حرکت بیت کوین به سمت 71.5 هزار دلار

نوشته شده در : 1403/04/27

جستجو

در 15 ژوئیه 2024، سرمایه گذاران قدرت خرید بالایی از خود نشان دادند زیرا گزارش دادند که در یک هفته 100000 بیت کوین به دارایی های خود اضافه کرده اند. در همین حال، صرافی بیت کوین آلمان، وام دهندگان و استخراج کنندگان کوه Gox ابراز نگرانی کرده اند. تحلیلگران ارزهای دیجیتال روسی معتقدند که این نگرانی ها ممکن است تشدید شود. خرید ارز دیجیتال در آلمان رونق زیادی گرفته است. دولت آلمان مقدار زیادی بیت کوین خرید، اما بازار سقوط کرد و هنوز در حال بهبود است. علاوه بر این، توزیع مجدد بیت کوین Mt. Gox باعث فشار خرید قابل توجهی نشد. قیمت بیت کوین در حال بهبود است و روند صعودی است.

قیمت بیت کوین چگونه تعیین می شود؟

قیمت بیت کوین به دلیل عرضه، تقاضای بازار، رسانه ها و اخبار و تغییرات نظارتی تغییر می کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه تولید بیت‌کوین نیز بر قیمت‌های آن تأثیر می‌گذارد، اما بیشتر گزارش‌ها از داده‌های فرضی استفاده می‌کردند تا واقعیت‌ها. بیت کوین توسط بانک مرکزی صادر نمی شود یا توسط دولت پشتیبانی می شود؛ بنابراین سیاست‌های پولی، نرخ‌های تورم و معیارهای رشد اقتصادی که عموماً بر ارزش پول تأثیر می‌گذارند، در مورد بیت‌کوین اعمال نمی‌شوند.  از نقش استیبل کوین ها در خرید ارز دیجیتال نیز نباید غافل شد.

عرضه و تقاضا

هنگام تعیین قیمت یک دارایی، عرضه آن در بازار نقش مهمی ایفا می کند: هر چه کوچکتر باشد، ارزش ارز دیجیتال بالاتر است. انتشار بیت کوین محدود است - کد برنامه ارز تعیین می کند که نمی توان بیش از 21 میلیون واحد ارز دیجیتال صادر کرد. پروتکل عملیاتی این ارز دیجیتال به بیت کوین های جدید اجازه می دهد تا به مقدار ثابتی استخراج شوند که با هر نصف شدن کاهش می یابد. بنابراین، عرضه ارزهای دیجیتال در بازار محدود است که باعث افزایش تقاضا می شود. بیت کوین همچنین از طریق پوشش رسانه ای گسترده، کارشناسان سرمایه گذاری و کارآفرینان توجه عمومی را به خود جلب می کند. ارز دیجیتال به طور فعال در کشورهایی با تورم بالا و به عنوان راهی برای انتقال مبالغ هنگفت پول در سطح بین المللی استفاده می شود.

هزینه های تولید

استخراج بیت کوین دقیقاً مانند تولید کالا به سرمایه گذاری نیاز دارد – مطالعات نشان داده است که هزینه های آن ارتباط نزدیکی با میزان پاداش دارد. هزینه های تولید بیت کوین شامل هزینه های ثابت (برق، تجهیزات) و متغیر (پیچیدگی الگوریتم) است. شبکه‌ای از ماینرها درگیر هش هستند – تبدیل داده‌ها به رشته‌ای با طول و قالب معین. این فرآیند به توان محاسباتی و مصرف برق قابل توجهی نیاز دارد. در نتیجه کار ماینرها، بلوک های جدیدی ظاهر می شوند که در ازای آنها با بیت کوین های جدید پاداش می گیرند.

اخبار

محبوبیت ارز دیجیتال بر قیمت آن تأثیر مثبت و منفی دارد. هر گونه تغییر در عوامل فوق بلافاصله در رسانه ها پوشش داده می شود. گاهی اوقات حتی پیش بینی ها و انتظارات از تغییرات قیمت می تواند بر نرخ ارز دیجیتال تاثیر بگذارد. هم بیانیه های رسمی مطبوعاتی و هم داده های شبکه های اجتماعی می توانند بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر بگذارند.

تنظیم گردش

بیت کوین پس از بحران مالی جهانی ناشی از تضعیف بازار مشتقات ایجاد شد. به دلیل فقدان مقررات متمرکز، ارز دیجیتال به عنوان یک وسیله مالی برای فرار از نفوذ تنظیم کننده ها و تحریم ها شهرت پیدا کرد.

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین تحت تأثیر عوامل مختلفی است. موارد زیر نقش کلیدی در نوسانات ارزش ارز دیجیتال دارند: عرضه محدود، تقاضای بالا، هزینه‌های تولید و شکل‌دهی اخبار به افکار عمومی. همه این عوامل پویایی پیچیده ای را در قیمت بیت کوین ایجاد می کنند و آن را به سرمایه گذاری تبدیل می کنند که نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق و درک روندهای بازار دارد.

آیا ارزش خرید 70 دلار بیت کوین را دارد؟

قیمت بیت کوین بی ثبات است، بنابراین 70 دلاری که امروز برای بخش هایی از بیت کوین خرج می کنید ممکن است فردا یا حتی در 30 دقیقه آینده 70 دلار نباشد. با این حال، بیت کوین شما ممکن است ارزش بیشتری داشته باشد. اگر آن را به عنوان سرمایه گذاری خریداری می کنید، باید در مورد شرایط مالی خاص خود با یک متخصص امور مالی و سرمایه گذاری مشورت کنید.

جمع بندی:
در این مقاله به بررسی افزایش قیمت بیت کوین پرداختیم. ترکیبی از عرضه، تقاضا، هزینه ‌های تولید، رقابت، تحولات نظارتی، و پوشش رسانه‌ای که به دنبال آن می‌آید بر چشم‌انداز سرمایه‌گذار بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد که یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال است.

منبع مقاله: https://www.investopedia.com/tech/what-determines-value-1-bitcoin/

 

نظرات کاربران در مورد حرکت بیت کوین به سمت 71.5 هزار دلار
سوال امنیتی :9+47 = ?