صرافی Binance با اتهام جدید پولشویی رو به رو است

نوشته شده در : 1403/06/01
صرافی Binance با اتهام جدید پولشویی رو به رو است

جستجو

یک کارشناس حقوقی می‌گوید اگر شکایت دسته جمعی پیشرفت کند، می‌تواند «اثربخشی تجزیه‌وتحلیل بلاک چین» را مورد محاکمه قرار دهد. بایننس و مدیر عامل سابق آن Changpeng "CZ" Zhao با شکایت دسته جمعی جدیدی از سوی سه سرمایه گذار ارزهای دیجیتال از صرافی ارز دیجیتال روبرو هستند که می گویند نمی توانند دارایی های دزدیده شده خود را بازیابی کنند زیرا صرافی نتوانسته است از پولشویی جلوگیری کند.

در یک شکایت دسته جمعی از انواع صرافی های رمزارز در 16 اوت که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه غربی واشنگتن، سیاتل ارائه شد، شاکیان مدعی شدند که رمزارز آنها به سرقت رفته است و این وجوه توسط سارقان به بایننس ارسال شد تا "ارتباط بین دفتر کل و دارایی‌های دیجیتالی آن‌ها، و آنها را غیرقابل ردیابی می‌کند. شاکیان استدلال کردند که یکی از ویژگی‌های کلیدی تراکنش‌های رمزنگاری، «ثبت دائمی از آن تراکنش‌ها» در بلاک چین است که آنها را «به‌طور دائم و دقیق قابل ردیابی» می‌سازد. بنابراین، بدون مکانی برای شستشوی رمزارزها، مانند Binance.com، اگر یک بازیگر بد، رمزارز شخص دیگری را بدزدد، این خطر وجود دارد که مقامات در نهایت با دنبال کردن مراحل خود در بلاک چین، آنها را ردیابی کنند. ادعا می کند.

دادستان ها می گویند بایننس بخش مهمی از عملیات پول شویی بود که قانون سازمان اقدامات متجاوز و فاسد (RICO) را نقض می کرد. بیل هیوز، مشاور ارشد و مدیر امور رگولاتوری جهانی در شرکت توسعه اتریوم Consensys گفت که او در مورد اینکه آیا این دادخواست می‌تواند این ادعاها را ثابت کند، «مشکوک است». هیوز در پستی در 20 آگوست X گفت که این دعوای جدید یک "اقدام مدنی طبیعی و قابل پیش بینی" است که به دنبال سود بردن از پیگرد قانونی دولت است. با این حال، هیوز همچنین گفت که این شکایت بایننس را در «موقعیت سختی» قرار می‌دهد و گفت که در صورت محاکمه می‌تواند پیامدهای مهمی برای صنعت کریپتو داشته باشد. او گفت: «اگر این پرونده تا حد کشف و حتی به درخواست‌های پیش از محاکمه انکارناپذیر پیش برود، آن‌گاه کارآیی خود تجزیه و تحلیل بلاک چین و بازیابی دارایی‌های زنجیره‌ای مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

لینک خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد صرافی Binance با اتهام جدید پولشویی رو به رو است
سوال امنیتی :8+80 = ?