آیا توکن های لیکوئید استیکینگ به دلیل نوسانات بازار می توانند از بین بروند؟

نوشته شده در : 1403/07/29
آیا توکن های لیکوئید استیکینگ به دلیل نوسانات بازار می توانند از بین بروند؟

جستجو

بخش استیکینگ مایع با ارزشی بالغ بر 45 میلیارد دلار نگرانی‌هایی در میان سرمایه‌گذاران نسبت به ثبات قیمت بلندمدت ارزهای دیجیتال مرتبط با این پروتکل‌ها ایجاد کرده است. استیکینگ مایع به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که با ارائه توکن‌های معادل توکن‌های استیک شده اولیه، از سرمایه خود در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بهره‌مند شوند. در این میان، خرید ارز دیجیتال از طریق این پروتکل‌ها به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا از فرصت‌های مختلف بازار بهره‌برداری کنند. با این حال، کارلوس مرکادو، دانشمند داده در شرکت Flipside Crypto هشدار داده که توکن‌های استیکینگ مایع (LSTs) ممکن است در دوره‌های نوسانات شدید قیمت، اتصال خود را با قیمت اتر از دست بدهند و این موضوع می‌تواند خطرات جدی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

طبق گزارش CoinGecko، ارزش بازار LSTهای مبتنی بر اتر به 36.5 میلیارد دلار رسیده است و حفظ ثبات قیمت این توکن‌ها بسیار حیاتی است. در شرایطی که نوسانات شدید بازار رخ دهد و قیمت‌ها دچار افت و خیز شوند، مدیریت ریسک در ترید ارز دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این شرایط، آلون اسکل، معاون بازاریابی SVV Network، اشاره کرده که ربات‌های آربیتراژ با تحلیل اختلاف قیمت‌ها و انجام معاملات، می‌توانند به سرعت توکن‌ها را به وضعیت پایدار بازگردانند و از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

در تاریخ 24 آوریل، توکن Renzo ETH (ezETH)، اتصال 1:1 خود با اتر را از دست داد و قیمت آن در صرافی غیرمتمرکز Uniswap به 700 دلار کاهش یافت، در حالی که قیمت اتر همچنان بالای 3100 دلار بود. این رویداد به دلیل فروش گسترده پس از کمپین ایردراپ Renzo و لیکویید شدن دارایی‌ها در پروتکل‌های لوریج رخ داد. استیکینگ مایع نه تنها در شبکه اتریوم، بلکه در سایر بلاکچین‌ها مانند سولانا نیز رشد چشم‌گیری داشته است. بر اساس پژوهش‌های Bytbit، بازار LSTهای سولانا می‌تواند تا 18 میلیارد دلار رشد کند. این رشد عظیم استیکینگ مایع باعث شده تا این حوزه به بزرگترین دسته پروتکلی در دیفای تبدیل شود. طبق داده‌های DefiLlama، ارزش کلی این پروتکل در 190 پروژه به 45 میلیارد دلار رسیده است که نشان‌دهنده پتانسیل بالای این بخش در آینده‌ای نزدیک است.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد آیا توکن های لیکوئید استیکینگ به دلیل نوسانات بازار می توانند از بین بروند؟
سوال امنیتی :4+98 = ?