ریسک نگهداری تتر چقدر است؟

1401/06/07


ریسک نگهداری تتر چقدر است؟ریسک نگهداری سرمایه در قالب تتر چگونه است؟ برنامه های آینده تتر چیست؟ آیا می توان با خرید تتر به سوددهی بیشتری دسترسی داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا می‌بایست بدانیم که تتر چیست و بیشتر با این ارز دیجیتال، مزایا و معایب نگهداریش و اتفاقاتی که از زمان پیدایش تتر تا به امروز بر سر این ارز افتاده؛ آشنا شویم.

بیشترعلاقمندان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای ورود به این کار ابتدا یکی از ارزهای شناخته شده مثل بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum) یا تتر(USDT) رو برای سرمایه گذاری انتخاب میکنن.

تتر چیست؟

تتر (USDT) یک ارز رمزنگاری شده هستش که همواره قیمتی ثابت و برابر با یک دلار آمریکا دارد، به عبارت دیگر تتر یک استیبل کوین (Stable Coin) هستش. ایده پشت تتر، ایجاد یک ارز پایدار نسبت به دلار آمریکا هست که نسبت به سایر رمزارزها در معرض افزایش یا کاهش قیمت قرار نمی‌گیرد.

قیمت تتر با قیمت USD برابری میکنه. این ارز دیجیتال در گروه ۱۰ رمزارز برتر بازار از نظر حجم سرمایه قرار داره.

این رمزارز به راحتی در کیف پول‌های دیجیتال روی کامپیوتر یا موبایل‌های هوشمند ذخیره‌ شده و به راحتی نگهداری میشه. نقل و انتقال تتر به سرعت قابل انجام هستش و کاربرانی که بااین ارز کار میکنن هیچ نگرانی از بابت خرید و فروش اون ندارن و هر وقت لازم بود می تونن اون رو به پول نقد تبدبل کنن. 

تاریخچه تتر: 

تتر برای اولین بار در جولای 2014 با نام Realcoin توسط شرکت TETHER LTD با همکاری سه نفر از اعضای اصلی اون راه‌اندازی شد. در حال حاضر این ارز دیجیتال توسط شرکت Tether Limited که متعلق به هلدینگ تجاری Tether Holdings Limited در کشور هنگ کنگ هستش، اداره میشه. بخش اعظم این شرکت رو اعضای ارشد صرافی ارزهای دیجیتال بیتفینکس (BITFINEX) کنترل میکنن و تحت نظارت و مدیریت اونها هست.

تاریخچه تتر

تتر (Tether) یک ارز رمزپایه مبتنی بر بلاکچین (blockchain) هستش که مثل ارزهای دیجیتال دیگه نیستش و قیمت اون اصلاً تغییر نمیکنه. قیمت این ارز همیشه ثابت و در حدود یک دلار آمریکا هست. این ارز دیجیتال در گروه استیبل‌کوین‌هایی هستش که توسط ذخایر دلاری در حساب‌های بانکی پشتیبانی میشه و به ازای هر یه دلار یه دونه ارز تتر موجود هست.

توی دو سال گذشته نشانه‌هایی در خصوص ارتباط تنگاتنگ بین ارزتتر با بیتفینکس (Bitfinex)، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز تو دنیا، مشاهده شده که این ارتباط نشون دهنده اعتبار و ارزش این ارز دیجیتال هستش که به کاربراش اطمینان میده هیچ گونه نگرانی از بابت خرید و فروش و نگهداری این ارز نداشته باشن.

شرکت آیفینکس (iFinex) مالک تشکیلات تتروهمچنین گرداننده صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس هستش و هر دوتا شرکت تیم مدیریتی یکسانی دارن. ژان لودوویکوس ون در ولد (Jan Ludovicus van der Velde)، مدیر عامل بیتفینکس و تتر است و فیلیپ پاتر (Philip Potter) مدیریت استراتژی هر دو تا شرکت رو هم بر عهده داره.

