رد درخواست صندوق بین المللی پول توسط السالوادور

1400/11/13
رد درخواست صندوق بین المللی پول توسط السالوادور

 السالوادر درخواست صندوق بین المللی پول برای حذف بیت کوین به عنوان ارز قانونی را رد کرد. السالوادور در ماه سپتامبر به اولین کشوری تبدیل شد که امکان استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین در همه تراکنش ها در کنار دلار امریکا را برای شهروندان خود فراهم کرد. این حرکت نایت بوکله رئیس جمهور 40 ساله را به نماد علاقه مندان به ارز دیجیتال تبدیل کرد . این تصمیم السالوادور با مخالفت های زیادی از طرف سازمان های جهانی که در زمینه اقتصاد فعال هستند روبه رو شد. دلیل این مخالفت هم این بود که شاید این تصمیم  باعث بی ثباتی و تورم در آمریکای لاتین شود.
در همین حال صندوق بین المللی پول با صدور بیانیه ای نسبت به خطراتی که بیت کوین برای السالوادور ایجاد می کند به این کشور هشدار داد و تاکید کرد که بیت کوین را به عنوان ارز  قانونی کنار بگذارد و فید بیت کوین، صندوق اعتماد 150 میلیون دلاری ایجاد شده برای قانون استفاده از بیت کوین به عنوان ارز قانونی را منحل کند. کشور السالوادر ضمن تقویت اقتصاد خود از طریق ارز دیجیتال می خواهد به عنوان نخستین کشوری باشد که در اتخاذ بیت کوین به عنوان ارز رسمی کشور در سطح جهان شناخته شود. چرا که بیت کوین به کاربران این امکان را میدهد تا از پول خود در بلند مدت به عنوان یک سرمایه با امنیت بالا که ارزش آن افزوده می شود استفاده کنند.

پاسخ وزیر دارایی السالوادردر خصوص در خواست

الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور گفت بیت کوین یک ارز بدون هیچ حاکیمیتی بوده و هیچ سازمانی قرار نیست ما را مجبور به انجام کاری کند. او همچنین افزود "کشورها ملت های مستقل هستند و در مورد سیاست های عمومی تصمیمات حاکمیتی می گیرند."

توصیه صندوق بین المللی پول برای استفاده کیف پول Chivo 

صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود در مورد السالوادور اعلام کرد: در کوتاه‌ مدت هزینه‌های واقعی کیف پول Chivo که برای خود السالوادور هست و همچنین رسمی کردن بیت‌کوین از مزایای بالقوه ان ها فراتر می‌رود. صندوق بین المللی پول همچنین توصیه کرد که دولت السالوادور برای استفاده از کیف پول دیجیتال خود، Chivo، کارمزد دریافت کند. علاوه بر این این سازمان از دولت سالوادور می‌خواهد که پرداخت 30 دلار بیت‌کوین را به هر کسی که برای استفاده از کیف پول Chivo ثبت نام می‌کند، متوقف کند. کشور السالوادور خرید بیت کوین را از یکی دو سال قبل آغاز کرده است و تاکنون حدود 1801 بیت کوین توسط این کشور خریداری شده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رد درخواست صندوق بین المللی پول توسط السالوادور
سوال امنیتی :5+54 = ?