ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom | پیش بینی قیمت FTM

1402/06/29
ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom | پیش بینی قیمت FTM

شبکه های بلاک چینی و امکاناتشون، تحولات زیادی رو تو زندگی ما بوجود آوردن. به خصوص قرارداد های هوشمند که واسطه ها رو به طور کامل حذف میکنن. ارز دیجیتال فانتوم یکی از پروژه هاییه که تو این حوزه در دنیای ارز دیجیتال فعالیت داره. این شبکه بلاک چینی تو حوزه دیفای هم فعالیت های زیادی رو انجام داده. تو این مقاله قصد داریم در مورد ارز دیجیتال fantom و شبکه اش صحبت کنیم.

تو ابتدای این مطلب مفصلا در مورد این که ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ توضیحاتی رو بهتون میدیم. با خواندن این مطلب هر چیزی که باید در مورد ارز FTM بدونین، در اختیارتون گذاشته میشه. علاوه بر اون درباره قیمت ارز فانتوم، آینده FTM و مزایا فانتوم صحبت کردیم. همچنین علت ریزش ارز دیجیتال فانتوم رو مورد بررسی قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید ارز دیجیتال Fantom حتما این مقاله رو با دقت مطالعه کنین.

ارز دیجیتال Fantom چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom

ارز فانتوم یکی از مهمترین محصولات شبکه فانتوم هستش. ایده ی اولیه پروژه ی فانتوم از به پروژه ی قدیمی و جاه طلبانه گرفته شده. تو نگاه اول فانتوم به پروژه برای توانمند سازی قرارداد های هوشمند هستش. این پروژه برای رسیدن به اهدافش از یه بلاک چین قوی و قدرتمند استفاده میکنه. شبکه ی استفاده شده تو این پروژه نسبت به نسخه های قبلی، سرعت و قابلیت های بیشتری رو داره. هدف تیم ارز دیجیتال FTM استفاده از این شبکه برای ساخت یک سیستم عصبی برای شهرهای هوشمند آینده است‌.

در ادامه بیشتر درباره این پروژه و اهدافش صحبت میکنیم. ارز Fantom توکن بومی این بلاک چین هستش که ازش به عنوان روشی برای پرداخت کارمزد تراکنش ها استفاده میشه. همچنین میتونین از این ارز به عنوان روشی برای سرمایه گذاری تو این پروژه استفاده کنین. این رمز ارز میتونه راه حل موثری برای مشکلاتی باشه که تو سیستم عامل های قرارداد های هوشمند وجود داره. با استفاده از ارز دیجیتال FTM سرعت تراکنش ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکنه. ادعای تیم توسعه دهنده فانتوم دو ثانیه برای پردازش و انجام هر تراکنش هستش.

یکی از مزایای ارز دیجیتال فانتوم، عرضه روی بلاک چین های مختلف است. این رمز ارز برای راحتی ذخیره و استفاده از بلاک چین های مختلفی استفاده کرده. در حال حاضر سه شبکه متفاوت وجود دارن که در ادامه بهتون معرفی میکنیم:

  • توکن Opera FTM: این رمز ارز از بلاک چین اصلی فانتوم یعنی Opera Chain استفاده میکنه.
  • توکن ERC20: توکنی که روی شبکه اتریوم ساخته شده.
  • توکن BEP2: این توکن، نسخه ای از رمز ارز فانتوم است که روی شبکه بایننس سمارت چین ساخته شده.

موقع خرید فانتوم و انتقال اون به کیف پول مخصوص این رمز ارز باید به نوع شبکه مبدا و مقصد توجه کنید. در صورتی که تو این زمینه اشتباهی رخ بده، امکان از دست دادن رمز ارزهاتون وجود داره. اگه نمیدونین از کدوم شبکه برای این ارز استفاده کنید، پیشنهاد ما انتخاب بایننس سمارت چین و استاندارد BEP2 هستش. این شبکه کمترین میزان کارمزد و بیشترین سرعت ممکن رو داره.

در کل توکن FTM رو میتونیم به عنوان یکی از مهمترین اعضای اکوسیستم فانتوم بدونیم. به هر شکلی که بخواین از این بلاک چین و امکاناتش بهره ببرین، باید از یه صرافی ارز دیجیتال معتبر اقدام به خرید ارز فانتوم کنین. تو همین مطلب در مورد دلایل خرید این ارز و مزایایی که باعث خاص شدن این پروژه شدن، به طور کامل صحبت میکنیم.