کاربردهای اصلی تتر برای معامله‌گران کدامند؟

برای پاسخ داده به این سئوال باید بگوییم که رمز ارز تتر دو کاربرد اصلی برای معامله گران خود دارد که عبارتند از:

1- در امان ماندن آن‌ها از نوسانات شدید بازار

2- انتقال آسان پول و سرمایه به شکل دلاری به کیف‌ها پولهای دیجیتالی یا صرافی‌های رمزارزها

عدم اطمینان در فضای رمزنگاری شده، حفظ روابط با بانک‌ها رو به چالش کشونده. این در حالیست که این تتر با نوسان بسیار کمی که داره، یه گزینه پایدار را به سرمایه گذاران این حوزه ارائه میده

همچنین نگه داشتن وجوه مشتری به عنوان تتر به این معنی که صرافی‌ها می‌تونن در زمانی که کاربران برای بازپرداخت سرمایه خودشون به صورت دلاری آماده می‌شن، هزینه‌های معاملاتی خودشون رو کاهش میدن.

مقاله پیشنهادی: تتر چگونه مدیریت می شود؟

ریسک نگهداری سرمایه در قالب تتر چیست؟ 

تتر برای بازار ارزهای رمزنگاری شده مهم هستش و در بسیاری از مبادلات نقش مهم و پررنگی داره. ولی ریسک نگهداری سرمایه در قالب تتر هم خیلی زیاد هستش بخصوص برای ایرانی ها که تو تحریم هم هستیم. تو کشور ایران که با تورم و نوسانات قیمتی زیادی توام هست و به جزء اون تو تحریم هم هستیم خرید تتر خیلی به صرفه خواهد بود. چونکه با نوسانات قیمت دلار تتر هم به سوددهی میرسه. 

ریسک نگهداری سرمایه در قالب تتر

تتر یک استیبل کوین هستش. تتر بر خلاف سایر ارزهای رمزپایه با دلار آمریکا مرتبط هست و نوسان قیمتی بسیار کمتری نسبت به رمزارزهای دیگه داره.

USDT مبتنی بر فناوری بلاکچین هست و قابلیت ادغام شدن با بلاکچین‌های دیگه رو هم داره و یکی از یکپارچه‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا به حساب می‌آید. بهتره بدونین ارز دیجیتال تتر توسط موسسه Tether راه اندازی شده و پشتوانه اون دلار آمریکا هست.

 به عبارت دیگه، به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار کریپتوکارنسی ها در گردش هست، یک دلار آمریکا در موسسه Tether نگهداری و ذخیره میشه که این موسسه خودش نیز بخشی از سرمایه خودش رو هم به عنوان پشتوانه تتر اختصاص داده که این موضوع باعث نگرانی هایی در بین سرمایه گذاران و دارنده های ارز دیجیتال تتر شده. 

البته موسسه Tether ادعا می کنه که پشتوانه ارز دیجیتال تتر محکم هست و سرمایه خودش رو هم به این دلیل به عنوان پشتوانه تتر اختصاص داده تا قیمت تتر نوسانات قیمتی نداشته باشه که مدتی پیش قیمت تتر دچار نوساناتی شد و افراد شک کردن که موسسه در مورد پشتوانه تتر دروغ گفته هست.

جالب اینجاست که بدونین نگهداری سرمایه در قالب تتر یا یه ارز دیجیتال دیگه ای ریسک های زیادی به دنبال داره و باید ریسک پذیر باشین و تحمل از دست رفتن سرمایه خودتون رو داشته باشین.چون هیچ تضمینی برای ماندگاری تتر و سایر ارزهای دیجیتال وجود نداره. شاید این سوال برای شما هم پیش اومده باشه که آیا تتر نابود می شود و روزی از بین می رود؟

 بهتره بدونین ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز متمرکز و تحت کنترل موسسه Tether قرار داره. البته توجه داشته باشین که این موسسه به تراکنش ها و دارایی های شما دسترسی نداره و فقط عرضه تتر رو کنترل می کنه. 

با این حال ممکنه روزی تتر از بین بره و سرمایه شما از دست بره. بنابراین توصیه می کنیم تا سرمایه خودتون رو در قالب تتر برای ممدت طولانی نگهداری نکنین. فقط زمانی که قصد انجام معامله و ترید دارین، تتر بخرین و سپس اون رو به ارز دیجیتال دیگه ای تبدیل کنین

در ادامه مقاله ریسک نگهداری تتر چقدر است؟ریسک های مهم در حوزه ارزهای دیجیتال رو براتون لیست می کنیم تا بدونین که بازار ارزهای دیجیتال خیلی پرپیچ و خم بوده و برای افرادی که توی این کار مبتدی هستن و تجربه لازم رو ندارن؛ مشکلات این کار رو لیست کردیم.

