شیباریوم Shibarium چیست؟

1401/06/12


شیباریوم Shibarium چیست؟ بنیاد یونیفیکیشن ارائه دهنده راهکار های بلاک چین، اخیرا اعلام کرده که شبکه آزمایش عمومی شیباریوم که راه کار مقیاس پذیری لایه دوم برای ارزدیجیتال شیبا اینو محسوب میشه، به زودی عرضه میشه. شیبا اینو یکی از جنجالی ترین ارز های دیجیتال در چند وقت اخیر در بازار پر نوسان ارز های دیجیتال بوده. 

جامعه قوی این میم کوین هر روز خبر از بروزرسانی های جدید در آینده برای اون میده و توکن سوزی نیز مکانیسم دیگری جهت افزایش قیمت و کمیاب کردن این توکن هست سرمایه گذاران این رمز ارز نسبت به استراتژی هایی مانند shib burn و شیباریوم برای افزایش قیمت این ارز دیجیتال بسیار خوش بین هستن. این موارد به شیبا کمک میکنه تا در زمره یکی از ده ارز دیجیتال برتر در رتبه بندی بازار قرار بگیره. 

بنابراین، ارتقای شیباریوم به آخرین امید در سال 2022 برای میلیون ها سرمایه گذار شیبا اینو تبدیل شده. برای همین سرمایه گذاران شیبا اینو مشتاقانه منتظر راه اندازی شیباریوم هستن. چون که مزایای زیادی به همراه داره. به گفته چندین تحلیل گر، انتشار این میتونه باعث افزایش قابل توجه قیمت توکن شیبا اینو (SHIB) بشه. با من همراه بشین تا در ادامه بیشتر در مورد شیباریوم و آینده ی اون آشنا بشیم.

شیباریوم چیست؟

شیباریوم

شیباریوم یه راه حل 2 لایه مبتنی بر اتریوم (ETH) برای پروژه شیبا اینو هست. با تمرکز بر مقیاس بندی زنجیره میزبان فعلی خود، اتریوم، شیباریوم پروتکل لایه 2 خواهد بود که تراکنش های سریع تر با هزینه های کمتر را نوید میده. 

علاوه بر این، شیباریوم یه زمین بازی توسعه برای برنامه نویسان بلاک چین خواهد بود. به علاوه، این پروتکل بازی NFT شیبا اینو و برنامه های کاربردی متاورس رو تسهیل میکنه. نام بلاک چین شیباریوم، توصیف کاملا دقیقی از زیر ساخت اون نیست، در بالای زنجیره قرار دادهای هوشمند پیشرو، اتریوم، شیباریوم، یه پروتکل لایه 2 هست که تجربه زنجیره اصلی رو بهینه میکنه. 

به دنبال پست بلاگ اعلامی ریوشی، سردرگمی در مورد اینکه آیا شیباریوم یه پروتکل بلاک چین یا لایه 2 خواهد بود وجود داشت. شیباریوم با بیان اینکه، راه بین لایه 2 و بلاک چین نازک هست. 

قرار هست جنبه هایی مانند پلیگون و زنججیره هوشمند بایننس (BSC) را با هم ترکیب کنه. بر این اساس، فرآیند تراکنش در لایه های بین زنجیره لایه 1 و پروتکل های لایه 2 رخ میده. در نتیجه، شیباریوم قصد داره تا هزینه های تراکنش و تعامل در شبکه اتریوم را به شدت کاهش میده. 

علاوه بر این، این به کاهش تراکم شبکه کمک میکنه، زمانی که تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان در حال تراکنش هستن. ارزش پیشنهادی برای توکن شیبا اینو (SHIB) از لحاظ نظری با قرار گرفتن در معرض و پذیرش پروتکل جدیدش افزایش خواهد یافت.

مقاله پیشنهادی: رابطه ایلان ماسک و شیبا اینو

شیباریوم

 به علاوه، با تراکنش های بسیار سریع و کم هزینه، این راه حل لایه 2 بلاک چین شیباریوم را برای بازی ها و موارد استفاده متاورس ایده آل میکنه. در حال حاضر، توکن شیبا اینو (SHIB) روی اتریوم به عنوان یه توکن ERC_20 کار میکنه.با این حال، پس از راه اندازی پروتکل، توکن ها به شیباریوم منتقل میشن.