ویژگی های ارز دیجیتال FTM چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom

Fantom (FTM) یک ارز دیجیتال و یک پلتفرم بلاکچین است که از فناوری تازه‌ای به نام Opera بهره می‌برد. این ارز دیجیتال دارای چند ویژگی مهم است که آن را از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند:

1. پرفورمانس بالا: یکی از ویژگی‌های برجسته Fantom سرعت بالای تراکنش‌ها و امکان انجام تا 300K تراکنش در ثانیه است. این سرعت بالا به Fantom اجازه می‌دهد تا به عنوان یک پلتفرم مناسب برای اجرای اپلیکیشن‌ها و قراردادهای هوش مصنوعی (Smart Contracts) عمل کند.

2. کمک به توسعه دهندگان: Fantom پشتیبانی کامل از Solidity دارد، زبان برنامه‌نویسی اصلی Ethereum، که به توسعه‌دهندگان امکان انتقال سریع و آسان از Ethereum به Fantom را می‌دهد.

3. معاملات هزینه‌ای: Fantom هزینه تراکنش‌های بلاکچین را به حداقل می‌رساند. این به تراکنش‌های کوچک و همچنین توسعه دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌ها و دیگر کاربردها را بدون نگرانی از هزینه‌های بالا اجرا کنند.

4. معماری چندلایه: Fantom به معماری چندلایه اعتماد می‌کند تا برای اجرای قراردادهای هوش مصنوعی و دیگر اپلیکیشن‌ها از پایداری و امنیت بهره‌برداری کند.

5. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال دیگر: در Fantom، امکان ایجاد توکن‌های مختلف بر روی شبکه وجود دارد، بنابراین می‌توان ارزهای دیجیتال دیگر را نیز در زیرساخت این شبکه ایجاد کرد.

6. Staking و Delegated Proof of Stake (DPoS): Fantom از الگوریتم DPoS برای تأیید تراکنش‌ها و امنیت شبکه استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند توکن‌های خود را برای استیکینگ (Staking) قرار دهند و به عنوان ورقه‌دهندگان شبکه عمل کنند و در عوض پاداش دریافت کنند.

7. پروژه‌های اکوسیستمی: Fantom اکوسیستم فعالی از پروژه‌ها و دی‌اپ‌های مختلف دارد که از این بلاکچین برای ارائه خدمات متنوعی به کاربران استفاده می‌کنند.

معرفی پروژه فانتوم

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom | معرفی پروژه ی فانتوم

حالا که فهمیدین ارز دیجیتال FTM چیست و چه کاربردی تو شبکه فانتوم داره، بهتره که بیشتر با پروژه این رمز ارز آشنا بشیم. به همین خاطر تصمیم داریم تو این قسمت از مقاله توضیحات کامل تری رو در مورد این پروژه بهتون بدیم.

به شکل خلاصه میتونیم فانتوم رو به عنوان یه پلتفرم اپن سورس که بازدهی و سرعت بسیار بالایی داره، بهتون معرفی کنیم. این شبکه تو حوزه مقیاس پذیری، قرارداد های هوشمند و افزایش بازدهی شبکه های بلاک چینی فعالیت داره. همچنین اقداماتی رو تو حوزه دیفای و برنامه های غیر متمرکز انجام داده. معمولا سیستم عامل هایی که از دیفای تو بلاک چین استفاده میکنن، به شکل مجموعه ای از توابع ریاضی طراحی شدن. با توجه به این توضیحات میشه به این نتیجه رسید که شبکه Fantom از ترکیب شبکه های مختلف بلاک چینی بوجود اومده.

پروژه هایی که از شبکه و ارز دیجیتال فانتوم استفاده میکنن، مقیاس پذیری، اثر بخشی و سرعتشون رو به شکل قابل توجهی افزایش میدن. فانتوم رو میتونیم به عنوان اولین شبکه ای که از قرارداد های هوشمند مبتنی به سیستم DAG استفاده میکنه، بهتون معرفی کنیم. این سیستم جدید به کاربرای دیفای (DeFi) امکان بهره از چند عملکرد مختلف به شکل همزمان رو میده. علاوه بر اون تو این پلتفرم راه حل هایی برای مشکلات پیچیده و قدیمی بلاک چین ها هم ارائه شده که مقیاس پذیری و کاهش زمان لازم بری تایید تراکنش ها مهمترین اوناست.

