بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد کدامند؟

1401/06/06


ما سعی می کنیم در مقاله بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد کدامند؟ اطلاعاتی در مورد متاورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع ارزهای دیجیتال حوزه متاورس بپردازیم و بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد رو به شما معرفی کنیم تا با این رمز ارزها اشنایی داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید این ارزهای دیجیتال بگیرین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: آموزش شناسایی ارز های دیجیتال مستعد رشد

امروزه با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، حوزه های مختلفی نیز به وجود اومدن که شما می تونین با فعالیت در این حوزه ها نیز سود به دست بیارین. از جمله از این حوزه ها می تونیم به متاورس یا دنیای دیجیتالی اشاره کنیم. در این حوزه شما می تونین فعالیت های مختلفی انجام بدین و در ازای فعالیت های خود درآمد کسب کنین. برای مثال متاورس به شما این امکان رو میده تا اقدام به خرید و فروش زمین های مجازی کرده و کسب و کار خودتون رو شروع کنین تا سودهای زیادی از معاملات به دست بیارین. علاوه بر این، شما علاوه بر خرید و فروش زمین های مجازی، می تونین توکن ها یا ارزهای متاورسی رو بخرین و از این طریق نیز سود به دست بیارین.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال مختلفی هست که هر کدوم از این رمز ارزها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاصی که دارن، پتانسیل قیمتی متفاوتی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم تا در ممقاله بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد کدامند؟ اطلاعاتی در مورد متاورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع ارزهای دیجیتال حوزه متاورس بپردازیم و بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد رو به شما معرفی کنیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید اون ها بگیرین.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم متاورس رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این فضا به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که متاورس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که متاورس به معنی دنیایی فراتر از حوزه کریپتوکارنسی ها یا ارزهای دیجیتال هست که از فضای سه بعدی تشکیل شده. کاربران معمولی در حالیکه در دنیای فیزیکی پشت سیستم خودشون نشستن، این امکان رو دارن تا آواتار سه بعدی خودشون رو تهیه کرده و در این دنیای مجازی به گشت و گذار بپردازن. نکته قابل توجه این هست که دنیای متاورس جذابیت ها و ویژگی های زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا با وارد شدن در این حوزه تجربه های متفاوت و جذابی رو به دست بیارین و بتونین کسب و کار خودتون رو شروع کنین.

جالب اینجاست که بدونین متاورس که با اسم انگلیسی Metaverse نیز شناخته میشه، به پلتفرم های دیجیتال یکپارچه اشاره داره که بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متمرکز شدن. این تکنولوژی به صورت گسترده ای به نسل بعدی اینترنت شناخته شده و به عنوان یه فرصت تجاری و مالی برای صنعت فناوری و سایر حوزه ها دیده میشه. همچنین متاورس دنیایی شبیه به دنیای فیزیکی هست و شما می تونین در این فضا فعالیت هایی همانند فعالیت های انجام شده در دنیای فیزیکی انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. برای مثال شما این امکان رو دارین تا در متاورس زمین های مجازی خرید و فروش کرده و از معامله های خودتون سود کسب کنین.

متاورس یه واژه مرکب متشکل از Meta به معنی فراتر و Universe به معنی جهان هست و از همین رو می تونیم این کلمه رو فراتر از جهان معنی کنیم. این اصطلاح برای اولین بار در کتاب علمی تخیلی سقوط برفی با نویسندگی نیل استفانسون آمریکایی در سال 1992 به کار برده شد. همچنین متاورس شبکه ای گسترده از محیط های مجازی همیشه فعال هست که افراد این امکان رو دارن تا در قالب آواتار یا به کمک عینک های واقعیتت افزوده با سایر افراد یا امکانات در این فضا ارتباط برقرار کنند.

چرا سرمایه گذاری در متاورس اهمیت دارد؟

سرمایه گذاری در متاورس

شاید این سوال رو از خودتون پرسیده باشین که چرا سرمایه گذاری در متاورس اهمیت دارد؟ بهتره بدونین طبق گفته بلوبرگ، پیش بینی میشه اندازه بازار متاورس و واقعیت مجازی در سال 2024 به بیش از 8 میلیارد دلار برسه. بنابراین با این وجود هر سرمایه گذذاری وسوسه میشه تا در این پلتفرم و ارزهای دیجیتال مخصوص متاورس سرمایه گذاری کرده و اقدام به خرید ارزهای دیجیتال متاورس کرده و سود به دست بیاره. به همین دلیل سرمایه گذاری در متاورس اهمیت زیادی داره و مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته. همچنین شما نیز می تونین وارد این بازار شده و با سرمایه گذاری و خرید ارزهای متاورسی، اقدام به سرمایه گذاری در متاورس کرده و کسب سود خودتون رو شروع کنین تا درآمد زیادی به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در متاورس و خرید ارزهای متاورسی وجود داره که یکی از این روش ها خرید توکن ها و ارزهای دیجیتالی هست که با پروژه متاورس همکاری دارن. مارک زاکربرگ به شدت سعی داره تا شرکت خودش یعنی فیسبوک رو به یه شرکت متاورسی تبدیل کنه. همین موضوع می تونه نقطه مثبتی برای متاورس محسوب بشه. همچنین با توجه به پولی که فیسبوک در متاورس سرمایه گذاری می کنه، سرمایه گذاری در سهام توکن شده فیسبوک هم می تونه در چند سال آینده سودآور باشه.