شیباریوم برای مواجهه با هزینه های بالای گازی ک شبکه اتریوم (ETH) برای رمز ارز شیبا اینو (SHIB) نشون میده. وارد میشه، به ویژه اکنون که مسئولین این پروژه عمیق تر و عمیق تر به دنیای NFT میرن. برای خرید یا فروش NFT، هزینه های گاز یه عامل کلیدی هست برای اینکه تعیین میکنه که چقدر باید بپردازیم. در شبکه اتریوم ETH که به معنای پرداخت زیاد برای انجام مبادله هست. 

همانطورکه شیتوشی کوساما، یکی از مسئولین پروژه اظهار داشت، "شیباریوم هزینه تراکنشی پایینی رو برای هر سرویس، بازی یا سایر پروژه هایی که در بالای آن ساخته شدن ارائه میده" چون که علاوه بر پروژه های بومی پلتفرم، توسعه دهندگان خارجی نیز به این لایه 2 دسترسی میتونن داشته باشن. تا ایده های مربوطه به شیبا اینو خود رو در بالای اون بسازن. توکن شیباریوم BONE خواهد بود که به عنوان ارز مبادله ای برای پرداخت هزینه گاز در عملیات انجام شده بر روی لایه 2 محلول عمل میکنه.

مقاله پیشنهادی: تفاوت های دوج کوین و Shiba چیست؟

امتیاز کلیدی شیباریوم

• واحد پول شیبا اینو تقریبا 000/000/54 درصد از سال قبل افزایش داشته، که یه اوج جدید هست.

• چند جنبه عمده وجود داره که دارندگان و خریداران بالقوه باید از اون آگاه باشن که ممکنه بر قیمت شیبا اینو SHIB در سال 2022 تاثیر بذاره.

• شیبا اینو حتی با توجه به شتاب رو به رشد اون یه سرمایه گذاری پر خطر هست.

شیباریوم

از مارس 2020، سرمایه گذاران، تاریخ را به طرق مختلف تماشا کردن. برای مثال، سرمایه گذاران سهام شاهد بودن که شاخص s&p 500 بهترین رالی رو از پایین ترین سطح بازار نزولی در تاریخ ارائه کرده. این شاخص در کمتر از 17 ماه از قبل نقطه پایین خود دو برابر شد.

 با این حال، «هدلرها» ارزهای دیجیتال احتمالا دستاورد های مهم تری به دست آوردن و سابقه طولانی تری دارن. (اصطلاحی که به خوبی دارندگان رمز ارز رو توصیف میکنه). 

از اواخر عصر 3 دسامبر 2021، ارزش کل ارز های دیجیتال از 141 میلیارد دلار در مارس 2020 به 2.42 تریلیون دلار افزایش یافته. با وجود این رکورد ها، "SHIBARMY" پرشور، که بر اساس داده های آدرس کیف پول Etherscan به بیش از 1 میلیون نفر افزایش یافته، انتظار میره که سکه در سال 2022 به افزایش خودش ادامه بده. 

در حالی که برخی از محرک های گذرا در سال 2021 وجود داشت، مانند توئیت هایی از پیش بینی اینکه ثرونمد ترین فرد جهان، ایلان ماسک، پنج کاتالیزور در سال 2022 بهترین مولد های حرکت شیبا اینو باشن.

شیبا اینو چیست؟

رمز ارز شیبا در آگوست سال 2020 توسط فردی ناشناس ملقب به "ریوشی" ایجاد شد. این ارز دیجیتال نماد یه سگ ژاپنی هست. شیبا توکن به سرعت تونست ارزش خودش رو بالا ببره. ایلان ماسک در شبکه های اجتماعی اشاره هایی به ارز شیبا کرد اما در نهایت طی یه توییت اعلام کرد که دارای ارز شیبا اینو نیست و قصد خریدی هم در این باره نداره. 

