآمد است. هزینه‌های تراکنش با بیت تورنت بسیار کمتر از سایر ارزهای دیجیتال است و زمان انجام تراکنش‌ها نیز بسیار کوتاه است. این ویژگی‌ها سبب شده است که بیت تورنت به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ارزهای دیجیتال در دنیا تبدیل شود.

بیت تورنت چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ | بیت تورنت چگونه کار میکند؟

پروتکل بیت تورنت BTT همون چیزی که ارائه دهندگان مختلف آنلاین رو با هم جمع کرده از جمله:

  • سایت‌های تورنت، که فرا‌داده‌های فایل‌های به اشتراک‌ گذاشته شده را ردیابی می‌کنن و درگاهی برای تورنت‌ها به حساب میان.
  • ردیاب‌ها (tracker) یا سرورهایی کاربران تورنت رو به هم متصل میکنن.
  • افرادی که فایلی رو به ‌طور کامل دانلود کردن (seed) یا افرادی که قسمت‌هایی از رونوشت فایل‌های مدنظر رو در اختیار دارن.

تیم پشتیبان ارز دیجیتال Bittorrent قول میدن تا تخصص موجود که در زمینه ی اجرای این زیرساخت که مدتهاست موجود هستش رو در عملکرد سیستم مبتنی بر توکن خودش اعمال کنه. قراره بیت تورنت پلی برا انجام معاملات راحتتر که شامل منابع محاسباتی موجود بین کاربران پروتکل بیت تورنت و ارائه دهندگان خدمات و درخواست کنندگان عمل کنه.

کلیه معاملات مربوط به ارائه خدمات مختلف اکوسیستم پروتکل تورنت در آینده با ارز دیجیتال  Bittorrentانجام میشن. هدفشون از این کار اینه که توکن ها تا حد ممکن به طور گسترده ای قابل تقسیم باشن تا بتونن دامنه ی قیمت گسترده ای رو برای خدمات ارائه شده در نظر بگیرن. انتقال توکن از طریق مبادله درون زنجیره ای / خارج از زنجیره انجام میشه و شامل هر دو دفتر اصلی و بلاک چین TRON است.

در حالی که موضوع تصویب رمز در میان کاربران تورنت هنوز فقط در حوزه حدس و گمان ها و پیش بینی ها است، تیم توسعه دهنده به اندازه خود اکوسیستم به بیت تورنت اعتماد دارن و در حال حاضر حدود 1 میلیارد دستگاه در حال استفاده از ارز BTT هستش. رشد قیمت آینده توکن BTT با داشتن تنها حدود 990 BTT به ازای هر دستگاه (از نظر تئوری) از میزان برنامه ریزی شده 990 میلیارد توکن، تضمین میشه.

مقداری از این توکن ها به عنوان ایردراپ (اهدای رایگان توکن به کاربران) به صورت ماهانه توسط تیم ترون تحویل داده میشن. قراره این کار از فوریه 2019 تا فوریه 2025 ادامه داشته باشه  و هر ساله اندازه اون به عنوان پاداش برای سرمایه گذاران ارز  Tron افزایش پیدا کنه.

در ادامه مقاله ارز دیجیتال Bittorrent چیست؟ در مورد عملکرد بیت تورنت و سیستم پیشنهادات ارز بیت تورنت اطلاعات خوبی در اختیارتون خواهیم گذاشت با ما همراه باشین.

چگونه  ارز BTT می تواند عملکرد بیت تورنت را بهبود بخشد؟

در دنیای فناوری تورنت، در دسترس قرار دادن پرونده های شخص در اختیار دیگران ("بذرپاشی") یکی از موارد مهم در حفظ سلامت کل اکوسیستم اون هست. ارز دیجیتال بیت تورنت نشان دهنده تلاشیه که برای بهبود مدل موجود با ارائه انگیزه های اقتصادی بسیار بالا مورد نیاز برای کاربران تورنت برای بازی عادلانه و پاداش دادن به آنهاست:

