دامیننس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟

1401/06/06

فهرست مطالب

 

دامیننس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟ ما سعی می کنیم در مقاله اطلاعاتی در مورد دامیننس ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت دامیننس ارز دیجیتال تتر بپردازیم و نشانه های دامیننس USDT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت محسوب بشه.

واضحه هست که دونستن جزئیات وآگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. بنابراین، اگه قصد سرمایه گذاری در بازار رو دارین، باید آموزشها رو فرا بگیرین.

در بازار ارزهای دیجیتال، معامله گران و تریدرها برای مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال و انتقال دارایی ها و سرمایه خودشون به یه مرجع امن و بدون تغییر قیمت نیاز دارن. بنابراین، وجود استیبل کوین ها ضروری به نظر میرسه. ارز دیجیتال تتر اولین استیبل کوین برتر بازار کریپتوکارنسی ها هست.

ارز دیجیتال تتر تقریبا در همه صرافی های ارز دیجیتال پشتیبانی میشه و به صورت گسترده ای به دست معامله گران این حوزه مورد استفاده قرار می گیره. همچنین به ازای هر واحد تتر که در بازار در حال گردش هست، یک دلار آمریکا در موسسه Tether نگهداری میشه تا قیمت تتر ثابت بمونه.

از اونجایی که قیمت تتر همیشه ثابت و برابر با یک دلار آمریکا هست، شما می تونین سرمایه و ارزهای خودتون رو به تتر تبدیل کرده و سرمایه خودتون رو از نوسانات شدید بازار حفظ کنین.

میزان تترهای در حال گردش در بازار تاثیری زیادی در روند بازار می ذاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دامیننس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟ اطلاعاتی در مورد دامیننس ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت دامیننس ارز دیجیتال تتر بپردازیم و نشانه های دامیننس ارز تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و تحلیل های خودتون رو انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: آینده تتر چیست؟

دامیننس تتر چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که دامیننس تتر چیست؟ بهتره بدونین دامیننس به معنی تسلط یا سلطه هست. دامیننس تتر نیز یعنی تسلط استیبل کوین تتر بر بازار ارزهای دیجیتال. به عبارت دیگه، دامیننس تتر نشون دهنده سهم ارز دیجیتال تتر از کل بازار کریپتوکارنسی هاست.

ارزش مارکت کپ تتر از حاصل ضرب تعداد توکن های در گردش در قیمت تتر به دست میاد و از اونجایی که قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا هست، میشه گفت که ارزش کل بازار ارز دیجیتال تتر برابر با توکن های در گردش این استیبل کوین هست. 

به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از دامیننس ارز دیجیتال تتر، تحلیل های خودتون رو انجام داده و روند بازار رو برای آینده پیش بینی کنین. برای این کار نیز باید خطوط حمایتی و مقاومتی رو در نمودار دامیننس تتر رسم کنین.

دامینتس تتر چیست

جالب اینجاست که بدونین دامیننس تتر از تقسیم ارزش بازار تتر بر ارزش کل بازار به دست میاد. افزایش دامیننس تتر نشون دهنده افزایش تعداد توکن های استیبل کوین تتر در گردش و کاهش دامیننس تتر نیز به معنی کاهش تعداد توکن های ارز دیجیتال تتر در حال گردش هست.

 اهمیت دامیننس تتر در این هست که افزایش دامیننس اون نشون دهنده فروش ارزهای دیجیتال توسط تریدرها و معامله گران و تبدیل اون ها به استیبل کوین تتر هست. همجنین کاهش دامیننس تتر نیز نشون دهنده افزایش فروشنده های ارز دیجیتال تتر و افزایش خریداران سایر ارزهای دیجیتال هست. 

 دامیننس تتر زمانی کاهش پیدا می کنه که معامله گر تترهای خودشو به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنه.

وقتی بازار ارزهای دیجیتال نوسانات شدیدی داره، پیش بینی و تشخیص روند بازار کار سختی میشه. ولی تحلیلگران و معامله گران با ترسیم خطوط حمایتی و مقاومتی در نمودار دامیننس تتر، روند بازار رو برای آینده پیش بینی می کنند و معامله های خودشون رو بر اساس تحلیل های خودشون انجام میدن. به این ترتیب، شما نیز می تونین معامله های خودتون رو با استفاده از دامیننس تتر جلو ببرین.

مقاله پیشنهادی: تتر چگونه مدیریت می شود؟

نشانه های دامیننس USDT چیست؟

بهتره بدونین دامیننس ارز دیجیتال تتر به طور کلی می تونه روند افزایشی یا کاهش به خودش بگیره که هر کدوم معنی خودشون رو دارن و تحلیلگران با دونستن معنی اون ها معامله های خودشون رو انجام میدن.