تاریخچه ارز فانتوم و معرفی بنیانگذاران این رمز ارز

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom  | بنیانگذاران فانتوم

بعد از معرفی پروژه فانتوم و شرح اینکه ارز دیجیتال FTM چیست؟ میخوایم به این موضوع بپردازیم که چه اتفاقی باعث شد ارز فانتوم و بلاک چین اون ساخته بشه. اولین سازمانی که برای فعالیت روی این پروژه بوجود اومد، بنیاد فانتوم نام داره. وظیفه اصلی این ارگان نظارت روی محصولاتیه که فانتوم عرضه میکنه. طبق دیتا هایی که تو سایت رسمی این پروژه وجود داره، این بنیاد تو سال 2018 ساخته شده. بعد از اون تو دسامبر 2019 شبکه اصلی این پلتفرم یعنی Opera فعالیتش رو شروع کرد.

بنیانگذار اصلی بنیاد فانتوم یه دانشمند علوم کامپیوتر اهل کره جنوبی بود. این فرد که دکتر اهن بیونگ لک (Ahn Byung LK) نام داره، همچنان به عنوان یکی از مهره های حیاتی این پروژه هستش. علاوه بر اون مایکل کونگ (Micheal Kong) هم یکی از مهمترین اعضای این پروژه است که در حال حاضر تو سمت مدیر عاملی پلتفرم فانتوم مشغول به فعالیت هستش.

علاوه بر اون این پروژه از یه تیم قوی و حرفه ای برای توسعه و پشتیبانی از این شبکه استفاده میکنه. بیشتر اعضای تیم فانتوم تو حوزه توسعه بلاک چین و شبکه های غیر متمرکز فعالیت داشتن و به همین خاطر تجربه ی زیادی رو تو این حوزه دارن. هدف اصلی که تو این شبکه دنبال میشه، ایجاد یه بستر مناسب برای قرارداد های هوشمند هستش. بیشتر تمرکز تو این پروژه روی مسائلی مثل مقیاس پذیری، تمرکز زدایی و امنیت است.

تیم توسعه دهنده ی فانتوم از مهندس ها، متخصصین، طراح ها، کار آفرین، محققین، دانشمندان و برنامه نویس های مطرحی تشکیل شده. این افراد از سراسر جهان، روی توسعه و ارتقا این پروژه فعالیت دارن. طبق اطلاعاتی که به طور رسمی تو سایت این پروژه منتشر شده، معروف ترین اعضای این تیم افراد زیر هستن:

مایکل کونگ، آندره کرونج (Andre Cronje)، دیوید ریچاردسون (David Richardson)، بارک سکانداری (Barek Skendari)، گوان نگوین (Quan Nguyen) و. . ..

کاربرد های ارز Fantom چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom | کاربرد فانتوم

همونطور که اشاره کردیم ارز دیجیتال FTM به عنوان توکن رسمی شبکه فانتوم شناخته میشه. از این توکن برای موارد مختلفی استفاده میشود که بعضی از مهمترین اونا تامین امنیت شبکه، قابلیت استیک، شرکت تو مدیریت شبکه فانتوم، انجام تراکنش های مالی و پرداخت کارمزد امکانات شبکه و تراکنش ها هستن. تو این قسمت از مقاله موارد استفاده از این رمز ارز رو بهتون به شکل مختصر توضیح میدیم:

تامین امنیت شبکه:

تو شبکه هایی که از الگوریتم اثبات سهام برای تایید و پردازش تراکنش هاشون استفاده میکنن، همه ی اعضا میتونن تو این فرآیند شرکت کنن. تامین امنیت شبکه فانتوم یکی از مهمترین کاربرد هاییه که برای ارز Fantom در نظر گرفته شده. برای اینکه فردی بتونه به یکی از اعتبار سنج (ولیدیتور) های شبکه تبدیل بشه، باید حداقل سه میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار واحد از این رمز ارز رو با استفاده از استیک تو شبکه قفل کنه. استیکر ها هم میتونن با پیوستن به این اعتبار سنج ها رمز ارزهاشون رو تو شبکه قفل کنن. به این ترتیب هولدر های این رمز ارز میتونن به ازای مدت زمان استیک، سود دریافت کنن. این سیستم برای جلوگیری از ایجاد تمرکز و سازگاری بیشتر با محیط زیست بوجود اومده. طبق آخرین داده ها به ازای یک سال سهام گذاری، حدودا 13 درصد سود به افراد تعلق میگیره.

