بررسی دلایل خرابی دستگاه های ماینر

1402/04/27

دلایل خرابی دستگاه های ماینر؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا با فرایند استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر آشنایی دارین؟ چرا دستگاه های ماینر خراب میشن؟ نحوه تشخیص خرابی ماینر چجوریه؟ برای نگهداری از دستگاه ماینر به چه نکاتی باید توجه داشته باشین؟ مهم ترین دلایل خرابی دستگاه های ماینر کدامند؟ چجوری میشه دستگاه های ماینر رو تعمیر کرد؟

استخراج ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات داغ در بین افراد هست. به این ترتیب، افراد زیادی به سمت استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها روی آورن. وقتی که فرایند استخراج با افزایش روبرو میشه، افراد با خرید ماینر شروع به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین می کنند. بعد از مدتی به دلیل کار کردن شبانه روزی ماینرها ممکنه با مشکل روبرو بشن و آسیب های مختلفی رو ببینن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستگاه ماینر بهتون ارائه بدیم، به بررسی مهم ترین دلایل خرابی دستگاه ماینر بپردازیم و تشخیص خرابی ماینر رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با فرایند استخراج ارز دیجیتال دستگاه ماینر

آشنایی با فرایند استخراج ارز دیجیتال دستگاه ماینر

آیا می دونین فرایند استخراج ارز دیجیتال با دستگاه ماینر چجوریه؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارزهای دیجیتال تغییرات چشمگیری رو در سیستم مالی دنیا ایجاد کردن. این دارایی ها با استفاده از فناوری های جدید و نوظهور دنیا مثل بلاک چین، بستری واسه ارتباط مستقیم کاربران با همدیگه در سراسر دنیا فراهم کردن. الگوریتم اجماع به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های پروژه های کریپتویی محسوب میشه. این فناوری طی فرایند پردازش و ثبت تراکنش ها در شبکه های بلاک چینی به کار برده میشه. ساختار هوشمند و اتوماتیک مکانیزم های اجماع، اعتماد به رمزارزها رو واسه کاربران آسون می کنه.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم های اجماع مختلفی در ارزهای دیجیتال استفاده میشن. مثلا بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال بازار با استفاده از الگوریتم PoW تراکنش های کاربران رو پردازش می کنه. از اونجایی که رمزارز بیت کوین(Bitcoin) بر اساس مکانیزم اثبات کار فعالیت می کنه، این قابلیت رو واسه کاربران فراهم می کنه تا با کمک تجهیزات سخت افزاری به اسم ماینر، بیت کوین های جدیدی تولید کنند و از این راه درآمد داشته باشن. ماینرها از قطعات و قسمت های مختلفی ایجاد شدن. به عنوان مثال میشه به فن، پاور ماینر، هشبرد و کنترل برد اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین در ایران کدام است؟

معرفی قطعات دستگاه ماینر

معرفی قطعات دستگاه ماینر

همونطور که گفتیم، کاربران به منظور مشارکت در فرایند استخراج رمزارزها از تجهیزات تخصصی به اسم ماینر استفاده می کنند. دستگاه های ماینر با وجود تفاوت های ظاهری، ساختار یکسانی دارن. همه ماینرها واسه استخراج ارزهای دیجیتال و ساخت بلاک در شبکه های بلاک چینی، یه فرایند مشابه رو طی می کنند. دستگاه ماینر قطعات مختلفی داره. برخی از قطعات دستگاه ماینر عبارت هستن از:

  • برد دستگاه ماینر

یکی از قطعات دستگاه ماینر، برد هست. بهتره بدونین برد قطعه ای هست که همه اجزای دستگاه ماینر رو به همدیگه وصل می کنه. عوامل مختلفی می تونن باعث خراب شدن برد دستگاه ماینر بشن. از جمله از این عوامل می تونیم به حرارت بالا، بالا بودن ولتاژ، خراب بودن مدارها و.... اشاره کنیم.