دامینتس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد

 

 به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله دامیننس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟ انواع نشانه های دامیننس USDT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• افزایش دامیننس USDT

یکی از نشانه های دامیننس USDT این هست که هر موقع دامیننس ارز دیجیتال تتر روند افزایش به خودش بگیره، به این معنی هست که قیمت سایر ارزهای دیجیتال مخصوصا ارز دیجیتال بیت کوین کاهش پیدا می کنند و روند نزولی به خودشون گرفتن. تحلیل این مسئله کار سختی نیست و می تونین به راحتی متوجه افزایش یا کاهش دامیننس USDT بشین.

همچنین افزایش دامیننس USDT به این معنی هست که تعداد خریداران تتر و فروشنده های سایر ارزهای دیجیتال در حال افزایش هست و معامله گران رمز ارزهای خودشون رو به تتر تبدیل می کنند. این موضوع نیز نشون دهنده این هست که بازار روند نزولی به خودش می گیره.

• کاهش دامیننس USDT

یکی دیگه از نشانه های دامیننس USDT این هست که هر زمان دامیننس ارز دیجیتال تتر کاهش پیدا می کنه، به این معنی هست که قیمت سایر ارزهای دیجیتال روند نزولی به خودشون گرفتن. کاهش دامیننس USDT یعنی تعداد فروشنده های تتر و خریداران سایر ارزهای دیجیتال در حال افزایش هست.

این اتفاق زمانی رخ میده که ارزهای دیجیتال روند افزایشی به خودشون بگیرن. به این ترتیب، معامله گران با فروش تتر و خرید سایر ارزهای دیجیتال سود به دست میارن و معامله های خودشون رو انجام میدن.

دامیننس USDT چه کاربردی دارد؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله دامیننس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟ کاربرد دامیننس USDT یا ارز دیجیتال تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. 

همونطور که گفتیم، دامیننس ارز دیجیتال تتر یکی از شاخص های موجود برای تشخیص و پیش بینی روند بازار هست که معامله گران و تحلیلگران با استفاده از این شاخص جهت بازار رو مشخص می کنند و معامله های خودشون رو در جهت و روند بازار انجام میدن تا سود زیادی به دست بیارن.

دامینتس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد

به این ترتیب، شما می تونین با تجزیه و تحلیل نمودار دامیننس تتر، روند بازار رو پیش بینی کنین و بهترین عملکرد رو از خودتون نشون بدین.

در زمان روند نزولی بازار، تریدرها با تبدیل ارزهای دیجیتال خود به تتر سعی می کنند با تبدیل ارزهای دیجیتال خود به تتر، از سرمایشون حفظ کنند.بنابراین در مواقع نزولی شدن بازار، دامیننس تتر افزایش پیدا میکنه. 

همچنین در حالت برعکس و زمانی که سرمایه گذاران به افزایش قیمت ها در بازار امیدوار هستن، برای کسب سود استیبل کوین های خودشون رو به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل می کنند که در چنین شرایطی نیز دامیننس تتر کاهش پیدا می کنه. بنابراین، دامیننس تتر می تونه به معامله گران و تریدرها در تحلیل روند بازار کمک زیادی بکنه.

نوسان گیری با دامیننس ارز تتر چگونه است؟

اگه به دنبال نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال هستین، باید نگاهی هم به نمودار دامیننس تتر بندازین. روند شاخص دامیننس ارز دیجیتال تتر کاملا برعکس روند قیمت ارزهای دیجیتال دیگه مثل بیت کوین هست. حتی در تایم فریم های کوتاه مدت نیز این مسئله صدق میکنه. برای کوچیک ترین روندهایی که در شاخص تتر صورت می گیره نیز میتونین برای نوسان گیری استفاده کنین.

رابطه دامیننس تتر و بیت کوین چیست؟

موقعی که دامیننس بیت کوین در حال افزایش هست، یعنی اینکه افراد در حال سرمایه گذاری در بیت کوین هستن و این باعث کاهش دامیننس یا تسلط تتر میشه.

 در مقابل زمانی هم که دامیننس بیت کوین در حال کاهش هست، به این معنی هست که سرمایه گذاران در حال خارج کردن دارایی های خودشون از بیت کوین هستن که این می تونه باعث افزایش دامیننس تتر بشه.

