معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال را بشناسیم!

1402/11/22

معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنین؟ چرا صرافی ها هک میشن؟ در طول تاریخ چند صرافی هک شده؟ در این هک ها چقدر ارز دیجیتال به سرقت رفته؟ آیا صرافی خسارت های وارد شده به کاربران رو جبران کردن؟ بزرگ ترین هک صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟ این صرافی ها چجوری و با چه روش هایی هک شدن؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می تونین با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی کسب کنین. ولی بهتر است قبل از شروع به فعالیت در صرافی های ارز دیجیتال جواب این سوال را بتوانید بدهید که هک چیست و صرافی ها چگونه هک می شوند؟ صرافی ارز دیجیتال یکی از بسترهای مناسب برای ترید و معامله رمز ارزهاست که در سال های گذشته صرافی های زیادی هک شدن و دارایی های کاربران به سرقت برده شد. صرافی ها همچنان هک میشن و هکرها از این طریق درآمد کسب می کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هک صرافی ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم و به بررسی معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال بپردازیم.

هک صرافی ارز دیجیتال به چه معنی است؟

معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال
اول از همه باید بدونیم که معنی کلمه هم چیست؟! بهتره بدونین هک در علوم رایانه به معنی استفاده از روش ها و تکنیک هایی برای برطرف کردن مشکلات رایانه ای هست. ولی در فرهنگ عامیانه هک به معنی نفوذ به یه سیستم هست. معنی دوم درباره ارزهای دیجیتال هم صدق می کنه. بیشترین هک ها مربوط به صرافی های ارز دیجیتال و کیف پول هاست. امروزه معمولا کاربران ارزهای دیجیتال یا دارایی های خودشون در صرافی ها یا کیف پول ها نگه می دارن که همین مسئله باعث میشه تا هکرها صرافی و کیف پول ها رو هک کنند و بتونن ارزهای دیجیتال کاربران رو به سرقت ببرن. تاکنون صرافی های زیادی هک شدن.
توجه داشته باشین که از دسامبر 2017 تا الان تقریبا 5 درصد از کل بیت کوین های موجود در بازار ارزهای دیجیتال از طریق هک صرافی به سرقت رفته. حمله هکری به صرافی ها واسه این شرکت ها هزینه بر هست و باید سعی کنند تا خسارت های وارد شده به کاربران خودشون رو جبران کنند. هکرها از ترفندهای زیادی می تونن استفاده کنند و با کمک این روش ها افراد زیادی رو دام انداخته و دارایی هاشون رو به سرقت می برن.

معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال

معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال
همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال توسعه پیدا کرده و در کنار اون هکرهای زیادی وارد این حوزه شدن تا با ترفندهایی صرافی ها و کیف پول ها رو هک کنند. تاکنون هک های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال صورت گرفته و در این هک ها دارایی های خیلی از کاربران به سرقت برده شد. بخش عمده هک ها مربوط به صرافی های ارز دیجیتال هست. در ادامه معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال رو بررسی می کنیم:

• هک صرافی NiceHash

یکی از بزرگ ترین هک صرافی های ارز دیجیتال، هک صرافی نایس هش یا NiceHash هست. بهتره بدونین این هک در سال 2017 دقیقا وقتی که بیت کوین در اوج محبوبیت خودش قرار داشت، اتفاق افتاد و رمز ارزهای خیلی از کاربران به سرقت برده شد. به طور دقیق معلوم نیست که در این هک چقدر ارز دیجیتال به سرقت برده شده، ولی گفته میشه که هکرها تونستن از هک صرافی نایس هش، 70 میلیون دلار رمز ارز به سرقت ببرن.

• هک صرافی Mt.Gox

یکی دیگه از هک های معروفی که در صرافی های ارز دیجیتال اتفاق افتاد، هک صرافی Mt.Gox هست. هکرها تونستن در سال 2011 به صرافی ارز دیجیتال Mt.Gox نفوذ کنند و از این طریق رمز ارزهای کاربران رو به سرقت ببرن. وقتی که این صرافی هک شد، بیشتر از 50 درصد خرید و فروش بیت کوین در این صرافی انجام میشد. بنابراین، هکرها تونستن رمز ارزهای زیادی رو به سرقت ببرن و درست و حسابی شکم خودشون رو سیر کنند!

• هک صرافی بیت فینکس

بزرگ ترین هک صرافی ارز دیجیتال در دنیا در سال 2017 اتفاق افتاد. این هک مربوط به صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس هست. با در نظر گرفتن قیمت بیت کوین در اون سال، تقریبا میشه گفت 70 میلیون دلار ارز دیجیتال در این هک به سرقت برده شد. صرافی بیت فینکس باگ خیلی بزرگی داشت و هکرها تونستن از طریق سوء استفاده از این باگ، به صرافی دسترسی پیدا کنند و ارزهای دیجیتال کاربران رو به سرقت ببرن.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هک صرافی ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم و به بررسی معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال بپردازیم. همونطور که گفتیم، از دسامبر 2017 تا الان تقریبا 5 درصد از کل بیت کوین های موجود در بازار ارزهای دیجیتال از طریق هک صرافی ها به سرقت رفته. هک های بزرگی در صرافی های ارز دیجیتال اتفاق افتاده که از جمله معروف ترین اون ها میشه به هک صرافی بیت فینکس، هک صرافی نایس هش، هک صرافی Mt.Gox و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد معروف ترین هک صرافی های ارز دیجیتال را بشناسیم!
سوال امنیتی :8+40 = ?