3 روش جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال

1402/11/20

3 روش جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ آیا صرافی ارز دیجیتال قابل هک شدن هست؟ چرا صرافی ها هک میشن؟ چجوری می تونیم از هک صرافی های ارز دیجیتال در امان باشیم؟ روش های جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال کدامند؟ بعد از هک شدن صرافی های ارز دیجیتال چه اتفاقی می افته؟ چرا نباید ارزهامون رو در صرافی نگه داریم؟ و به طور کلی هک چیست و صرافی ها چگونه هک میشوند؟
ارزهای دیجیتال دارایی های نوظهور هستن که تونستن محبوبیت زیادی به دست بیارن. این رمز ارزها از وقتی که ایجاد شدن تا الان تونستن خیلی زیاد توسعه پیدا کنند. خیلی از افراد ترجیح میدن تا دارایی های خودشون رو به ارز دیجیتال تبدیل کنند. با گسترش بازار رمز ارزها، کلاهبرداران هم وارد این حوزه شدن و سرقت های بزرگی انجام دادن. صرافی ارز دیجیتال یکی از اهداف اصلی هکرهاست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هک شدن صرافی ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم و به بررسی 3 روش جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال بپردازیم.

آیا صرافی ارز دیجیتال قابل هک شدن است؟

هک صرافی ارز دیجیتال
شاید واستون جالب باشه که بدونین هرجا خبر از پول یا ارز دیجیتال باشه، هکرها حضور دارن و سعی می کنند تا با ترفندها و روش هایی به حساب کاربری افراد دسترسی پیدا کرده و دارایی های اون ها رو به سرقت ببرن. صرافی های ارز دیجیتال هم یکی از گزینه های موجود در سر راه هکرهاست. برخی از صرافی های قابلیت های امنیتی زیادی ندارن و هکرها می تونن خیلی ساده صرافی ارز دیجیتال رو هک کنند. بنابراین، توصیه می کنیم تا هیچ وقت ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی ها نگه ندارین، چون ممکنه صرافی هک بشه و رمز ارزهاتون رو واسه همیشه از دست بدین. در سال های گذشته صرافی های زیادی هک شدن و دارایی های کاربران این صرافی ها از بین رفت.
هکرها می تونن از طریق هک حساب کاربری افراد در صرافی های ارز دیجیتال و کیف پول های رمزنگاری شده، دارایی های کاربران رو به سرقت ببرن. افراد معمولا از آگاهی کمی برخوردار هستن و هکرها می تونن از این فرصت برای دسترسی به حساب کاربری افراد استفاده کنند. هک شدن صرافی ارز دیجیتال بدترین اتفاقی هست که ممکنه در بازار رخ بده و تاثیر بدی روی قیمت ارزهای دیجیتال بذاره. شما می تونین با رعایت برخی از نکات از هک صرافی های ارز دیجیتال جون سالم به در ببرین و رمز ارزهاتون رو از دست ندین.

روش های جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال

هک صرافی ارز دیجیتال
همونطور که گفتیم، در طی سال های گذشته حساب کاربری خیلی از افراد در صرافی های ارز دیجیتال هک شدن و دارایی هاشون به سرقت برده شد. ممکنه حساب کابری شما هم هک بشه و ارزهای دیجیتال خودتون رو از دست بدین. در ادامه 3 روش جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال رو واستون بررسی می کنیم:

• تعیین رمز عبور قوی

یکی از روش های جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال این هست که باید رمز عبور قوی رو واسه حساب کاربری خودتون تعیین کنین. متاسفانه کاربران از رمز عبورهایی استفاده می کنند که به راحتی میشه اون ها رو حدس زد. هکرها می تونن با ترفندهایی پسوردهای ساده رو حدس بزنن و از این طریق به حساب کاربری افراد در صرافی های ارز دیجیتال دسترسی پیدا کرده و سرقت خودشون رو انجام بدن.

• جلوگیری از فیشینگ در رمز ارزها

شما برای اینکه بتونین از هک شدن صرافی ارز دیجیتال جلوگیری کنین، باید سعی کنین تا با فیشینگ رمز ارزها درگیر نشین. فیشینگ یکی از روش های هک کردن صرافی هاست که هکرها سعی می کنند در این روش اطلاعات خصوصی کاربران رو به دست بیارن و بتونن حساب کاربری اون ها رو هک کنند. معمولا در این روش ایمیل هایی به کاربران فرستاده میشه که کاربران با کلیک روی اون ها هک میشن و اطلاعاتشون رو به هکرها می فرستن.

• انتخاب صرافی معتبر و امن

یکی دیگه از روش های جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال این هست که باید صرافی معتبر و امنی رو انتخاب کنین. امروزه صرافی های زیادی به وجود اومدن که شما در این صرافی ها می تونین اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنین. البته نباید به هر صرافی اعتماد کنین. قبل از انتخاب صرافی باید فاکتورهای مهمی رو بررسی کنین. یکی از این فاکتورها امنیت صرافی هست. اگه از صرافی امنی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنین، از هک شدن صرافی ها در امان هستین و هیچ خطری شما رو تهدید نمی کنه.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هک شدن صرافی ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم و به بررسی 3 روش جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال بپردازیم. همونطور که گفتیم، هرجا خبر از پول یا ارز دیجیتال باشه، هکرها حضور دارن و سعی می کنند تا با ترفندها و روش هایی به حساب کاربری افراد دسترسی پیدا کرده و دارایی های اون ها رو به سرقت ببرن. صرافی های ارز دیجیتال هم یکی از گزینه های موجود در سر راه هکرهاست. از جمله از روش های جلوگیری از هک صرافی میشه به تعیین کردن رمز عبور قوی، انتخاب صرافی امن، جلوگیری از فیشینگ و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد 3 روش جلوگیری از هک شدن صرافی ارز دیجیتال
سوال امنیتی :2+68 = ?