رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟

1401/07/04

رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟ RAMP DeFi یک پروتکل غیرمتمرکزه که قصد داره پذیرش DeFi رو با اجازه دادن به کاربران غیراتریوم (ETH) برای اشتراک توکن‌ها در پلتفرم‌ های ETH تقویت کنه. در عین حال، کاربران اتریوم می تونن با پروتکل RAMP تعامل داشته و بازده خودشون رو افزایش بدن. در این مقاله قصد داریم بیشتر درمورد رمپ دیفای(RAMP DeFi) بدونیم، درادامه با ما همراه باشید.

رمپ دیفای (RAMP DeFi)

RAMP DeFi این امکان رو فراهم می‌کنه که سرمایه سهام بلاک چین‌ های غیر ERC-20 به یک استیبل کوین معروف به rUSD که در بلاک چین اتریوم صادر میشه، وثیقه بشه. نتیجه اصلی این به حداکثر رساندن کارایی سرمایه در دارایی‌های دیجیتالی انباشته است، که در اون کاربران پاداش‌ های شرط ‌بندی رو به دست میارن، نقدینگی رو از دارایی ‌های سهام باز میکنن و همزمان جریان ‌های بازدهی متعددی رو روی هم میذارن.

رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟ کاربرانی که از قبل در بلاک چین اتریوم استفاده میکنن، می‌تونن با واریز استیبل کوین‌های ERC20 خود به استخر نقدینگی eUSD RAMP، eUSD رو ضرب کنند. این به این معنیه که دارندگان ruUSD و eUSD می تونند هر دو توکن رو آزادانه مبادله، یا قرض کنن و به نوبه خود نقدینگی برای کاربران با سرمایه قفل شده در ترتیبات سهام ایجاد کنن. ایجاد RAMP به دلیل رشد سریع اقتصاد در معرض خطره که تا سال 2021 از 300 میلیارد دلار فراتر رفته. 

بنیانگذاران RAMP چه کسانی هستند؟

RAMP توسط Lawrence Lim و Loh Zheng Rong تأسیس شد. قبل از RAMP، لیم رئیس رشد بین المللی در IOST بود و فروش جهانی رو در TradeGecko انجام میداد.

رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟

همچنین مسئول ادغام و تملک درKPMG Corporate Finance LLC و مدیریت دارایی در JP Morgan Chase & Co بود. لیم در دانشگاه فنی نانیانگ تحصیل کرد و مدرک لیسانس بازرگانی در بانکداری و امورمالی رو با افتخارات درجه یک گرفت. یکی از بنیانگذاران NOX Pte Ltd و شریک مشاوره بلاک چین درMerkle Ventures LLP بود.

او مدیرارشد نوآوری در رسانه 2359 ومشاورارشد ICONIC Partners بود. مدیرعامل واز بنیانگذارانToucanapp Pte Ltdبود. او دارای مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی در مدیریت ثروت مالی از دانشگاه مدیریت سنگاپور است. 

مقاله پیشنهادی: چرا به امور مالی غیرمتمرکز(DeFi) نیاز داریم؟

چه چیزی RAMP را منحصر به فرد می کند؟

در ادامه مقاله رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟ نوبت میرسه به منحصر به فرد کردن رمپ. برای تقویت کارآمد مبادلات توکن بین سیستم‌های بلاک چین، شبکه از طرح‌های روشن/خارج از رمپ نقدینگی بهره میبره. دراین چارچوب، توکن‌هایی که ازاستاندارد غیراتریوم استفاده میکنن، ابتدا به استیبل کوین‌هایی به نام rUSD برای استفاده در بلاک چین اتریوم تبدیل میشن.

استیبل کوین های مبتنی برERC-20 نیزمی تونن برای استفاده در استخر نقدینگی Ramp DeFi به eUSD تبدیل بشن. دارندگان rUSD توانایی استفاده از وجوه قفل شده در بلاک چین های غیراتریوم وهمچنین توانایی استفاده از استیبل کوین های کاملاً وثیقه شده و کسب مشوق های سهام پس از تبدیل رو دارند. دارندگان eUSD از وام دادن به ثروت دیجیتال خود وهمچنین فرصتی برای ارائه نقدینگی در پروتکل های DeFi سود کسب می کنند.

چند سکه RAMP در گردش وجود دارد؟

عرضه RAMP در گردش تا فوریه 2021 حدود 176 میلیون سکه است، با حداکثرعرضه 1,000,000,000 سکه RAMP. 

شبکه RAMP چگونه ایمن است؟

شبکه RAMP با Crust Network برای ذخیره سازی غیرمتمرکز داده روی زنجیره ایمن همکاری میکنه. به این ترتیب، RAMP DeFi یک پروژه مالی بازه و این پتانسیل رو داره که نقدینگی رو از دارایی‌های دیجیتالی سهام باز کنه، و به همه کاربران اجازه میده تا دارایی‌های دیجیتال خودشون رو وثیقه بذارن درحالی که درسرمایه نقدی قفل هستند.

رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟

Crust پروتکل لایه انگیزشی رو برای ذخیره سازی غیرمتمرکز پیاده سازی میکنه. این پروتکل با چندین پروتکل لایه ذخیره سازی از جمله IPFS سازگاره و حتی ازلایه برنامه پشتیبانی میکنه. معماری مبتنی بر اون قابلیت پشتیبانی از یک لایه محاسباتی غیرمتمرکز و ایجاد یک اکوسیستم ابری کامل رو داره. 

تامین توکن و تخصیص عرضه

کل عرضه توکن RAMP باید 1,000,000,000 باشد؛ تامین کل. مجموع عرضه به شرح زیر تخصیص پیدا میکنه: 

فروش توکن RAMP به دو مرحله تقسیم میشه:

  • فروش خصوصی:

180,000,000 RAMP در 0.0060 دلار در هر RAMP

  • فروش عمومی:

10,000,000 RAMP در 0.0080 دلار در هر RAMP

انتظار میره جمع آوری کمک های مالی از هر دور تأمین مالی به شرح زیر باشه:

USD1,080,000 از فروش خصوصی و 80000 تومان از فروش عمومی.

انتظار میره جمع‌آوری سرمایه ناخالص 1،160،000 دلار باشه. 

به انجمن RAMP بپیوندید

RAMP DEFI یک راه حل مالی غیرمتمرکزه که بر باز کردن سرمایه نقدی از دارایی های دیجیتال سهامدار تمرکز داره. این امر با اجازه دادن به کاربران برای وثیقه کردن پرتفولیو دارایی‌های سهامدار خود در یک استاندارد استیبل کوین مشترک، rUSD، به دست میاد، که به نوبه خودش می‌تونه برای استقراض سرمایه بازگشت‌ پذیر مانند USDT یا USDC استفاده بشه. 

Ramp Defi (RAMP) را چگونه و از کجا بخریم؟

RAMP در تعدادی از صرافی‌های رمزنگاری فهرست شده است، برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال اصلی، نمی‌توان اون رو مستقیماً با پول فیات خریداری کرد. با این حال، شما هنوز هم می تونید با خرید بیت کوین، ETH، USDT از هر صرافی بزرگ، به راحتی این سکه رو خریداری کنید و سپس به صرافی که پیشنهاد داد و ستد این سکه رو ارائه میده، انتقال بدین.

رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟

ابتدا باید یکی از ارزهای دیجیتال اصلی رو بخرید، معمولاً بیت کوینBTC، اتریومETH، تترUSD.بایننس یک صرافی رمزنگاری محبوبه که در چین راه اندازی شد اما سپس دفتر مرکزی خودش رو به جزیره دوستدار رمزنگاری مالت در اتحادیه اروپا منتقل کرد. بایننس به دلیل خدمات تبادل کریپتو محبوبه.

بایننس در سال 2017 وارد صحنه شد و از آن زمان به برترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد. پس از اتمام فرآیند KYC از شما خواسته میشه یک روش پرداخت اضافه کنید.

در اینجا می‌تونید یک کارت اعتباری ارائه بدین یا از یک انتقال بانکی استفاده کنید و یکی از ارزهای دیجیتال اصلی، معمولاً بیت‌کوینBTCواتریومETH، تترUSDTرو خریداری کنید. پس از تایید سپرده، می تونید RAMP رو از صرافی خریداری کنید. به غیر از صرافیهای بالا، چند صرافی رمزنگاری محبوب وجود داره که دارای حجم معاملات روزانه مناسب و پایگاه کاربری عظیمی هستند.

این اطمینان حاصل می کنه که می تونید سکه های خودتون رو در هر زمان با کارمزد کم بفروشید. پیشنهاد میشه که در این صرافی‌ها نیز ثبت‌ نام کنید، زیرا به محض اینکه RAMP در اونجا فهرست میشه، حجم زیادی از معاملات رو از کاربران اونجا جذب می‌کنه، یعنی فرصت‌های معاملاتی خوبی خواهید داشت! 

چگونه با استفاده از DeFi درآمد غیرفعال ایجاد کنیم؟

با استفاده از DeFi، مردم می‌تونن سرمایه‌ گذاری کنند، وام بدن، و همونطور که با پول نقد کار میکنن وام بگیرن و فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کنند. این بخش به این مشاغل و راه های مختلف افزایش درآمد غیرفعال شما می پردازه.رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟

همونطور که DeFi تلاش کرد نحوه کار موسسات مالی رو تغییر بده، می تونید از پلتفرم به همان روش برای به حداکثر رساندن سود خودتون استفاده کنید. تنها تفاوت اینه که DeFi به موسسات مالی متمرکز متکی نیست. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید هنگام ثبت نام در DeFi، توکن های خود را دو یا سه برابر کنید.

