بهترین وقت برای فروش زمین مجازی چه زمانیست؟ | خرید و فروش زمین مجازی در متاورس

1402/07/03
بهترین وقت برای فروش زمین مجازی چه زمانیست؟ | خرید و فروش زمین مجازی در متاورس


احتمالا بیست سال پیش که فیلم ماتریکس ساخته شد، همه به عنوان یه فیلم علمی تخیلی بهش نگاه میکردن. اما الان با توجه فناوری متاورس و زندگی دیجیتالی، میتونیم بگیم که این فیلم بیشتر شبیه یه پیشگویی در مورد آینده نسل بشر بوده. در حال حاضر پروژه های بسیاری تو بستر بلاک چین ساخته شده که بهتون اجازه میدن یه زندگی مجازی داشته باشین و حتی تبدیل به کاراکتر مورد علاقه تون بشین. تو این دنیاها آیتم های مختلفی از جمله زمین مجازی وجود داره که میتونین هر کدوم از اون ها رو خریداری کنین.
با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که متاورس و بازی های این حوزه بدست آوردن، افراد زیادی برای کسب سود و گاها از سر کنجکاوی وارد این حوزه شدن. اما نکته مهمی که بعد از خرید زمین مجازی یا سایر آیتم ها باید بهشون توجه کنیم، زمان فروش اون هاست. تو این مقاله قصد داریم در مورد بهترین زمان فروش زمین مجازی صحبت کنیم. همچنین راه های مختلف خرید ارز دیجیتال کسب درآمد از دارایی های دیجیتالی تون رو بهتون یاد میدیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده براتون مفید باشن.

زمین های مجازی چیست؟

زمین متاورس چیست؟

بهتره قبل از اینکه بریم سر اصل مطلب، کمی در مورد خرید زمین در متاورس بهتون توضیح بدیم تا درک بهتری رو از مطالب ارائه شده تو این مقاله داشته باشین. با توجه به اینکه دنیای اطراف ما دائما در حال پیشرفت و تغییره، دارایی ها هم تغییر شکل دادن و به حالت دیجیتالی در اومدن. البته زمین های دیجیتالی مفهوم جدیدی نیستن و سالها قبل وجود داشتن ولی در حال حاضر به میزان قابل توجهی تغییر کردن. قبلا یک زمین مجازی، ماهیتی شبیه به دامنه یک سایت یا صفحه ای در شبکه های مجازی داشتن.
در حال حاضر دنیای Metaverse تعریف جدیدی رو از جهان مجازی و دارایی های داخل آن بوجود آورده. متاورس یه فضای سه بعدی است که امکان خرید دارایی های سه بعدی تو اون وجود داره. به عبارت ساده تر زمین های مجازی یه زیر محموعه از این تکنولوژی هستن. با خرید زمین مجازی متاورس، مالکیت اون قطعه زمین مال شما میشه و میتونین به هر نحوی که میخواین ازش استفاده کنین. برترین پلتفرم هایی که تو این زمینه وجود دارن و انتخاب اول بیشتر افراد برای سرمایه کذاری در این حوزه است، عبارتند از دیسنترالند (Decentraland)، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و سند باکس (Sandbox). هم اکنون ارزش برخی از زمین هایی که تو این پلتفرم ها قرار دارن، به چندین میلیون دلار رسیده.

مزیت های زمین های مجازی

زمین‌های مجازی (Virtual Land) یکی از اجزای مهم در دنیای جدید تکنولوژی به شمار می‌آیند و دارای مزایای زیادی برای مالکان و سرمایه‌گذاران می‌باشند. در زیر به برخی از مزایای زمین‌های مجازی اشاره شده است:

1. ارزش زمین: زمین‌های مجازی می‌توانند ارزش زیادی داشته باشند، به خصوص در دنیای بازی‌های آنلاین و محیط‌های مجازی. این ارزش ممکن است به دلیل تقاضا بالا برای مکان‌های معین در یک بازی یا محیط مجازی خاص باشد.

2. امکان معامله و فروش: مالکان زمین‌های مجازی می‌توانند آنها را در بازارهای ثانویه به فروش بگذارند. این امکان به افراد اجازه می‌دهد تا زمین‌های مجازی خود را خرید و فروش کنند و از تغییرات قیمت‌ها سود کسب کنند.

3. کاربردهای متعدد: زمین‌های مجازی در دنیای بازی‌ها، هنر دیجیتال، آموزش، ملاحظه و تجربیات مختلف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کاربردها از ارتقاء تجربه کاربران تا توسعه کسب‌وکارهای جدید و تفریحی متنوع می‌شوند.