تراکنش های مالی:

معماری شبکه فانتوم به شکلی طراحی شده که عملیات های پرداخت به سریعترین و کم هزینه ترین روش ممکن انجام بشن. این توان عملیاتی بالا این شبکه رو به گزینه ی مناسبی برای انجام تراکنش های مالی تبدیل کرده.

استفاده از مدیریت درون رنجیره ای:

رمز ارز FTM برای مدیریت درون زنجیره ای تو شبکه فانتوم کاربرد داره. از طرفی چون این شبکه به شکل یه اکوسیستم غیر متمرکز هستش که هیچ مجوز و لیدری نداره، برای تصمیم گیری هایی که تو این شبکه انجام میشن، از سیستم مدیریتی درون زنجیره ای استفاده شده. تو این روش استیکر های شبکه میتونن تغییرات و اصلاحاتی که بلاک چین بهشون احتیاج داره رو، پیشنهاد بدن. بعد از اون این پیشنهادات به رای گذاشته میشن و به این ترتیب با رای گیری و مشارکت مستقیم اعضای جامعه فانتوم، تغییرات لازم تو این شبکه اعمال میشن.

پرداخت کارمزد و هزینه های شبکه:

یکی دیگه از کاربرد هایی که برای ارز Fantom تو شبکه فانتوم در نظر گرفته شده، پرداخت هزینه های شبکه است. این هزینه ها شامل کارمزد های پرداخت، کارمزد تراکنش ها، هزینه های فعال سازی و تنظیم قرارداد های هوشمند و. . . هستش. البته شبکه هایی هم وجود دارن که این کارمزد ها رو به طور کامل حذف کردن. چنین اقدامی میتونه اون شبکه رو به هدف ساده ای برای حملات اسپم تبدیل کنه. این حملات اختلالات زیادی رو تو عملکرد شبکه ایجاد مکینه و باعث میشه دفتر کل بلاک چین با اطلاعات بیهوده ای پر بشه. تو فانتوم تدبیر بهتری اندیشیده شده. تو این شبکه میزان کارمزد ها بسیار پایین هستن، علاوه بر اون امکان حمله مهاجمان وجود نداره.

شبکه فانتوم چگونه کار میکند؟

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom  | شبکه فانتوم

تا به اینجای مقاله، اطلاعات متنوع و زیادی رو در اختیارتون گذاشتیم. تو این قسمت میخوام بیشتر با جنبه های فنی و نچوه کار این شبکه آشنا بشیم. همچنین بررسی کنیم که ویژگی های اساسی بلاک چین Fantom چیست؟ با مطالعه این قسمت میتونین با نحوه کار و فعل و انفعالاتی که تو این شبکه انجام میشن، آشنا بشید.

قبلا اشاره ی کوتاهی به الگوریتم ها و ساز و کار های شبکه فانتوم داشتیم. همونطور که اشاره کرده بودیم، Lachesis یکی از ساز و کار هاییه که تو این شبکه ازش استفاده میشه. این پروتکل یه لایه ی جداگانه رو تو اجماع تکنولوژی بلاک چینی نشون میده. Lachesis میتونه به هر دفتر کل توزیعی که تو این شبکه وجود داره متصل بشه و از اطلاعات و داده های اون استفاده کنه.

دفتر توزیع یه دیتا بیس (پایگاهی برای ذخیره داده ها و اطلاعات شبکه) هستش. داده هایی که تو این دفتر وجود داره، توسط همه ی افرادی که تو این شبکه شرکت دارن، قابل بروزرسانی است. این مسئله باعث میشه که دستکاری تو اطلاعات یا حذف و تغییر داده ها سخت و تا حدودی غیر ممکن باشه. استفاده از چنین الگوریتم ها و پروتکل هایی باعث میشه، امنیت داده ها و اطلاعات شبکه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کنه.

