مهمترین تاثیرات فروش 1 میلیارد دلاری نهنگ بیت کوین

نوشته شده در : 1403/05/10

جستجو

نهنگ ها بیش از 1 میلیارد دلار بیت کوین فروختند که این خبر باعث کاهش قیمت بیت کوین(BTC) شد! می توان با خرید بیت کوین در قیمت های پایین و فروش آن در قیمت های بالاتر، سود زیادی به دست آورد. بیت کوین یکی از دارایی های محبوب در بین سرمایه گذاران بزرگ است.
نهنگ ها موجودات بزرگی هستند که در اقیانوس ها زندگی می کنند. نهنگ ها در بازار ارزهای دیجیتال نیز وجود دارند و احتمالا تاثیر نهنگ هایی که با خرید بیت کوین آن هم در حجم انبوه تاثیر زیادی بر بازار می گذارند را به خوبی درک کرده اید. در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر نهنگ ها بر قیمت رمز ارزها ارائه شده و به بررسی فروش 1 میلیارد دلاری نهنگ های بیت کوین پرداخته شده است.

تاثیر نهنگ ها بر قیمت رمز ارزها

به هولدرهای بزرگ بازار رمز ارزها، نهنگ ارز دیجیتال گفته می شود که قیمت بسیاری از رمز ارزها مانند بیت کوین و اتریوم را تحت تاثیر قرار می دهند. به عبارت دیگر، نهنگ های ارز دیجیتال می توانند تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدتی بر بازار رمز ارزها داشته باشند. 
به طور کلی، نهنگ ها می توانند برای بازار کریپتو مشکل ساز شوند، چون آنها ولت ها یا کیف پول های بزرگی دارند و بخش مهمی از دارایی های ارز دیجیتال در این ولت ها متمرکز شده اند. در صورتی که این دارایی ها به صورت ساکن باقی مانده و هیچ تراکنش توسط نهنگ ها انجام نشود، نقدینگی در بازار رمز ارزها کاهش می یابد. علاوه بر این، نهنگ ها با انتقال مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال خود در یک تراکنش، باعث افزایش نوسانات قیمت می شوند. به عبارت دیگر، نهنگ ها باعث پامپ و دامپ قیمت رمز ارزها می شوند. بنابراین، دنبال کردن نهنگ های ارز دیجیتال یک کار مهمی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. با شناخت روش های تجارت با ارز بیت کوین می توان هزینه بعضی از کالاهای خریداری شده را با بیت کوین پرداخت کرد.

فروش 1 میلیارد دلاری نهنگ های بیت کوین

نکته قابل توجه این است که داده ها نشان می دهد که فروش با خروجی خالص از ETFهای بیت کوین فهرست شده در ایالات متحده در همان دوره زمانی است. دارندگان و ماینرهای بلند مدت بیت کوین در دو هفته گذشته فروشندگان قابل توجهی از این ارز دیجیتال بوده اند و نشانه کمیاز علاقه مجدد به خرید وجود دارد. این روند از طریق کاهش باندهای سنی UTXO مشاهده شده است که نشان دهنده افزایش فعالیت فروش است.
بعضی از ماینرها به دلیل کاهش پاداش استخراج بعد از نصف شدن، تمرکز خود را به بخش پررونق هوش مصنوعی تغییر می دهند که ممکن است باعث افزایش فعالیت فروش شود. CryptoQuant در گزارشی که روز چهارشنبه با کوین دسک به اشتراک گذاشته شد گفت، دارندگان و ماینرهای بلند مدت بیت کوین از بزرگ ترین فروشندگان دارایی در دو هفته گذشته بوده اند و نشانه های کمی از تقاضای مجدد را نشان می دهند. ولت هایی که توسط کریپتو کوانت ردیابی می شوند، نهنگ ها را نشان می دهند.
تریدرها هنوز ذخایر بیت کوین خود را افزایش نمی دهند و رشد تقاضای دارندگان بزرگ هنوز قدرت ندارد. نقدینگی استیبل کوین با سرعت پایینی ادامه دارد و با کمترین سرعت از نوامبر 2023 رشد کرده است. این تریدرها دارایی های خود را از زمانی که قیمت بیت کوین در اواخر ماه مه بیش از 70 هزار دلار معامله شد، کاهش داده اند و باندهای سنی UTXO که توسط نمایش کریپتو کوانت ردیابی شده اند، کاهش یافته است. سوالی که در مورد بیت کوین اخیرا مطرح است این است که آیا 65 هزار دلار پایین ترین قیمت بیت کوین است؟ سوالی که اخیرا در مورد بیت کوین مطرح است این است که آیا 65 هزار دلار پایین ترین قیمت بیت کوین است؟

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر نهنگ ها بر قیمت رمز ارزها ارائه شده و به بررسی فروش 1 میلیارد دلاری نهنگ های بیت کوین پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، نهنگ ها موجودات بزرگی هستند که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند و می توانند با تراکنش های سنگین خود، قیمت رمز ارزها را تحت تاثیر قرار دهند. طبق داده های منتشر شده، نهنگ های بیت کوین اخیرا 1 میلیارد دلار از دارایی های خود را به فروش رسانده اند.

لینک مقاله: investopedia

 

نظرات کاربران در مورد مهمترین تاثیرات فروش 1 میلیارد دلاری نهنگ بیت کوین
سوال امنیتی :9+79 = ?