صرافی بایننس دکس چیست؟

نوشته شده در : 1402/01/06

هر فردی برای فعالیت در بازارهای مالی و ارزدیجیتال نیازمند یک صرافی ارز دیجیتال می باشد. همونطور که می دونین ابتدایی ترین گزینه بلاک چین غیر متمرکز بودن اون هست که یک صرافی غیر متمرکز واسطه ها رو در معاملات حذف می کنه و سبب افزایش دارایی و سود کاربران میشه. صرافی بایننس دکس به دلیل امنیت بالا و کارمزد پایین نسبت به سایر صرافی های مشابه، مورد مناسب تری به شمار میره. در ادامه قصد داریم به معرفی صرافی بایننس دکس بپردازیم.

صرافی بایننس دکس:

صرافی بایننس دکس:

بایننس دکس در سال 2019 توسط بایننس ایجاد شده و بیش از 100 نوع ارز دیجیتال رو پشتیبانی می کنه. دکس (Dex) پلتفرمی هست که به کاربران امکان تبادل مستقیم رو میده و واسطه ها رو حذف می کنه. از طرفی بایننس دکس به کاربران اجازه معامله با کنترل مستقیم و بدون هیچ واسطه ای رو میده. نکته قابل ذکر این هست که پلتفرم دکس رمزها یا دیتاهای پرایوت شما رو ذخیره نمی کنه و این به شما مجوز کنترل کامل ارزهای دیجیتال تون رو میده.

به عبارت دیگه پلتفرم بایننس دکس به کاربران امکان معامله با دارایی هایی که در بلاک چین و بایننس توسط BNB پشتیبانی میشن، رو میده. در حال حاضر 29 کشور من جمله ایالات متحده آمریکا به دلیل محدودیت های تجاری امکان استفاده از این صرافی رو ندارن. صرافی بایننس دکس به عنوان یک پلتفرم معاملاتی غیر متمرکز امنیت بالایی رو برای کاربران فراهم می کنه و میزان کارمزد این صرافی پایین هست. در واقع صرافی بایننس دکس قابلیت تبادل مستقیم و معامله بدون واسطه رو فراهم کرده. از مزایای صرافی بایننس دکس، کنترل دارایی هست و امنیت و حریم خصوصی کاربران در این پلتفرم حفط میشه. سیستم صرافی بایننس دکس ثبات بالایی داره.

نحوه کار با صرافی بایننس دکس:

نحوه کار با صرافی بایننس دکس

فعالیت در صرافی بایننس دکس کمی متفاوت با سایر صرافی ها هست. برای شروع فعالیت سرمایه گذاری در صرافی بایننس دکس ابتدا با لینک binance.org وارد صفحه صرافی بایننس میشین. سپس در صفحه اصلی بر روی Trade on binance dex کلیک می کنین و سپس وارد محیط binance dex می شین و در قسمت بالای صفحه در سمت راست، گزینه Unlock Wallet رو انتخاب می کنین.

در اینجا چند گزینه وجود داره که اگه کیف پولی دارین که از Wallet Connect پشتیبانی می کنه، می تونین به راحتی کد QR رو اسکن کنین تا کیف پول تون به صرافی بایننس دکس کانکت بشه. همچنین اگه کیف پول سخت افزاری مثل Trezor یا Ledger دارین، می تونین اون ها رو هم به صرافی بایننس دکس کانکت کنین.

اگه قصد کانکت کردن کیف پول جدیدی به صرافی بایننس رو دارین، در قسمت Unlock Wallet گزینه Keystore رو انتخاب کنین. در نهایت برای ایجاد کیف پول جدید بعد از انتخاب این گزینه، رمز عبور رو دریافت کنین و در آخر فایل Keystore رو دانلود کنین. سپس با گذشت مدتی باید فایل دانلود شده Keystore رو از کامپیوتر بار گذاری کنین و قبل از دسترسی، رمز عبور رو وارد کنین. نکته قابل توجه این هست که حتما از فایل Keystore در محل های مختلف بک آپ بگیرین.

مقاله پیشنهادی: بازار ان اف تی (NFT) بایننس چیست؟

طراحی و رابط کاربری بایننس دکس چگونه است؟

طراحی و رابط کاربری بایننس دکس

طراحی و رابط کاربری بایننس دکس برای کسانی که قبلا در معاملات دیجیتالی حضور داشتن، آشنا هست. مثل هر معامله یا تبادلی ممکنه کاربران از برخورد با نمودارها و دیتاها شکه بشن ولی با آموزش و دوره های لازم می تونن این مشکل رو حل کنن. طراحی صفحه صرافی بایننس دکس به گونه ای هست که موجودی ها، سفارشات، جفت های معاملاتی مختلف و... به آسونی قابل دسترس هست. رابط کاربری صرافی بایننس دکس با مرورگر گوشی بهینه سازی شده، که با چندکلیک می توان نمودارها و... رو هم مشاهده کرد.

تفاوت بایننس دکس با بایننس چیست؟

تفاوت بایننس دکس با بایننس

صرافی بایننس دکس زیر مجموعه ای از صرافی بایننس هست. صرافی بایننس دکس فورکی از بایننس شمرده میشه که تقریبا 3 سال هست که در پلتفرم ارزهای دیجیتال ایجاد شده.

