CFTCپلتفرم Uniswap را به تجارت غیرقانونی متهم کرد

نوشته شده در : 1403/06/15
CFTCپلتفرم Uniswap را به تجارت غیرقانونی متهم کرد

جستجو

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در 4 سپتامبر اعلام کرد که علیه توسعه‌دهنده صرافی ارز دیجیتال (DEX) Uniswap Labs به دلیل ارائه غیرقانونی معاملات اهرمی ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش آمریکایی اتهام وارد کرده است. Uniswap Labs با پرداخت جریمه 175 هزار دلاری و توقف نقض قانون معاملات کالایی (CEA) موافقت کرد. یان مک‌گینلی، مدیر اجرایی CFTC، تأکید کرد که این نهاد در پی توسعه پلتفرم‌های دارایی دیجیتال و اکوسیستم‌های انواع صرافی‌های رمزارز (DeFi)، قوانین CEA را به‌صورت جدی اجرا خواهد کرد. همچنین اعلام کرد که اپراتورهای DeFi باید مراقب باشند تا تراکنش‌ها با قوانین تطابق داشته باشند.

Uniswap، که دارایی‌هایش بالغ بر 4.3 میلیارد دلار در شبکه‌های بلاک‌چینی مختلف است، طبق گزارش DefiLlama، پیش از این معاملات توکن‌های اهرمی مانند BTC2XFLI و ETH2XFLI را متوقف کرده بود که این معاملات منجر به واکنش CFTC شده بود. در همین حال، کمیسر سامر مرسینگر به نحوه برخورد CFTC با این اقدام اعتراضی وارد کرده و آن را نوعی "قانون‌گذاری از طریق اجرا" دانست. وی از CFTC درخواست کرد تا راهنمایی‌ها و مقررات مشخص‌تری برای پروتکل‌های DeFi ارائه دهد. مرسینگر تأکید کرد که Uniswap قبلاً فعالیت‌های مربوط به توکن‌های اهرمی خاص را متوقف کرده است. کمیسر کارولین فام نیز با نظر مرسینگر موافق بوده و اظهار داشت که CFTC در این موضوع به جای فرآیند قانون‌گذاری شفاف، به تفسیرهای گسترده‌ای دست زده است. وی همچنین ابراز تعجب کرد که چرا تنها به دلیل وجود کلمه "اهرم" در نام توکن‌ها، اتهام وارد شده است.CFTC  بازار مشتقات کالا را تنظیم می‌کند و معمولاً نظارتی بر بازارهای کالاهای آنی یا اوراق بهادار ندارد. در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) معتقد است بیشتر دارایی‌های دیجیتال تحت قوانین اوراق بهادار قرار می‌گیرند، Uniswap خود را یک شرکت نرم‌افزاری می‌داند و نه یک صرافی اوراق بهادار.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد CFTCپلتفرم Uniswap را به تجارت غیرقانونی متهم کرد
سوال امنیتی :1+83 = ?