  • به دلیل نقص ساختاری در فناوری اساسی، انبوه بیت تورنت مستعد افت زودرس کیفیت یا حتی ناپدید شدن کامل اون هست.  دلیل این امر این واقعیته که کاربران میتونن پرونده های کامل رو بارگیری کنن قبل از اینکه آنها ملزم بشن همون مقدار بایت رو بارگذاری کنن و در دسترس سایر بارگیرها قرار بدن. دسته ها رو نمی توان بدون مجازات رها کرد بنابراین از طول عمر و کیفیت اونها کاسته میشه.
  • از اونجایی که پروتکل بیت تورنت از قبل به تقسیم پرونده ها به صورت بخشی بستگی دارده سیستم BitTorrent Speed  ​​به همتایان این امکان رو میده که به شما علائم BTT را به عنوان انگیزه ای برای ادامه دادن به پرونده ها حتی پس از اتمام بارگیری ها ارائه بدن.
  • توانایی به دست آوردن رمزهای BTT باید باعث ایجاد انگیزه بیشتر کاربران بشه تا از پهنای باند و منابع ذخیره سازی بیشتری برای پشتیبانی سریعتر و مقاوم در برابر تخریب استفاده کنن. به جای تکیه بر استخراج، رمزهای BTT براساس مقدار منابعی که کاربران فراهم می کنن، خریداری و مبادله می شه.
  • از اونجایی که معاملات با نشانه های BTT از طریق شبکه بلاکچین ترون انجام میشه قراره که اونها به توسعه اکوسیستم ترون کمک کنن. در عین حال، استفاده از نشانه های BTT اجباری نخواهد بود و کاربران "عادی" مجاز به بارگیری محتوا از کسانی هستن که از نشانه ها استفاده می کنن بدون محدودیت فنی.

سیستم پیشنهادات BTT چگونه کار می کند؟

این تبادل از طریق سیستم پیشنهادهایی انجام می شه که متکی به اقتصاد مبادله ای هستش که از قبل در پروتکل بیت تورنت وجود داره. هنگامی که BitTorrent Speed ​​با نسخه های بعدی مشتری های BitTorrent و μTorrent ادغام شد، کاربران در ازای دسترسی اولویت دار به بذورات، خودشونو در یه گروه تبلیغ می کنن و ارز دیجیتال BTT رو معامله میکنن.

"اولویت بندی شده" در اینجا به درمان ترجیحی که توسط مکانیسم به اصطلاح خفگی به کاربران خاص داده میشه و انتخاب همتا رو کنترل می کنه و منابع رو در یک گروه اختصاص میده، اشاره داره. این مکانیزم اساس الگوریتم به اشتراک گذاری "tit-for-tat"  هستش که توسط اون مشتری بیت تورنت  همتایان خود را "خفه" یا "لغو" میکنه. فقط همتایان بدون گیرنده قادر به دریافت اطلاعات از مشتری هستن.

کاربران میتونن به دلیل ادامه بارگذاری پرونده هایی که میخوان به اونها دسترسی داشته باشن، به دیگران پاداش میدن. علاوه بر ایجاد انگیزه برای باقی ماندن در انبوه، استفاده از BTT همراه با مکانیسم خفگی قراره  سرعت بارگیری سریعتر رو تضمین کنه و تحویل محتوای آسان تری رو در بین تعداد بیشتری از کاربران همکاری کنه.

مقدار نشانه های BTT که یه فرد در اختیار داره و سرعت بارگذاری موجود به عنوان "ورودی های بازار" در این سیستم عمل میکنه. در عین حال، بسته به اینکه منابع محلی خود را در ازای BTT ارائه میدن یا بالعکس، همتا درخواست کننده خدمات و ارائه دهنده خدمات خواهند بودقبل از اینکه پیشنهادات اولیه خودشونو ارائه بدن، متقاضیان خدمات باید با قرار دادن مقدار مشخصی از رمزها در کانال پرداخت بین اونها و ارائه دهندگان خدمات، شواهد موجودی BTT خودشونو ارائه میدن.

آینده خدمات BTT و اطلس پروژه

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ | آینده BTT

فراتر از برنامه های فوری خود، رمز BTT همچنین باید پلت فرم زنجیره ای TRON و شبکه BitTorrent رو به منظور ارائه ویژگی های وعده داده شده یک اینترنت "جدید" و غیرمتمرکزتر ارائه بده. مفهوم وب غیرمتمرکز در پروژه ی اطلس که توکن BTT رو نیز به وجود آورد، اساسیت. قراره معرفی این رمز برای باز کردن خدمات زیر در طولانی مدت باز بشه:

خدمات تحویل محتوای غیرمتمرکز به درخواست کنندگان خدمات (همتایان) این امکان رو میده تا پیشنهادات خودشونو تبلیغ کرده و از نشانه های BTT برای پرداخت پهنای باند و دریافت محتوای مورد نظر استفاده کنن. هدف ایجاد یک سیستم برای توزیع گسترده مطالب، به ویژه آنچه در برابر مهاجمان و سانسور کنندگان مقاومت میکنه، هستش. ممکنه یکی از موضوعات بالقوه تعداد متقاضیان خدمات بیشتر باشه اما تیم BTT امیدواره که نقش اونها انگیزه ای برای ارائه دهندگان خدمات باشه تا دسترسی هرچه بیشتر درخواست کنندگان به پرونده هاشونو باز نگه دارن.