ریسک نگهداری تتر چقدر است

1. جرائم سایبری حوزه ارزهای دیجیتال

2. از دست دادن کلید خصوصی

3. انتخاب پلتفرم معاملاتی نا امن

4. هزینه بیش از حد معاملات

5. نوسان قیمت ارزهای دیجیتال و دستکاری قیمت ها

6. اشتباهات رایج مبتدیان بازار ارزهای دیجیتال( ضرر های جبران ناپذیردر خرید و فروش ارزها؛ انتخاب نادرست ارز؛ زمان انتخابی برای فروش و خرید نادرست؛ طمع زیاد؛استفاده از سرمایه دیگران؛فراموشی رمز کیف پول؛انتخاب نادرست صرافی؛پرداخت کارمزد زیادو...)

چه کسانی ترجیح می دهند به جای پول اسکناس یا ارز فیات از تتر استفاده کنن؟

اکثر معامله گران ارزهای دیجیتال از این ارز استفاده میکنن. بسیاری از تاجران هم برای نقل و انتقال پول خودشون از تتر استفاده میکنن. این نوع استفاده از تتر به تازگی تو صنعت صادرات و واردات بازار خودشو خیلی خوب نشون داده و امروزه بخصوص در تجارت های خارجی از ارزهای دیجیتال مثل تتر برای صادرات و واردات به جای پول از ارز تتر استفاده میشه.

بسیاری از افراد برای حواله پول از طریق بانک ها هزینه زیادی رو می پردازن. درحالی که شما می تونین به کمک تتر بدون هزینه اضافی این انتقال رو انجام بدین. مسافران خارجی هم از این ارز دیجیتال برای انتقال وجه استفاده میکنن و هزینه تغییرات قیمت ارز های رمزنگاری شده رو پرداخت نمیکنن و خیلی به صرفه تر هستش وقتی از تتر استفاده میکنین.

انواع دلار تتر کدامند؟

منظور از تتر به طور معمول دلار تتر یا USDT هستش. اما به جز این 4 تا دلار تتر دیگه هم داریم که هر کدام جداگانه دسته بندی میشن. 

1. USDT ERC20:

این دلار بر حسب پروتکل ERC20 مبتنی بر اتریوم کار میکنه.

2. USDT Omni:

این دلار بر حسب پروتکل Omni Layer مبتنی بر بیت کوین کار میکنه. ولی هزینه های مربوط به تراکنش های اون روی بستر بلاکچین هزینه بالایی داره.

3. USDT TRON:

این دلار بر حسب پروتکل TRC20 هستش که مبتنی بر بلاکچین ترون کار میکنه.

4. USDT EOS:

این نوعی دلار تترهستش که بر اساس شبکه ای او اس کار میکنه.

سئوال اینجاست که بدونیم از بین این 4 تا تتر کدام یکی برای استفاده بهتر هستش و دلیلش چیه؟ همونطور که تو بخش قبلی گفتیم از آنجا که USDT omni هزینه بالایی برای انتقال لازم داره از این رو، USDT ERC20 ایجاد شد. این توکن، گذشته از اینکه هزینه انتقال پایین تری داره، سرعت انتقالش هم زیاد هستش. 

انواع دلاتر تتر

یکی دیگه از دلایل استفاده از این تتر این هستش که این توکن توسط بسیاری از کیف پول ها و صرافی های آنلاین مورد استفاده قرار می گیره و صرافی های ایرانی و خارجی زیادی این توکن رو پشتیبانی میکنن.کاربرها هم بدون هیچ گونه نگرانی از بابت تحریم و مسدود شدن حسابشون و این قبیل نگرانی ها ترجیح میدن از این ارز دیجیتال استفاده کنن.

پیشنهاد ما به کاربران استفاده از USDT ERC20 هستش. این توکن هم سرعت بالایی داره و هم اینکه کیف پول و صرافی های زیادی این توکن رو حمایت و پشتیبانی میکنن. بهتره بدونین که استفاده از این توکن مبتنی بر اتریوم یک آدرس کیف پول مشخص داره که با X0 شروع میشه.