  • هش برد ماینر

یکی دیگه از قطعات دستگاه ماینر که نقش مهمی در استخراج رمزارزها داره، هش برد هست. توجه داشته باشین که هش برد بخشی از واحد پردازش هست. نباید شما هش برد رو با برد اصلی اشتباه بگیرین. بر روی هش برد دستگاه ماینر چندتا چیپست پردازشگر وجود داره. اصلی ترین دلایل خراب بودن هش برد، خراب شدن یکی از تراشه های پردازشگر دستگاه ماینر هست که باید سریعا برطرف بشن.

  • پاور دستگاه ماینر

بهتره بدونین پاور دستگاه ماینر همونطور که از اسم مشخصه، همون منبع تغذیه دستگاه ماینر برای تولید بلاک های جدید و ماین رمزارزهاست که در اصل به عنوان یکی از مهم ترین قطعات شناخته میشه. پاور وظیفه داره که به طور کلی برق مورد نیاز ماینر رو تامین کنه. عواملی که می تونن باعث خراب شدن پاور دستگاه ماینر بشن، عبارت هستن از حرارت بالا، نوسان ولتاژ، خراب بودن مدارها و خرابی چند خازن.

  • فن دستگاه ماینر

یکی دیگه از قطعات دستگاه ماینر، فن این ابزار سخت افزاری هست. فن در هر دستگاه که نصب میشه، مسئولیت خنک کردن و به گردش در آوردن هوا رو بر عهده داره. البته توجه داشته باشین که یکی از تکنولوژی های جدید که عرضه بازار شده، واتر کولینگ هست که قراره جایگزین فن در دستگاه های مختلف بشه، ولی به دلیل داشتن تجهیزات بیشتر هزینه های بالایی هم به همراه داره.

مقاله پیشنهادی: راهکارهایی برای کاهش صدای ماینر

بررسی مهم ترین دلایل خرابی دستگاه ماینر

بررسی مهم ترین دلایل خرابی دستگاه ماینر

همونطور که گفتیم، بیشتر خرابی ها و مشکلات دستگاه ماینر وقتی اتفاق می افته که در اثر بی دقتی به ماینر و عدم توجه به امنیت اون هست و با کمی توجه و رعایت نکات مهم میشه از این مشکلات یا خراب شدن دستگاه ماینر جلوگیری کرد. دستگاه ماینر می تونه به دلایل مختلفی خراب بشه و از کار بیفته. در ادامه برخی از مهم ترین دلایل خرابی دستگاه ماینر رو بررسی می کنیم:

  • هر دستگاه ماینر در زمان کار به مقدار خاصی رطوبت و گرما نیاز داره. این مقادیر رو می تونین با مطالعه دفترچه راهنمای ماینر خودتون بدونین. رطوب و گرمای زیاد می تونن باعث خراب شدن دستگاه ماینر بشن.
  • بهتره بدونین حرارت بالا همیشه می تونه به بردهای الکتریکی آسیب وارد کنه و باعث بشه تا این بردها خراب بشن و از کار بیفتن. افزایش دمای دستگاه ماینر هم احتمال داره به انواع بردها یا قطعات اصلی اون صدمه بزنه و در نتیجه باید همیشه کارکرد فن ها رو بررسی کنین تا دما بالا نره.
  • دستگاه ماینر هم می تونه مثل هر دستگاه سخت افزاری دیگه ای، طول عمری داشته باشه و با گذشت زمان فرسوده بشه و از رده خارج بشه. هرچقدر بیشتر از دستگاه ماینر کار بکشین، طول عمر مفید اون کاهش پیدا می کنه، چون بیشتر در معرض فرسایش قرار می گیره.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره فرایند استخراج ارز دیجیتال و دستگاه ماینر بهتون ارائه بدیم، به معرفی قطعات اصلی دستگاه ماینر بپردازیم و دلایل خرابی دستگاه ماینر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ماینر، دستگاه سخت افزاری هست که کاربران می تونن با استفاده از این دستگاه اقدام به استخراج یا ماینینگ رمزارزهای مختلف به ویژه بیت کوین کنند. برای اینکه بتونین دستگاه ماینر خودتون رو جوری نگه دارین که خراب نشه، باید نکات مهم رو رعایت کنین.


نظرات کاربران در مورد بررسی دلایل خرابی دستگاه های ماینر
سوال امنیتی :4+71 = ?