اکوسیستم توکن BTT آینده همچنین باید از یک سرویس ذخیره سازی غیرمتمرکز برخوردار باشه. به متقاضیان خدمات این امکان رو میده تا از نشانه های خود برای پرداخت هزینه ذخیره اطلاعات استفاده کنن. ارائه دهندگان خدمات مسئول تحویل اثبات ذخیره سازی به درخواست کنندگان و امکان بارگیری درخواستی داده های ذخیره شده با قیمت از پیش تعیین شده ثابت خواهند بود. ارائه دهندگان میتونن محتوا رو با نرخ پرداخت مناسب طبق نیازشون جستجو کنن.

سرانجام، طیف وسیعی از خدمات ارائه شده همچنین شامل یک سیستم پراکسی غیرمتمرکزه که به متقاضیان خدمات اجازه میده تا به کاربران خاصی برای بازیابی محتوای مبتنی بر URL پرداخت کنن. این به عنوان یه گزینه بالقوه جذاب برای کاربرانی که ممیخوان از کنترل شبکه IP جلوگیری کنن و همچنین کاربران تلفن همراه که عمدتا به Wifi متکی هستن دیده می شه. این سیستم امکان تقسیم محتوا به چند قسمت رو فراهم می کنه که میتونه توسط کاربران آینده درخواست بشه.

اکنون که با کلیات ارز بیت تورنت آشنا شدین، در ادامه ی ارز دیجیتال BTT چیست؟ در مورد آینده بیت تورنت، کیف پول Bittorrent و نحوه ی خرید BTT اطلاعات مفیدی کسب خواهین کرد:

قیمت BTT| تحلیل قیمت آینده بیت تورنت

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ | آینده قیمت بیت تورنت

از گذشته تا به امروز ارز دیجیتال Bittorrent سطح رشد متفاوتی رو تجربه کرده. از ماه مارس تا می 2019 ارز دیجیتال BTT از قیمت 0.00065 دلار تا قیمت 0.00155 با نرخ 22.7.69 % رشد داشت. همونطور که ملاحظه میشه این رشد قیمت در مدت دو ماه اتفاق افتاد و قیمت Bittorrent در مسیر قدم های لایت کوین و بیت کوین حرکت میکنه و این میتونه خبر خوبی برای کسانی که سرمایه گذار این ارز دیجیتالن باشه. بنا به گزارش های کوین مارکت کپ درباره نرخ بازگش سرمایه ارزهای دیجیتال، ارز بیت تورنت 209.82% در بالای جدول قرار گرفته. پس میشه نتیجه گرفت که آینده Bittorrent درخشانه.

همونطور که قبلا هم گفتیم بیت تورنت در سال 2018 افتتاح شد و معاملش هم ژانویه 2019 شروع شد و این یعنی اونها ظرف 4 ماه تونستن در بازار حاضر بشن و از نظر حجم سرمایه جایگاه 31 جدول ارزهای دیجیتال رو به خودشون اختصاص بدن. این در حالیه که حدود 78% عرضه کلی اون برای ماینینگ و تبادل در دسترسن. پس میشه آینده BTT رو مثبت در نظر گرفت و از ارزایی حساب میشه که برای سرمایه گذاری مناسبه.

دلایل زیادی پشت موفقیت بیت تورنت وجو داتره که از مهمترین اونها میشه به استفاده این ارز از استاندارد توکن TRC-10  روی بلاکچین ترون اشاره کرد که زیر ساخت درخشان و پیشرفته ای برای تراکنش های راحت و زمان تراکنش سریعتر داره. وقتی این موضوع رو کنار بیت تورنتی که یکی از محبوب ترین پورتال های دانلود و داده هستش بذاریم، متوجه میشیم که خرید اون جذابیت زیادی برای کاربران داره.

