لیست کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف

1401/06/09


ما سعی می کنیم در مقاله لیست کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف، اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی شبکه های مختلف بیت کوین بپردازیم و انواع کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف رو برای شما معرفی کنیم تا با این ولت ها آشنایی داشته باشین و بتونین از اون ها برای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کنین. 

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای نوپا و نوظهور مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل شده. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

شاید شما اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از پول خودتون رو بر روی بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت بازار ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هستش. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به طور همزمان مشکلات و خطرات زیادی برای سرمایه گذاران وجود داره که باید آموزش های لازم رو فرا گرفت و این مشکلات رو برطرف کرد. همچنین یکی از بزرگترین و مهم ترین دغدغه های سرمایه گذاران و معامله گران این هست که جای امنی برای نگهداری و ذخیره بیت کوین های خودشون پیدا کنند.

ارز دیجیتال بیت کوین در شبکه های مختلفی فعالیت می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله لیست کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف، اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی شبکه های مختلف بیت کوین بپردازیم و انواع کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف رو برای شما معرفی کنیم تا با این ولت ها آشنایی داشته باشین و بتونین بیت کوین های خودتون رو در اون ها ذخیره و نگهداری کنین.

شبکه های ارز دیجیتال بیت کوین کدامند؟

شبکه های ارز دیجیتال بیت کوین کدامند

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و انواع کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف رو برای شما معرفی کنیم، انواع شبکه های مختلف ارز دیجیتال بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال بیت کوین در شبکه های مختلفی قابل خرید و فروش هست و شما باید به این شبکه توجه کنین تا مشکلی در خرید و فروش شما پیش نیاد.

• یکی از انواع شبکه های ارز دیجیتال بیت کوین، شبکه بیت کوین هست. به عبارت دیگه، ارز دیجیتال بیت کوین دارای شبکه و بلاک چین اختصاصی خودش هست که می تونین از همون برای انتقال ارزهای دیجیتال استفاده کنین. این شبکه دارای کارمزد هست که به وسیله بیت کوین پرداخت میشه.

• یکی دیگه از انواع شبکه های ارز دیجیتال بیت کوین، شبکه ERC20 هست. این شبکه برای اولین بار خودش رو نسل دوم بلاک چین معرفی کرد و هدفش رو رفع نقص های شبکه بیت کوین معرفی کرد، مثل مقیاس پذیری پایین شبکه بیت کوین.

• یکی دیگه از انواع شبکه های ارز دیجیتال بیت کوین، شبکه BEP20 یا اسمارت چین هست. این شبکه نوعی بلاک چین مستقل هست که در صورت آفلاین بودن بایننس چین می تونه به فعالیت های خودش ادامه بده. این بلاک چین با طراحی خاص خودش به کاربران این اجاره رو میده تا در بلاک چین برنامه های غیر متمرکز و دارایی های دیجیتال رو به وجود بیارن.

• یکی دیگه از انواع شبکه های ارز دیجیتال بیت کوین، شبکه BEP2 هست. دلیل استفاده از این استاندارد جدید نیز ایجاد یه سری قوانین مشخص برای عملکرد توکن ها در بستر زنجیره بایننس هست.

• یکی دیگه از انواع شبکه های ارز دیجیتال بیت کوین، شبکه BTC SEGWIT هست که نوعی طرح برای بهبود سرعت بیت کوین محسوب میشه و هدف اون این هست که شرایطی رو برای محافظت از انعطاف پذیری تراکنش ها فراهم بکنه.

کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین چیست

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا خواستین که جای امنی برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال بیت کوین خودتون پیدا کنین و شاید این سوال برای شما پیش اومده که کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین محیطی هست که به معامله گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال این امکان رو میده تا بیت کوین های خودشون رو در اونجا ذخیره و نگهداری کنند. به این ترتیب، شما نیز می تونین با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین، رمزارزهای خودتون رو در اونجا نگهداری کنین، بدون اینکه ترس از دست دادن اون ها رو داشته باشین. نکته قابل توجه این هست که در زمان انتخاب کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین باید به شبکه ارز دیجیتال خود و کیف پول نیز توجه داشته باشین.

همونطور که گفتیم، یکی از چالش ها و دغدغه های افراد این هست که جای امنی برای ذخیره و نگهداری بیت کوین های خودشون پیدا کنند. به همین دلیل شرکت ها و کمپانی های زیادی اقدام به ساخت کیف پول ارز دیجیتال کردن که از جمله از این ولت ها می تونیم به کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری اشاره کنیم. در سایت صرافی اینانس هم مقاله ای با عنوان 6 کیف پول برتر بیت کوین وجود داره که توصیه میکنیم برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنین.

کیف پول های سخت افزاری به دلیل اینکه هزینه بالایی دارن، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن، ولی اگه بیت کوین یا رمز ارز زیادی در اختیار دارین، توصیه میشه تا از ولت های سخت افزاری استفاده کنین چون سطح امنیت اون ها بالا هست. کیف پول های نرم افزاری نیز رابط کاربری ساده ای دارن و میشه از اون ها نیز برای ذخیره و نگهداری بیت کوین استفاده کرد.