 بنابراین، میشه این نتیجه رو گرفت که دامیننس تتر و دامیننس بیت کوین با هم رابطه عکس داره. به عبارت دیگه، همیشه روندهای این دو دامیننس مخالف همدیگه هست. به این ترتیب، زمانی که دامیننس تتر افزایش پیدا کنه، منتظر سعود قیمت بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال باشین.

دامینتس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد

جالب اینجاست که بدونین بعد از اینکه دامیننس تتر کاهش پیدا کرد حتما باید دامیننس بیت کوین افزایش پیدا کنه یا برعکس، درست نیست. چون بازار ارزهای دیجیتال مفهومی به اسم حجم بازار یا مارکت کپ آلت کوین ها نیز وجود داره. 

بعضی وقت ها در بازار ارزهای دیجیتال دیدیم که دامیننس بیت کوین کاهش پیدا کرده، ولی دامیننس تتر افزایشی نداشته، ولی در مقابل شاهد رشد مارکت کپ آلت کوین ها بودیم. این یعنی سرمایه گذارن از بیت کوین خارج شدن و دوست دارن تا در الت کوین ها سرمایه گذاری انجام بدن.

شاخص ترس و طمع با دامیننس USDT:

هرچقدر ترس بیشتری در بازار باشه، ارزش بازار کاهش پیدا می کنه و هرچقدر طمع برای سرمایه گذاری بیشتر باشه، ارزش بازار افزایش پیدا می کنه. بنابراین، هر موقع ترس در بازار بیشتر میشه، معامله گران به ذخیره تتر و تبدیل ارزهای دیجیتال به تتر می کنند که در نتیجه دامیننس تتر روند افزایشی به خودش می گیره.

همچنین زمانی که هم که بازار در حالت طمع قرار می گیره، معامله گران تترهای خودشون رو به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل می کنند. این موضوع نیز باعث میشه تا دامیننس تتر کاهش پیدا کنه.

آموزش تحلیل دامیننس ارز تتر:

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد شاخص دامیننس ارز تتر، دوست داشته باشین تا شما نیز این نمودار رو تحلیل کنین. بهتره بدونین شاخص دامیننس ارز تتر در نمودار تریدینگ ویو با نماد اختصاری USDT.D شناخته میشه.

 این شاخص در تریدینگ ویو دارای چارت هست. همه تریدرها و تحلیلگران در زمان تجزیه و تحلیل تکنیکال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال این شاخص رو برسی می کنند، چون بسیار تاثیرگذار هست.

دامینتس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد

 در اصل تحلیلگران و معامله گران با مشخص کردن حمایت ها و مقاومت ها در نمودار دامیننس تتر به خوبی می تونن نقاط ورود و خروج به معامله ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدن و با وارد شدن در این نقاط سود به دست بیارن. 

همونطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنین، نمودار دامیننس تتر نیز همانند سایر چارت های موجود در سایت تریدینگ ویو قابل آنالیز و تحلیل هست. با استفاده از ابزارهای موجود میشه روند حرکتی دامیننس ارز تتر رو تحلیل کرد.

 برای اینکه بتونین دامیننس ارز تتر رو تحلیل کنین، باید ابتدا وارد نمودار دامیننس تتر بشین و با استفاده از ابزارها خطوط حمایتی و مقاومتی رو رسم کنین. بعد از رسم این خطوط می تونین نقاطی که میتونه بهش واکنش نشون بده رو تشخیص بدین.

مقاله پیشنهادی: آیا تتر قابل بلوکه شدن است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دامیننس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟ اطلاعاتی در مورد دامیننس USDT برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت دامیننس ارز دیجیتال تتر بپردازیم و نشانه های دامیننس USDT رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین عملکرد رو از خودتون نشون بدین.

همونطور که گفتیم، دامیننس به معنی سهم ارز دیجیتال از کل بازار کریپتوکارنسی هاست و اگه دامیننس ارز دیجیتالی کاهش پیدا کنه، به این معنی هست که میزان سلطه اون رمز ارز در بازار کم میشه.

از اونجایی که ارز دیجیتال تتر یکی از بزرگترین استیبل کوین های موجود در بازار کریپتوکارنسی هاست، دامیننس اون از اهمیت زیادی برخوردار هست. به همین دلیل خیلی از معامله گران از این شاخص برای تحلیل های خودشون استفاده میکنند. 

 

 


نظرات کاربران در مورد دامیننس تتر چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟
  • تتر واقعا یکی از ارزهای تعیین کننده بازار ارزها ی دیجیتال هستش و اگه نقشش از بیت کوین بیشتر نباشه کمتر نیستش... ارز مهمیه توی این مارکت

سوال امنیتی :9+90 = ?