4. انحصاری بودن: زمین‌های مجازی معمولاً از مشخصات یکتایی برخوردارند و می‌توانند انحصاری باشند. این به مالکان اجازه می‌دهد تا ارتباط و تجارت خود را در یک مکان معین تعیین کنند و برای دیگران دسترسی محدودیت‌هایی اعمال کنند.

5. ارتباط با بلاکچین: برخی از زمین‌های مجازی از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند که به مالکان امکان اثبات مالکیت و تاریخچه تراکنش‌ها را می‌دهد. این شفافیت و امنیت بیشتر را ارتقاء می‌بخشد.

6. تفریح و تعامل اجتماعی: زمین‌های مجازی ممکن است به عنوان مکان‌هایی برای تفریح، دیدار با دیگران و انجام فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی مورد استفاده قرار گیرند. این مزیت به خصوص در دنیای محیط‌های مجازی و بازی‌های چندنفره حائز اهمیت است.

7. پتانسیل رشد ارزش: با توجه به توسعه تکنولوژی و افزایش تقاضا برای زمین‌های مجازی، ارزش آنها ممکن است در آینده افزایش یابد. این به سرمایه‌گذاران امکان سودآوری در طولانی مدت را می‌دهد.

 

زمین های دیجیتالی چه کاربردی دارند؟

درسته که افراد زیادی با شور و هیجان زیاد دارن تو متاورس و پلتفرم جهان های مجازی غرق میشن، اما عده ای دیگه وجود دارن که هنوز نتونستن این حوزه رو به خوبی درک کنن. برای این منظور میخوایم برخی از کاربرد هایی که برای این زمین ها وجود داره رو بیان کنیم.

اجاره ملک مجازی

همونطور که تو دنیای حقیقی صاحبان املاک با اجاره دادن ملکشون درآمد بدست میارن، در دنیای Metaverse هم میتونین با اجاره دادن ملکتون درآمد کسب کنین. همچنین این زمین ها به شکل یک فضای خالی به فروش میرسن ولی هر کاربر میتونه با توجه به خلاقیتی که داره، یه هتل، سینما، فروشگاه، باشگاه ورزشی یا. . . بسازه و با استفاده از اون به درآمد برسه. البته همونطور که صاحبان املاک بیشتر از افزایش قیمت زمینشون سود میکنن، در زمین های مجازی هم این امکان جود داره.

تبلیغات در متاورس

تبلیغات در متاورس

نسل جدید علاقه بسیار زیادی رو به بازی های آنلاین و فعالیت تو دنیای مجازی دارن. مزیت بستر های مجازی اینه که افراد بدون هیچ محدودیتی از سراسر جهان با هم ارتباط برقرار میکنن. با توجه به تعداد بسیار زیاد افراد جوان و نوجوان که تو این بستر ها فعالیت دارن، میتونیم اون ها رو به فضای بسیار مناسبی برای تبلیغات و معرفی محصولات جدید بدونیم. کمپانی های بزرگ برای تبلیغ تو چنین فضاهایی، باید زمین مجازی رو از صاحبانشون اجاره کنن.

فروشگاه های آنلاین مجازی

با توجه به مسائلی که تو قسمت قبلی بهتون گفتیم، ساخت فروشگاه های آنلاین تو بستر متاورس بسیار به صرفه تر از فروشگاه های حقیقی باشه. توسعه دهنده های بلاک چینی در تلاشن تا این بستر رو برای این منظور آماده کنن. در صورتی که این قابلیت بوجود بیاد، مشتری های یه فروشگاه با استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی تو این فروشگاه ها بچرخن. همچنین تو گزارش هایی که در این مورد منتشر شده، حتی تو این بستر ها امکان پرو لباس هم وجود داره.

خرید زمین مجازی

در ادامه مقاله بهترین وقت برای فروش زمین مجازی باید بهتون بگیم که برای ورود به دنیای Metaverse باید یه زمین مجازی رو تو یکی از این پلتفرم ها خریداری کنین. احتمالا برای شما هم سواله که چطور میتوان زمین مجازی خرید؟ پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشین تا در این مورد اطلاعات کافی رو در اختیارتون بزاریم.

دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند

یکی از برترین پلتفرم های متاورسی که این روزا همه جا در موردش صحبت میشه. این بستر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده. این پلتفرم یه فروشگاه اختصاصی برای فروش آیتم های مختلف رو داره که زمین های مجازی هم بین این آیتم ها وجود داره. برای دسترسی به این فروشگاه میتونین به دامنه market.decentraland.org مراجعه کنین و به قیمت و مکان هر کدوم از زمین های این پلتفرم دسترسی پیدا کنین.
برای خرید هر کدوم از این آیتم ها به ارز دیجیتال مانا نیاز دارین؛ برای خرید MANA میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین. توجه داشته باشین که برای خرید زمین در Decentraland، ارز دیجیتال مانا ی خریداری شده رو حتما باید روی بلاک چین اتریوم انتقال بدین.