یکی دیگه از سئوالات مهمی که اکثر کاربرهای تتر دارن این هستش که پشتوانه تترچیه؟ ایا تتر از پشتوانه با ارزشی برخوردار هست یا نه؟

استیبل کوین ها دارای مشکلات خاص خودشون هستن و از زمان پیدایش تا وقتی که بتونن بین مردم رواج داشته باشن و اعتماد مردم رو جلب کنن مسیر پر پیچ و خمی رو پیمایش میکنن.

 مهم‌ترین عامل در پشتوانه استیبل کوین‌ها برای جلب اعتماد کاربرها جهت ثبات بازار پشتوانه نقدی اونهاست. چنانچه شرکت توسعه دهنده تتر یا سایر استیبل کوین‌ها پشتوانه نقدی کافی برای توکن‌های خودش منتشر نکنه، یک پول نامعتبر درست کرده که خیلی زود بین مردم بی اعتماد میشه و ارزش خودشو از دست میده.

 شرکت سازنده تتر ادعا میکنه رمزارز تتر با ذخیره‌های نقدی، ارزهای فیات و موارد مشابه پشتیبانی میشه و به همین دلیل از پشتوانه حمایتی خوبی برخوردار هستش و تا به امروز تونسته اعتماد کاربرهاشو جلب کنه.

دلایل محبوبیت رمز ارز تتر(USDT)

تتر یک استیبل کوین پایدار هستش و وقتی بازار رمز ارزها با نوسانات زیادی روبه رو میشه این رمز ارز ارزش خودش رو داره و به همین جهت بین کاربراش محبوبیت خاصی داره. این رمز ارز با سرعت خیلی زیادی نقل و انتقال پیدا میکنه و در مقایسه با بیت کوین شاخ ارزهای دیجیتال از سیستم متمرکزتری برخوردار هستش. 

دلایل محبوبیت رمز ارز تتر

 

در پاسخ به سئوال ریسک نگهداری تتر چقدر است؟ با شمردن محبوبیت های تتر شاید خودتون تونسته باشین به این سئوال جواب بدین. به غیر از اینهایی که براتون شمردیم رمز ارز تتر محبوبیت های زیادی هم داره که در ادامه براتون لیست کردیم.

• قدیمی‌ترین استیبل کوین

• موجود بودن این ارز در همه صرافی ها 

• شفافیت خدمات تتر

• قیمت ثابت

• داشتن کمترین کارمزد

با توجه به مزایای این ارز شاید براتون سئوال بشه که با این همه مزایا همه کاربرها تتر میخرن و قیمت اون هم که ثابت هست؛ پس چه جوری شرکت ارائه دهنده این ارز به سود میرسه و کسب درآمد میکنه؟

شرکت آیفنیکس از دو روش برای کسب درآمد استفاده میکنه. یکی از طریق دستکاری بازار ارزهای دیجیتال و با بالا و پایین کردن قیمت این ارزکه  به صورت خیلی جزئی قیمت اون رو کمی تغییر میده و روش دوم این هستش که به صورت قانونی ازکارمزدهای جزئی که بسته به میزان درصد خرید و فروش این ارز انجام میگیره به سود میرسه که کاملاً هم قانونی هستش.

 تو روش دوم که گفتیم سوددهی قانونی هست. تتر از کارمزد های بیت فینکس و سود حساب های بانکی این ارزکه به عنوان پشتوانه اونهاست؛ درآمد کسب میکنه. 

درآمد شرکت آیفینکس اینجوریه که کاربرها جهت خرید تتر از این صرافی، دلار را به حساب های بانکی اون واریز می کنن. همانطور که گفتیم، در اینجا امکان تبدیل تتر به دلار هم وجود داره. همه این کارها مستلزم پرداخت کارمزد هستن. کارمزد واریز و برداشت دلار توی این صرافی 0.1 دلار هستش.