ویتالیک بوترین در 13 می 2020، بیش از 50 تریلیون ارز شیبا رو به صندوق Covid-Crypto هند اهدا کرد. بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال آینده ارز شیبا هستن تا بتونن با رشد این ارز سرمایه خودشون رو چند برابر بکنن. ارز شیبا از الگوریتم ERC20 پیروی میکنه. یعنی یه توکن مبتنی بر اتریوم هست. این ارز های دیجیتال به دلیل قیمت ناچیز اولیه، سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب میکنن که در بسیاری از موارد شاهد افزایش قیمت بی نظیر چنین توکن هایی باشیم. 

تاریخچه شیبا

شیباریوم

داستان عجیبی در پس پرده ایجاد شیبا اینو نهفته. همانطور که در بالا گفتیم این رمز ارز نخستین بار توسط شخص ناشناسی با اسم مستعار ریوشی پایه گذاری و وارد بازار شد. شیبا اینو از همان ابتدا با ورود خود دوج کوین رو به چالش کشید. تصویر نمادین این رمز ارز همان تصویر سگ معروف دوج کوین بود. این تصویر در ابتدا برای شوخی و به عنوان میم در شبکه های اجتماعی وایرال شده بود. 

شیبا اینو بر بستر بلاک چین اتریوم بنا شده و به همین دلیل نمیتونیم اون رو در دسته کوین ها جا بدیم و توکن هست. شیبا اینو خود را قاتل دوج کوین معرفی کرده. درآغاز پیدایش ارز شیبا بسیاری از سرمایه گذاران تونستن با خرید وفروش اون به سود کلانی دست بیابن که علت آن رشد انفجاری و بسیار سریع آن بود. 

اساسا خیلی از کارشناسان باور دارن که شیبا یه شت کوین یعنی ارز دیجیتال کم ارزش هست و در ابتدا هم به آن مثل یه جوک و شوخی نگاه می شد. شیبا کار خودش رو با انتشار 1 کوآدریلیون به عبارتی 10 به توان 15 توکن شروع کرد که نصف این مقدار را برای توزیع بر روی شبکه اتریوم قرار داد و نصف دیگر اون رو به ارزش یه میلیارد دلار رو در اختیار بنیان گذار اتریوم یعنی ویتالیک بوترین قرار داد. 

بوترین بعد ها برای کمک به مهار بیماری کرونا در هند این توکن ها رو به این کشور اهدا کرد که این عمل باعث افت 50 درصدی شیبا در یه روز شد. اما بوترین از این عمل شیبا چندان رضایت نداشت و هشدار داد که چنانچه در آینده کسی رمز ارزی ساخت و خواست که در سیستم مدیریتی این پروژه به او قدرتی اعطا بکنه یا اینکه کوین به او هدیه بده به هیج وجه این کار رو بدون رضایتش انجام نده و در عوضش این کوین ها رو به موسسات خیریه ببخشد البته برای آن هم باید از موسسات خیریه اجازه بگیره.

بلاک چین شیباریوم چه زمانی راه اندازی می شود؟

شیباریوم

زمان دقیق عرضه شیباریوم در حال حاضر نامشخص هست. Kaal Dhairya، خالق شیباریوم، در توئیتر گفته که عموم مردم میتونن به زودی ساخت آلفای بازی رو امتحان بکنن. به گفته کوئینی مدیر شیبا اینو AMA، به خاطر طرفداران، پروژه مشخص نمیکنه که شیباریوم چه زمانی منتشر میشه. وقتی از او پرسیدیم که آیا فکر میکنه تا سال 2022 تمام میشه، گفت: "بله". در کل تاریخ دقیق راه اندازی مشخص نشده اما در منابع خبر از لانچ این سیستم در ژوئن 2022 داده شده. اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده.

هدف از بلاک چین شیباریوم چیست؟

بلاک چین شیباریوم برای ارائه یه پلت فرم امن و شفاف برای ایجاد و مبادله دارایی های دیجیتال طراحی شده. همچنین قراره به عنوان پایه ای برای توسعه برنامه های کاربردی غیر متمرکز (dApps) خدمت کنه. یکی از اهداف اولیه این سیستم، کاهش کارمزد تراکنش برای کسانی که در اکو سیستم شیبا هستن، خواهد بود. ریوشی ابتدا گفت که کارمزد تراکنش های شیباریوم حداقل یا حتی صفر خواهد بود. شیتوسی کوساما، سرپرست پروژه شیبا، در صحبت در شیبا دیسکورد، گفت که شیباریوم برای هر سرویس بازی یا هر چیزی که بر اساس آن ساخته بشه، هزینه پایینی ارائه میده.