سند باکس (Sandbox)

سند باکس هم یکی از محبوبترین جهان های متاورسی است که کاربراش متیونن زمین مجازی رو تو اون خریداری کنن. ارزون ترین زمینی که تو این پلتفرم وجود داره، حدود 3 هزار دلار قیمت داره. این پلتفرم هم یه فروشگاه اختصاصی داره که بیشتر کاربرا از اون برای خرید زمین مجازی استفاده میکنن.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

یکی دیگه از پلتفرم های متاورسیه. اکسی اینفینیتی بیشتر به عنوان یکی از بازی های معروف بلاک چینی شناخته میشه. تو این بازی میتونین یه سری اژدها رو خریداری کنین و با مبارزه با بازیکن های دیگه ارز دیجیتال SLP بدست بیارین. البته قبلا تو مقاله SLP چیست؟ در این مورد به طور کامل بهتون توضیح دادیم. برای اینکه بتونین تو این پلتفرم یه زمین مجازی بخرین، باید از ارز دیجیتال اکسی یا AXS استفاده کنین.
ارزون ترین زمینی که تو این پلتفرم وجود داره، 13 هزار دلار قیمت داره. تو این بازی هم یه پلتفرم فروشگاهی وجود داره که با استفاده از اون میتونین به تمامی زمین ها و موجودات فانتزی این بازی دسترسی پیدا کنین و از قیمت هر کدوم اطلاع پیدا کنین. برای خرید اکسی اینفینیتی می تونین از ایران بایننس استغاده کنین.

اُپن سی (Opensea)

اوپن سی رو میتونیم به عنوان یکی از معروف ترین سایت های خرید و فروش NFT بهتون معرفی کنیم. همونطور که میدونین زمین های مجازی هم نوعی ان اف تی هستن که تو این پلتفرم امکان خرید و فروش اون ها وجود داره. برای اینکه بتونین با استفاده از این روش زمین مجازی بخرین، باید تو این پلتفرم یه حساب کاربری داشته باشین. نوع ارزی که برای خرید تو این پلتفرم پرداخت میکنین، بستگی به انتخاب فروشنده داره و ممکنه ETH یا SAND باشه.
توجه داشته باشین که همه ارزهای دیجیتالی که برای خرید زمین های دیجیتالی مورد استفاده قرار میگیرن، تو صرافی ایران بایننس وجود داره. این صرافی با بهترین قیمت ممکن این ارزها رو در اختیارتون میذاره و به همین خاطر پیشنهاد ما استفاده از این صرافیه.

آینده زمین های مجازی

شهرت و محبوبیت اصلی Metaverse از وقتی شروع شد که مارک زاکربرگ اعلام کرد میخواد وارد این حوزه بشه و یه دنیای مجازی بسازه. اما قبل از اون پلتفرم های مشابه دیگه ای تو بستر بلاک چین وجود داشتن که با ساختاری غیر متمرکز همین اهداف رو دنبال میکردن. تو این مقاله برخی از این پلتفرم ها رو بهتون معرفی کردیم و در مورد خرید زمین مجازی تو اونها اطلاعاتی رو بهتون دادیم.

خرید زمین در متاورس

شاید آشنایی نسبی با این حوزه، شما رو یاد فیلم های آخرالزمانی یا فیلم هایی که تو اون نسل بشر توسط یه سری ربات و ماشین کنترل میشن بندازه؛ اما کاربرد های بسیار مفید و بهتری رو میشه برای این تکنولوژی تصور کرد. برای مثال با استفاده از متاورس تو صنعت آموزش، دیگه نیازی نیست که استاد و دانشجو سر کلاس حاضر بشن. بلکه با برگزاری یه کلاس مجازی میشه در زمان و هزینه ها صرفه جویی کرد.
البته این فقط گوشه ی کوچکی از کاربرد های بسیار متنوعی است که از این فناوری انتظار داریم. زمین های مجازی و کاربرد اون ها تو صنایع مختلف نیز، فقط بخشی از قابلیت های گسترده این شبکه است. با توجه به اینکه این حوزه های تکنولوژی تازه تو اول مسیرشون هستن و جای پیشرفت و توسعه دارن، میتونیم آینده بسیار درخشانی رو برای زیر مجموعه های Metaverse متصور بشیم. در صورتی که علاقه مند هستین بیشتر در مورد تکنولوژی بلاک چین بدونین، بهتره که مقاله متاورس چیست؟ رو مطالعه کنین.