انواع کیف پول های بیت کوین کدامند؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد کیف پول و شبکه های ارز دیجیتال بیت کوین، دوست داشته باشین تا با انواع کیف پول های بیت کوین آشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در ادامه مقاله لیست کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف، انواع کیف پول های بیت کوین رو برای شما معرفی کنیم تا با این ولت ها اشنایی داشته باشین و بتونین رمز ارزها و بیت کوین های خودتون رو در این ولت ها نگهداری و ذخیره کنین.

تراست ولت(Trust Wallet):

تراست ولت

یکی از انواع کیف پول های بیت کوین، کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری هست که رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی بیت کوین ها و سایر رمز ارزهای خودتون رو در این ولت نگهداری و ذخیره کنین.

همچنین این کیف پول ارز دیجیتال توسط شخص اوکراینی به اسم ویکتور رادچنکو راه اندازی و ساخته شده و از زمان راه اندازی تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره و همین موضوع نیز باعث شد تا صرافی ارز دیجیتال بایننس که معروف ترین صرافی در حوزه کریپتوکارنسی ها محسوب میشه، این ولت رو بخره و به عنوان کیف پول رسمی بایننس شناخته بشه. شما می تونین این کیف پول ارز دیجیتال رو برای سیستم عامل های اندروید و ios خود نصب کرده و از اون استفاده کنین.

جالب اینجاست که بدونین تراست ولت یکی از محبوب ترین کیف پول های رمزنگاری شده هست که از تعداد زیادی ارز دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، ترون و.... پشتیبانی می کنه.

همچنین این ولت ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره که از جمله از این ویژگی ها می تونیم به امنیت بالا، اتصال راحت به صرافی ها و برنامه های غیر متمرکز، نمایش چارت قیمت برای هر ارز دیجیتال، سواپ و تبدیل ارزهای دیجیتال در داخل خود کیف پول و کنترل کلید های خصوصی توسط خود کاربر اشاره کنیم.

علاوه بر این، تراست ولت در زمان راه اندازی برای شما کلمات بازیابی میده تا بتونین در شرایط مورد نیاز این کلمات استفاده کرده و کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.

متامسک(MetaMask):

متامسک

یکی دیگه از انواع کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف، کیف پول نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال مخصوص شبکه اتریوم هست که شما می تونین ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم یا ERC20 خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. بنابراین، از اونجایی که ارز دیجیتال بیت کوین بر روی شبکه اتریوم نیز قابل خرید و فروش هست، شما می تونین بیت کوین های خودتون رو اگه روی شبکه اتریوم اونا رو خریداری کردین رو هم در این ولت ذخیره و نگهداری کنین.

این ولت نیز رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی ازش استفاده کنین. حتی افراد مبتدی نیز این امکان رو دارن تا از این ولت استفاده کنند. نکته قابل توجه این هست که متامسک علاوه بر اینکه با سیستم عامل های اندروید و ios سازگار هست، به صورت افزونه مرورگر نیز وجود داره.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول ارز دیجیتال متامسک نیز همانند تراست ولت ویژگی های امنیتی زیادی رو برای سرمایه گذاران و کاربران خود فراهم می کنه که باعث میشه تا سطح امنیت این ولت افزایش پیدا کنه. برای مثال این ولت به شما این امکان رو میده تا رمز عبور برای خود تعیین کنین و در زمان وارد شدن به ولت رمز خودتون رو وارد کنین.

همچنین این ولت نیز در زمان راه اندازی برای شما کلمات بازیابی میده که شما می تونین با استفاده از اون ها دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو بازیابی کنین. علاوه بر این، این ولت از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می کنه و به صورت پیش فرض ارز دیجیتال اتریوم در صفحه متامسک قرار داره و باید اون یکی رمز ارزها رو خودتون فعال کنین.

اتمیک ولت(Atomic Wallet):

اتمیک ولت

یکی دیگه از انواع کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف، کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت هست. بهتره بدونین Atomic Wallet نیز یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال هست که از بیشتر از 500 ارز دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می کنه.

همچنین این ولت در سال 2017 توسط مدیرعامل صرافی چنجلی به اسم کونستانتین گلدیش راه اندازی شد و به دلیل داشتن مزایا و ویژگی های زیادی که داره مورد استقبال معامله گران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته. به این ترتیب، شما نیز می تونین از کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت استفاده کرده و بیت کوین ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. 

جالب اینجاست که بدونین کیف پول ارز دیجیتال اتمیک ولت ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه که از جمله از این ویژگی ها می تونیم به بالا بودن سطح امنیت اون اشاره کنیم.

