هیدرو ماینینگ چیست؟ استخراج ارز دیجیتال با انرژی برق آبی

1401/11/25
هیدرو ماینینگ چیست؟ استخراج ارز دیجیتال با انرژی برق آبی

هیدرو ماینینگ؛ استخراج ارز دیجیتال با انرژی برق آبی! چیزی در موردش شنیدین؟ اصلا می دونین هیدرو ماینینگ چیست؟ می دونین چرا هیدرو ماینینگ برای استخراج ارزهای دیجیتال اهمیت داره؟ بزرگترین چالش هیدرو ماینینگ چیست؟ با فواید هیدروماینینگ ارز دیجیتال آشنایی دارین؟ آیا هیدرو ماینینگ هزینه های زیست محیطی هم داره؟ به نظرتون استخراج ارز دیجیتال با روش هیدرو ماینینگ می تونه با صرفه باشه؟

فرایند استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال معمولا هنوز هم به روش سنتی و با استفاده از حجم وحشتناکی از انرژی برق انجام میشه. این شکل از ماینینگ ارزهای دیجیتال باعث میشه تا صدمات زیادی به محیط زیست وارد بشه و دنیای اطراف ما به ازای رشد دنیای کریپتوکارنسی از بین بره. هیدرو ماینینگ یه اصطلاح رایج در دنیای صنایع هست که به استفاده از انرژی برق آبی در فرایند استخراج ارز دیجیتال اشاره داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هیدرو ماینینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد هیدرو ماینینگ یا HydroMining به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای هیدرو ماینینگ بپردازیم و اهمیت هیدرو ماینینگ در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

هیدرو ماینینگ چیست؟

هیدرو ماینینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم هیدرو ماینینگ رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال رو از خودتون پرسیده باشین که هیدرو ماینینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هیدرو ماینینگ به معنی استخراج ارز دیجیتال با انرژی برق آبی هست که با تکیه بر سیستم های خنک کننده برق آبی و انرژی آب در خدمت بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته. استخراج ارز دیجیتال با استفاده از روش هیدرو ماینینگ نسبت به سایر روش هایی که امروزه به کار گرفته مشن، کارآمدتر و سودآورتر هست. در حالت عادی، برای استخراج ارزهای دیجیتال جدید و تایید تراکنش های مربوط به اون ها نیاز به یه شبکه بلاک چین هست.

جالب اینجاست که بدونین روند ماینینگ در دنیا با وجود اینکه چند سال از پیدایش این صنعت گذشته، هنوز همونه. ولی مقیاس عملیات خیلی بزرگتر شده. استخراج ارزهای دیجیتال قبلا کار آسونی بود که هر سخت افزار غیر تخصصی می تونست اون رو انجام بده. با این حال با پیشرفت بازار، ماینرها برای پردازش سودآورتر محاسبات به سیستم های قدرتمندتر و کارت های گرافیکی تکیه کردن. سال های قبل حتی میشد با استفاده از کامپیوترهای خونگی هم ارز دیجیتال ماین کرد و بیت کوین های زیادی به دست آورد.

مقاله پیشنهادی: استخر استخراج چیست؟

مزایای هیدرو ماینینگ چیست؟

مزایای هیدرو ماینینگ چیست؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله به بررسی مزایای هیدرو ماینینگ بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین علاوه بر استفاده از منابع انرژی سازگار با محیط زیست، هیدرو ماینینگ باعث افزایش قابلیت اطمینان، صرفه جویی در هزینه و عملکرد بهتر میشه. استخراج معادن نیاز به تجهیزات تخصصی کامپیوتری داره. بارها در طول روز پیش میاد که این تجهیزات با حداکثر توان خود کار می کنند. یعنی تجهیزات ماینینگ با شانس خرابی ناشی از گرمای بیش از حد روبرو هستن. این در حالی هست که حتی یه ساعت خرابی به معنی ضرر بزرگی هست.

توجه داشته باشین که با استفاده از سیستم های خنک کننده آبی در فرایند هیدرو ماینینگ ارزهای دیجیتال تضمین میشه که پلتفرم های معدن و پردازنده های اون با هزینه کمتر و در دمای ایمن تری کار می کنند. این موضوع باعث میشه تا محیط معدن یا استخر قابل اطمینان تر شده و شانس خرابی دستگاه ها کاهش پیدا کنه. هدف اصلی از معرفی هیدرو ماینینگ که در اون از سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشه، تولید دستگاه های کارآمدتر و به صرفه تر برای استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین هست.

مقاله پیشنهادی: ارزهای دیجیتال قابل استخراج کدامند؟

اهمیت هیدرو ماینینگ برای استخراج ارزهای دیجیتال

اهمیت هیدرو ماینینگ برای استخراج ارزهای دیجیتال

یکی از دلایلی که ماینینگ ارزهای دیجیتال در برخی از کشورها مثل ایران ممنوع هست و استخراج ارزهای دیجیتال کار غیر قانونی محسوب میشه، مصرف بیش از اندازه برق هست. با وجود هیدرو ماینینگ ممکنه هیچ مانعی از لحاظ زیست محیطی و افزایش هزینه های مربوط به مصرف برق وجود نداره. در این بازه زمانی که همه نسبت به لزوم سلامت محیط زیست آگاهی کامل دارین، بزرگترین انتقاد در مورد بازار ارزهای دیجیتال این هست که چرا باید این حجم از انرژی برق برای اون مصرف بشه؟

انرژی برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین یه مورد از ارزهای دیجیتال ارزشمند و گرون قیمت برابر با مصرف برق کشور مراکش هست. مراکش 36 میلیون جمعیت داره و یعنی که هزینه استخراج ارزهای دیجیتال به تنهایی به اندازه یه کشور آسیایی هست.

بزرگترین چالش هیدرو ماینینگ چیست؟

هیدرو ماینینگ با وجود مزایای زیادی که به همراه داره، با چالش ها و مشکلات زیادی هم روبرو هست که جا داره در آینده این مشکلات برطرف بشه. تکنولوژی بلاک چین بدون استفاده از فرایند رمزنگاری یکی از مهم ترین و اصلی ترین خصوصیات خود یعنی امنیت رو از دست میده. متسافته حل کردن معادلات پیچیده ریاضی برای تولید تراکنش های ارز دیجیتال جدید نازمند مصرف برق زیاد هست.

توجه داشته باشین که استفاده از آب در فرایند هیدرو ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال با انرژی آب، می تونه برای خنک کردن تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال هم مورد استفاده قرار بگیره و هزینه های تراکنش و ماینینگ ارزهای دیجیتال رو به شدت کاهش بده. به این ترتیب، برخی از کشورها احتمال داره با کاهش هزینه ها و کاهش مصرف انرژی استخراج ارزهای دیجیتال رو قانونی کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله هیدرو ماینینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد هیدرو ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال با انرژی آب به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای هیدرو ماینینگ بپردازیم و چالش های هیدور ماینینگ رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که هیدرو ماینینگ یکی از روش های استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین هست که میزان مصرف برق رو به شدت کاهش میده و به محیط زیست آسیب کمتری وارد می کنه.

 


نظرات کاربران در مورد هیدرو ماینینگ چیست؟ استخراج ارز دیجیتال با انرژی برق آبی
سوال امنیتی :2+65 = ?