پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال با تحلیل تکنیکال

نوشته شده در : 1402/07/08

پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال با تحلیل تکنیکال؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ تحلیل تکنیکال چگونه تحلیلی هست؟ پرکاربردترین روش های تحلیل تکنیکال کدامند؟ چجوری میشه روند قیمتی رمز ارزها رو پیش بینی کرد؟ آیا نمودارها نوعی تحلیل تکنیکال هستن؟ چجوری میشه اون ها رو خوند؟ آیا باید فقط به تحلیل تکنیکال اعتماد کنیم؟

تحلیل تکنیکال شامل نمودارهایی هست که نشون میده ارزهای دیجیتال در طول زمان نسبت به ارزهای فیات مثل دلار ایالات متحده چجوری عمل کردن. در نگاه اول به نظر می رسه که خطوط بی معنی بالا و پایین میرن، ولی داده ها داستانی رو در مورد نحوه تاثیر وقایع اخیر در بازار ارزهای دیجیتال بر قیمت ها بیان می کنه و چیزی که ممکنه در آینده اتفاق بیفته. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تجزیه و تحلیل تکنیکال بهتون ارائه بدیم، به بررسی نحوه پیش بینی روند قیمتی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه خوندن نمودارهای قیمتی رو به شما یاد بدیم.

آشنایی با تحلیل تکنیکال

آشنایی با تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال یکی از روش های تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال و پیش بینی قیمت رمز ارزها در بازارهای معاملاتی هست. تریدرها باید واسه ورود به بازار ارزهای دیجیتال با این مفهوم آشنا بشن. در این تحلیل تریدرها می تونن با استفاده از داده های مربوط به حجم معاملات و قیمت، موقعیت یه ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنند و در مورد اون تصمیم بگیرن. پیش بینی های قیمت بر اساس حرکات قبلی قیمت و داده های حجم معاملاتی انجام میشن. تحلیل تکنیکال در بازارهای سنتی بورس و سهام مورد استفاده قرار می گیره.

با اینکه در تحلیل تکنیکال شاخص ها، اعداد و نمودارها از اهمیت زیادی برخوردار هست، ولی این تحلیل نوعی مطالعه رفتار انسان ها در بازار ارزهای دیجیتال هم هست. این رفتارها می تونن منشا احساسات انسانی مثل ترس و طمع در شرایط مختلف باشن. همه خریداران و فروشنده های ارز دیجیتال که صرافی ها معامله انجام میدن، بازار اون رو تشکیل میدن و احساسات اون ها در مقابل این ارز دیجیتال حرکات قیمت ارز دیجیتال رو مشخص می کنه. از طرف دیگه، شما باید عرضه و تقاضا رو هم زیر نظر بگیرین.

مقاله پیشنهادی: خط روند(Trendline) در تحلیل تکنیکال چیست؟

نحوه پیش بینی روند قیمتی ارزهای دیجیتال

نحوه پیش بینی روند قیمتی ارزهای دیجیتال

همونطور که گفته شد، تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال خیلی پیچیده و سردرگم کننده هست. تریدرها و معامله گران می تونن با استفاده از تحلیل نمودارهای قیمت، بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو پیدا کنند. این نمودارها که با اسم نمودارهای ژاپنی معروف میشن، قیمت ارز دیجیتال رو در برابر دلار آمریکا نشون میدن. تحلیلگر پیشگو نیست، بلکه تحلیلگر فقط احتمالات رو بررسی می کنه و سعی می کنه تا قوی ترین روندهای بازار رو تشخیص بده. بعدا مطابق این احتمالات استراتژی معاملاتی خود، زمان خرید، حد ضرر و.... رو تنظیم می کنه. در واقع میشه روش های تحلیلی رو در 3 مورد جستجو کرد.

با اینکه در تحلیل تکنیکال بازار رمز ارزها تعداد نمودارها، ابزارها و روش های تحلیل بازار خیلی زیاده، ولی یادگیری و فهم مفاهیم تکنیکالی زیاد هم سخت نیست و با استفاده از منابع آموزشی چاپی و اینترنتی خیلی راحت قابل یادگیری هست. از اصول تحلیل تکنیکال میشه بدون هیچ محدودیتی واسه تجزیه و تحلیل چارت های قیمتی ارز دیجیتال استفاده کرد. فقط کافیه بازار مالی هدف خودش رو مشخص کنه و از ابزار و تکنیک های مختلفی استفاده کرد. شما می تونین با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال، نمودار قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو در بازه های زمانی مختلف از کوتاه مدت تا میان مدت و بلند مدت بررسی کرده و روند قیمتی رمز ارزهای خودتون رو پیش بینی کنین.

مقاله پیشنهادی: نمودار قیمت چیست و چه کابردی در تحلیل تکنیکال دارد؟

نحوه خواندن نمودارهای قیمتی چگونه است؟

نحوه خواندن نمودارهای قیمتی

نمودارهای قیمت آسون تر از چیزی هستن که شما فکر می کنین. چارت هایی که معمولا در تحلیل قیمت ما مشاهده می کنیم به عنوان نمودارهای شمعی شناخته میشن. در زمان انجام تحلیل تکنیکال ببینین که قیمت ها در طی یه روز، هفته یا ماه چجوری کامل شدن، ولی دیدن یه مقدار متوسط واسه هر دوره 24 ساعته همه وقایع و روند رو به شما نمیگن. نمودارهای شمعی به شما کمک می کنند تا جزئیات کامل نحوه نوسان قیمت ارزهای دیجیتال در طی یه دوره مبادلاتی رو مشاهده کنین و مقایسه هایی رو در بازه های زمانی طولانی بتونین انجام بدین.

هر کندل شامل دو بخش اصلی بدنه و سایه های بالا و پایین هست. بعضی وقت ها در اون بازه زمانی مشخص کمتر یا بیشتر میشه که سایه های بالا و پایین به شکل دم و شاخ روی چارت قرار می گیرن. اگه قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت باز شدن کندل باشه، بهش کندل صعودی گفته میشه و با رنگ سبز تعیین می کنیم. همچنین اگه قیمت بسته شدن پایین تر از قیمت باز شدن کندل باشه، بهش کندل نزولی گفته میشه و با رنگ قرمز مشخص می کنیم. الگوهای کندل استیک معمولا از 1 تا 5 کندل ایجاد میشن و با توجه به شکلی که دارن اسم خاصی دارن.

آیا فقط باید به تحلیل تکنیکال تکیه کنیم؟

با اینکه پرکاربردترین روش تجزیه و تحلیل در بازار رمز ارزها تحلیل تکنیکال هست، ولی مهمه که معیارهای دیگه رو در نظر بگیریم. همیشه یادتون باشه که تحلیل تکنیکال به شما فاکتورهای اصلی رو که بر بازار تاثیر می ذاره و باعث افزایش یا کاهش قیمت ها میشه، نمیگه. حمله های هکرها، اخبار و رویدادهای مهم جهانی و راه اندازی پروژه های جدید همشون می تونن به شما کمک کنند تا جلو برین. تکیه به یه روش تحلیل نمی تونه موفقیت شما رو تضمین کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تجزیه و تحلیل تکنیکال بهتون ارائه بدیم، به بررسی نحوه پیش بینی روند قیمتی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه خوندن نمودارهای قیمتی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، تحلیل تکنیکال یکی از روش های تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال و پیش بینی قیمت رمز ارزها در بازارهای معاملاتی هست. شما می تونین با استفاده از این روش تحلیل، روند قیمتی رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو پیش بینی کرده و بتونین معاملات پرسودی انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال با تحلیل تکنیکال
سوال امنیتی :7+59 = ?