چگونه می توان از رمز ارزها در صادرات و واردات استفاده کرد؟

1402/07/23

چگونگی صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ صادرات و واردات با رمز ارزها چجوری انجام میشه؟ تجارت با رمز ارزها چه مزایایی به همراه داره؟ چه افرادی می تونن واسه ثبت واردات با ارزهای دیجیتال اقدام کنند؟ نحوه ثبت واردات با رمز ارزها چجوریه؟ چرا ارزهای دیجیتال گزینه مناسبی واسه صادرات و واردات محسوب میشن؟

از اونجایی که بر اساس قانون پولی و بانکی کشور، چاپ و انتشار پول در انحصار بانک مرکزی هست، در سال های گذشته کشمکش های زیادی بر سر استخراج، تولید و انتشار و حتی نحوه کار انواع صرافی ارز دیجیتال در کشور ما وجود داشته، ولی با توجه به آثار مثبت این دسته از رمز ارزها در آخر دولت این مسئله رو قبول کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال در مواردی نه تنها ضرری واسه اقتصاد کشور نداره، بلکه مزیت هایی هم به دنبال داره. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال واستون ارائه کنیم و در کنار ارزهای دیجیتال در صنعت حمل و نقل به بررسی مزیت های تجارت با رمز ارزها بپردازیم و نحوه ثبت واردات با ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم.

صادرات و واردات با رمز ارزها چگونه است؟

صادرات و واردات با رمز ارزها

در حال حاضر با توجه به توسعه و پیشرفت حوزه رمز ارزها، این دارایی ها کاربردهای مختلف و زیادی پیدا کردن. از جمله از کاربردهای ارز دیجیتال میشه به واردات و صادرات، مبادلات مالی سنگین، خریدهای آنلاین، معاملات جهانی، سرمایه گذاری و... اشاره کرد. کشورهای زیادی رمز ارزها رو به رسمیت شناختن و به واسطه ارزهای دیجیتال تجارت ها و صادرات و واردات خودشون رو انجام میدن که این کار مزیت های زیادی به دنبال داره. یکی از مهم ترین دلایلی که کشورها از رمز ارزها واسه صادرات و واردات استفاده می کنند، تضمین پرداخت هست.

شما در کنار کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با استفاده از رمز ارزها می تونین تراکنش ها و مبادلات مالی خودتون رو به راحتی، در هر کجای دنیا و خیلی سریع انجام بدین و با سرعت بالایی توجه مورد نظرتون رو دریافت و یا ارسال کنین و از امنیت پرداخت های خودتون مطمئن بشین. به عبارت دیگه، ارزهای دیجیتال امنیت پرداخت و اطلاعات هر مبادله مالی رو به کمک ماهیت رمزنگاری خودشون تامین می کنند. یکی دیگه از دلایل استفاده از رمز ارزها در واردات و صادرات میشه به ثابت بودن کارمزد تراکنش ها اشاره کرد که این نرخ در معاملات بین المللی قبول شده و طرفین معامله از یه نرخ ثابت در معامله استفاده می کنند.

مزیت های تجارت با رمز ارزها

مزیت های تجارت با رمز ارزها

همونطور که گفته شد، ارزهای دیجیتال کاربردهای زیادی دارن که از جمله از این کاربردها میشه به صادرات و واردات با رمز ارزها اشاره کرد. استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت های بین المللی مزیت های زیادی به همراه داره و به همین دلیل استفاده از رمز ارزها در صادرات و واردات رایج شده. در ادامه برخی از مزایای تجارت با ارزهای دیجیتال رو بررسی می کنیم تا بهترین تصمیم رو واسه استفاده از رمز ارزها در حوزه صادرات و واردات بگیرین:

  • یکی از مزایای تجارت با رمز ارزها، پایین بودن کارمزد معاملات هست. با توجه به این مسئله، شما میتونین با کمترین مقدار کارمزد تراکنش ها و مبادلات خودتون رو انجام بدین.
  • ناشناس بودن هم یکی دیگه از مزیت های تجارت با ارزهای دیجیتال هست. وقتی شما یه تراکنش رو با کمک رمز ارزها انجام میدین، همه اطلاعات شما به صورت ناشناس ثبت و ذخیره میشن و هویت شخصی کسب کرده و شخص ارسال کننده شناخته نمیشه.
  • یکی دیگه از مزایای تجارت با رمز ارزها، تراکنش های سریع هست. بنابراین، شما می تونین دارایی های خودتون رو در سریع ترین زمان ممکن ارسال و دریافت کنین. رمز ارزها در خیلی از کشورها به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفتن.

نحوه ثبت واردات با ارزهای دیجیتال

نحوه ثبت واردات با ارزهای دیجیتال

همه افرادی که ارز دیجیتال و مجوز صادرات و واردات رو دارن، می تونن واسه ثبت واردات با ارزهای دیجیتال اقدام کنند و نحوه ثبت این درخواست رو هم از طریق سامانه ثبت واردات با رمز ارزها یا همون سامانه جامع تجارت ایران به آدرس ntsw.ir، انجام بدن.

برای ثبت واردات با رمز ارزها متقاضیان اول باید به سایت ntsw.ir مراجعه کنند. در مرحله بعد متقاضی باید با استفاده از گزینه ورود و با استفاده از اطلاعات مربوط به اسم کاربری و رمز عبور، واسه ورود به سامانه واردات با رمز ارزها اقدام کنند. در این مرحله از مراحل نحوه ثبت واردات از طریق سامانه واردات با ارزهای دیجیتال، بعد از وارد شدن به حساب کاربری، شخصی که می خواد واردات رو ثبت کنه، می تونه با مراجعه به قسمت مربوطه، درخواست خودش رو ثبت کنه. هنوز هیچ اطلاعیه ای در مورد نحوه ثبت واردات با ارزهای دیجیتال به صورت رسمی از طرف دولت منتشر نشده.

چرا رمز ارزها گزینه خوبی برای تجارت هستند؟

رمز ارزها یکی از مهم ترین پدیده های اقتصادی قرن 21 هستن. کارمزدهای پایین، استفاده راحت نسبت به عملیات بانکی، سرعت بالای انتقال و عدم نیاز به ارائه اطلاعات هویتی از جمله فواید استفاده از ارزهای دیجیتال واسه تجارت یا صادرات و واردات هستن. البته استفاده از رمز ارزها واسه واردات چالش ها و مشکلاتی هم به دنبال داره که همین مسئله باعث شده تا برخی از کشورها هنوز استفاده از ارزهای دیجیتال واسه تجارت های خودشون رو تایید نکنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال واستون ارائه کنیم، به بررسی مزیت های تجارت با رمز ارزها بپردازیم و نحوه ثبت واردات با ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، کشورهای زیادی رمز ارزها رو به رسمیت شناختن و به واسطه ارزهای دیجیتال تجارت ها و صادرات و واردات خودشون رو انجام میدن که این کار مزیت های زیادی به دنبال داره. از جمله از مزایای صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال میشه به تراکنش های سریع، پایین بودن کارمزد معاملات و ناشناس بودن تراکنش ها اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد چگونه می توان از رمز ارزها در صادرات و واردات استفاده کرد؟
سوال امنیتی :4+73 = ?