نباید این نکته رو هم فراموش کنیم که بیت تورنت یه پایگاه داده کاربران میلیاردی و یه ظرفیت بازارروزانه ی بسیار ممناسب داره که زمینه رو برای سرمایه گذاری مناسب برای کاربرانش فراهم میکنه.

کیف پول بیت تورنت

بیت تورنت چیست؟ | کیف پول بیت تورنت

مهمترین مسئله پس از خرید ارز دیجیتال، مسئله ی نگهداری ارز هستش. برای نگهداری ارز دیجیتال به کیف پول سازگار با اون ارز نیاز دارین. ارز Bittorrent مبتنی بر توکن TRC-10 هستش که از شبکه ترون استفاده میکنه. پس میشه اون رو در هر کیف پولی که از TRX پشتیبانی میکنه، ذخیره کرد. این کیف پول ها شامل کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری میشن که به چند تا از این ولت ها اشاره خواهیم کرد:

تراست ولت: Trust Wallet  از مطرح ترین ولت های گرم دنیای ارز دیجیتال ها وکیف پولی شناخته شده با امنیت بالاست.

ولت لجرنانو اس: Ledger Nano S ولتی سخت افازری هستش. در صورت دزدیده شدن یا خراب شدن از طریق یادیاری قابلیت بازیابی وجوه کاربر وجود داره. این ولت سخت‌افزاری علاوه بر توکن بیت تورنت از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کنه و برای افزایش امنیت از عبارت یادیاری ۲۴ کلمه‌ای استفاده می‌کنه.

اتمیک ولت:  Atomic Wallet ولتی چند پتلفرمی ست و بر سیستم ها عامل های مبتنی بر موبایل و همچنین سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس در دسترس هستش. این کیف پول از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه و با ارائه کلمات پشتیبانی 12 کلمه ای از امنیت بالایی هم برخورداره.  

چگونه ارز دیجیتال بیت تورنت بخریم؟

ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ | خرید بیت تورنت

راه های متفاوتی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود داره. اما اگه بخوایم مطمئن ترین راه برای این کار انتخاب کنیم، استفاده از صرافی ارز دیجیتال هستش. این صرافی ها به صورت آنلاین کار میکنن و امکان خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت 24 ساعته در سایتشون وجود داره. صرافی های معتبر زیادی در جهان مشغول فعالیتن اما متاسفانه برای ما ایرانیا مناسب نیستن. علت این امر هم اینه که ایرانیا در تحریمن و صرافی های خارجی اونا رو پشتیبانی نمیکنه.

بهترین راه برای ما ایرانی استفاده از صرافی ایرانی هستش. با گرم شدن بازار رمزارزها، تعداد زیادی صرافی در ایران مشغول کارن. یکی از بهترین صرافی ها که با سابقه ی بیش از 5 سال در این حوزه تونسته تجارب مثبتی در این زمینه داشته باشه و با پشتیبانی بیش از 600 ارز دیجیتال اعتماد کاربران زیادی رو به خودش جلب کرده، صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس هستش.

با ثبت نام در سایت این صرافی و تایید احراز هویت که توسط صرافی انجام میشه، به راحتی کاربر وارد پنل خرید و فروش شده و میتواند به راحتی خرید بیت تورنت و فروش Bittorrent با قیمت BTT مناسب که به صورت لحظه ای هم در سایت قابل مشاهده ست، انجام بده.

نتیجه گیری  

ارز دیجیتال بیت تورنت فقط یه توکن اشتراک‌گذاری نیست، بلکه تیم اون زیرساخت‌های توزیع ‌یافته رو نیز برای توسعه‌دهندگان اپ ایجاد می‌کنه تا اپ‌های خودشون رو تولید کنن. با اینکه پروتکل بیت تورنت کاربران زیادی داره و در بین اونها شناخته شده است اما ارز دیجیتال این پروتکل هنوز در ابتدای راه ست. ارز Bittorrent در صورت همکاری با پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌ای قادر به حفظ امنیت محتوای اونها خواهد بود و در این صورت باعث شناخته تر شدنش خواهد شد. اگر اخبار مبنی بر امکان همکاری این پروتکل با پلتفرم‌های بزرگ مانند اسپاتیفای (Spotify) حقیقت داشته باشه، می‌توان گفت چشم‌انداز آینده Bittorrent بسیار خوبه.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال بیت تورنت چیست؟ | بررسی آینده Bittorrent | هر آنچه که باید در مورد BTT بدانیم
سوال امنیتی :4+40 = ?