مقاله پیشنهادی: از کجا بفهمیم یک ارز در حال رشد است؟

معرفی بهترین ارزهای متاورسی مستعد رشد:

جالب اینجاست که بدونین بهترین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس بعد از تغییر نام فیسبوک به Meta رشد قیمتی چند صد درصدی رو تجربه کردن که این اول راه محسوب میشه و انتظار میره در اینده نیز رشدهای قیمتی زیادی داشته باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد کدامند؟ برخی از انواع ارزهای دیجیتال حوزه متاورس رو برای شما معرفی کنیم.

• ارز دیجیتال مانا(MANA)

 ارز دیجیتال مانا

یکی از بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد و مناسب برای سرمایه گذاری، ارز دیجیتال مانا هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال MANA یا دیسنترالند از جمله از پروژه های متاورس قدرتمند هست که ارز دیجیتال اون اخیرا رشد قیمتی زیادی رو تجربه کرده، ولی با توجه به پتانسیل بالای این پروژه متاورسی انتظار داریم که قیمت ارز دیجیتال مانا باز هم افزایش پیدا کنه و سرمایه گذاران و دارندگان ارز دیجیتال Mana سود زیادی به دست بیارن. همچنین تحلیلگران و معامله گران حرفه ای این اعتقاد رو دارن که این تازه شروع روند صعودی قیمت ارز دیجیتال مانا هست و رمز ارز Mana از نظر مارکت کپ و حجم بازار یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حووزه متاورس محسوب میشه.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال مانا یکی از توکن های بومی پلتفرم دیسنترالند یا Decentraland محسوب میشه که مبتنی بر شبکه استاندارد ERC-20 در بلاک چین اتریوم راه اندازی شده و شما برای خرید این رمز ارز علاوه بر شبکه ERC-20 می تونین از سایر شبکه های انتقال ارز دیجیتال نیز استفاده کنین. نکته قابل توجه این هست که شما با در اختیار داشتن ارز دیجیتال مانا می تونین اقدام به خرید توکن Land کرده و با استفاده از اون نیز زمین مجازی دیسنترالند رو بخرین و کسب و کار خودتون رو شروع کنین. از اونجایی که برای خرید زمین مجازی، باید از ارز دیجیتال مانا استفاده کرد، تقاضا برای خرید ارز دیجیتال مانا زیاد میشه و همین موضوع نیز باعث میشه تا قیمت مانا افزایش پیدا کنه.

• ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی(Axie Infinity)

بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری

یکی دیگه از بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد، ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی هست. بهتره بدونین پلتفرم Axie Infinity قبل از هر چیزی با بازی مبارزه ای خودش شناخته میشه. همچنین کاربران در این پلتفرم اقدام به خرید و فروش اکسی می کنند. اکسی ها نیز موجوداتی هستن که بازیکن ها با استفاده از اون ها به جنگ هم میرن. این موجودات در قالب NFT خرید و فروش میشن و حتی میشه اون ها رو به هم پیوند زد و موجوداتی واحد رو به وجود آورد. علاوه بر این، کاربران می تونن توکن های غیر مثلی اکسی های خودشون رو با هم ادغام کرده تا نمونه های منحصر به فرد و کمیابی از یه اکسی قدرتمند رو تشکیل بدن و مبارزه های خودشون رو با اون ها انجام بدن.

جالب اینجاست که بدونین بازی اکسی اینفینیتی از معروف ترین و محبوب ترین بازی های Play To Earn محسوب میشه. به عبارت دیگه، قابلیت کسب درآمد از راه بازی کردن رو داره و شما می تونین با شرکت در این بازی سود به دست بیارین. در این بازی شما هیولاهای فانتزی و کوچیکی به اسم اکسی ها رو پرورش میدین و با اون ها به رقابت با سایر بازیکن ها می پردازین. این اکسی ها نیز به صورت توکننیزه شده هستن و شما می تونین اون ها رو خرید و فروش و نگهداری کنین. این موضوع نیز باعث میشه تا جذابیت اکسی ها بیشتر بشه و تقاضا برای خرید ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی افزایش پیدا کنه. بنابراین، با افزایش تقاضا برای خرید نیز قیمت اکسی اینفیتیتی بالا میره. به همین دلیل، میشه گفت که ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی یکی از بهترین ارزهای متاورسی برای سرمایه گذاری محسوب میشه.