1. انجام Staking

سهامداری فرآیند قرار دادن دارایی های رمزنگاری شما در یک قرارداد هوشمنده که به طور موثر شما رو به یکی از سهامداران قرارداد تبدیل میکنه. برخی از قراردادهای هوشمند از طریق اثبات سهام کار می کنند، به این معنیه که اگر یک قرارداد هوشمند دارای توکن هایی باشه، اعتبار بیشتری به دست میاره. شما با همان رمز پول دریافت می کنید، در مورد DeFi، اتریوم است،

به عنوان انگیزه ای برای کمک به یک قرارداد هوشمند برای کسب اعتبار. این نوع درآمدزایی مشابه خرید اوراق قرضه از شرکت ها یا دولته. با این حال، نکته دیگر در مورد سهام اینه که معادل دریافت سود سهام هنگام سرمایه گذاری در سهام است. هر چه مدت بیشتری در یک قرارداد هوشمند سهام داشته باشید، بیشتر از مزایای انجام آن بهره مند خواهید شد. 

2. تبدیل شدن به یک تامین کننده نقدینگی

تامین نقدینگی فرآیندیه که دراون ارائه‌ دهندگان نقدینگی یا افرادی که در قراردادهای هوشمند سرمایه‌ گذاری کرده‌اند، می‌تونند 0.3 درصد از ارزش به ‌دست‌ آمده از طریق مبادله توکن‌ها رو به دست بیارن. به عنوان مثال، اگر توکن‌های اتریوم با USDT مبادله بشن، یک ارائه ‌دهنده نقدینگی می‌تونه 0.3 درصد اضافی رو متناسب با مقداری که در قرارداد هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است، دریافت کنه.

بنابراین اساساً سرمایه گذاری و تامین نقدینگی با هم مرتبط هستند. اگر توکن‌های خودتون رو روی یک قرارداد هوشمند قراربدید که توکن‌ ها رو مبادله می‌کنه، می‌تونید پاداش‌ های اون رو دریافت کنید. تامین نقدینگی می تونه با خطراتی همراه باشه. خطری که خطر اصلی رو برای سهام شما ایجاد می کنه "زیان دائمی" است. زیان دائمی زمانی اتفاق می افته که قیمت یک توکن ادغام شده به طور قابل توجهی تغییر می کنه و امکان مبادله منصفانه رو غیرممکن می کنه. 

3. کشاورزی محصول

کشاورزی بازده فرآیند استفاده از نشانه هاییه که شما از ارائه دهنده نقدینگی در یک مزرعه بازده به دست آورده اید. یک مزرعه بازدهی مشابه یک قرارداد هوشمند عمل می‌کنه، زیرا تا زمانی که توکن‌های خودتون رو روی پلتفرم قرار می‌دهید، می‌تونید هرچه زمان می‌گذره، سود بیشتری از همون نشانه کسب کنید. برای عمیق ‌تر شدن مفهوم مزارع بازده، آنها پلتفرم‌های وام‌دهی هستند که از توکن‌های شما برای وام دادن به وام‌ گیرندگان استفاده می‌کنند.

در ازای آن، شما با توکن های مشابه یا متفاوت پاداش دریافت می کنید. مفهوم کشاورزی بازده مشابه سپرده های مدت دار برای پول های سنتیه، تنها تفاوت اینه که می تونه پاداش های بالایی در کشاورزی بازدهی داشته باشد، اما تنها در صورتی که مایل به انجام ریسک های بالا باشید. 

4. وام دادن

سایر پلتفرم های DeFi به صراحت برای وام دادن ساخته شده اند. در حالی که برخی از پلتفرم ها بر اساس اصل وام دادن کار میکنن، پلتفرم های وام دهی به طور خاص برای تامین پول شما در یک قرارداد هوشمند ایجاد شده اند. مزیت قرار دادن توکن های خود در یک پلتفرم وام دهی اینه که برخی از این پلتفرم ها نرخ بهره بسیار بالاتری رو ارائه میدن که باعث میشه انگیزه کافی برای برخی افراد باشه. 

مقاله پیشنهادی: آیا قیمت توکن ‌های Defi افزایش می ‌یابد؟

کلام پایانی

همونطور که در مقاله رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟ گفتیم، DeFi این امکان رو فراهم می‌کنه که سرمایه سهام بلاک چین‌ های غیر ERC-20 به یک استیبل کوین معروف به rUSD که در بلاک چین اتریوم صادر میشه، وثیقه بشه. درواقع هدف از دیفای استفاده از پتانسیل های بلاک چین و قدرت پول به نفع جامعه و کاربران اون است.


نظرات کاربران در مورد رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟
سوال امنیتی :6+52 = ?