 پس نتیجه میگیریم که درآمد شرکت بیت فینکس از طریق خود تتر به صورت مستقیم نیست بلکه از طریق صرافی اون انجام میشه. یکی دیگه از راه های درآمد شرکت آی فیکس ذخیره دلار تو بانک ها و کسب سود از طریق سپرده گذاری اونها هست.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری در تتر جایگزین دلار در ایران

برنامه های آینده برای تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر هم مثل ارزهای دیگه هدفش پیشرفت کردن و رُشد هستش. این ارز، دلار آمریکا و یورو را به صورت معادل عرضه کرده و تو برنامه های آینده اش قصد داره که پول ین ژاپن رو هم با علامت اختصاری JPYT عرضه کنه. به جز این شرکت ارائه دهنده تتر میخواد بستری رو فراهم کنه که امکان حسابرسی دوره ای  رو داشته باشه.

برنامه های آینده برای تتر چیست

قوانین و دستورالعمل های سخت گیرانه ای که در مورد تتر اعمال میشوند آینده این ارز دیجیتال را با چالش مواجه خواهند کرد. در حال حاضر، تتر بیشتر از 10 میلیارد دلار موجودی داره که این رقم، برای تتر به عنوان یک ارز دیجیتال با قیمت پایدار، بسیارمهم و قابل توجه هست. 

پشتوانه تتر چیست؟

به طور کلی، تتر یک ذخیره بانکی بی قانون هست و این موضوع موجب ریسک پذیر بودن این ارز شده و تجارت با این ارز رو برای کاربراش خطرناک میدونه. اما با همه اینها تتر تونسته تو نقطه اوج توجهات مردم قرار بگیره و خیلی از کاربرهای دنیای ارزهای دیجیتال به این ارز اعتماد دارن و تونستن با خرید این ارز به سودآوری برسن و سودهای زیادی رو کسب کنن و درآمد داشته باشن. 

بر اساس بررسی ها و مطالعات انجام شده در وبلاگ‌های مختلف وب سایت‌های حوزه رمزارز چنین برآورد شده که نگرانی‌های زیادی پیرامون رفتار و نحوه عملکرد شرکت تتر وجود داره.

 با وجود اینکه بازار ارزهای دیجیتال یه بازار نوپا و نوظهوری هستش و خیلی از افراد باروش های خرید و فروش و معاملات سودده در این بازار آشنایی ندارن ولی باز هم بهتر هستش که برای معامله و ورود به این بازار در مورد تمام جنبه‌های  اون حسابی تحقیق کنید و تمام جوانب رو خوب بسنجید تا بعداً پشیمون نشید و مشکلی براتون پیش نیاد.

ریسک نگهداری تتر

در ادامه مقاله ریسک نگهداری تتر چقدر است؟ قصد داریم شما کاربران گرامی رو با یکی دیگه از ترفندهای کسب سود با تتر (Tether)آشنا کنیم.

هر زمان که قصد تبدیل کردن ارز دیجیتال خودتون رو به ارز پشتوانه‌دار دارین می تونین با تبدیل رمز ارزتون به ارز تتر، جلوی از بین رفتن ارزش دارایی خودتون رو بگیرین. براساس مطالعات انجام شده روش‌های زیادی برای کسب درآمد از تتر موجود هست.

برای مثال می‌توان از محصولات سرمایه‌گذاری که از ویژگی‌های خاص دارایی‌های دیجیتال برای کسب درآمد هستش استفاده کنین و سود بدست بیارین.

به عنوان مثال گلکسی ولت (Galaxy Wallet) مثل یه پلی هستش که تونسته با ایجاد ارتباط بین ارزهای رمزنگاری شده و دنیای واقعی از تتر (USDT) برای ایجاد یک محصول سرمایه گذاری و تسهیل شرایط اعطای وام استفاده کنه و به سودآوری برسه.  

سخن آخر:

در مقاله ریسک نگهداری تتر چقدر است؟ شما کاربران رو با رمز ارز تتر، تاریخچه پیدایش اون و روش های سرمایه گذاری روی این ارز آشنا کردیم و ریسک نگهداری سرمایه در قالب تتر رو براتون گفتیم.

در مورد دلایل محبوبیت این ارز و کاربردهای اون صحبت کردیم و گفتیم که آینده تتر و پشتوانه تتر چی هست . امیدواریم که بتونین با مطالعه این مقاله و بهره گرفتن از مطالب اون بدونین که با وجود بالا بودن ریسک نگهداری تتر با توجه به قیمت ثابت و پایین اون ارزش خرید و نگهداری رو داره.


نظرات کاربران در مورد ریسک نگهداری تتر چقدر است؟
سوال امنیتی :2+54 = ?