منبع تغذیه ایه لایه ی Lachesis، پلتفرم اصلی Fantom's Opera هستش. جالبه بدونین که Fantom's Opera هم از EVM یا ماشین مجازی اتریوم استفاده میکنه. بلاک چین فانتوم و ماشین مجازی اتریوم کاملا با هم سازگارن. همه ی مواردی که تا به الان گفتیم، وقتی کنار هم قرار میگیرن، تو زیر مجموعه ماژولار بودن شبکه قرار میگیره.

به لطف این ویژگی هستش که بلاک چین فانتوم تا این حد انعطاف پذیر شده. توسعه دهنده ه برای ساخت برنامه های غیر متمرکز یا تنظیم قرارداد های هوشمندشون، به چنین ساختار هایی احتیاج دارن. با توجه به پشتیبانی و هماهنگی که بین این بلاک چین و ماشین مجازی اتریوم وجود داره، DApps هایی (برنامه های غیر متمرکز) که روی اتریوم ساخته شدن، تو چند دقیقه به شبکه اصلی فانتوم (Fantom Opera) منتقل میشن. با استفاده از این مزیت شبکه Fantom عملکرد سیستم به شکل قابل قبولی افزایش پیدا میکنه. همچنین هزینه هایی که برای انتقال بین بلاک چین های مختلف وجود دارن هم کم میشه.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom

هر شبکه ای که روی بلاک چین فانتوم ساخته میشه، به شکل کاملا مستقل فعالیت میکنه و هیچ هم پوشانی با شبکه های دیگه نداره. با توجه به این ساختار میتونیم نتیجه بگیریم که عملکرد شبکه های مختلفی که روی بلاک چین فانتوم هستن، هیچ ارتباطی با ترافیک Fantom نداره. همین موضوع میزان مقیاس پذیری این شبکه ها رو به شکل قابل توجهی افزایش میده.

تو اولین نسل از بلاک چین هایی که مفهوم قرارداد هوشمند رو به این عرصه معرفی کرد، شبکه هایی مثل اتریوم وجود دارن. یکی از بزرگترین ایراداتی که تو این شبکه وجود داشت، مقیاس پذیری بود. با گذشت زمان افراد بیشتری به این شبکه و امکانات اون متمایل شدن، به همین خاطر این مشکل بیشتر از قبل خودش رو نشون داد. هر چقدر که میزان توسعه دهنده ها، برنامه نویسان، برنامه های غیر متمرکز و. . . افزایش پیدا میکرد، سرعت اتریوم کاهش میافت. یکی دیگه از دلایلی که باعث کاهش سرعت شبکه اتریوم میشد، زیر ساخت مشترک و یکسانی هستش که در اختیار همه ی برنامه ها میذاره.

یکی از دلایلی که باعث معروفیت زیاد این بلاک چین شده، همین مسئله هستش. برای اینکه بتونین این موضوع رو راحت تر درک کنین، با مثالی نحوه عمکرد شبکه Fantom رو بهتون توضیح میدیم. وقتی که تو کامپیوترتون یه برنامه رو به اجرا در بیارین، بدون هیچ مشکل و کندی کامپیوتر کارشون انجام میده. حالا اگه با همون کامپیوتر چند برنامه مختلف رو به شکل همزمان اجرا کنین، کند میشه و شاید هنگ کنه. این فرآیند دقیقا همون چیزیه که تو شبکه اتریوم اتفاق میافته.

فانتوم برای اینکه بتونه این مشکل رو برطرف کنه، از یه شبکه اختصاصی برای هر برنامه استفاده میکنه. به این ترتیب برنامه ها روی شبکه های همدیگه قرار نمیگیرن و از شبکه اختصاصی خودشون استفاده میکنن. به لطف این مزیت استقلال زیادی به هر کدوم از برنامه ها داده میشه. هر شبکه قابل سفارشی سازی و اعمال قانون هستن. در مجموع میتونیم بگیم که استفاده از شبکه مجزا و قابلیت تنظیم و سفارشی سازی، باعث شده که محبوبیت فانتوم به شکل قابل توجهی افزایش پبدا کرده.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom

همه ی شبکه های Lachesis، برای اجماع از BFT بلاک چین فانتوم استفاده میکنن. تعامل و اتصالی که بین این شبکه ها و Fantom وجود داره، این شبکه ها رو از نظر سرعت و امنیت بهینه کرده. به همین خاطر میتونیم در این مورد بگیم که هر شبکه مثل یکی از اعضای بدنه ی سیستم هستن. درسته که هر کدوم از این شبکه ها فعالیت اختصاصی خودشون رو دارن، ولی دائما با هم در تعاملن. اگه بلاک چین Ethereum رو مثل یه کامپیوتر غیر متمرکز در نظر بگیریم، فانتوم یه شبکه از تعداد بی نهایتی از شبکه های غیر متمرکز هستش. به همین خاطر هم منطقیه که عملکرد و سرعت پردازش این شبکه ها با هم متفاوت باشه.

آینده ارز فانتوم

یکی از مهمترین مسائلی که قبل از خرید فانتوم باید بهش توجه کرد، آینده Fantom و رمز ارز FTM هستش. طبق بررسی های ما این شبکه و ارز دیجیتالش تا به الان عملکرد مناسبی رو از خودش به نمایش گذاشته. پلتفرم فانتوم از سال 2019 که بنیانگذاری شده تا به امروز، همواره در تلاش برای تکامل و گسترش خودش بوده. همین مسئله باعث شده که بتونه بین 50 ارز برتر دنیای کریپتوکارنسی قرار بگیره. با تحلیل ارز فانتوم، به وضوح میتونیم آینده درخشانی که این رمز ارز داره رو ببینیم.

بیشتر تحلیل گر های برجسته بازار های مالی نسبت به آینده فانتوم و ارز FTM خوش بین هستن. عامل اصلی این خوش بینی ها ویژگی های فنی مثبتی هستش که این شبکه داره. این ویژگی ها Fantom رو به یکی از قوی ترین پروژه های بلاک چینی بازار تبدیل کرده. حتی حرف و حدیث هایی در مورد قرار گیری ارز فانتوم بین 10 رمز ارز بازار وجود داره.

در مجموع خرید Fantom میتونه سود زیادی رو بهتون برسونه. ایران بایننس بهترین مرجع برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستش، که از ارز فانتوم هم پشتیبانی میکنه. تو قسمت بعدی برخی از تحلیل هایی که در مورد قیمت این ارز وجود داره رو با هم بررسی میکنیم.

بررسی تاریخچه قیمت ارز فانتوم

توجه داشته باشین که اطلاعات ارائه شده تو این قسمت برای آشنایی با روند کلی بازار و قیمت این ارزه. به همین خاطر هم نباید این داده ها رو مبنایی برای خرید و فروش قرار بدین. ما فقط برخی از تحلیل ها و تارگت هایی که برای قیمت FTM ارائه شدن رو براتون ذکر میکنیم. تصمیم گیری نهایی درباره خرید Fantom به عهده شماست.

سایت Wallet Investor: این وبسایت یکی از معروفترین پلتفرم های پیش بینی در مورد قیمت ارز دیجیتاله. طبق داده های این پلتفرم، قیمت ارز فانتوم میتونه تا پنج سال آینده به 10 دلار برسه. در کل نظر این سایت رشد فانتوم هم از نظر قیمتی و هم از نظر ارزش بازار هستش.

سایت Digital Coin Price: طبق نظر تحلیلگر های این وب سایت قیمت Fantom تو سال های آینده یه روند صعودی داره. همچنین این رمز ارز میتونه تا انتهای سال بعد به 5 دلار برسه. در ادامه جدول پیش بینی های این سایت رو براتون قرار میدیم.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom | قیمت فانتوم

کلام پایانی

ارز دیجیتال Fantom یکی از آینده دار ترین رمز ارز های بازار کریپتوکارنسی هاست. به همین دلیل تو این مقاله مفصلا در مورد اینکه ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ باهاتون صحبت کردیم. امیدواریم که تونسته باشیم به ساده ترین شکل ممکن این ارز رو بهتون معرفی کنیم. در صورتی که سوالی در مورد این ارز داشتین، میتونین تو قسمت نظرات ازمون بپرسین.

سر بلند و پرسود باشید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ | بررسی و تحلیل آینده ارز Fantom | پیش بینی قیمت FTM
سوال امنیتی :2+84 = ?