هک چیست و صرافی ها چگونه هک می شوند؟

نوشته شده در : 1402/07/23
روش های هک صرافی ارز دیجیتال؛ آیا می دونین هک چیست و صرافی ها چجوری هک میشن؟ بزرگ ترین رویدادهای هک صرافی ارز دیجیتال کدامند؟ با چه روش هایی میشه صرافی ارز دیجیتال رو هک کرد؟ چجوری میشه از هک شدن صرافی ها در امان موند؟ چه مقدار رمز ارزهای کاربران در هک صرافی ها به سرقت برده شده؟ صرافی ها با چه هدفی هک میشن؟ بزرگترین و مشهورترین حملات هکری به صرافی ها کدامند؟
بازار ارزهای دیجیتال که اخیرا محبوبیت زیادی به دست آورده، روز به روز توسعه پیدا می کنه و به دنبال این پیشرفت، هکرها و افراد سودجو هم وارد این بازار میشن و سعی می کنند تا با روش ها و تکنیک های جدیدی، صرافی ها و کیف پول های ارز دیجیتال رو هک کنند و سرقت های بزرگی انجام بدن. هک صرافی یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی هست که تاثیر بدی روی بازار رمز ارزها می ذاره. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هک صرافی ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی روش های هک صرافی ارز دیجیتال بپردازیم و در امان ماندن از هک صرافی های ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از هک کردن چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین هک کردن به معنی دسترسی غیرقانونی و بدون اجازه افراد به یه سیستم کامپیوتری یا صرافی ارز دیجیتال برای سوء استفاده و سرقت اطلاعات و دارایی های کاربران هست. هک وقتی رخ میده که هکر بتونه از سد امنیتی کامپیوتر یا صرافی شما عبور کنه و بتونه به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنه. هک در بازار ارزهای دیجیتال هم خیلی زیاد به چشم می خوره و هکرها و افراد سودجو با هک صرافی های ارز دیجیتال و کیف پول های رمزنگاری کاربران، ارزهای دیجیتال زیادی رو به سرقت می برن. هکرها از تکنیک ها و روش های مختلفی واسه هک ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

هک صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟

هک صرافی های ارز دیجیتال
از اونجایی که رمز ارزها در بستر اینترنت قرار دارن، می تونن توسط هکرها و افراد سودجو به سرقت برن. هک در بازار ارزهای دیجیتال معمولا از طریق دسترسی پیدا کردن به صرافی ارز دیجیتال یا کیف پول رمزنگاری شده کاربران صورت می گیره. رایج ترین رویدادهای هک در بازار کریپتوکارنسی، هک صرافی ارز دیجیتال و سرقت دارایی های کاربران هست. به همین دلیل توصیه می کنیم تا هیچ وقت ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی ها نگه ندارین و در صورت امکان دارایی های خودتون رو به کیف پول شخصی و امن خودتون انتقال بدین.
جالب اینجاست که بدونین هکرها همیشه سعی می کنند تا با روش ها و تکنیک هایی به سیستم امنیتی صرافی ها نفود کنند و ارزهای دیجیتال کاربران رو به سرقت ببرن. از جمله از روش های هک صرافی ارز دیجیتال میشه به حمله به اپلیکیشن و سایت رسمی صرافی ها اشاره کرد. باگ ها و ضعف های امنیتی زیادی در سایت صرافی ها دیده میشه که هکرها این ضعف های امنیتی رو فرصتی واسه هک و سرقت دارایی های کاربرات می دونن و سعی می کنند تا با سوء استفاده از این ضعف ها، صرافی ارز دیجیتال رو هک کرده و رمز ارزهای زیادی رو به سرقت ببرن.

صرافی ها با چه روش هایی هک می شوند؟

هک صرافی های ارز دیجیتال
همونطور که گفتیم، هک شدن صرافی های ارز دیجیتال یکی از مشکلات و چالش های موجود در بازار رمز ارزهاست که کاربران زیادی قربانی از هک و حملات سایبری میشن. کارشناسان امنیتی بلاک چین گفتن که صرافی های ارز دیجیتال در برابر هک مقاوم هستن، با این حال ما همچنان شاهد هک شدن صرافی های ارز دیجیتال بزرگی هستیم. اخیرا هم صرافی کوینکس که یکی از بزرگ ترین صرافی ها دنیاست هک شد و رمز ارزهای زیادی به سرقت برده شد. بنابراین، باید در زمان کار با صرافی ها محتاطانه عمل کنین و دارایی های خودتون رو در صرافی ها نگه ندارین.
صرافی های ارز دیجیتال از طریق سه روش ممکنه هک بشن. یکی از این روش ها حمله داخلی هست. در این روش یه شخص از داخل صرافی ارز دیجیتال، نقاط ضعف یا آسیب پذیر صرافی یا پلتفرم معاملاتی رو شناسایی می کنه و تلاش می کنه از این نقطه ضعف به نفع خودش استفاده کنه. روش دوم هم سوء استفاده از رابطه یه صرافی با مشتری هست. هکرها می تونن با این روش کلمات کلیدی و خصوصی کاربران رو به دست بیارن و با استفاده از اون ها رمز ارزهای اون ها رو به سرقت ببرن. روش سوم هم استخراج کلمات مخفی هست. هکرها در این روش با استفاده از اعداد تصادفی، سعی می کنند تا تایید اعتبار عمومی صرافی رو دریافت کنند و از این طریق به صرافی و دارایی های کاربران دسترسی پیدا کنند.

بزرگ ترین هک های صرافی ارز دیجیتال کدامند؟

هک صرافی های ارز دیجیتال
هک در بازار ارزهای دیجیتال سابقه طولانی داره و با ظهور پروژه ها و صرافی های ارز دیجیتال، هکرها هم کار خودشون رو شروع کردن. هکرها از زمان پیدایش صرافی های ارز دیجیتال، هک های مختلفی انجام دادن که در ادامه برخی از بزرگ ترین هک های صرافی ارز دیجیتال رو واستون بررسی می کنیم:
• هک صرافی Mt.Gox: یکی از بزرگ ترین هک های صرافی ارز دیجیتال، هک صرافی Mt.Gox هست که بین سال های 2011 و 2014 انجام شده و 850 هزار بیت کوین در این هک به سرقت برده شد.
• هک صرافی بیت فینکس: صرافی Bitfinex هم یه هک بزرگ رو تجربه کرده. با اینکه صرافی بیت فینکس از فناوری چند امضایی واسه تامین امنیت استفاده می کرد، ولی این قابلیت امنیتی هم نتونست مانع هک شدن این صرافی بشه و هکرها تونستن به این صرافی نفوذ کنند.
• هک صرافی Bitgrail: یکی دیگه از بزرگ ترین هک های صرافی ارز دیجیتال، مربوط به هک صرافی Bitgrail هست. صرافی Bitgrail نوعی صرافی کوچیک ایتالیایی بود که کاربران می تونستن در اون ارزهای دیجیتال مختلفی رو خرید و فروش کنند.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هک صرافی ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی روش های هک صرافی بپردازیم و در امان ماندن از هک صرافی های ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، هک در بازار ارزهای دیجیتال معمولا از طریق دسترسی پیدا کردن به صرافی ارز دیجیتال یا کیف پول رمزنگاری شده کاربران صورت می گیره. هک کردن صرافی های ارز دیجیتال با 3 روش انجام میشه که هکرها می تونن با این روش ها به صرافی نفوذ کرده و دارایی های کاربران رو به سرقت ببرن.

نظرات کاربران در مورد هک چیست و صرافی ها چگونه هک می شوند؟
سوال امنیتی :4+88 = ?