تاثیر هوش مصنوعی(AI) بر دیفای چیست؟

1402/01/01

تاثیر هوش مصنوعی بر دیفای؛ افزایش شفافیت و تمرکززدایی در دنیای دیفای! آیا تا الان به پیوند فناوری AI یا هوش مصنوعی با دیفای فکر کردین؟ اصلا اثر هوش مصنوعی بر دیفای چیست؟ پتانسیل های هوش مصنوعی در امور مالی غیرمتمرکز چی می تونه باشه؟ هوش مصنوعی یا AI چه کاربردی در دیفای داره؟ اثرات منفی هوش مصنوعی در دیفای چیست؟ چه چیزی این دو فناوری رو به هم متصل می کنه؟

هوش مصنوعی به طور قابل توجهی می تونه شفافیت و تمرکززدایی رو در دنیای امور مالی غیرمتمرکز افزایش بده. بنابراین، میشه برای مواردی مثل تحلیل های آینده نگرانه، اتوماسیون سازی قراردادهای هوشمند، امتیاز دهی اعتباری و سایر برنامه ها شرایط امیدوارکننده تری رو متصور شد. ولی به هر حال رعایت برخی از نکات لازمه استفاده از هوش مصنوعی یا AI در حوزه ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تاثیر هوش مصنوعی بر دیفای چیست؟ اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی یا AI به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در دیفای بپردازیم و تاثیرات منفی AI بر دیفای رو مورد بررسی قرار بدیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که هوش مصنوعی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هوش مصنوعی یا AI یکی از داغ ترین اصطلاحات روز در فناوری محسوب میشه. هوش مصنوعی شاخه ای علوم کامپیوتر هست که در اون به ساخت ماشین هایی هوشمند پرداخته میشه که مثل انسان ها عمل می کنند و واکنش هایی رو انجام میدن. یه عامل هوشمند، سیستمی هست که با شناخت محیط اطراف، شانس موفقیت خود رو بعد از تحلیل و بررسی افزایش میده. هوش مصنوعی در آینده ای نه چندان دور زندگی بیشتر انسان ها رو تحت تاثیر قرار میده.

جالب اینجاست که بدونین امروزه شاید هوش مصنوعی به اون شکلی که تصور می کنیم، وجود نداشته باشه، ولی باز هم خیلی از کارهایی که روزانه انجام میدیم، مثل جستجوی اینترنت یا گشت گذار در صفحات شبکه های اجتماعی و... همه متاثر از هوش مصنوعی هست و در واقع در این مواقع داریم از اون استفاده می کنیم. اونقدر این استفاده ناملموس هست و به اون عادت کردیم که در اون لحظه حس نمی کنیم که داریم از هوش مصنوعی استفاده می کنیم. دلیل اصلی این هست که نمی دونیم هوش مصنوعی واقعا چیه و چه کارهایی انجام میده.

مقاله پیشنهادی: هوش مصنوعی در ترید ارزهای دیجیتال

کاربردهای هوش مصنوعی در دیفای چیست؟

کاربردهای هوش مصنوعی در دیفای

هوش مصنوعی توانایی کامپیوترها یا سایر ماشین ها برای شبیه سازی یا نمایش رفتار هوشمند هست. در امور مالی یا در حوزه ترید و معاملات هوش مصنوعی شامل ربات های تریدر، نرم افزارهای تشخیص تقلب و حتی چت بات های پشتیبانی از مشتری میشه. هوش مصنوعی و دیفای می تونن سیستم های مالی سنتی رو از طریق ایجاد کارآمدی، دسترسی و شفافیت مختل کنند. هوش مصنوعی و دیفای ارتباط تنگاتنگی با هم دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در دیفای بپردازیم.

·تحلیل آینده نگر

یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز این هست که به عنوان تحلیل آینده نگر یا Predictive Analytic مورد استفاده قرار می گیره. تحلیل آینده نگر از فناوری هوش مصنوعی برای پیش بینی نتایج آینده بازار استفاده می کنه. ابتدا داده های تاریخی تجزیه و تحلیل و مدل های آماری اجرا میشن. در قدم بعدی هوش مصنوعی از طریق یادگیری ماشینی و در طول زمان مهارت های پیش بینی خودشون رو بهبود میده.