• ارز دیجیتال سندباکس(Sandbox)

ارزهای دیجیتال متاورس برای سرمایه گذاری

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال حوزه متاورس مناسب برای سرمایه گذاری، ارز دیجیتال سندباکس هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال Sand توکن بومی داخل بازی Sandbox محسوب میشه که بازی سندباکس نیز نوعی پلتفرم کسب درآمد مبتنی بر بلاک چین و دنیای متاورس هست که شما در این بازی می تونین خرید و فروش و دریافت دارایی های توکن های غیر مثلی همانند قطعات زمین مجازی رو انجام بدین.بلاک چین اتریوم نیز به عنوان پایه ای برای ارز دیجیتال Sand عمل می کنه. به عبارت دیگه، ارز دیجیتال Sand بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده و همه فعالیت های این رمز ارز در بستر همین بلاک چین انجام میشه.

جالب اینجاست که بدونین ظاهر بازی سندباکس شباهت زیادی به بازی ماینکرفت داره و تقریبا همون گرافیک پیکسلی رو ارائه میده، ولی تفاوتی که با بازی اکسی اینفینیتی داره این هست که در بازی سندباکس نه تنها بازیکن ها دخالت دارن، بلکه بازی سازها نیز این امکان رو دارن تا با استفاده از پلتفرم سندباکس، بازی های سه بعدی خودشون رو به وجود بیارن و اون ها رو در بازار عرضه کنند. همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت پلتفرم سندباکس افزایش پیدا کنه و تقاضا برای خرید ارز دیجیتال سندباکس زیاد بشه. به این ترتیب، با افزایش تقاضا برای خرید سندباکس، قیمت اون نیز بالا میره. همچنین طبق گفته تیم توسعه دهنده بازی سندباکس، این پلتفرم اهداف زیادی رو دنبال می کنه و اگه به این اهداف دست پیدا کنه، قطعا شاهد افزایش قیمت سندباکس خواهیم بود.

• ارز دیجیتال تتا(Theta)

ارز دیجیتال تتا

یکی دیگه از انواع ارزهای متاورسی مستعد رشد، ارز دیجیتال تتا هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال تتا با نماد اختصاری Theta نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره و شما می تونین با خرید و فروش اون سود به دست بیارین. همچنین رمز ارز Theta ارز دیجیتال بومی پلتفرم تتا محسوب میشه. فعالیت اصلی پلتفرم تتا نیز در زمینه تحول محتوا با پهنای باند رایگان هست. یکی از اهداف این پروژه این هست که مشکلات مربوط به شبکه های تولید و تخویل محتوا مثل پایین اومدن کیفیت فیلم و کند پخش شدن یا تبلیغات زیاد رو به حداقل برسونه و باعث بشه تا سایت های محتواهای مناسبی رو در سایت قرار بدن. همین موضوع باعث میشه تا پلتفرم تتا مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیره.

جالب اینجاست که بدونین هرچقدر پلتفرم Theta مورد استقبال افراد و مدیران سایت ها قرار بگیره، تقاضا برای خرید ارز دیجیتال تتا نیز افزایش پیدا می کنه. همین موضوع نیز باعث میشه تا قیمت ارز دیجیتال تتا بالا بره و دارندگان و سرمایه گذاران ارز دیجیتال تتا سود زیادی به دست بیارن. همچنین ارائه پلتفرمی با کیفیت بالا و هزینه های پایین یکی دیگه از اهداف پلتفرم Theta محسوب میشه. این پلتفرم دارای دو توکن بومی با اسم های تتا و تتافیول هست که تتافیول توکن عملیایتی روی این شبکه هست. تتا نیز ای الگوریتم اثبات سهام استفاده می کنه و قابلیت استخراج نداره. بلکه شما می تونین فقط این رمز ارز رو استیک کرده و سود به دست بیارین.

• ارز دیجیتال انجین کوین(Enjin Coin)

ارز دیجیتال انجین کوین

یکی دیگه از انواع ارزهای متاورسی مستعد رشد و مناسب برای سرمایه گذاری، ارز دیجیتال انجین کوین هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال Enjin Coin توسط شرکتی سنگاپوری با اسم انجین در سال 2017 راه اندازی شده و از زمان راه اندازی تاکنون تونسته موفقیت های زیادی رو پشت سر بزاره و مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. همچنین ارز دیجیتال انجین کوین که بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کنه و برای تسهیل قراردادها در صنعت گیمینگ و ساخت بازی ها طراحی شده. به عبارت دیگه، توسعه دهنده ها سازندگان بازی های بلاک چینی و متاورسی این امکان رو دارن تا با استفاده از ارز دیجیتال انجین کوین، فعالیت های خودشون رو تسهیل بدن و به راحتی فعالیت خودشون رو انجام بدن.