بهتره بدونین کلیدهای خصوصی شما در دستگاهتون رمزنگاری شده و هیچ وقت از اون خارج نمیشه. همچنین شما می تونین به صورت مستقیم ارز دیجیتال توسط این ولت بخرین. این ولت امکان استیکینگ رو هم برای شما فراهم کرده و شما می تونین ارزهای دیجیتالی مثل تزوس، ترون، کومودو و... رو استیک کرده و سود به دست بیارین. نکته قابل توجه این هست که کیف پول ارز دیجیتال اتمیک ولت پشتیبانی 24 ساعته داره و می تونین مشکلات خودتون رو با کمک پشتیبانی برطرف کنین.

مث ولت(Math Wallet):

مث ولت

یکی دیگه از انواع کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف، کیف پول نرم افزاری مث ولت هست. Math Wallet نوعی کیف پول ارز دیجیتال امن و قدرتمند هست که تا این لحظه تونسته با 96 بلاک چین محبوب در بازار ارزهای دیجیتال سازگار بشه و از تبادلات بین زنجیره ای نیز پشتیبانی بکنه.

همچنین این ولت نوعی کیف پول ارز دیجیتال هست که یه فروشگاه برای انواع برنامه های غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین های مختلف و مرورگری برای جستجوی Dapp های محبوبتون داره. نکته قابل توجه این هست که کیف پول ارز دیجیتال مث ولت نیز رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی از این ولت استفاده کنین و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این کیف پول به صورت امن و با خیال راحت ذخیره و نگهداری کنین.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول ارز دیجیتال مث ولت نیز ویژگی ها و خصوصیات زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا به یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین یا سایر رمز ارزها تبدیل بشه.

از جمله از این ویژگی ها می تونیم به رایگان بودن، دارای مرورگر برنامه های غیر متمرکز، ترید دیفای درون برنامه های، پشتیبانی از کیف پول ها سخت افزاری، قابل استفاده برای وب 3 و پشتیبانی از نسخه های اندروید و ios موبایل، افزونه کروم، بریو، اج و سایر مرورگزها و ولت تحت وب بیت کوین، اتریوم، ترون و ... اشاره کنیم. همچنین شما می تونین در این ولت نیز ارزهای دیجیتال خودتون رو استیک کرده و سود به دست بیارین.

کوینومی(Coinomi):

کوینومی

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین، کیف پول نرم افزاری کوینومی هست. بهتره بدونین Coinomi یکی از رایج ترین و محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری در بین سایر ولت های نرم افزاری هست که شما می تونین ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین های خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین.

این کیف پول نیز ویژگی ها و خصوصیات زیادی داره که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. همچنین این ولت رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی از خدمات و امکانات این ولت بهره ببرین. حتی افراد مبتدی نیز این امکان رو دارن تا از این ولت استفاده کنند و ارزهای دیجیتال خودشون رو در این ولت به صورت امن و با خیال راحت ذخیره و نگهداری کنند.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول کوینومی در ابتدا فقط برای تلفن های همراه با سیستم عامل های اندروید و ios ارائه شد که در اون امکان ذخیره کردن ارزهای دیجیتال پر تقاضا مثل بیت کوین، لایت کوین و اتریوم وجود داشت. این ولت با گذشت زمان ارزهای دیجیتال بیشتری رو پشتیبانی کرد، به طوریکه در حال حاضر بیشتر از 150 ارز دیجیتال رو پشتیبانی می کنه که شما می تونین رمز ارزهای مختلف خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. البته نسخه دسکتاپ این کیف پول ارز دیجیتال نیز طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیره.

کیف پول سخت افزاری لجر:

کیف پول سختافزاری لجر

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین، ولت سخت افزاری لجر هست. بهتره بدونین Ledger نوعی کیف پول سخت افزاری هست که سطح امنیت بالایی داره و شما می تونین ارزهای دیجیتال و بیت کوین های خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین.

همچنین این ولت توسط کمپانی لجر در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شده. این کیف پول شکل فیزیکی و قابل لمس داره و شکلی شبیه به فلش داره و شما می تونین ازش استفاده کنین. 

نکته قابل توجه این هست که کیف پول سخت افزاری لجر توسط کابل USB به کامپیوتر شما متصل میشه که می تونین موجودی خودتون رو در صفحه دسکتاپ نیز مشاهده کنین و ارزهای دیجیتال خودتون رو به سایر ولت ها یا صرافی ها انتقال بدین. همچنین کیف پول سخت افزاری لجر نیز ویژگی های امنیتی زیادی رو برای کاربران فراهم می کنه. برای مثال این ولت در زمان راه اندازی برای شما کلمات بازیابی میده که شما می تونین با استفاده از این کلمات ارزهای دیجیتال و کیف پول خودتون رو بازیابی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله لیست کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف، اطلاعاتی در مورد شبکه های مختلف ارز دیجیتال بیت کوین برای شما ارائه کنیم و معرفی انواع کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف بپردازیم تا با این ولت ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال بیت کوین روی شبکه های بلاک چینی مختلفی قابل خرید و فروش هست و شما می تونین بیت کوین های خودتون رو در ولت های مختلفی ذخیره و نگهداری کنین.

 


نظرات کاربران در مورد لیست کیف پول های بیت کوین در شبکه های مختلف
سوال امنیتی :7+60 = ?