کاهش 3 درصدی نقدینگی بیت کوین چه تاثیری روی قیمت می گذارد؟

نوشته شده در : 1403/03/23

جستجو

نقدینگی بیت کوین 3 درصد کاهش یافته که این مسئله می تواند روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد! می توان با خرید ارز دیجیتال سود زیادی از افزایش و کاهش قیمت رمز ارزها به دست آورد. البته قبل از خرید باید عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها را زیر نظر گرفت.
نقدینگی یکی از مفاهیم اساسی در بازار رمز ارزها می باشد. نقدینگی در بازار کریپتو به میزان دسترسی راحت به نقدینگی بدون تاثیر قابل توجه بر قیمت ارز دیجیتال اشاره دارد. بازار با نقدینگی بالا اجازه می دهد تا معاملات بزرگ به راحتی انجام شوند. نقدینگی بیت کوین کاهش می یابد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد نقدینگی ارزهای دیجیتال ارائه شده و به بررسی کاهش 3 درصدی نقدینگی بیت کوین پرداخته شده است.

نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال

نقدینگی یکی از شاخص ای مهم در بازار ارزهای دیجیتال است که در زمان معامله یا سرمایه گذاری باید زیر نظر گرفته شود. نقدینگی در بازار رمز ارزها باعث سهولت در انجام معاملات می شود. شاید تجربه چنین معامله ای را داشته باشید. یک ارز دیجیتال با نقدینگی پایین ممکن است در زمان خرید و فروش، نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کند، چون خریداران و فروشندگان کمتری در بازار وجود دارد.
نقدینگی بالا معمولا باعث ثبات بیشتر قیمت رمز ارزها می شود، چون سفارش های خرید و فروش بزرگ تر می توانند بدون ایجاد نوسانات زیاد قیمت اجرا شوند. این ثبات برای تریدرها و سرمایه گذاران مهم و ضروری است. چون خطر تغییر ناگهانی قیمت را کاهش می دهد که موقعیت یا سرمایه گذاری آنها را از بین می برد. علاوه بر این، نقدینگی نقش پررنگی در فرایند قیمت گذاری ارزهای دیجیتال ایفا می کند که مکانیزمی است که با کمک آن فعالان بازار ارزش منصفانه یک ارز دیجیتال را مشخص می کنند. در زمان انجام معامله باید به نکات مهم در زمان خرید ارز دیجیتال توجه شود.

کاهش 3 درصدی نقدینگی بیت کوین

نکته قابل توجه این است که ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) تحلیلگران را عصبی می کند، چون حمایت 69 هزار دلاری حفظ نمی شود. بیت کوین در جلسه معاملاتی 11 ژوئن زیر 69 هزار دلار معامله شد، چون تجزیه و تحلیل ها نسبت به کاهش بیشتر قیمت بیت کوین هشدار داده بودند.
داده های کوین مارکت کپ نشان می دهد که نقدینگی ارز بیت کوین 3 درصد کاهش یافته است که این مسئله می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. خریداران بیت کوین به دلیل عدم مقاومت در سطح 69 هزار دلار نتوانستند جلوی ریزش قیمت بیت کوین را بگیرند. در صورتی که نقدینگی بیت کوین دوباره افزایش یابد، قیمت بیت کوین می تواند دوباره افزایش یافته و به اعداد بالاتری برسد.
روز قبل یکی از کارشناسان بازار هشدار داده بود که پیشنهادات ناکافی می تواند یک علامت هشدار برای افزایش قیمت بیت کوین باشد. او در آخرین بروزرسانی یوتیوب خود گفت، بدون شک ما در اینجا مقداری مقاومت داریم، ولی تمرکز سنگینی از آن نداریم. در پست بعدی X، این شخص اشاره کرد که با آخرین حرکت نزولی، ارز بیت کوین به طور رسمی 69 هزار دلار را به عنوان حمایت رد کرده است و همچنین میانگین متحرک 21 روزه را که یک خط روند کلیدی کوتاه مدت است، رها کرده است. کاتالیزور اصلی نوسانات هفته برای حرکت قیمت بیت کوین، داده های اقتصاد کلان ایالات متحده به همراه آخرین تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره می باشد. سوالی که اخیرا در بازار ارز دیجیتال در مورد لایت کوین های مطرح است این است که چرا آدرس های فعال روزانه لایت کوین افزایش یافته است؟

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد نقدینگی ارزهای دیجیتال ارائه شده و به بررسی کاهش 3 درصدی نقدینگی بیت کوین پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، نقدینگی یکی از پارامترهای مهم در بازار رمز ارزهاست که روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد. طبق بررسی های انجام شده، نقدینگی بیت کوین 3 درصد کاهش یافته و قیمت بیت کوین نیز به زیر 69 هزار دلار رسیده است.

لینک مقاله: https://corporatefinanceinstitute.com/resources/cryptocurrency/liquidity-in-cryptocurrency/

 

نظرات کاربران در مورد کاهش 3 درصدی نقدینگی بیت کوین چه تاثیری روی قیمت می گذارد؟
سوال امنیتی :9+33 = ?