جالب اینجاست که بدونین در اصل کاربرد اصلی ارز دیجیتال انجین کوین معاملات یا خرید و فروش های مختلف بین کاربران و توکن سازی ایتم ها و موارد مشابه هست. همچنین ارز دیجیتال انجین کوین در مسیر و راهی قرار داره که رقبای قدرتمندی مثل Steam و اکتیویژن بلیزارد داره، ولی همگاری با شرکت های بزرگی مثل سامسونگ و یونیتی اعتبار ویژه ای به این ارز دیجیتال داده و اون رو برای آینده امیدوارتر می کنه. به عبارت دیگه، همکاری ارز دیجیتال انجین کوین با شرکت های بزگ می تونه نقطه مثبتی برای این پلتفرم محسوب بشه. به این ترتیب، می تونیم انتظار این رو داشته باشیم که قیمت ارز دیجیتال انجین کوین در آینده ای نه چندان دور رشد می کنه و دارندگان و سرمایه گذاران ارز دیجیتال انجین کوین سود به دست میارن.

• ارز دیجیتال سوشی(Sushi)

ارز دیجیتال سوشی

یکی دیگه از انواع ارزهای متاورسی مستعد رشد، ارز دیجیتال سوشی هست. بهتره بدونین این توکن در اصل توکن بومی صرافی غیر متمرکز سوشی سواپ هست که به تازگی با ابتکار و نوآوری جدیدی به اسم شویو به دنیای متاورس وارد شده. همچنین شویو با ترکیب توکن غیر مثلی یا NFT و دنیای متاورس قدم بزرگی برای تحول در زمینه توکن های غیر قابل تعویض برداشته و به هنرمندان این امکان رو میده تا اثار هنری خودشون رو به صورت سه بعدی در دسترس افراد و سرمایه گذاران قرار بدن. نکته قابل توجه این هست که با توجه به نوپا بودن پلتفرم شویو پیش بینی اینده ارز دیجیتال سوشی سخته و کمی زمان نیاز هست تا کارآمد بودن اون مشخص بشه.

طبق گفته تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال سوشی، این پلتفرم اهداف زیادی به دنبال داره و اگه به این اهداف دست پیدا کنه، می تونیم شاهد بالا رفتن قیمت اون باشیم. به همین دلیل میشه ارز دیجیتال سوشی رو به عنوان یکی از ارزهای متاورسی مستعد رشد محسوب کنیم. بنابراین، اگه سرمایه گذاری هستین که دوست داره تا بخشی از پول خودش رو در حوزه متاورس سرمایه گذاری کنه، ارز دیجیتال سوشی سواپ نیز به دلیل راه اندازی پلتفرم شویو می تونه گزینه مناسبی شناخته بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سوشی سود به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: 3 ارز دیجیتال متاورس که باید بخریم

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد، اطلاعاتی در مورد فناوری متاورس برای شما ارائه کنیم و به برسی انواع ارزهای دیجیتال حوزه متاورس بپردازیم و ارزهای متاورسی مستعد رشد رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، شما می تونین به جای خرید و فروش زمین مجازی، ارزهای دیجیتال حوزه متاورس رو معامله کنین و سود به دست بیارین. از جمله از ارزهای دیجیتال حوزه متاورس نیز می تونیم به ارز دیجیتال مانا، اکسی اینفیتیتی، تتا، انجین کوین و... اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد کدامند؟
  • ارز مانا از 4 دلار اومده شده 0.88 دلار

    ارز دیجیتال ارتا هم از ارزهای متاورسی محسوب میشه؟

    • بله ارز دیجیتال ارتا هم از ارزهای متاورسی هست.

    یعنی اگه متاورس بتونه پیشرفت کنه این ارزهای اسم برده شده هم رشد می کنند؟

    • بله چرا که نه، آینده ازآن دنیای فناوری و تکنولوژی هست و متاورس جز جدانشدنی آینده.

    • بله چرا که نه، آینده ازآن دنیای فناوری و تکنولوژی هست و متاورس جز جدانشدنی آینده.

    شما این ارزهای اسم برده شده رو در لیست خرید و فروشتون دارین؟

    سلام خسته نباشید میگم من به همه متاورس دنبال آلتراورس سیتی میگردم اما داخل هیچ لیستی نیست با حال اینکه 1سال کار میکنه ولی هیچ جای اسمی ازش نیومده ایا معتبره؟؟ اطلاعات زیادی ازش ندارم میشه راهنمایی کنید

    • اطلاعاتی نداریم متاسفانه

سوال امنیتی :2+66 = ?