چه زمانی زمین مجازی خود را بفروشیم؟

با توجه به تمامی مواردی که در مورد زمین های دیجیتالی و فناوری متاورس گفتیم، به طور کلی این حوزه رو میتونیم به عنوان یکی از آینده دارترین قسمت ها تو حوزه کریپتوکارنسی بدونیم. با توجه به پیشرفتی که تو این حوزه وجود داره و افزایش روز افزون محبوبیت اون، خرید زمین مجازی میتونه سود زیادی رو بهتون بده. همچنین با افزایش محبوبیت پلتفرم های متاورسی، تقاضا برای خرید توکن این پلتفرم ها هم افزایش پیدا میکنه. همین مسئله میتونه عاملی برای رشد ارزش بازار و قیمت این ارزها باشه.
طبق آخرین داده های منتشر شده از بازی دیسنترالند، به تازگی یکی از زمین های مجازی تو این بازی با قیمت 2.43 میلیون دلار به فروش رسیده که یه رکورد تو این حوزه محسوب میشه. مخصوصا که تو یکی دو سال گذشته با وجود پاندمی کرونا و قرنطینه های طولانی مدت، میل و رغبت افراد برای آشنایی با ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کرد. همچنین ترکیب بلاک چین و صنعت گیمینگ افراد بسیار بیشتری رو به سمت این حوزه سوق داد.

زمین های متاورس

نکته قابل توجهی که در مورد خرید و فروش زمین مجازی وجود داره، اینه که این آیتم ها هم دقیقا مثل املاک واقعی دچار نوسانات قیمتی میشن و حتی ممکنه از نظر قیمت حباب براشون بوجود بیاد. مطمئنا هیچ شخصی نمیتونه این افزایش یا کاهش قیمت ها رو پیش بینی کنه. مخصوصا که نوسانات شدید، یکی از اجزای جدا نشدنی بازار رمز ارزهاست. با این وجود به این نکته توجه داشته باشین که قیمت زمین های مجازی دیسنترالند از 1000 مانا شروع میشدن ولی الان فقط یکی از این زمین ها با قیمت 1295000 MANA به فروش رسیده.
همچنین تو پلتفرم سند باکس قیمت متوسط زمین ها حدودا 900 دلار بود که در حال حاضر ارزان ترین زمین دیجیتالی این پلتفرم بیش از 3 هزار دلار قیمت داره. یعنی تو بدترین حالت ارزش ملک شما، تو مدت زمانی یک الی دو ساله 3 برابر میشد. در صورتی که میزان تب و تاب سرمایه گذاری تو این حوزه کاهش پیدا کرد، میتونین سرمایه تون رو برای کسب سود بیشتر به بازار دیگه ای انتقال بدین؛ یا اینکه این سود به دست آورده رو نقد کنین. برای این منظور پیشنهاد میدیم که حتما از صرافی ایران بایننس برای فروش ارزهاتون استفاده کنین.
 در مجموع تصمیم گیرنده اول و آخر در مورد فروش املاک دیجیتالیتون، خودتون هستین. پیشنهاد ما اینه که به این زمین ها به عنوان یه سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنین و تا حد ممکن از استراتژی هولد تو این زمینه استفاده کنین. البته در صورتی که موقعیت بهتری براتون تو این پلتفرم ها بوجود اومد، میتونین ملکتون رو با یه زمین بهتر و بزرگتر عوض کنین.

جمع بندی

با توجه به سرعت بسیار بالای پیشرفت تکنولوژی، تا چند سال دیگه زندگی مجازی به یه جز جدا نشدنی از روزمره ما تبدیل میشه. شاید روزی این فناوری بتونه میزان اتلاف وقت و انرژی، ترافیک، خستگی و. . . رو به میزان قابل توجهی کاهش بده. به طور قطع نمیتونیم بگیم که این صنعت تو چه حوزه هایی قرار کاربرد داشته باشه؛ اما اگه یه چیز قطعی و حتمی در این باره وجود داشته باشه، تاثیر بسیار زیادیه که این تکنولوژی قراره رو زندگی ما بذاره. تو مقاله بهترین وقت برای فروش زمین مجازی سعی کردیم شما را با مکان های خرید این زمین ها و استراتژی لازم برای فروش این زمین ها اشنا کنیم. اگه قصد خرید ارز دیجیتال در زمینه ارزهای متاورس دارین به لیست ارزهای دیجیتال در ایران بایننس مراجعه کنین.


نظرات کاربران در مورد بهترین وقت برای فروش زمین مجازی چه زمانیست؟ | خرید و فروش زمین مجازی در متاورس
  • خوبه یانه

    الان قیمت زمین های متاورس هم خیلی پایین اومدن نمیدونم خوبه ادم بخره یا نه

    بهترین وقت از دید من قبل این ریزش های بازار بود که تموم شد رفت

سوال امنیتی :1+84 = ?