مزایای استفاده از بلاک چین شیباریوم

استفاده از بلاک چین شیباریوم مزایای زیادی داره. برخی از مزایای کلیدی عبارتند از :

1. امنیت:

بلاک چین شیباریوم یه پلت فرم امن و بدون دستکاری هست که میتونه برای ذخیره و انتقال داده های حساس استفاده میشه.

2. شفافیت:

بلاک چین یه پلتفرم شفاف هست که به کاربران اجازه میده تمام تراکنش ها و فعالیت ها رو ردیابی بکنه.

3. کارایی:

بلاک چین یه پلت فرم سریع و کارآمد هست که میتونه از آن برای پردازش سریع و آسان تراکنش ها استفاده کرد

4. مقرون به صرفه:

بلاک چین یه پلت فرم مقرون به صرفه هست که به کسب و کارها اجازه میده در هزینه های تراکنش صرفه جویی کنن.

آیا شیباریوم از شیبا اینو SHIB استفاده خواهد کرد؟

جدا از توکن های LEASH، شیباریوم به شیبا اینو SHIB یا توکن های LEASH به عنوان ارز اصلی جفت خود متکی نخواهد بود. در عوض، BONE استفاده خواهد شد. همانطور که ریوشی خاطر نشان کرد، "BONE شروعی عادلانه و صفر خواهد داشت که در آن نیازی به نگرانی در مورد کیسه های نهنگ بیش از حد بالا نخواهیم داشت." توکن های SHIB و LEASH ممکنه در حال حاظر برای استفاده در ShibaSwap کاربردی تر باشن، اما این توکن های جفت اصلی برای شیباریوم نخواهند بود.

البته، کاربرانی که برای اولین بار ShibaSwap استفاده میکردن، جایزه BONE رو دریافت کردن، بنابراین مطمئنا تعداد زیادی نهنگ BONE در آنجا وجود داره. کاربران شیباریوم طبق پیش نمایش یونیفیکیشن، میتونن از طریق شیباریوم نیز BONE کسب کنن.

BONE

شیباریوم

علاوه بر این که توکن حاکمیت اکو سیستم شیبا هست، BONE با راه اندازی راه حل لایه 2 شیباریوم، ابزار های جدیدی نیز خواهد داشت. شیباریوم از BONE به عنوان نشانه اصلی خود برای تمرکز بر تمرکز زدایی و ایجاد یه زمین بازی جدید استفاده خواهد کرد. طبق CoinGecko، BONE حداکثر عرضه 000,000,250 توکن با عرضه در گردش 179,343,62 داره.

طراحی توکنومیک برای BONE اینه که میانه عرضه اکو سیستم سه نشانه شیبا (BONE ,SHIB, LEASH) رو داشته باشه. پس از راه اندازی شیباریوم همه دارندگان توکن شیبا اینو به فرصت های انحصاری برای ضرب توکن های BONE دسترسی خواهد داشت. توکن های SHIB و LEASH باقیمانده به کاربرد های اصلی خود در پلتفرم ShibaSwap ادامه خواهد داد. به این ترتیب، تمام نقدینگی در شیباریوم از BONE به عنوان توکن پایه استفاده میکنه.

ShibaSwap چیست؟

شیبا اینو به لطف دستاورد های عظیم در سال 2021، خودش رو به عنوان یه میم کوین پیشرو در دنیای رمز نگاری تثبیت کرده. تیم سازنده ارز دیجیتال با مضمون سگ، Shibaswap رو با هدف گسترش اکو سیستم ارز میم به گونه ای بود که از اون بیشتر استفاده بشه و به چیزی بیش از یه میم کوین تبدیل بشه.

با توجه به وایت پیپر ShibaSwap، با نام رمز WoofPaper، هدف ShibaSwap ارائه یه مکان امن برای ارز دیجیتال ارزشمند شما و در عین حال غیر متمرکز نگه داشتن سیستم هست. 

شیباریوم

جامعه به گسترش این اکو سیستم ادامه میده تا بتونه مشتریان علاقه مند بیشتری رو به پلتفرم ShibaSwap بیاره. ShibaSwap یه صرافی غیر متمرکز ارز های دیجیتال (DEX) هست که مشابه سایر DEX ها هست.

