3 دلیل برای امن نبودن استیبل کوین تتر

1402/01/12

3 دلیل برای امن نبودن استیبل کوین تتر؛ آیا دوست دارین با این دلایل آشنا بشین؟ به نظر شما متمرکز بودن استیبل کوین تتر می تونه دلیلی برای امن نبودن تتر محسوب بشه و روی خرید تتر تاثیر داره؟ چرا تتر بعضی از آدرس ها رو در بلک لیست خودش قرار داده؟ توکن USDT چه مقدار تولید شده؟ چرا پشتوانه تتر بحث برانگیز هست؟ تتر با سایر استیبل کوین ها چه تفاوتی داره؟ امنیت تتر در مقایسه با سایر رمزارزها در چه سطحیه؟

با بالا گرفتن و افزایش تب سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، به مرور زمان تعداد قابل توجهی ارز دیجیتال به بازار عرضه شد. ولی نکته ای که باید بهش توجه کنین این هست که همه این رمزارزها نمی تونن شما رو به سود برسونن و باید قبل از وارد شدن به چنین بازاری با رمزارزهای کلیدی این بازار آشنا بشین. یکی از ارزهای دیجیتال مهم این بازار که خیلی از تریدرها و معامله گران اهمیت اون رو جوری تعریف می کنند که انگار آینده رمزارزها بهش گره خورده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 3 دلیل برای امن نبودن استیبل کوین تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر یا USDT به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل امن نبودن تتر بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال تتر یا USDT رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمزارز به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استیبل کوین تتر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تتر مثل سایر رمزارزها دیگه مثل بیت کوین و اتریوم، نوعی ارز دیجیتال هست که سومین رمزارز بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار محسوب میشه. ولی تتر یه تفاوت اساسی با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و ترون داره و اون هم این هست که تتر نوعی استیبل کوین هست. استیبل کوین ها یه دسته ازارزهای دیجیتال هستن که برخلاف سایر ارزها نوسان قیمتی ندارن. قیمت این ارزها به پشتوانه خودشون یا دارایی های دنیای واقعی مثل دلار آمریکا یا طلا وابسته هست.

جالب اینجاست که بدونین طبق قرارداد اولیه هر توکن تتر قیمتی برابر با یه دلار آمریکا داره. پشتوانه ارز دیجیتال تتر، دلار آمریکا هست و به همین دلیل ارزش یه تتر کاملا با یه دلار آمریکا برابر هست. تتر حکم همون جای امن برای حفظ ارزش سرمایه برای یه سرمایه گذار رو داره. جایی که در زمان عدم استفاده از بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال معامله گر رو از طوفان نوسانات این بازار حفظ می کنه. همچنین ارز دیجیتال تتر به دلیل ثبات و بازار گسترده خودش یه گزینه عالی برای تریدرها و معامله گران بازار محسوب میشه.

بیشتر بخوانید: امنیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال چقدر است

امنیت تتر چگونه است؟

امنیت تتر چگونه است؟

مشکل اصلی تتر امنیت اون هست. خلاصه کردن مشکل اسایی تتر آسونه. نمی تونیم مطمئن باشیم که هر 1 دلار با یک دلار آمریکا پشتیبانی میشه. امنیت یکی از مسائل مهمی هست که در ارتباط با استیبل کوین تتر وجود داره. این رمزارز ادعا می کنه که قیمتش دقیقا برابر با یه دلار آمریکا هست و ذخیره کافی برای عرضه شدن رو داره. ولی سوال هایی که منتقدان مطرح می کنند این هست که چه مقدار ذخایر دلاری، USDT رو مورد پشتیبانی قرار میدن؟

حقیقت این هست که پاسخ قطعی برای این سوال وجود نداره و بدون شک همین عامل باعث شده تا این ارز دیجیتال نتونه به رتبه بالاتری دست پیدا کنه. ولی نباید فراموش کرد که تتر از بلاک چین استفاده می کنه و به همین دلیل از همه مزایای امنیتی بلاک چین بهره مند هست. در هر صورت تتر هم مثل سایر ارزهای دیجیتال مخالفان و موافقان خودش رو داره و هر کدوم تحلیل های خودش رو در ارتباط با این ارز دیجیتال مطرح می کنند.