·خودکارسازی قراردادهای هوشمند

یکی دیگه از کاربردهای هوش مصنوعی در دیفای، خودکارسازی قراردادهای هوشمند هست. بهتره بدونین فناوری AI می تونه از طریق خودکارسازی اسمارت کانترکت ها کارایی اون ها رو افزایش بده. مثلا، یه پروتکل وام دهی می تونه از هوش مصنوعی برای نظارت مداوم بر سطح وثیقه وام دهنده و پیش بینی فرضیات احتمالی قبل از وقوع استفاده کنه. سپس این اطلاعات به پروتکل وام دهی ارسال میشه.

·شناسایی فعالیت های غیرصادقانه در دیفای

یکی دیگه از کاربردهای هوش مصنوعی در دیفای، شناسایی و پیدا کردن فعالیت های غیرصادقانه در دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز هست. در سرویس های دیفای معمولا از ویژگی ناشناس بودن استفاده میشه. به این ترتیب، خیلی از توسعه دهنده ها با استفاده از هوش مصنوعی، فرصت های کسب سود رو در دیفای پیدا می کنند. همچنین این ویژگی باعث میشه تشخیص رفتارهای متقلبانه چالش برانگیز بشه. هوش مصنوعی می تونه با زیر نظر گرفتن روندها در مجموعه های بزرگ داده، فعالیت های غیرصادقانه رو شناسایی و مشکل رو برطرف کنه.

·مشاوره سرمایه گذاری

مشاوره سرمایه گذاری و مدیریت پورتفولیو هم یکی دیگه از کاربردهای هوش مصنوعی در امور مالی غیرمتمرکز هست. برای معامله گران و تریدرهای بازارهای دیفای، ربات های مشاور در حکم یه چشم انداز نویدبخش هستن. یه تجربه کاربری تعاملی شبه انسانی قطعا مسیر یادگیری تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و تحلیل های آینده نگرانه پیشرفته رو هموارتر می کنه. از اونجایی که در بیشتر بلاک چین ها تراکنش ها کاملا شفاف هستن، داده های زیادی برای تجزیه و تحلیل و استفاده هوش مصنوعی وجود داره.

مقاله پیشنهادی: بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی

تاثیرات منفی AI بر هوش مصنوعی

تاثیرات منفی AI بر هوش مصنوعی

تاثیر هوش مصنوعی بر دیفای، علاوه بر جنبه های مثبت می تونه جنبه های منفی هم به دنبال داشته باشه. با داشتن یه دید جامع نسبت به موضوع هوش مصنوعی و دیفای میشه متوجه ریسک ها و خطرات بالقوه اون شد. حذف نیروی انسانی در برخی امور توسط هوش مصنوعی، تا حدی مانع مسئولین پذیری انسانی و همچنین باعث از بین رفتن برخی مشاغل میشه. در حال حاضر به دلیل ماهیت ناشناس بودن صنعت دیفای، با چالش هایی در بخش نظارت روبرو هست و مشارکت عوامل غیرانسانی باعث تشدید این مشکل میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تاثیر هوش مصنوعی بر دیفای چیست؟ اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی یا AI به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در دیفای بپردازیم و تاثیرات منفی AI بر دیفای رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، هوش مصنوعی می تونه به شک در آینده تحولات بزرگی رو ایجاد کنه. البته با اطمینان نمیشه گفت که تا چد حدی این پیشرفت ها در صنعت امور مالی غیرمتمرکز اعمال میشن. فناوری هوش مصنوعی دارای پتانسیل بالایی هست و باعث کارآمدتر شدن و افزایش دسترسی سرویس های مالی میشه.


نظرات کاربران در مورد تاثیر هوش مصنوعی(AI) بر دیفای چیست؟
  • منم با نظر شما موافقم و امیدوارم هوش مصنوعی بتونه افق های روشنی رو برای صنعت دیفای داشته باشه لطفا مقاله های بیشتری در مورد ارتباط و پیشرفت های صنعت دیفای منطبق با هوش مصنوعی داشته باشید..

سوال امنیتی :1+43 = ?