 این به این معنی هست که ما میتونیم توکن ها رو مستقیما با یکدیگر در ShibaSwap بدون نیاز به طرف مقابل معامله کنیم. ShibaSwap دارای تمام ویژگی های هست که در یه DEX مدرن انتظار داریم. مانند مبادله توکن، تامین نقدینگی، حاکمیت، سهامداری و بازار .NFT علاوه بر سکه شیبا اینو، تیم ShibaSwap دو توکن ERC20 دیگر اکوسیستم، BONE ShibaSwap (BONE) و Doge Killer (LEASH) رو در طراحی گنجاند.

ShibaSwap در جولای 2021 توسعه داده شد و بر روی شبکه اتریوم اجرا میشه. ShibaSwap به ما امکان داد و ستد سکه های ERC-20، استیل کوین و ده ها توکن دیگه رو میده. 

همچنین میتونیم با استفاده از توانایی های مختلف برای کسب درآمد برای دارایی های خودمون، درآمد غیر فعال ارز های دیجیتال داشته باشیم. طبق منابع مختلف، پس از آماده شدن شبکه، ShibaSwap به راه حل لایه 2 بلاک چین شیباریوم منتقل میشه. این به کاربران این امکان رو میده که از ShibaSwap در شیباریوم L2 با هزینه تراکنش کمتر در مقایسه با شبکه اتریوم استفاده کنن.

بلاک چین شیباریوم چه تفاوتی با بلاک چین های دیگری دارد؟

شیباریوم

بلاک چین شیباریوم با سایر بلاک چین ها متفاوته برای این که برای مشاغل طراحی شده. سرعت تراکنش سریع تر و کارمزد کمتری نسبت به سایر بلاک چین ها داره و برای کسب و کار هایی که میخوان از فناوری بلاک چین استفاده بکنن ایده آل هست.

جمع بندی

پروژه شیبا اینو نژاد سگ ژاپنی کوچک رو محبوب کرده و در کنار تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین رمز ارز ها در فضا کریپتو هست. با به رسمیت شناختن و قدردانی در توییت های کارآفرین و مبتکر فناوری، ایلان ماسک با افزایش قیمت سال به سال خود رکورد موفقیت آمیزی داشته. علاوه بر این، خالق ناشناس شیبا اینو ریوشی در حال پیاده سازی طیف وسیعی از پروتکل ها و برنامه های کاربردی جدید برای افزودن ابزار ارزشمند به دارایی اصلی خود، شیبا اینو هست. 

راه حل لایه 2 بلاک چین شیباریوم مرحله بعدی توسعه برای اکو سیستم شیبا هست. علاوه بر این، توکن های شیبا اینو اکنون یه روش پرداخت پذیرفته شده با فروشگاه آنلاین کامپیوتر، Newegg Commerce و غول سینما های زنجیره ای AMC هستن. به علاوه یه نیروی اجتماعی قوی توسط SHIBArmy برای پلتفرم معاملاتی رابین هود هدایت میشه تا توکن را فهرست کنه.

 در نتیجه شیبا در مکان های جدیدی قرار میگیره و شیباریوم را در جای مناسبی برای تقاضای بالا و پذیرش پس از راه اندازی قرار میده. همان طور که از تحلیل ها و پیش بینی های ذکر شده در بالا مشخص هست، پیش بینی ها در مورد آینده ارز شیبا بسیار متناقض هست. هیچ اجماع واحدی در مورد صعودی یا نزولی بودن حرکت قیمت شیبا در آینده وجود نداره.

 در واقع رشد احتمالی شیبا در آینده به عوامل مختلفی مانند اخبار، راه حل های جدید تکنولوژیکی پروژه های شیبا اینو، فضای ارز های دیجیتال به طور کلی، موقعیت حقوقی و غیره بستگی داره. نکته بسیار مهم اینه که قبل از هرگونه سرمایه گذاری بر روی هر ارز دیجیتالی باید شخصا در مورد آن پروژه تحقیق کنیم.


نظرات کاربران در مورد شیباریوم Shibarium چیست؟
سوال امنیتی :5+34 = ?