اصلی ترین تفاوت قابل توجه صرافی بایننس و صرافی بایننس دکس در متمرکز و غیر متمرکز بودن اون ها است. بطوریکه بایننس در در حوزه ارز دیجیتال به عنوان واسطه ای متمرکز فعالیت می کنه و به عنوان واسطه در معاملات ارزی حضور داره و بر فعالیت کاربران نظارت می کنه. اما صرافی بایننس کدس به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنه، که مهم ترین تفاوتش با صرافی بایننس محسوب میشه. بایننس دکس امکان معامله بدون واسطه رو برای کاربرانش فراهم می کنه و واسطه از معاملات حذف میشه و معاملات به صورت غیر متمرکز صورت می گیره. به دلیل غیر متمرکز بودن صرافی بایننس دکس، این صرافی محبوبیت زیادی بین کاربران پلتفرم ارزهای دیجیتال داره.

بیشتر بخوانید: صرافی غیرمتمرکز چیست و انواع آن کدامند؟

از دیگر تفاوت های بین صرافی بایننس و بایننس دکس:

  • نقدینگی
  • امنیت
  • قانون گذاری
  • سیستم توزیع شده
  • کارمزد
  • حق مالکیت

مزایای صرافی بایننس دکس:

صرافی بایننس دکس مزایای دیگه ای داره که سبب محبوبیت اون شده، که در ادامه به معرفی اون ها می پردازیم.

  • امنیت: یکی از مزایای صرافی بایننس دکس، سطح امنیت بالای اون هستش، در صرافی بایننس کدس با وجود اینکه واسطه ها و بانک ها حذف شدن، اما امنیت کل پلتفرم و معاملات فراهم شده. تمامی معاملات به صورت شفاف در اختیار کاربران هستن و هر کسی روند معاملات و خرید و فروش خودش رو شخصا پیگیری می کنه.
  • غیر متمرکز: همونطور که اشاره کردیم از مهم ترین مزایای صرافی بایننس دکس، غیر متمرکز بودن اون هستش. فعالیت سایر صرافی ها به صورت متمرکز هست و واسطه ای بین خریدار و فروشنده هستن، ولی فعالیت صرافی بایننس دکس غیر متمرکز هست و کاربران بر معاملات و قعالیت های خودشون نظارت دارن.
  • ثبات: ثبات صرافی بایننس دکس از مزایای دیگه صرافی بایننس دکس هست که قدرت بالای معاملات رو نشون میده. وجود چند سرور در مقابل سیستم مرکزی نشون دهنده گستردگی قدرت معاملات است.

به سایر مزایای قابل توجه صرافی بایننس دکس در زیر اشاره شده:

  • کم بودن کارمزد نسبت به سایر صرافی ها
  • پشتیبانی از 100 ارزدیجیتال تاپ دنیا
  • حفظ حریم خصوصی
  • دارا بودن چند سرور مختلف
  • سیستم قدرتمند

معایب صرافی بایننس دکس:

صرافی بایینس دکس مانند هر پلتفرم یا سازمانی به همراه مزایا، معایبی هم داره.

  • عدم پشتیبانی از برخی قابلیت های جدید
  • نامناسب برای افراد مبتدی و تریدر های جدید الورود به پلتفرم های ارزدیجیتال
  • عدم خدمات رسانی به برخی کشورها
  • نقدینگی تقریبا کم

شروع فعالیت و معامله در صرافی بایننس دکس:

شروع فعالیت و معامله در صرافی بایننس دکس

فعالیت و معامله در صرافی بایننس دکس خیلی ساده هست و افرادی که اطلاعات و دانش کمی در حوزه معاملات و صرافی ها دارن هم می تونن از صرافی بایننس دکس در معاملات خودشون استفاده کنن. کاربران می تونن جفت معاملاتی خودشون رو از ستون سمت چپ صفحه انتخاب کنن و سفارشات خرید و فروش رو به راحتی ثبت کنن. همچنین کارمزدها در صرافی بایننس دکس  خیلی کمه که پوئن مثبتی محسوب میشه.

صرافی بایننس دکس به دلیل غیرمتمرکز بودن، از سایر صرافی ها متمایز هست و ممکنه شروع فعالیت در صرافی بایننس دکس در ابتدا کمی مشکل باشه. اما ساده ترین روش برای شروع فعالیت در صرافی بایننس دکس، شارژ کردن حساب BNB هست.

نتیجه و جمع بندی:

همونطور که گفتیم صرافی بایینس کدس، یک صرافی غیرمتمرکز هست که واسطه ها رو از معاملات حذف کرده و از بیش از 100 ارزدیجیتال پشتیبانی می کنه. امنیت، کارمزد نسبتا پایین، ثبات و... صرافی بایننس دکس سبب محبوبیت اون در بین کاربران شده. آسودگی استفاده از صرافی بایننس دکس سبب استفاده بیشتر کاربران پلتفرم ارزهای دیجیتال شده و مورد مناسبی برای معاملاتی امروزی محسوب میشه.

 


نظرات کاربران در مورد صرافی بایننس دکس چیست؟
سوال امنیتی :3+68 = ?