مقاله پیشنهادی: آیا احتمال سقوط تتر وجود دارد؟

3 دلیل برای امن نبودن استیبل کوین تتر

3 دلیل برای امن نبودن استیبل کوین تتر

میشه گفت استیبل کوین تتر نوعی توکن بحث برانگیز هست که تا الان درگیر چنین حادثه شده و مهم ترین اون ها مربوط به ذخایر و پشتوانه اون بوده. ولی USDT نه تنها تونسته پابرجا بمونه، بلکه تبدیل به پرکاربردترین توکن استیبل در بازار شده. حتی یه سال پیش سرمایه گذاران و تحلیلگران نمی تونستن موقعیت فعلی تتر رو پیش بینی کنند. خیلی از معامله گران فکر می کنند که تتر از امنیت کافی برخوردار نیست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل امن نبودن تتر بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

متمرکز بودن استیبل کوین تتر

یکی از دلایل امن نبودن تتر، متمرکز بودن استیبل کوین تتر یا USDT هست. ارز دیجیتال تتر راه طولانی رو طی کرده و تلاش های زیادی کرده تا رتبه خودش رو در نظر جامعه بهبود بده. با اینکه از خیلی لحاظ همچنان بحث برانگیز به نظر میرسه که USDT همواره مشکلات جدیدی پیدا می کنه. مهم ترین انتقادها در چند وقت اخیر، به غیرمتمرکز نبودن تتر هست. تتر اقدامات مختلفی انجام داده که ماهیت غیرمتمرکز بودن رو زیر سوال میبره.

تتر برخی آدرس ها را در لیست سیاه خود قرار داده است

یکی دیگه از دلایل امن نبودن استیبل کوین تتر این هست که تتر بعضی از آدرس ها رو در بلک لیست خودش قرار داده. تتر به تازگی تعدادی از آدرس های اتریوم رو در لیست سیاه خودش قرار داده که هم اکنون به 100 آدرس رسیده و در مجموع 46 میلیون دلار در اون ها قرار داره. حداقل برخی از این آدرس ها متعلق به افراد کلاهبردار و شیاد هست. شاید تنها نکته مثبت این موضوع این باشه که بنیاد تتر این آدرس ها رو در بلک لیست خودش قرار داده.

تولید بیش از حد USDT

یکی دیگه از دلایل امن نبودن استیبل کوین تتر، تولید بیش از حد USDT هست. این نگرانی برای بعضی از سرمایه گذاران به مراتب بیشر هست. مخصوصا که نمی تونیم کاملا از ذخایر تتر مطمئن باشیم. این استیبل کوین برتر در طی 2 یا 3 سال گذشته، به ارزش میلیون ها دلار USDT چاپ کرده و هیچ نشونه ای از کند شدن این روند وجود نداره. حتی صحبت هایی در مورد اینکه تولید این توکن ها به 100 میلیارد دلار برسه وجود داره.

مقاله پیشنهادی: افزایش و کاهش دامیننس تتر نشانه چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 3 دلیل برای امن نبودن استیبل کوین تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر یا USDT به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل امن نبودن تتر بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین. همونطور که گفتیم، موضوع این نیست که تتر نمی تونه برای شرایط فعلی خودش کاری انجام بده. برای مثال، می تونه اسناد حسابرسی ذخایر خودش رو منتشر کنه و بزرگترین نگرانی سرمایه گذاران رو از بین ببره. همچنین می تونه برای ایجاد آرامش درباره تولید توکن های خودش تلاش کنه که آیا توان پشتیبانی این میزان رو داره یا نه.


نظرات کاربران در مورد 3 دلیل برای امن نبودن استیبل کوین تتر
سوال امنیتی :7+68 = ?